Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy potrzebuje ściagacz do wahaczy do E39, jestem z Wrocławia, może mógłby mi ktoś pożyczyć. Przy okazji pytanie, który z wahaczy trzeba odkręcić w celu wymiany amortyzatorów, czy bez odpowiedniego ściągacza się da? Problem polega na tym, że kolega mi wymienił prawą stronę - amortyzator i oba wahacze, ale nie miał odpowiednich ściągaczy i się strasznie namęczył, a z drugiej strony jest do wymiany amor i tuleja wahacza (górnego), ale bez ściągaczy sie nie podejmie tego...Ewentualnie doradźcie gdzie to mogę we Wrocławiu wymienić.
Opublikowano
zadnej filozofii nie ma w wybiciu sworzni....trzeba poprostu dobrego mlota i pier*** :D....Najwazniejsze jest to zeby uderzyc idealnie pionowo..Innym sposobem jest jakas brecha :mrgreen: (czyt.łom) oczywiscie trzeba to umiejetnie zrobic aby wiecej szkod nie narobic...Osobiscie nie uzywam zadnych sciagaczy....a wiele juz zrobilem.Jesli masz do wymiany wiec mozesz w stary bić ile wlezie...Sciagacze sa na allegro - mozesz sobie qpic ceny od 39 zl wzwyz...A jesli Twoj kolega sie meczyl tzn ze ma male doswiadczenie :). Podstawowymi narzedziami do naprawy jest srubokret brecha i mlot - i wszystko mozna pokonać :mrgreen: :mrgreen:

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

nie do konca- u mnie bylo tak zaklinowane ze myslalem ze sie sciagacz polamie - jak puscilo to bych taki huk , jakby bomba wybuchla...

 

ja sciagalem sciagaczem tego typu ( tylko w wersji stara szkola + drobny gwint ) - w e32 takim sciagaczem ( w odpowiednim rozmierze) mozna rozebrac cale zawieszenie - wiec moze warto zainwestowac - http://www.allegro.pl/item203306698_sciagacz_do_sworzni_kulistych_yato.html

Opublikowano
no sluchaj raczej nie bywa tak ze po odkreceniu sruby sam wypada.... Wczoraj w e34 mojego ojca walczylem :) i walilismy z 3 kumplami 20 min i wyszedl....ale byl oryginalny :D od poczatku tj 91 r przebieg 212 tys :) mial prawo sie przypiec.......A potem byla wymiana wahacza....i sruba z tuleja tez sie zapiekla :D ale naszczescie są boshki :) i sie wycielo tam i owdzie :). A sciagacz to by sie 20 razy złamał...sciagacz jest dobry jak nie ma mozliwosci uderzenia mlotem...>A w e34 jest masa miejsca....i mozna nawet 20kg walić :D. Pozdro

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Właśnie mam zamiar wymienić wahacze górne w swojej e39 i mam pytanie. Ponieważ na moje oko od strony zwrotnicy sworznia nie da się wyjąć do góry bo będzie go blokował amortyzator - czy będę musiał poluzować mocowanie dolne amora i przesunąć go w obejmie do góry? Czy po tej operacji łatwo będzie ustalić amor w obejmie tak jak był wcześniej?

Pozdrawiam

Hazell
Opublikowano

Sam nie wymieniałem ale mechanik mówił mi,że ściągacza się nie używa fakt ze dzień wcześniej inny mechanik 3-godz się mordował miał kilka ściągaczy i twierdził że zapieczone i nic.

Maciek mówił tak,że sworzeń wahacza podnosimy podnośnikiem i z boku walimy młotkiem sam wyskakuje.

Ściągaczem tu nic nie zrobimy najwyżej wyciągniemy taż tulejkę.

O amortyzatorach nic nie mówił więc chyba nie przeszkadzają.

Może komuś pomoże to co napisałem.Na pewno dwóm mechanikom którzy wcześniej próbowali.

:mad2:

Pozdrawiam :hand:

Dodam ze mechanik Maciek wymontował i wmontował w kilka minut :cool2:

Opublikowano
"Nic na siłę - wszystko młotkiem" - polaków portret własny :D

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Niestety amortuzator przeszkadza. Należy poluzować śrubę, która ściska obejmę na amortyzatorze a następnie wysunąć go do góry. Wtedy można śmiało wyjąć do góry wahacz. Inaczej tego nie widzę. Wymieniłem właśnie u siebie wahacze, robota łatwa i przyjemna :)

Pozdrawiam

Hazell
Opublikowano

Niestety amortuzator przeszkadza. Należy poluzować śrubę, która ściska obejmę na amortyzatorze a następnie wysunąć go do góry. Wtedy można śmiało wyjąć do góry wahacz. Inaczej tego nie widzę. Wymieniłem właśnie u siebie wahacze, robota łatwa i przyjemna Smile

Pozdrawiam

 

 

Pytanie- używałeś ściągacza czy młotka :?:

Opublikowano

Pytanie- używałeś ściągacza czy młotka :?:

Oczywiście, że młotka :lol:

Ściągaczem pewnie też by poszło ale w byle jakim porwie się gwint.

A tak to ciężkim młotkiem trzy precyzyjne uderzenia i po temacie :)

Będę jeszcze wymieniał wahacze dolne i gumy stabilizatora bo coś mi jeszze puka :? Komplet wahaczy to Teknorot. Opiszę jak się sprawują w miarę upływu kilometrów.

Pozdrawiam

Hazell

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.