Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
prosze o wypowidz te osoby ktore sie znaja na zmianach silnika itp. jakie podzespoly (oprocz silnika i skrzyni oczysiscie) trzeba zmienic przy zmianie solnika z 1600 na 1.8is?
Opublikowano
Witam.Moim skromnym zdaniem zmieniłbym silnik oraz skrzynie,a tak nic nie kombinował z częściami.Ale ogólnie to proponowałbym się w coś takiego nie bawić tylko sprzedać 316 i kupić 318is chyba, że rzuciłbyś się na 320.Ale to tylko moje zdanie.Pozdrawiam kolego.
@@ nieważne jak,gdzie i za ile, ważne że BMW @@
Opublikowano
Zmieniac z 1,6 na 2,0 to totalny bezsens 2,0 wcale nie jezdzi lepiej od is-a a koszt swapa duzo wiekszy nie wiem czy dla dzwieku warto dolozyc tyle kasy. Przy swapie na is-a nie musisz zmienic skrzyni przekladasz sam silnik. Dodatkowo bedziesz potrzebowal wiazke, komputer, przeplywomierz, cewki od is-a.
Opublikowano

po pierwsze nie jest podana pelna informacja czy ten 1.6 to m40 czy m43

 

ja tez wyczytalem tu na forum ze wymiana 1,6m40 na 1,8m43 to nie problem silnik osprzet komp i tylko wymienic

 

a co sie okazalo ze cza przerabic lapy pod silnik skrzynia jest ta sama ale w m43 jest pod innym kontem zegary czeba przeprogramowywac wiecej czojnikow jest itd i skonczylo sie na tym ze zamias 1700zl za silnik (z pelnym osprzetem instalacja kompem cewka itd) z 97r okolo 100tys przebiegu

i dodam tylko ze te informacje nie uzyskalem w pierwszym lepszym warsztacie tylko warsztacie BMW gdzie szef z ktorym rozmawialem od 15 lat zajmuje sie ta marka i ma nawet certyfikat z BMW POLSKA i on mi powiedzial oczywiscie jest to do zrobienia ale jest to czasochlonne a co z tym idzie kosztowne wpakowalem 1000zl w kapitalke tego silnika i tyle nie sugerowal bym sie tym co tu pisza tylko skonsultowal z kim co naprawde sie na tym zna i wie o co chodzi na jednym z moich postow jest namiar i na warsztat i nr telefonu do osoby o ktorej tu pisalem napewno ci na wszystkie pytania odpowie i bedziesz wtedy wiedzial carno na bialym czego sie mozesz spodziewac aa jeszcze jedno 1,8is jak sie nie myle 140 koni wie cos mi sie wydaje ze tylny most moze miec problemy podolania tej mocy Pozdrawiam

Opublikowano
Chyba lepiej pytać się ludzi, którzy to zrobili sami niż gościa, który nigdy tego nie robił i sobie teoretyzuje? Dziwne, że u mnie była zmiana z M40 na M42 (z kompem, wiązką, sprzęgłem) i nic nie trzeba było programować (!), łapy podeszły bez problemów i silnik śmiga juz któryś miesiąc. I nie robił tego żaden magik z karteczką BWM TAJWAN tylko 2 normalnych mechaników. A pakować się w remont M40 to najgorsza opcja, tzw. rzeźba w g...

 

1,8is jak sie nie myle 140 koni wie cos mi sie wydaje ze tylny most moze miec problemy podolania tej mocy

 

Przy 1.6 most jest rzeczywiście inny, w 1.8 jest taki sam jak w iS.

 

Do autora wątku: było pisane na forum, wystarczy, że poszukasz. Udzielałem sie w kilku takich tematach i tam wszystko wyczytasz. Pozdrawiam.

 

BTW Z 1.6 na 2.0 też się da tanio, ale niekoniecznie dobrze.

 

Moze ty nie jestes pewien co zrobiles albo w co bardziej przypuszczam bajki piszesz ty piszesz tylko o silniku kompie wiazka i sprzegle

 

to teraz posluchaj w m40 jest aparat zaplonowy w m43 jest jak i w 42 cewka zaplonowa inny kolektor ssacy inny przeplywomierz jak i filter powietrz inna przepustnica inny silnik krokowy itak moge dalej wypisywac a jezeli ty uwazasz ze czlowiek z 15 letnim stazem w bmw niewie co mowi to ty sie puknij w leb i poczytaj na internecie opinie ludzi na temat Tomasza Piórkowskiego z Wojkowic i jego warsztatu

a partyzantke kazdy moze zrobic jak napisalem co sie na ten temat od profesjonalisty w fachu jak to ma byc zrobione porzadnie

i jezeli twierdzisz ze wsadzenie silnika 2l w miejsce 1,6 jest tanie i bezproblemowe to sie puknie jescze raz i mocnej i glupot nie pisz wystarczy na silniki spojzec ich gabaryty i wage nie mowiac o mocy itd

i od miesiaca sie w tej sprawie duzo dowiadywalem i duzo dowiedzialem sam koszt dobrego silnika nie jest maly a gdzie reszta wiec nie wiem co masz na mysli mowic maly koszt moze poprostu dla ciebie 2000 3000 to jest maly koszt

Opublikowano

ale w zyciu nie beda ci pasowac sanki i lapy pod silnik skrzynia most teraz piszesz o sprzezynach gdzie sam silnik z calym osprzetem to nie maly wydatek a tym bardziej silniki IS ktore nie sa latwe do dostania i sa w b dobrych cenach

