Skocz do zawartości

Tunning silnika M40 1.8 -> chiptuning


SickBoy

Rekomendowane odpowiedzi

osobiście uwazam ze czterocylindrowe silniki 1,6 1,8 nie nadaja sie do tuningu duzo nie zyskasz tanim kosztem i czy opłaca sie wrzucac taki chip do 1,8 watpliwa sprawa sam kiedys mialem 1,6 w nudzie e-36 i te silniki naprawde jesli chodzi zwlaszcza o konstrukcje m40 nie sa najlepsze w osiagach i zaden chip tutaj nie pomoze a jesli chcesz zrobic cos konkretnego to juz wiecej kasy wydac trzeba co logicznie sie nie oplaci bo lepiej sprzedac auto i kupic r6 2,0 lub 2,5 literka. Bzdura ze duzo palą!!!! Sam jak wspomniałem jeździłem e-36 1,6 m40 spalal mi 12 literkow gazu w miescie a benzynki 10 jak nic i to w ogole nie chcialo jechać, obecnie E39 z silnikiem 2,5 litra spala w miescie 10,5-11 benzynki wiecej nie weźmie wiec troche zaledwie wiecej od 1,6 czy tez 1,8 a różnica kolosalna. i to mit ze te silniki palą jak smoki, :!: zreszta wszystko zalezy od stylu jazdy, ja w miescie tylko no i czasem dosc dynamicznie raczej :wink:

moje zdanie daruj sobie chipy i inne zabiego tanim kosztem bo to malo da albo wcale jak chcesz miec moc to zmien silnik albo auto, lub po prostyu doprowadz swoje obecne do stanu perfekcyjnego pod wzgledem technicznym i tyle

Tez takie gadanie troche ;/ Powiedz mi kolego co to jest 140zl? majatek to dla Ciebie... raczej dla nikogo kto posiada auto i potrafi je utrzymac wiec po co komus odradzac czypa z powodu tego ze mu nic nie da.. ja wydalem 150zl na wkladke sportowa filtra i to mozna okreslic jako nic nie da ( m,oje odczucia sa oczywiscie jak najbardziej na +) to jak ja wydalem wiecej na sama wkladke ktora nie daje KM to twoim zdanie bez sensu jest chip ktory dake 15km 20nm ?

 

Owszem masz rację to niewiele kasy więc daltego uważam ze poza autosugestia która działa w takich przypadkach i innym brzmeniu silnika w przypadku stożka, który zreszta nie jest najlepzy dla kondycji silnika to za przeproszeniem "gó..." to daje, zresztą nie mówie o chipie poieważ nie wiem co to za chip tylko o stozkach itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do lukas23:

z jednym masz racje ale nie dokonca, a mianowicie o tuningowaniu 1.6 i 1.8. Wiadomo ze delikatne przerobki nie zaszkodza typu uklad wydechowy dolot, stozki a nawet chip. Wiemy ze nie zrobi to z auta F1 hehe ale na bank polepszy jego osiagi sam sie o tym przekonalem...

Oczywiscie zgadzam sie ze jeslimowa o bardziej wybojowych przerobkach to lepiej zainwestowac w auto z wiekszym silnikiem.

 

ALE kolego nie pisz blagam nie pisz ze motor 2,5 w MIESCIE spala ci 10,5 bo pekne ze smiechu! Chyba ze twoja noga jest ja piórko, i konczysz zmieniac biegi na 3 hehe moj kumpel ma 2,5 i naprawde nie wariujac spokojnie jadac w korku to tak min 12l(gdy jest silnik dogrzany) Fakt 2.0 moze palic tyle samo co 1.6(lepszy stosunke mocy do masy) ale tez nalezy wziasc pod uwage wszytko np dystans jaki robisz, czy wogole zdazysz silnik rozgrzac zanim dotrzesz do celu. Bo owy moj kolega z 2.5 motorem robi tylko 5-6 km w jedna strone do pracy nawet silnik sie nie zdorzy porzadnie nagrzac a on wysiada hehe i co jak myslisz 10,5??? HA HA 13-14

Chyba ze jestes mistrzem w oszczedzaniu ja Pan Witek z reklamy simplusa "A JEDNAK NIEMOZLIWE" hehe

Pozdrawiam

Ps. A jezeli tak naprawde malo ci pali to zdrac mi przepis na takie spalanie to odrazu wymienie 1.6 na 2.5 192 kucyki bo to moje marzenie :)

sory mowa o spalaniu ktore pokazuje komp i ktore moze byc zanizone o gora o,5 litra bylem na diagnostyce i wszystko jest okej ustawione :wink: mowa o silniku m52 z podwojnym vanosem 170km a nie tym starszym 192 konie tamte byly mniej ekonomiczne, zreszta sam widze ile leje i ile przejezdzam a mam porownanie bo mialem 1,6 ktore lykalo 12 litrow gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie do osób znających się na samochodach BMW.

