Skocz do zawartości

Tunning silnika M40 1.8 -> chiptuning


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ZIOLO napisał:

A jak sie ma taki do chip do silnikow z automatyczna skrzynia biegow??

 

W jakim sensie? Czy da radę schipować?

 

Na przyklad czy skrzynia nie bedzie otrzymywac jakis blednych danych itd., i czy przyrost mocy i momentu jest taki sam jak przy skrzyni manualnej?

Opublikowano

Czyli jak?

Ktos potwierdza dzialanie tych chipow czy nie????

Prosze o jednoznaczna odpowiedz,bo roznica miedzy modyfikacja w

PL ok. 2000pln a 160pln w GB jest miazdzaca,wiec nie rozumiem jak to mozliwe... :roll:

 

A moze te chipy dzialaja jak Placebo??? :P

Opublikowano
Czyli jak?

Ktos potwierdza dzialanie tych chipow czy nie????

Prosze o jednoznaczna odpowiedz,bo roznica miedzy modyfikacja w

PL ok. 2000pln a 160pln w GB jest miazdzaca,wiec nie rozumiem jak to mozliwe... :roll:

 

A moze te chipy dzialaja jak Placebo??? :P

Różnica w cenie polega na tym, że musisz sobie tego chipa zamontować samemu (prosta sprawa). W Anglii z montażem to koszt 300 funtów (do najnowszych modeli i turbo drożej). Poza tym, są to ceny tymczasowe, na start. Później wzrosną.

Jedź zrób sobie tuning za 2000zł, a potem dostaniesz Superchipsa i zrobisz sobie porównanie. Wtedy powiesz, że wyrzuciłeś pieniądze w błoto :twisted:

Ja mam i sobie bardzo chwalę. Inaczej bym nie polecał. Przecież ta firma jest jedną z najbardziej uznanych firm tuningowych na świecie. A 2000 zł to jest dla naiwniaków, którzy nie rozumieją na czym to polega. Cena nieadekwatna do przyrostu. Jak widać cena działa na podświadomość.

Opublikowano

Czytam właśnie cały ten post i ogólnie cały czas wałkujecie sprawę chipa.

Co z innymi metodami? polerka kolektorów, strumiennica, czy nawet uturbienie silnika?

Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano

Ja do niedawna używałem chipa od Reserveda - teraz testuję Superchips od Bagora. Według mnie za tą cenę to bardzo dobry zakup, jedyne co u mnie było uciążliwe, to konieczność wylutowania oryginalnego chipa i wlutowania podstawki.

 

Na początek wnioski ogólne: w porównaniu z serią przyrost mocy jest odczuwalny (jak jeszcze trochę pojeżdżę, to zweryfikuję na hamowni) - przy 1.8 M43 niestety różnica jest niewielka - gdybym miał na to wydać np. 500 zł to było by nieopłacalne. Co do spalania trudno mi się wypowiedzieć - nie zrobiłem wiarygodnego porównania z serią.

 

A jak się ma chip Reserveda do Superchips - no cóż na tym silniku słabo widać różnicę od serii - a różnicę pomiędzy chipami można by wyłapać tylko przejeżdżając tą samą trasę po kolei na jednym i na drugim. Moje odczucia są takie, że na Superchips silnik jest cichszy (nie wiem, czy to możliwe), ma trochę łagodniejszy przebieg mocy (moc jest dostępna od niższych obrotów) i mniej pali. Być może chip Reserveda ma ostrzejsze ustawienia.

 

Który jest lepszy - cóż, Superchips to znana firma, ale i Reserved wyrobił sobie dobrą opinię. Ja narazie będę jeździł na Superchipsie, a może kiedyś pokuszę się o dokładniejszy test.

Opublikowano

no właśnie....co z żywotnością Koledzy? :doh:

Jeśli można to też poproszęnamiary na ten chip tuning.

