Skocz do zawartości

Tunning silnika M40 1.8 -> chiptuning


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Taki blad to normalka. U mnei tez wyskoczyl blad sterownika. Po prostu sprzet bierze tego chipa za virusa hehe. Nie przejmuj sie tym:).
  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Co do błędu sterownika to norma u mnie też wykazuje po włożeniu chipa ale bez stresu.

A teraz właściwe: Z mojej strony wielkie podziękowania dla Bagora od chłopaków z olsztyńskiej grupy BMW. Zamówiliśmy 4 sztuki do swoich Be-mek i każdy jest zadowolony. Jest odczuwalna różnica w elastyczności auta. Kiedyś sceptycznie podchodziłem do tematu chiptuningu ale teraz wiem że się myliłem. Jak najbardziej polecam chipy od Bagora. Wszystkie działały i spełniły swoją funkcję. Z naszych obserwacji: auto lepiej się wkręca na obroty, moment przeniesiony jest trochę niżej dlatego auto jest elastyczniejsze, odcinka przeniesiona na ok 7000 obr. Przy tym nie zaobserwowaliśmy skutków ubocznyh, czyli wszystko gra :cool2:

Szczerze polecam wszyskim niezdeydowanym. Osobiście uważam że za tą kwotę nic leszego nie da się zrobić by poprawić osiągi auta.

Polecam, nie będziecie żałować :dance:

Opublikowano
No więc nie ma co się tu rozpisywać chip jest zajeb**** i za taką cene ? szok ,nie za bardzo chciałem wierzyć w to że będzie tak czuć ale jest masakra ZDECYDOWANIE POLECAM !! dla tych co dalej nie wierzą niech wrzucą 4 bieg przy 40km/h i przyspieszają zobaczycie jaki jest samochód zamuluny i ledwo idzie a po chip-ie normalnie dobrze się rozpędza Naprawdę super !
Opublikowano

cześć Wam :)

Bagor, jestem zainteresowany czipsem od Ciebie. :norty: Puściłem Ci wiadomość na PW. Czekam na odpowiedź ...

 

o ile można bezpiecznie podkręcić TDSa z M51 tak aby nie przerabiać całej reszty??

Opublikowano

No i moje 1.6 M40 też dostało chipsa. Wrażenia jak najbardziej pozytywne.

Wstępnie myślałem że przy tym silniku nie wyczuję różnicy. A jednak jest czad. No może nie wgniata w fotel ale, dynamika mojej kosiarki się poprawiła. Już nawet można całkiem przyzwoicie przyspieszyć od 2000rpm. Odcinka przy 7000rpm. Naprawdę polecam, szczególnie kolegom jeszcze wątpiącym.

Opublikowano
Jak to nic? :d Z padnieta lambda i przeplywka na Superchipsie moc i moment sa wieksze niz na fabrycznym chipie :d.

Sorki :modlitwa: Patrzyłem na wykres (moc maksymalna 126KM) potem spojrzałem na auto jakim obecnie dysponujesz (czyli 320i) i myślałem że chodzi o mody tego silnika. Stąd moje zdziwienie :wink:

Opublikowano

12 stron bez faktów, tylko subiektywne odczucia....sorry. Jak powiedzialem gdzieś komuś - przeprogramowanie mapy może tylko opierac się na przesunięciu np. momentu niżej, co daje wrażenie , że "lepiej idzie" :lol: , odcinka na 7000 też jest bez sensu, bo jestem pewien, że moc powyżej 6500 to już leci na łeb na szyję.

 

Dajcie wykres z hamowni, to pogadamy.

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano
12 stron bez faktów, tylko subiektywne odczucia....sorry.

Właśnie 12 stron... Myślisz, że wszyscy się mylą?

