Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przejrzałem forum w sprawie klocków i najbardziej polecane sa Jurid i Textar, co proponujecie, czy może inną firmę?
Opublikowano
Ja ostatnio wymienialem tarcze i klocki i zakupile komplet ATE. Mam jak narazie przejechane ok 7 tys. i wszystko ok, hamulce zyleta. Nie zgodze sie z tym, co pisza niektorzy, ze tarcze sie krzywia po kilku mocnych hamowaniach, bo troche takich mialem (z duzej predkosci praktycznie do zera).
Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a oryginalne kto robi dla BMW? nie Jurid?
Opublikowano
Robi Textar i Jurid ale to nie ta sama jakość panowie.Nie płacisz tylko za znaczek jak to niektórzy mówia ale za lepszą jakość.Ja już to sprawdziłem jak miałem Mercedesa,tez robi dla nich Textar ale ich jakość jest gorsza od tych z ASO.Uważam że lepiej kupić w ASO jednak nie wszyscy muszą się z tym zgadzać.Najlepiej jak ktoś spraktykuje,kupi np:Textara i pojeżdzi a na następną wymiane kupi też Textara ale w ASO,wtedy zobaczy różnice.
Opublikowano

Miałem Textar'a, aktualnie wymieniłem tarcze i klocki, bo już się należało. Wsadziłem Jurid'y. Jak na razie jest ok.

 

Odnośnie hamowania i bicia... To nie jest mit. Można szybko zaprawić nowe tarcze i klocki. Nie każdy pamięta o dotarciu (dopasowaniu klocków do tarcz po wymianie) i ciśnie ile wlezie od razu. Nowy klocek tylko na niewielkiej powierzchni styka się z tarczą, tam generują się całe straty energii i w ten sposób można załatwić termicznie nowe tarcze na amen.

 

Odnośnie komponentów używanych w fabryce i tych z półek sklepowych... Pewności nie mam, ale wszystkie te produkty spełniają identyczne normy i nie powinno być między nimi różnicy. Jest jedynie różnica w cenie, a po co mam przepłacać za znaczek BMW na klocku, skoro mogę mieć taniej to samo, co w fabryce jest wkładane? Ogólnie tak wygląda rynek części zamiennych, przecież same salony BMW też muszą na tym zarobić.

Kai
Opublikowano
Kai ! Zgadzam sie z toba w 100% Nawet nowa tarcza z nowym klockiem musi sie dotrzeć . a Textar i Jurid ze sklepu to to samo co klocek z serwisu ! Tak samo jest z elementami zawiecha - lemforder ze sklepu czy oryginał z serwisu ? Jeśli ktos zbiera oryginalne pudełka po częściach to tylko serwis :lol:
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
ktos moze zna przykladowe ceny takich tarcz i klocków ? tyle ze ja do E34 niewentylowane, widzialem brembo za 90zł na allegro a dzisiaj w sklepie uslyszalem 210 za juridy , ciekaw jestem ile kosztują gdzieś indziej.
Opublikowano
Polecam klocki Ferodo!! nie sa tanie , ale na prawde nie ma buczenia nie ma piszczenia. Jezli masz dobre tarcze to spokojnie mozesz hamowac z 200 na godzine i nie bedziesz wiedzial co to buczenie i piszczenie!! polecam.. Oczyscie tak jak juz napisalem klocki to polowa sukcesu. Ta druga polowa to tarcze i dobry plyn hamulcowy najlepiej tez ferodo ! ma wysoko temperatue wrzenia!!
Tomek
Opublikowano
Polecam klocki Ferodo!! nie sa tanie , ale na prawde nie ma buczenia nie ma piszczenia. Jezli masz dobre tarcze to spokojnie mozesz hamowac z 200 na godzine i nie bedziesz wiedzial co to buczenie i piszczenie!! polecam.. Oczyscie tak jak juz napisalem klocki to polowa sukcesu. Ta druga polowa to tarcze i dobry plyn hamulcowy najlepiej tez ferodo ! ma wysoko temperatue wrzenia!!