Z góry dzięki. :dance:

Żyj z pasją !
Opublikowano
Ma sie rozumiec ze po podłaczeniu tego chipa musze odpalic silnik na luzie i dac mu troche pochodzic? Czy od razu smigac?
  • Zarejestrowani
Opublikowano
najlepiej reset kompa, potem dajesz mu pochodzic na jalowym z 5 minutek i ogieeeeeeeeeeeeeennnnnnnnn :D:D musisz go zaraz potem troszke przegonic zeby sobie nie myslal :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Według mnie za tą cenę to bardzo dobry zakup

Myślisz, że za wyższą cenę dostaniesz coś lepszego? Nic bardziej mylnego :) Ludzie płacą za to dużo więcej, montaż takiego chipa kosztuje od 1000 zł do 2000 zł, i tyle ludzie płacą w Polsce, w dodatku za chipy gorszej jakości.

 

jedyne co u mnie było uciążliwe, to konieczność wylutowania oryginalnego chipa i wlutowania podstawki.

To zależy od sterownika, a nie od chipa. Niektóre sterowniki wymagają wlutowania podstawki, ale koszt takowej, to 3 zł, więc w każdym serwisie RTV zrobią to za góra 15-20 zł. Sterowniki wymagające lutowania są w mniejszości. W każdym bądź razie, nie jest to jakaś straszna uciążliwość.

 

A jak się ma chip Reserveda do Superchips - no cóż na tym silniku słabo widać różnicę od serii

Proponuję Ci, żebyś włożył teraz oryginał i się przejechał. Gwarantuję, że odczujesz kolosalną różnicę. Przyrost około 10KM już czuć i to wyraźnie. U mnie w 1.8 M40 jest spora różnica. Po prostu przyzwyczaiłeś się do mocy. Ja jak ostatnio podmieniłem chwilowo do testów na serię, to poczułem się jakbym się przesiadł do 1.6.

 

Moje odczucia są takie, że na Superchips silnik jest cichszy (nie wiem, czy to możliwe), ma trochę łagodniejszy przebieg mocy (moc jest dostępna od niższych obrotów) i mniej pali. Być może chip Reserveda ma ostrzejsze ustawienia.

To nie są tylko Twoje odczucia, bo tak naprawdę jest. Ja też miałem kiedyś chip od Reserveda i jednak to nie jest ta klasa, co Superchips. Pomijając fakt, że jego chip w ogóle się u mnie nie sprawdził.

To, że większa moc na Superchips, jest już dostępna od niższych obrotów, świadczy, że wzrósł moment obrotowy. A jak wiadomo, moment odpowiada za przyspieszenie.

Łagodny przebieg mocy, cicha praca silnika, niskie spalanie zawdzięcza się profesjonalnym tunerom Superchips. To nie jest zwykły tuning, który polega na podkręceniu wszystkiego o 10% i zmienieniu kątu zapłonu, a co za tym idzie sugerowaniu lania paliwa 98 (na Superchips można normalnie śmigać na 95). Właśnie przez takie domorosłe przeróbki silnik głośniej chodzi, więcej pali, a jego praca nie jest stabilna.

Opublikowano
no właśnie....co z żywotnością Koledzy? :doh:

Jeśli można to też poproszęnamiary na ten chip tuning.

Z góry dzięki. :dance:

To nie są ekstremalne przyrosty mocy, o żywotność silnika nie ma co się martwić.

 

A czy ten kolega ma chipy "superchips" do e46 ?

Odpisałem na PW. W tym silniku nie jest możliwy chiptuning na odległość. Tylko przez interfejs.

 

Ma sie rozumiec ze po podłaczeniu tego chipa musze odpalic silnik na luzie i dac mu troche pochodzic? Czy od razu smigac?

Możesz od razu śmigać.