 

Jak powiedzialem gdzieś komuś - przeprogramowanie mapy może tylko opierac się na przesunięciu np. momentu niżej, co daje wrażenie , że "lepiej idzie"

Łukasz, nie masz o tym zielonego pojęcia, a znowu wypisujesz głupoty. Tak wiem, to w Twoim żenującym stylu, ale naprawdę, jeśli nie wiesz na czym to polega, to się nie udzielaj. Jak wyobrażasz sobie przesunięcie momentu niżej? Czyli z góry zakładasz jakieś oszustwo, może to leży w Twojej naturze, ale nie w mojej. Widocznie oceniasz według siebie.

Ja oferuję normalny chiptuning, mam dojścia. Niczym on się nie różni od tuningu za 1500zł (oprócz badania na hamowni, co każdy może sobie we własnym zakresie zrobić). Ponadto, rzadko który polski tuner, potrafi dostosować mapy do zasilanego paliwa. Nie mówiąc już o zdjęciu blokady V-max z M3 lub M5. Ja mogę to bez najmniejszego problemu załatwić. Zmiana odcinki w dowolne miejsce, ustawienie map pod rodzaj zasilanego paliwa (PB95, PB98, PB100, LPG) a nawet pod biopaliwo (E85 - ktoś jeszcze w Polsce to potrafi?), zdjęcie ogranicznika V-max (z każdego modelu). Wszystko. Jeśli ktoś potrafi zmienić takie rzeczy, to nie potrafi zrobić tuningu? Nie żartuj. Z takimi teoriami tylko się ośmieszasz.

 

odcinka na 7000 też jest bez sensu, bo jestem pewien, że moc powyżej 6500 to już leci na łeb na szyję.

Odcinka na 7000 tys. była tylko i wyłącznie na WŁASNE ŻYCZENIE użytkownika robcio.k :!: Po co bijesz pianę i rzucasz się jak kmiot, skoro nie wiesz, jakie są FAKTY i ustalenia? Znawco z kolorowego pisemka dla pań.

 

Dajcie wykres z hamowni, to pogadamy.

Masz wykres Mugena, na którym widać przyrost mocy. Niestety przy drugim pomiarze - na seryjnym chipie przy 3200 obrotów - nastąpiło uszkodzenie wydechu. Ale przyrost jest widoczny.

 

Jeszcze co do hamowni, można nią bez najmniejszych problemów manipulować. Nie słyszałeś o przypadkach, że w jednej firmie X ktoś dokonał chiptuningu. Moc oscylowała w granicach 170KM, a potem pojechał do firmy Y i tam hamownia pokazała 160KM. Mogło być tak, że firma X zawyżyła wynik lub firma Y zaniżyła wynik. Zwykła konkurencja, tak samo może być z chipami ode mnie. Najlepszy będzie pomiar z kamerką i stoperem.

Opublikowano
Witam, mam u siebie w 325i M50 założona sekwencje i zastanawiam się nad chipem LPG, na czym to dokładnie polega? co się zmieni? spalenie wzrośnie - zmaleje? lepszy był by normalny chip? jakiego przyrostu mocy się spodziewać i jak to się będzie miało do przyspieszenia?
Opublikowano

Takie chipy pewnie cos dają ale wątpię czy powyżej 5% a %8 z M40 to jakieś 5-7KM czyli raczej wątpie w te odczucia jak to zapierdala lepszy efekt to kupic R6 dużo lepszy efekt

 

A swoją droga jak dla mnie chiptunin uniwersalny czyli bez sprawdzenia mocy na hamowni przed i po i dostosowaniu programu pod dane auto to za dużo nie daje każde auto jest w innym stanie jedno ma fabryczną moc drugie nie niektóre mają różne usterki itp dlatego jakbym robił chiptuninig tobym wydał te 1500zł i pojechał do specjalistycznej firmy a nie bawił się w zakłądnaie samemu chipa za parę zł który niewiadomo co robi

 

A prosto oszukać odbiorce moc nie zwiększa się tylko mamy bardzo słaby dół potem przestawia się że w wysokixch dostaje kopa i po temacie amoc ta sama osiągfi często gorsze :(

 

Jak dla mnie temat do zamknięcia nikt nie zamieszcza wykresów z hamowni ( prawie nikt ) więc bezsens bo odczucia kierowcy który wydał paręset złotych są takie że musi iść lepiej bo wydał kaskę :)