Napisałem do "reserveda" o przysłanie mi chipa. On z kolei odpisał mi żebym podał mu numer sterownika silnika a jeżeli będzie to sterownik o numerze 0 261 200 520 konieczne będzie również numer oryginalnego oprogramowania (jest nadrukowany na oryginalnym chipie). Ja niestety nie mam pojęcia gdzie tego numeru szukać. Prosił bym o dokładny opis gzie szukać lub ewentualnie jakieś zdjęcia miejsca w którym znajduje się owy numer. Mam BMW 318i z 1991 r. E36 silnik M40 113 KM. Bardzo proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer sterownika jest na naklejce na kompie - ważne jest też żebyś Krzyśkowi podał czy masz EWS (seryjny immobilizer-ten w kluczyku) i czy masz kompa BOSCHA czy SIEMENSA. Jeśli będzie to ten numer który ci napisał w poście to musisz ów komputer wymontować i rozkręcić( znajduje się on za akumulatorem- zdejmiesz gumową osłonę - potem wykręcisz 4 śruby -zdejmiesz plastikową obudowę odbezpieczysz wtyczkę- wyjmiesz kompa - tam masz nr seryjny- jak będziesz rozkręcał kompa to uważaj na blaszki bo są dość kruche i ważne jest też żebyś się przyjrzał czuy Eprom jest lutowany czy na podkładce- bo jeśli jest lutowany to radzę już szukać dobrego elektronika - takiego który nie powie ci że Epromu nie da się uratować- i zakup podkładki -najlepiej jakbyś miał orginalną z plastikiem zabezpieczającym - a i bardzo ważne: podważając starą kość podważaj ją z obu stron jednocześnie uważając żeby nie pokrzywić pinów.To tyle jakbyś miał jeszce jakieś pytania to pisz na PW lub mail.
masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna miałem e36 318i M40 z LPG i stwierdzam, że tego silnika nie ma sensu wzmacniać. Jak na cztero-cylindrową ośmiozaworówkę ten silnik i tak ma całkiem sporą moc, a w cudowne chipy do tego silnika i tak nie uwierzę. Owszem można minimalnie wzmocnić silnik, wstawiając kompletny układ wydechowy z baranami supersprinta, koszt ponad 3000zł, a polerowanie kanałów dolotowych, stożki itp. nie wyciśnie żadnych odczuwalnych mocy. Jedynym sensownym wyjściem jest zmiana silnika na ISa, moc na pewno będzie odczuwalna, a zmian nie jest aż tak wiele. Jeśli chodzi o niedowierzanie ile spalają silniki z 323i, 523i, czyli 2,5l M52, to rzeczywiście są bardzo ekonomiczne, mój spala 10-11L benzyny w cyklu miasto/trasa, jazda ze sporymi prędkościami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"masqo" dzięki za podpowiedź. Jutro będę szukał tego numeru. A jeśli chodzi o pana "NawrotBMW" to twój komentarz jest tu zbędny ponieważ my nie dyskutujemy o tym czy warto czy nie tylko o tym gdzie i jak to zrobić. Chcesz to zmieniaj silnik, nie to nie zmieniaj. Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie leży chip na biurku i czeka na zamontowanie. Najgorsze, że mam trochę demolkę w samochodzie z racji przebudowywania systemu audio - zdjęta podsufitka, osłony słupków, schowek, osłona pod kierownicą - ale co tam jutro się przejadę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.poprosze namiary na tego chipa,dzieki :)

 

To po prostu śmieszne - przeczytaj losowy post na tej stronie - na 90% trafisz na odpowiedź kto robi chipy... - magiczne słowo to "reserved" ...

 

 

A co do mnie, to zamontowałem dziś chipa - niestety u mnie stary chip był przylutowany i musiałem go wylutować i wlutować podstawkę - namęczyłem się okropnie - jak ktoś nie ma zdolności i sprzętu, to radzę do serwisu zanieść...

 

Jak narazie jedyne co mogę powiedzieć, to że działa - jak skończyłem, to były takie korki, że nie było szans przetestować - musiałbym gdzieś poza Warszawę pojechać. Mam jedynie wrażenie, że lepiej się na niskich obrotach zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo "testowania" -to radzę uważać na obrotomierz-ponieważ ten chip powoduje że silnik nie odcina zapłonu-także jak ktoś posiada wersję bez obrotomierza(a takie sie zdarzają)-sam jedną widziałem-i ma ciężką nogę to nich przy zakupie chipa zakupi sobie też obrotomierz- bo może "skrzywdzić" swój silnik.