 

najlepiej reset kompa, potem dajesz mu pochodzic na jalowym z 5 minutek i ogieeeeeeeeeeeeeennnnnnnnn :D:D musisz go zaraz potem troszke przegonic zeby sobie nie myslal :mrgreen:

Rozumiem, że to żart :D

Opublikowano
Według mnie za tą cenę to bardzo dobry zakup

Myślisz, że za wyższą cenę dostaniesz coś lepszego? Nic bardziej mylnego :) Ludzie płacą za to dużo więcej, montaż takiego chipa kosztuje od 1000 zł do 2000 zł, i tyle ludzie płacą w Polsce, w dodatku za chipy gorszej jakości.

 

Nie próbuj doszukiwać się negatywnego kontekstu w moich wypowiedziach :) - do 1.8 można np. założyć turbo za 10 tys i da to większy przyrost mocy, ale nie jest to zbyt opłacalne.

 

Chodziło mi o też to, że w przypadku posiadania immobilisera nie da się wymienić chipa w tak prosty sposób (czy może w przypadku Superchips jest inaczej?) - wtedy pozostaje przeprogramować oryginalny sterownik za ok 1000zł - a to już dla silnika np. 1.8 jest właśnie nieopłacalne.

 

jedyne co u mnie było uciążliwe, to konieczność wylutowania oryginalnego chipa i wlutowania podstawki.

To zależy od sterownika, a nie od chipa. Niektóre sterowniki wymagają wlutowania podstawki, ale koszt takowej, to 3 zł, więc w każdym serwisie RTV zrobią to za góra 15-20 zł. Sterowniki wymagające lutowania są w mniejszości. W każdym bądź razie, nie jest to jakaś straszna uciążliwość.

 

Nie jest to wada chipa jak zauważyłeś, ale ja wymontowałem sterownik ok 14 w sobotę, kiedy serwisy RTV są już pozamykane, więc sam chipa wylutowałem. Dlatego ludzie muszą być świadomi, że taki przypadek może się zdarzyć.

 

A jak się ma chip Reserveda do Superchips - no cóż na tym silniku słabo widać różnicę od serii

Proponuję Ci, żebyś włożył teraz oryginał i się przejechał. Gwarantuję, że odczujesz kolosalną różnicę. Przyrost około 10KM już czuć i to wyraźnie. U mnie w 1.8 M40 jest spora różnica. Po prostu przyzwyczaiłeś się do mocy. Ja jak ostatnio podmieniłem chwilowo do testów na serię, to poczułem się jakbym się przesiadł do 1.6.

 

Jestem pewien, że gdybym po przejechaniu paru km podmienił na serię, to różnica była by mocno odczuwalna.

 

Moje odczucia są takie, że na Superchips silnik jest cichszy (nie wiem, czy to możliwe), ma trochę łagodniejszy przebieg mocy (moc jest dostępna od niższych obrotów) i mniej pali. Być może chip Reserveda ma ostrzejsze ustawienia.

To nie są tylko Twoje odczucia, bo tak naprawdę jest. Ja też miałem kiedyś chip od Reserveda i jednak to nie jest ta klasa, co Superchips. Pomijając fakt, że jego chip w ogóle się u mnie nie sprawdził.

To, że większa moc na Superchips, jest już dostępna od niższych obrotów, świadczy, że wzrósł moment obrotowy. A jak wiadomo, moment odpowiada za przyspieszenie.

Łagodny przebieg mocy, cicha praca silnika, niskie spalanie zawdzięcza się profesjonalnym tunerom Superchips. To nie jest zwykły tuning, który polega na podkręceniu wszystkiego o 10% i zmienieniu kątu zapłonu, a co za tym idzie sugerowaniu lania paliwa 98 (na Superchips można normalnie śmigać na 95). Właśnie przez takie domorosłe przeróbki silnik głośniej chodzi, więcej pali, a jego praca nie jest stabilna.

 

Cieszę się, że moje obserwacje nie są jedynie wyobraźnią. Jak już mi zdejmą gips (niestety tydzięń temu złamałem prawą rękę :mad2: ), to podjadę na hamownię i porównam wszystkie chipy.

Opublikowano
, to podjadę na hamownię i porównam wszystkie chipy.