 

Panowie chcecie mocy to s adwie drogi :

 

1. Profesjonalne turbo olbrzymie koszty kapitalka + kucie + turbo + strojenie + wydech + hamulce + zawias i efekt jest okiej ale koszty porażające

 

2. Zakup mocniejszego auta ze stajni BMW np 320 , 325 , 328 z fabrycznymi lepszymi hamulcami i pięknym dźwiękiem R6 osiągi nieporównywalne o wiele taniej od wszytskich badziew tuningów które wg. mnie g.wno dają ja jak mi za mało mocy było w 520 to kupiłem 735 i mam narazie problem z głowy:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
temat to "tuning m40" wiec o co Ci chodzi?? jak znasz tylko słowa kup sprzedaj swap to zachowaj to dla siebie... za 1500zl jest to samo co n Bagora za 200zl wiec jak masz za duzo kasy to sobie doplacaj temat jak najbardziej nie nadaje sie do zamkniecia bo tu nie chodzi o wykresówki z hamowni tylko o podniesienie mocy w m40... wole zadbane m40 z chipem od bagora niz zajechane m52 bo ma 170km z czego 50 juz dawno zdechło a Tobie za to słownictko nalezy sie kolejne ostrzeżenie pozdro :clap:
Opublikowano

Hmmm za jakie słownictwo po drugie jeste, tu na forum ciut dłużej jak ty więc skąd wiesz za co mam ostrzeżenie twój staż to na razie zabójcze 2 miesiące??

 

A prawda jest taka że M40 to kiepski silnik czy ci to przechodzi do głowy czy nie

 

Jak nie wirerzysz pogadaj z mechanikiem co się zna na temat rozwiązań smaroawnia wałka rozrządu to już będziesz wiedział czy się opłaca coś robić przy tym omtorze

 

Po drugie tu zabłsynąłes wiedza M52 które zamiast 170KM ma 120?? pokaż mi takie o znawco M50 to o wiele trwalszy i wytzryamlszy a zarazme nowszy motor od M40 z lepszym rozwiązaniem systemu smarowania częsci w silniku wytrzymalszy na pałowanie

 

Jakbys choć raz miał R6 wiedziałbyś o czym mówię ale najmądrzejsze opinie o R6 zawsze mają przedstawiciele R4 którzy nigdy nie mieli takich aut.

 

Ja tuning też popieram tylko policz koszty żadnym senswonym sposobem nie podniesiesz mocy w M40 powyżej dodatkowych 10-15KM czyli nadal muł lepiej kupić M42 lub M44 jak tak kochasz R4 czyli silnik z IS o farbycznie lepszej mocy i systemie 4 zaworów na cylinder

 

Po drugie jakby chicptuning za 1500zł niczym się nie różnił od tego za 200zł toby tyle nie josztował proste prawo rynku w pańastwie o systemie wolnorynkowym konkurencyjnym panie znawca

 

A różni się tym że chip za 1500zł jest dopasowany do tego co amsz w aucie a ten bagora jest uniwerslany jak coś jest uniwerslane to jest wiadomo do czego

 

Po drugie zasugerowałem Wam sensowny tuning M40 czyli Turbo to da odczuwalna poprawe osiągów KM i Nm ale koszty sa takie że szok a M40 nie jest zbyt rwałym silnikiem i przypuszczam ze turbo go wykończy raz dwa.

 

Aha skąd wiesz ze twoje M40 nie jest zajechane i nie ma 60KM??

