Skocz do zawartości

Tunning silnika M40 1.8 -> chiptuning


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytając Wasze opinie na temat chipów od Bagora, też się skusiłem. Mój kolega parę lat temu włożył właśnie superchipsa do seicento, i efekt był konkretny. Do tamtej pory byłem sceptyczny co do tego typu modyfikacji... Więc skoro jest szansa załatwienia tego dużo taniej, to czemu nie spróbować;) Właśnie wysłałem Bagorowi informację na temat mojego DME i zobaczymy. Bo jak na złość jest to Siemens, i trochę tam inne oznaczenia są... Jeżeli się uda i zchipuję autko, to nie omieszkam się podzielić wrażeniami :)

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nigdy nie wierzylem w chipy za 200 zl. Myslalem, ze to badziewie, ktore nic nie da i zaraz zniszczy mi silnik:). Po przeczytaniu paru opinii tu na forum postanowilem zaryzykowac te 180 zl i kupilem Superchipsa. Od wczoraj jezdze na chipie od Bagora:). Auto od razu po zalozeniu dostalo kopa i zaczelo mocniej wbijac w fotel:). Co do spalania to jeszcze nie wiem, ale sadze, ze narazie dzieki przyjemnosci z przyspieszen wzrosnie mi dwukrotnie hehe. Zdecydowanie polecam:).
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tylko nie wiem czy aby odciecie jest w bezpiecznym miejscu bo jak ostatnio dalem mu mokrym ostro po garach to obrotomierz pokazywał prawie 6800obr. i chyba nie odcinal jeszcze!czasem boje sie bo trzeba to kontrolowac
Opublikowano

Jeśli tunning to tylko tu:

http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7

 

Zrobienie silnika M40 do wersji GT-A kosztuje 2200 zł.

A przyrost parametrów jest zajebiaszczy!!

 

A o to wykres przed i po tunningu 318 - na hamowni oczywiście:

http://chojnacki.com.pl/images/stories/testy/bmw_cabrio.jpg

 

Naprawdę najlepiej zainwestowane 2200 do M40 jakie może być.

 

Warunkiem jest w pełni sprawny silnik - to się tyczy głównie głowicy, czyli wałka, popychaczy i krzywek zaworowych.

Reszta silnika jest tzw. długowieczna.

 

Polecam i pozdrawiam.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Ale chrupka sobie zamontuję :)

 

Opinie są zachęcające ale jak wielu z Was jestem sceptykiem...

 

No nic poczekam aż Bagor wróci z urlopu i będę napierał.

 

Pozdr

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
witam! zastanawiam sie nad zainstalowaniem tego chipa do mojej e36 z silnikem m43 o poj 1.6 . i nie wiem czy warto? wzrost mocy bedzie odczuwalna? ktos z was zainstalowal chipa do tej pojemnosci? nie oczekuje rewelacji ,ale zalezy mi zeby choc troche lepiej sie zbieralo i jak ktos wczesniej napisal, zebym nie mial uczucia jak przy przyspieszaniu "ciagnę ciężarówke" .z gory dzieki za odp i pozdrawiam
Opublikowano
witam! zastanawiam sie nad zainstalowaniem tego chipa do mojej e36 z silnikem m43 o poj 1.6 . i nie wiem czy warto? wzrost mocy bedzie odczuwalna? ktos z was zainstalowal chipa do tej pojemnosci? nie oczekuje rewelacji ,ale zalezy mi zeby choc troche lepiej sie zbieralo i jak ktos wczesniej napisal, zebym nie mial uczucia jak przy przyspieszaniu "ciagnę ciężarówke" .z gory dzieki za odp i pozdrawiam

 

Warto :) sam mam m43 i polecam przyjemniej sie jezdzi.

Opublikowano
318 m40 97KM?sporo koni uciekło:)2200zł za to ze nawet nie wrócił do serii(106KM)?lepiej było remont głowicy zrobic,duzo taniej by wyszło i może do serii by wrócił(113KM).
///M40pwr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Bagor bylem wczoraj na hamowni, ale moj pech dal o sobie znac kiedy auto bylo na rolkach:d.

 

%5B629%3A480%5Dhttp%3A//img244.imageshack.us/img244/2097/wynikizhamownijw4.jpg

 

 

1 pomiar Superchips I wersja chipa

2 pomiar seria

3 pomiar Superchips II wersja chipa

byl jeszcze 4 pomiar z II wersja chipa i wyszlo 98 KM:D

 

Cos strzelilo. Dopiero pozniej doszeldem do tego, ze wydech przed katalizatorem sie troche rozerwal i spaliny wala wszedzie tylko nie tam gdzie powinny:d.