 

to byłbym ci bardzo wdzięczny za wrzucenie wyników pomiarów w temat na forum

 

A co do podstawki to można sobie kupić taką 3 zł - ale nikt nie daje gwarancji że się nie przytopi - ja miałem u siebie lutowany Eprom - ale dzięki hojności mojego serdecznego kolegi GRACUS-a - mam orginalną podkładkę - wlutował mi ją kumpel elektronik za darmochę.

Bagor nie najeżdżaj tak na Reserveda - bo jest tak jak Varrol napisał - Reserved też wyrobił sobie dobre imię u forumowiczów - u mnie pierwszy Chip się nie sprawdził - ale dogadałem się z nim - i dostałem drugi - a tego co wiem to Reserved ma mapy Dinana - a jak wiadomo Dinan na zachodzie jest uznaną marką -jeśli chodzi o chiptuning.

Nie twierdze, że chip od twojego kolegi jest zły- tylko jeśli już robisz reklamę tych chipów to nie mieszaj z błotem innego, który też się tym zajmuje - trochę uczciwej konkurencji - nie wyznawaj zasad braci "Ka" :D

 

P.S. Każde auto w którym wymieniony jest Eprom, należy odpalić i musi ono sobie pochodzić bez dodawania gazu dopóki nie uzyska pełnego otwarcia termostatu- chodzi o to, by komputer będąc na innej kości, sczytał sobie wszystkie parametry - a potem należy je przegonić- minimum 25-30 km i ma być to jazda mieszana-dawać silnikowi po garach - aby komputer sobie odpowiednio sczytał wszystkie dane i zoptymalizował mieszankę

masqo
Opublikowano
, to podjadę na hamownię i porównam wszystkie chipy.

 

to byłbym ci bardzo wdzięczny za wrzucenie wyników pomiarów w temat na forum

 

...

 

Jasne że wrzucę.

 

A co do podstawki - może się przytopić? - aż tak się ten układ grzeje? Jako entuzjasta podkręcania komputera od razu pomyślałem o założeniu radiatora.

 

Okazuje się, że pominąłem etap rozgrzewania samochodu na jałowym po zmianie chipa - faktycznie jest to potrzebne, bo dla silnika nie jest za zdrowe?

Opublikowano

Tego czy może się przytopić na 100% nie jestem pewien - wiem tyle ile doradził mi Gracjan - z tego co pamiętam pisał, że jest różnica w użyciu materiału, z którego zrobiona jest podstawka-ta originalna od tej rzemieślniczej wiesz że orginał to zawsze orginał- ale wydaje mi się że jakby miała się przytopić to by się przytopiła po krótkim czasie. Jeśli jeździsz już jakiś czas i wszystko działa jak należy, to raczej nić się nie stanie- mój Ojczulek nauczył mnie w sprawach mechaniki jednej podstawowej zasady - jeśli coś, co zrobiłeś w aucie nie padnie po chwili to nie padnie - możesz kontrolnie wykręcić kompa i go rozkręcić - jak jest wszystko w porządku to śmigać - ja z kostki od Reserveda jestem bardzo zadowolony.

Życzę przyjemnych wrażeń z jazdy ( bo inne gdy się się posiada BMW nie mogą być :dance: )

masqo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chciałbym sie spytać jakie przyspieszenie maja wasze bety. Chodzi mi szczególnie o 316. Sprawdzałem w danych technicznych ale tam chyba kłamia(pisza ze 316 wazy 1695kg), a zwykle realne przyspieszenie jest nieco inne od katalogowego.
Opublikowano
Chciałbym sie spytać jakie przyspieszenie maja wasze bety. Chodzi mi szczególnie o 316. Sprawdzałem w danych technicznych ale tam chyba kłamia(pisza ze 316 wazy 1695kg), a zwykle realne przyspieszenie jest nieco inne od katalogowego.

 

Ta wartość to całkowita dopuszczalna masa pojazdu(z ludziskami i bagażem)

Sama masa pojazdu w wersji sedan to 1190 kg a coupe to 1235 kg.

masqo
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.