 

To w końcu 316 i 318 upodobali sobie najwieksi fani agrotuningu bo najmniej palą i byle kogo na to stać :)

 

Ja jestem zdania że dopoki fabryka ma w ofercie lepsze mocniejsze auto seryjne tuning silnika jest bezsenowny bo przedraża koszty taniej wyjdzie kupić zadbane 325 lub 328 to juz jeździ a wtedy jak dopieścisz maszynę to jej zrobisz inny kolektor dolot wydech wałek sprężyny ewentulanie turbo i strojenie na to to ma sens a nie robienie z niczego czegoś pełno jest tych M3 power ( 316i + LPG ) na allegro potem aby smiac się chce

 

Pozdrawiam

 

Mam nadzijeę iż tym razem cie nie uraziłem nie wiem czym bo wtedy nie użyłem żadnych ostrych słów ale widać różnie ludzie interpretują słwoa ja wyrażam swoją opinie popartą fakltami od mechaników na temat silnika M40 i tyle

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

moze silnik m40 nie jest cudem techniki ma swoje wady ale to nie znaczy ze nie mozna go tuningowac,jest prosty w budowie,czesci do niego sa nieporównywalnie tansze niz do r6.te silniki nie sa wcale awaryjne tylko czesto ich własciciele nie dbaja o nie należycie.m40 powinno jezdzic na pelnym syntetyku a na czym jezdzi wiekszosc to kazdy wie.do tego z dbaniem o podzespoły bywa roznie.uwazam ze 8-10 koni za cene 150zł to nie jest duzo,a znaczaco poprawia dynamike.temat brzmi wyraznie tuning m40 a nie "kup r6" lub "swap na r6" i sie potem dziwicie ze własciciele r4 sie oburzają:)po co tuningowac m40 lepiej kupic 320,po co tuningowac 320 lepiej kupic 325,po co tunigowac 325 lepiej kupic 328,po co tuningowac 328 lepiej kupic m3... to w takim razie po co wogóle tunigowac co kolwiek???jedni nie widza sensu w tuningu m40 a ja na przykład nie widze sensu kupowania audio za 10000zł bo wiekszosc i tak nie odrózni jakosci dzwieku ze sprzetu za 1500zł od tego za 10000zł,słuchając muzyki typu "łupu cupu,łupu cupu..." przy akompaniamencie 4 kominów spod zderzaka :mrgreen: tylko sie nie oburzajcie o te audio,to tylko takie porównanie.jak ktos chce rozsądnie tuningowac m40 niech to robi,a my starajmy sie w miare naszych mozliwosci mu w tym pomóc.za cene czesci około 3000zl(w tym tez rózne usługi np. szlifierskie) i troche pracy własnej jest sie w stanie podnies moc w m40 o około 35KM,wiem ze to sporo ale taniej sie nie da. pozdrawiam maniaków tuningu m40 :norty:

 

ps.silnik m40 jest bardzo trwały,problem jest tylko z hydrauliką górnej czesci(głowicy) a dokładniej z dzwigniami,wałkiem i jego smarowaniem.

///M40pwr
Opublikowano

reza ja nikomu nie bornię jak lubicie swoje M40 to tunigujcie swoje maszyny ale niech ktos konkretnie udowodni te przyrosty mocy na hamowni

 

co do wydawania 3000zł an M40 nie uważasz że jak sprzedasz swoje dołożysz te 3 koła to nie lepiej kupić325 które fabrycznie jeździ sybciej ma bardziej dopracowany motor piekniejszy dxwięk ??

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
masz racje ale na tym polega tuning zeby zrobic cos z tego co sie ma.ja wiem ze moje m40 jest doprowadzone do bdb stanu i daze je sentymentem i po prostu było by mi szkoda oddac je za grosze.zeby kupic 325i w takim stanie musiałbym wydac juz spora sume.a kupowac 325i i ładowac na dzien dobry ze 3000zł....tez jestem zdania ze tuning typu rynna "no name" pod tylnym zderzakiem,stozek z allegro,magnetyzery,rezystory itd to pomyłka.ja mam juz 3 rozne chipy od bagora,niebawem zapodam wykresy z hamowni.ja swoje m40 dłubie juz z pół roku i jestem prawie na finiszu.wiem ze nie da sie na skróty i zeby przyrost był spory,czyli około 35KM to trzeba sporo zainwestowac i włozyc sporo pracy.no chyba ze ma sie za duzo kasy to wkład własny mozna pominac ale wtedy trzeba wyskrobac minimum kolejne 1500zł
///M40pwr
Opublikowano (edytowane)
A swoją droga jak dla mnie chiptunin uniwersalny czyli bez sprawdzenia mocy na hamowni przed i po i dostosowaniu programu pod dane auto to za dużo nie daje każde auto jest w innym stanie jedno ma fabryczną moc drugie nie niektóre mają różne usterki itp dlatego jakbym robił chiptuninig tobym wydał te 1500zł i pojechał do specjalistycznej firmy a nie bawił się w zakłądnaie samemu chipa za parę zł który niewiadomo co robi