A jeszcze słowo w sprawie lutowania-u mnie było to samo co u kolegi Varrola- jednak ja miałem więcej szczęścia -kolega z pracy to elektronik-entuzjasta - wylutował stary chip wlutował podkładkę - a i jakby ktoś był ciekaw takie luty jak są zastosowane przy lutowanych epromach można rozlutowywać tylko normalną lutownicą- ponieważ gazowa może eprom uszkodzić- za bardzo go nagrzać.

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie mam pytanie dotyczące montażu chipa - ponieważ właśnie wyciągnąłem stary (na szczęcie nie muszę nic lutować bo jest na podkładce). Czy można go wmontować niezależnie od tego jak będzie obrócony?. Czy to może jednak ma znaczenie? - bo jeśli tak to nie wiem jak go obrócić - tzn. gdzie przód a gdzie tył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie dotyczące montażu chipa - ponieważ właśnie wyciągnąłem stary (na szczęcie nie muszę nic lutować bo jest na podkładce). Czy można go wmontować niezależnie od tego jak będzie obrócony?. Czy to może jednak ma znaczenie? - bo jeśli tak to nie wiem jak go obrócić - tzn. gdzie przód a gdzie tył.

Ma znaczenie, musi być włożony tak, jak był.

Jeśli nie pamiętasz jak był umiejscowiony, to tam w tej plastikowej podstawce jest nacięcie, chip ma również nacięcie, więc włóż odpowiednio do owych nacięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Zgodzę się, ale trzeba powiedzieć także że ważna jest baza softu ( to trzy ostatnie cyferki z seryjnego Epromu) - wiem bo miałem u siebie taki problem- po założeniu chipa nie pod moją bazę( pomimo poprawnego nr sterownika)- zachowuje się on tak jak seryjny Eprom - jednak spotkanie z Reservedem w cztery oczy - kostka pod moją bazę ( u mnie jest 112) - powiem że odcinka przesunęła się na 6500 obr/min- a autko zaczyna się zbierać nie tak jak wcześniej od 4200 -teraz czuje się ciąg już przy 3300-3400 - idzie do samej odcinki- nie mówiąc o tym że - od wolnych obrotów idzie płynnie, jednak instalacja gazowa II gen., powoduje, że nie dostaję tyle powietrza co powinien( uwielbiany przez wszystkich mikser) :mad2: - który w nieznaczny sposób ogranicza dopływ powietrza. No ale mam w zamyśle Blosa - komp od gazu i tak jest u mnie włożony na sztukę- nawet mój gazownik mówił mi że wiele dobrego słyszał na jego temat.
masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna pytac twojego kolege o chipy do VAG-ow (VW i AUDI), po polsku?

On już jest w Polsce :) Napisałem Ci PW.

 

Zgodzę się, ale trzeba powiedzieć także że ważna jest baza softu ( to trzy ostatnie cyferki z seryjnego Epromu)

A o czym ja pisałem? Przecież wyraźnie napisałem, że dobiera się pod konkretny numer softu. A ważne są 4 ostatnie cyferki, a nie 3... Bo dzięki tej czwartej możesz dowiedzieć się jednej istotnej informacji.

 

- wiem bo miałem u siebie taki problem- po założeniu chipa nie pod moją bazę( pomimo poprawnego nr sterownika)- zachowuje się on tak jak seryjny Eprom - jednak spotkanie z Reservedem w cztery oczy - kostka pod moją bazę ( u mnie jest 112) - powiem że odcinka przesunęła się na 6500 obr/min- a autko zaczyna się zbierać nie tak jak wcześniej od 4200

Reserved nie ma wszystkich softów. Dawno temu miałem od niego chipa, to mojego softu nie miał. Wysłał mi inny, ale silnik pracował nieprawidłowo (przerywał). Teraz od kumpla mam Superchips i jest wszystko OK. Zresztą marka Superchips mówi sama za siebie. Jest to najdroższa firma tuningowa w UK. To nie jest no name własnej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ważne są 4 ostatnie cyferki, a nie 3... Bo dzięki tej czwartej możesz dowiedzieć się jednej istotnej informacji..

 

Czego można się dowiedzieć?? bo nie mam w tym temacie pojęcia - pisze tylko to co wiem - czego się sam dowiedziałem.

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są informacje istotne tylko dla tunerów :)

Odpowiedź wymijająca-typowa dla polityka - podziel się ze wszystkimi co oznacza ta "czwarta" cyferka bo ja jestem bardzo ciekawy jak olbrzymie ma ona znaczenie i na pewno inni zainteresowani tym chipem też - ja jestem zadowolony z chipa od Reserveda pomino przytkanego dolotu z powodu instalki gazowej a potwierdzeniem tego są dwa Compakty z silnikiem m43 które z moim m40 nie dały sobie rady - pomimo że mam nadwozie typu sedan :D

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.