Ferodo, jest ok, ale bardzo brudzi fele. no chyba, że rozmawiamy o serii ds performance, ale to już deczko inna historia, można też koledze polecić EBC green stuff (oba trochę droższe)

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano

Tarcze tylko oryginały z ASO lub Zimmermanny, nic innego bym nie wkładał. Klocki tylko Textary ale raczej nie te ze sklepów motoryzacyjnych, najlepiej z ASO - ale oczywiście cena.

 

Bardzo istotny jest dokladny i poprawny montaż, oczyszczenie piasty, przykrecanie tarczy itd. No i oczywiście dotarcie klocków do tarczy, przez pierwsze 300 km trzeba bardzo ostrożnie hamować

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Jeżeli ktoś ma dostęp do tańszych zamienników to jeżeli chodzi o tarcze to polecam brembo.Ja ze swoich jestem bardzo zadowolony.Jeżeli chodzi o klocki to proponuje ferodo, jak narazie nie mam żadnych zastrzeżeń.pozdrawiam.
Opublikowano
Textar, Jurid czy Ate robią conajmniej dwie linie klocków różniące się jakością. Np. Jurid produkuje jakiś klocek z tym samym numerem ale z indeksem D lub J, między nimi może być nawet 100% różnicy w cenie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Textar, Jurid czy Ate robią conajmniej dwie linie klocków różniące się jakością. Np. Jurid produkuje jakiś klocek z tym samym numerem ale z indeksem D lub J, między nimi może być nawet 100% różnicy w cenie

 

Zgadza sie nigdy nie kupujcie tych z literką "D" co najmniej literka "J" żeby była.

http://img182.imageshack.us/img182/530/jurid1ve9.jpg

Opublikowano
Witam.Z tego co pamiętam mój znajomy zakładał właśnie takie nacinane ATE. Nie było żadnych problemów.Ale wydaje mi się ze zwykła tarcza lepsza jeżeli nie chcesz częściej zmieniać klocków. Pozdrawiam.
Opublikowano
Ostatnio byłem na szkoleniu ATE i trochę mówili o tarczach POWER DISC, lepiej odprowadzają wodę co powoduje szybsze działanie hamulców, lepsza odporność na FADING-spadek skuteczności hamowania pod wpływem wysokiej temperatury,niższe zużycie klocka przy identycznym przebiegu i warunkach jazdy.
Opublikowano
a czy ktoś zakładał takie tarcze firmy ate??

http://allegro.pl/item211275301_tarcze_bmw_5_e34_e_34_e_34_nacinane_ate_powerdisc.html

warto coś takiego wrzucic i do tego klocki ate lub ferrodo.

 

Ja zalozylem ten komplecik i bylo miodzio do czasu az przejechalem 25 tys.Podczas hamowania ze 140 zaczyna bic kiera (zawieszenie sprawdzone ewidentnia wina tarcz) byc moze ze po ostrym hamowaniu wpadlem w wode.Ogolnie tarcze sa ok moze ja mam pecha.W E30 mialem te same i bylo super klocki zuzywaly sie rownomiernie.Moze E39 ma za duza mase??

Opublikowano
Ja u siebie na tył wrzuciłem ATE cały komplet łącznie ze szczękami do ręcznego, na przodzie tez smigaja klocuszki ATE i powiem Wam,ze jestem z nich zadowolony. Zdarzyło mi sie juz grubo hamować z 200 km/h i rewelka. Do tego jeszcze przystępna cenka!!! :D
BMW e-39 523i
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no i wymienilem, przy okazji poda koszty

przod - klocki TEXTAR (200 zl)

Tył - klocki TRW (bo nie było TEXTARA od reki) - 140 zl

Tarcze Tył - ATE (250 zl)

Czujniki - (2 x 30 zł)

Razem 650 zł - części

 

Jak na razie cisza absolutna , zadnego piszczenia, hamowanie oczywiście super.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
sorkiz aodkopanie ale zimmermann sport plus ebc green stuff to zla kombinacja faktycznie ?? te klocki mi polecili w brakes.pl
Opublikowano
witam ja ostatnio zalozyłem na przód klocki TRW i ogólnie wszystko ok tylko jeden mały szczegół.przy delikatnym hamowaniu piszczą.i to mnie bardzo denerwuje.mam je dopiero 2 tygodnie i juz straciłem nadzieje ze przestaną piszczeć
Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.