 

to co napisalem wyzej odnosi sie do waspa 1,6 na 2,0

 

na tylko napisalem co ja sie dowiedzialem a do waspa podchodzilem powaznie i mialem na to 1700zl i okazalo sie ze nie mam mozliwosci zmiescic sie w tej cenie gdyz dobry silnik DOBRY z osprzetem jest w tej cenie a sama przekladka pociaga dalej za soba koszty

dzis za kompletny rorzad i komplet uszczelek pod glowice kolektor wydechowy ssacy pokrywe zaworow za paski alternatora wspomagania klimatyzacji dalem 540zl bezposrednio z hurtowni z 40% upustem czyli cena warsztatowa jak bym mial za to zaplacic cene klijeta to za same te pierdoly dal bymo okolo 1000 taka zabawa w waspa nie konczy sie na kupnie silnika cza wymienic to tamto co wiaze sie z kosztami a jak ktos wsadza stare uszczeli i takie tam to powodzenia rzycze

rozwalilem silnik tak zylowalem ze rorzad szczelil po 15tys km prawdopodobnie wina paska jakis wadliwy lub zle zalozony (naciagniecie) i rolki prowadzace jak i napinajaca jest bez jakich kolwik luzo ale ich nie zostawilem poszly do wymiany

Opublikowano
Koszt nie jest maly ale chyba kazdy wie ze jak kupi goly silnik to wpakuje sie w olbrzymie koszta. Silnik m42 mozna kupic kompletny z osprzetem za ok 2000zl wiec nie ma tragedii. Sam robilem taka przekladke i nie bylo praktycznie zadnych problemow jeden wyjety drugi wsadzony i smiga. Koszt calosci nie powinien przekroczyc 3000zl a jezeli ktos ma warunki przelozyc silnik samemu to zaoszczedzi od 500-800zl za robote. Zaraz ktos napisze ze sie nie oplaca i lepiej sprzedac swoj i kupic drugi tylko ze ja ogladalem bardzo duzo e36 i na sprzedaz sa same kible a kupic i wpakowac kupe kasy to wole zmienic u siebie silnik i przynajmniej wiem czym jezdze.
Opublikowano
Koszt nie jest maly ale chyba kazdy wie ze jak kupi goly silnik to wpakuje sie w olbrzymie koszta. Silnik m42 mozna kupic kompletny z osprzetem za ok 2000zl wiec nie ma tragedii. Sam robilem taka przekladke i nie bylo praktycznie zadnych problemow jeden wyjety drugi wsadzony i smiga. Koszt calosci nie powinien przekroczyc 3000zl a jezeli ktos ma warunki przelozyc silnik samemu to zaoszczedzi od 500-800zl za robote. Zaraz ktos napisze ze sie nie oplaca i lepiej sprzedac swoj i kupic drugi tylko ze ja ogladalem bardzo duzo e36 i na sprzedaz sa same kible a kupic i wpakowac kupe kasy to wole zmienic u siebie silnik i przynajmniej wiem czym jezdze.

 

i tu sie z kolega zgodze co do kwoty 2000 3000zl i jezeli ktos twierdzi ze to nie wielki koszt gdzie mozna cala sprawna jezdzonca e36 kupic za 5000

to ma nie rowno pod kopula po za tym kupic kompletny silnik to nie jest ostatrczny koszt tu paski wymienic tu uszczelki pod kolektor tu filtry olej tu jakas pierdolka i tu nastepna i tak pomalu tobi sie dodatkowe pare setek

ja dostalem za 1700zł m43 z 97r okolo 100tys przebiegu z pelniutkim osprzetem ale po rozmowie z fachowcem z bmw i tak sie wycofalem bo okazalo sie ze bysial bym miec ktorych nie mialem :) pare setek do 2500 waspa bym zrobil ale poniewaz wtrobilem w sarne i mam jeszcze baly bok do roboty i malowania odpuscilem sobie :) ow waspa

Opublikowano

Zmiana M 40,na M42 jest dość prosta...i myślę,że warto.

Kup kpl motor,z kompem,przepływomierzem,rurą do filtra powietrza i kolektorem wydechowym i kawałkiem rury,aż do do sądy Lambda i przespawasz to do swojego wydechu.Poza tym,zwróć uwagę czy masz kompa z imobilaizerem(Był montowany od 11.94r w seri)

jeśli tak,to gość niech Ci da kluczyk,stacyjke i kość.Poza tym musisz przełożyć zbiorniczek od wspomagania,a reszte składa się,jak z klocków lego.

Jak coś,to służę radą.

Pozdro.

Opublikowano

Moim zdaniem to jest kompletnie nie oplacalny mnewr...

oplaca sie tylko w tedy gdy:

1. jestes bdb. mechanikiem i sam sobie w wiekszosci wszystkio zorbisz (wowaczas jestes duzo kasy na robociznie)

2. masz dojscie do tanich podzespolow i w dobrej cenie wychaczysz motor (sprawny motor)

3. nie jestes mechanikiem ani majsterkowiczem ale masz zajedwabiscie dobrego kumpla ktory jest mechanikiem, ma warsztat i sprawnych fachowcow i z towoja pomoca w podawaniu kluczy :D moze zrobic ic to za niewielka kase

W innym przypadku porozgladaj sie za 318 is bo wg mnie juz za 15000tys zl mozesz kupic bardzo ladna is-ke z niemiec w dobrym stanie i jak spojrzec na to inaczej to jeszce by wyszlo ze jak sprzedasz swoje bmw i dorzucsz troche kasy i kupisz sobie iske to lepiej na ym wyjdziesz

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.