Edytowane przez MugenO
Opublikowano
Po wielu bojach w końcu udało mi się zainstalować chipa od kolegi Bagora :D Przy okazji wykryłem kilka nieprawidłowości w swoim silniku 1,8 M40 a mianowicie auto zjechało z fabryki z silnikiem 1,6 M43 ktoś zrobił swapa na 1,8 M40 niestety okazało sie że komputer był od 1,6 M40 a przepływomierz od 1,6 M43 :duh: Musze tutaj bardzo podziękować koledze Bagorowi bo pomagał mi jak mógł w wykryciu wszystkich nieprawidłowości i prawie bezbłędnie zdiagnozował przyczyne a do tego był bardzo cierpliwy :D Teraz jest wszystko jak trzeba a auto na chipie śmiga całkiem nieźle. Po założeniu od razu czuć że lepiej zbiera się z miejsca :D silnik stał sie jakby bardziej elastyczny nie miałem jeszcze okazji w pełni go po testować ale różnice na pewno czuć i nie żałuje że tyle czasu sie z tym wszystkim męczyłem bo warto :D
Opublikowano
Panowie zamowilem chip z serii superchips do bmw 318is coupe i dzisiaj postanowilem go zamontowac. I jak sie okazuje w miejscu gdzie ten chip ma byc wmontowany jest jakis inny chip (nie wiem jak to inaczej nazwac) i on tam jest na stale przylutowany. nie mam tez zadnej plastikowej oslony ani nic z tych rzeczy. co robic? pozdrawiam
Opublikowano
Panowie zamowilem chip z serii superchips do bmw 318is coupe i dzisiaj postanowilem go zamontowac. I jak sie okazuje w miejscu gdzie ten chip ma byc wmontowany jest jakis inny chip (nie wiem jak to inaczej nazwac) i on tam jest na stale przylutowany. nie mam tez zadnej plastikowej oslony ani nic z tych rzeczy. co robic? pozdrawiam

 

jak masz jakieś zdolności w kierunku lutowania (a sądząc po szoku wynikniętego z braku podstawki to az urazy nie masz :wink: ) musisz udać się do elektronika który wylutuje ci oryginalny chip i wstawi w jego miejsce podstawkę w którą wciśnie nowy chip... Trzeba trochę wprawy przy robieniu tego samemu bo można polutować kilka nóżek razem a ciężko potem usunąć taki lut... generalnie polecam wizytę u elektronika...

 

A co do tuningu silnika M40 za 2,2tyś zł??? no co wy ?? za taką kaskę można swap'a zrobić na choćby 2.0 R6 efekt ten sam... spalanie to samo... opłaty te same...

 

Ja radze napalonym tuningowcom silnika M40 ogarnięcie najpierw auta do fabrycznej mocy... bo może po zmianie lambdy i przepływki, założeniu nowych świec i kabli, wymianie filtra paliwa i powietrza auto zacznie latać duuużo lepiej

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

ja musze pochwalic nowy wynalazek chłopaków: chip indywidualny.

od paru miesiecy jezdziłem na zwykłym chipe,i przeprowadziłem sporo modyfikacj(sportowy wałek,airbox simoty,obróbka głowicy,polerowanie kolektora dolotowego,lekkie koło,barany,wydech) przy okazji wymieniając wszystkie uszczelki,uszczelniacze, dzwigienki,popychacze,rozrząd,sprzęgło,wysprzęglik,swiece,kable,visco itd. na nowe,jezdze na castrolu edge 0w40 sport.zmiany(w szczególnosci,rozrządu, wydechu i dolotu) robione na informacjach od świątka i pachonia.polecam lekture ich artykułów dotyczących w szczególnosci wydechu i dolotu(sporo jest ich nawet na necie).zastanawiałem sie co tu jeszcze mozna podłubac,chciałem nawet robic chip indywidualny w v-techu(2000zł) ale miałem opory ze wzgledu na cene i wtedy bagor zaproponował mi chipa indywidualnego.chip ma zrobione mapy na paliwo 98(mozna tez na 95 lub 100) i odcinke przeniesioną na 7200 oraz jest sporo mocniejszy od poprzedniego.dzieki chipowi w koncu robie 100 na drugim biegu(odcinka jest na 105):) a odcinka na 5 biegu jest przy ponad 220km/h.wszystko na 15" felgach z oponami 205/45.jak skoncze auto do konca to wrzuce fotostory z wykresami z hamowni.pozdrawiam wszystkich maniaków tuningu m40:)

///M40pwr
Opublikowano
Bagor mam do ciebie pytanie. Czy dałoby rade zrobić taki chip do M43 (teoretycznie uturbionego) żeby podlać więcej paliwa ( załóżmy, że większe wtryski są czyli na podciśnieniu mają lać więcej, a gdy pojawi się nadciśnienie leją śmiało) i lekko cofnąć zapłon? Jest to w granicach możliwość :?:

Oczywiście, że jest taka możliwość. Musisz podać jakie miałeś oryginalne wtryski i jakie masz teraz. Istnieje możliwość indywidualnego tuningu pod konkretne zmiany (pod turbo też). Tylko cena wyższa, bo to już będzie indywidualny tuning. Jak jesteś zainteresowany, to pogadamy na PW.