NIE JEST UNIWERSALNY :!: Człowieku, nawet nie wiesz na czym to polega, wygadujesz herezje. Nie ośmieszaj się, zasłyszałeś gdzieś jakieś bzdury i powtarzasz jak małpa. Ile razy mam powtarzać, że niczym się nie różni ten chiptuning? Tylko badaniem na hamowni przed i po chipie. Ot cała różnica.

Każdy samochód posiada sterownik z określonym numerem. W większości sterowników jest eprom/flash z danym softem. Te softy są powtarzalne, czasami występowały 3, czasami 10, różnie. Wystarczy mieć dany soft (ja mogę mieć praktycznie każdy soft) i masz już dokładny chip pod auto.

Wytłumaczę Ci to na przykładzie sterownika 0261200175. W tym sterowniku występowały 4 softy: 1267356214, 1267356346, 1267356378, 1267356592. Czyli: jeśli samochód Franka, Ziutka, Bolka, czy Romka posiada sterownik 0261200175 z softem powiedzmy 1267356214, to każdy z nich ma identyczne sterowanie silnikiem, mapy będą identyczne :!: Sczytując wsad od każdego z nich, każdy będzie identyczny. Jedynie inna może być suma kontrolna, która i tak często się powtarza. Dlatego dobierając pod konkretny soft, mamy tuning pod dane, konkretne auto. Inaczej wygląda sprawa z BMW, gdzie jest EWS. Tutaj konieczny jest oryginał.

 

Miałeś kiedykolwiek do czynienia z chiptuningiem? Miałeś chipa? Widać, że nawet nie wiesz, jak to wygląda. Masz tutaj opinię gościa, co zrobił chipa u tak chwalonego Mastersa:

Wracajac do tematu to robiłem to w firmie MASTERS TUNING ktora podobno jest jedna z lepszych firm zajmujacych sie dieslami.Jednak nie wydaj mi sie to prawda.Cały zabiej trwał 30 min.Odbyło sie to w ten sposób ze wjechalem na hamownie,zmierzono mi moc...pozniej podpieto komputer na 5 min i znowu zmierzono moc.I usłyszałem...ZROBIONE.Kosztowało to w warszawie 1500zł.

Tutaj odnośnik: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=306213#306213

 

I co? Wiesz już jak to wygląda?

 

A prosto oszukać odbiorce moc nie zwiększa się tylko mamy bardzo słaby dół potem przestawia się że w wysokixch dostaje kopa i po temacie amoc ta sama osiągfi często gorsze :(

Kolejna bzdura. Na jakiej podstawie coś takiego piszesz? Przeczytaj komentarze, a dowiesz się, że tak nie jest.

 

Jak dla mnie temat do zamknięcia nikt nie zamieszcza wykresów z hamowni ( prawie nikt ) więc bezsens bo odczucia kierowcy który wydał paręset złotych są takie że musi iść lepiej bo wydał kaskę :)

A dlaczego zamykać? Ten temat nie polega na wykresach z hamowni, tylko dotyczy tuningu M40. Widać, że coś Ci ten temat zawadza. Ciekawe dlaczego.

 

Po drugie jakby chicptuning za 1500zł niczym się nie różnił od tego za 200zł toby tyle nie josztował proste prawo rynku w pańastwie o systemie wolnorynkowym konkurencyjnym panie znawca

Wiesz ile kosztuje utrzymanie serwisu, pracowników, zakup sprzętu, hamowni? No właśnie - stąd ta cena, a file supplier nie potrzebuje tego, więc koszty ma dużo mniejsze, co przekłada się na cenę.