 

 

Panowie zamowilem chip z serii superchips do bmw 318is coupe i dzisiaj postanowilem go zamontowac. I jak sie okazuje w miejscu gdzie ten chip ma byc wmontowany jest jakis inny chip (nie wiem jak to inaczej nazwac) i on tam jest na stale przylutowany. nie mam tez zadnej plastikowej oslony ani nic z tych rzeczy. co robic? pozdrawiam

Po prostu trafiłeś na lutowany chip. Rzadko się to zdarza, ale czasami się trafia. Wystarczy wlutować podstawkę (można taką dosłać, jeśli chcesz). Prosta sprawa, zrobisz to samemu albo idź do serwisu GSM. Nie musisz się bać o uszkodzenie oryginalnej kości, bo w razie czego kumpel takowe posiada.

 

 

A napisz mi jak sie to sprawuje jak jezdze na gazie??

Normalnie się sprawuje. Chyba, że chodzi Ci o tuning pod LPG. To też można zrobić. Wtedy auto będzie szybsze na gazie niż na benzynie.

Opublikowano

W moim przypadku musiało to potrwać troszeczkę dłużej, ale opłacało się :D Dziś zawirusowałem autko. Najpierw poganiałem ostrzej na seryjnym chipie, potem szybka wymianka, i... efekt jest baaaardzo zadowalający :D:D:D Naprawdę czuć od razu zmianę, i to nie jest żaden efekt placebo!! Auto jest wyraźnie zrywne, i dużo żwawsze w niższej partii obrotów. I o to mi właśnie chodziło. Do tej pory denerwowało mnie to, że 2 litrówka budziła się do życia, dopiero po przekroczeniu 3500obr. Teraz ten sam efekt jest już po przekroczeniu 2000obr. Ciągnie jak głupia :D Widać to także idealnie, w zakrętach. Przy dużo niższych obrotach, niż na seryjnym chipie, zaczyna lecieć bokiem. Odcinka przesunęła się na ok 7000 obr. Troszeczkę ją przegoniłem, resztę obserwacji od jutra ;) Ale generalnie jestem bardzo zadowolony. Na hamownię pojadę tylko z czystej ciekawości. Ale to dopiero najwcześniej w przyszłym miesiącu. Na koniec wypada mi polecić Bagora. Kontakt z Nim jest bardzo dobry i rzeczowy. Mam komputer siemensa, i u mnie wymagało to zrobienia zdjęć chipa, oraz tego, że musiałem dłużej poczekać. Lecz zaraz po tym jak Bagor dał znać, że chip jest, i podał nr konta, a ja wpłaciłem pieniądze, przesyłka była natychmiastowa:D Także polecam.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wlasnie dzisiaj zalozylem chip od Bagora i musze powiedziec jestem zadowolony autko jedzi lepiej niz jedzilo jest zywsze szybciej sie zbiera i lepiej silnik pracuje nic tylko polecic Bagora kontak z nim to czysta przyjemnosc jak i zlatwienie calej sprawy.

Dla zainteresowanych mam chipa zrobionego pod LPG i JEZDZI LEPIEJ NAZ NA PALIWIE a dokladniej jest zywsze jeszce dokladnie testuje ale jak na poczatek jestem zadowolony.

Pozdrawim.

Opublikowano
tuning pod lpg??ja moze bylbym zaimteresowany.Kupiłem juz chipa od ciebie Bagor.W niego mozna wgrac inny soft?taki pod lpg?

 

Ja wlasnie dzisiaj taki chip zalozylem zrobiony pod LPG i jedzi lepiej mi Bagor powiedzial ze moge zalozyc pod paliwo ale wtedy moc sie rozlozy pol na pol czyli wybralem pod LPG i mam 100% chipa na LPG powaga jedzi lepiej.

Opublikowano
Ja tez sprawiłem sobie takiego chipa i mam takie pytanie czy ktos po zamontowaniu chipa próbował podłączyć auto do kompa? Bo u mnie wyskakuje błąd sterownika i nie wiem jaka jest tego przyczyna.(czy to przez chip, uszkodzenie sterownika czy moze wina sprzętu). Prawde mówiąc na oryginalnym chipie nie podpinałem pod kompa.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.