 

A różni się tym że chip za 1500zł jest dopasowany do tego co amsz w aucie a ten bagora jest uniwerslany jak coś jest uniwerslane to jest wiadomo do czego

Zrozum, że mylisz chiptuning z boxami i innymi rezystorami :!:

Mogę załatwić dosłownie wszystko: zmiana odcinki w dowolne miejsce, ustawienie map pod rodzaj zasilanego paliwa (PB95, PB98, PB100, LPG) a nawet pod biopaliwo (E85 - ktoś jeszcze w Polsce to potrafi?), zdjęcie ogranicznika V-max (z każdego modelu, ze sterownika EML też). Jeśli ktoś ma jakieś przeróbki w aucie, to mogę również załatwić chip pod konkretne zmiany. Można nawet wysłać swój sterownik. Wtedy z oryginalnego epromu zostaną zczytane mapy. Na ich podstawie zostanie zrobiony tuning wraz z korekcją checksum. Mapy po tuningu zostaną zaprogramowane na nowy eprom. Jeśli ktoś ma EWS (benzyniaki po 1995 roku), to właśnie pozostaje tylko wysyłka.

 

Na koniec mam do Ciebie prosty przekaz: nie znasz się - nie mędrkuj.

Edytowane przez Bagor
Opublikowano
chciałem podyskutować, a Ty mnie w jadowitym stylu obrażasz. Nie sądzisz, że nie tak to powinno wyglądać?
ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem 300km po montażu chipa w mojej E36 325i Autko lepiej zbiera się na niskich obrotach i ma wyżej odcinke.. (150km/h na 3 biegu do odcięcia. most 3,15) Spalanie bez zmian.. Minusem jest to że autko bardziej szarpie jadąc na jedynce bez gazu, to zapewne zasługa mocniejszego dołu niż jakaś wada softu, Ogólnie raczej ok. za te pieniądze chyba nic lepszego się nie zrobi :D
Opublikowano

witam ponownie,

po kilku tysiącach km przejechanych na czipsie do 2,5 litrowego TDSa, od Bagora, stwierdzam jednoznacznie, że to REWELKA!!!

auto zbiera się ostro już od niskich obrotów, WYYRAŹNIE odczuwalny wzrost mocy, a zwłaszcza momentu obrotowego. autko przed czipsem nieco kopciło przy ostrym depnięciu pedału przyspieszenia, a teraz nawet przy wciśnięciu pedału do samej dechy pojawia się tylko leedwo widzialna chmurka :dance: nawet co niektóre benzniaki kopcą ostrzej od mojej betty :mrgreen: :norty: rewelacyjny soft Bagor :clap: :cool2:

co do spalania... tu niestety muszę się zgodzić z moimi przdmówcami, w cyklu miejskim bardzo nieznacznie wzrosło (wiąże się to pewnie z częstymi przyspieszeniami, a co za tym idzie nieco większym apetytem na ON) natomiast poza miastem spadło o 1.3l/100km. średnia arytmetyczna z kilkukrotnych pomiarów spalania wykazała, że po czipsie auto spala o 0,9l/100km mniej ON niż na fabrycznym sofcie. może gdyby nie to, że aż korci żeby wcisnąć to być może spalałby i jeszcze troche mniej. konsumpcja oleju bez zmian, temperatura silnika bez zmian.... pozostało mi już tylko zlikwidować małego bociana pod maską i softowy problem z klimą z pomocą Bagora :dance: :cool2:

reasumując.... do drugiego auta też czipsa wrzucę :dance: :norty:

 

Bagor, normalnie jak będzie okazja to masz u mnie gigant browca :cool2:

Opublikowano
Minusem jest to że autko bardziej szarpie jadąc na jedynce bez gazu

Skoro szarpało nawet na serii, to logiczne, że na chipie będzie mocniej szarpać. Każda niesprawność może być bardziej odczuwalna. Wszystkie czujniki, osprzęt silnika muszą być sprawne, aby przyrost był właściwy i nie było niepożądanych efektów.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.