Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie jestem w poszukiwaniu swojej nowej Bejcy rozważam 2 opcje mocniejszą 320d i słabszą 318d (`02-`03 r), nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem od BMW i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak sie sprawują, kiedyś słyszałem tylko ze starsze jednostki typu 2.5tds były dość awaryjne. W miarę możliwości prosiłbym o opinie właścicieli takich aut, lub osoby które miały z nimi do czynienia. dodam jeszcze iż zależy mi najbardziej aby auto było jak najbardziej ekonomiczne, osiągi są na 2 planie (niestety takie czasy nadeszły).

Pozdrawiam i czekam na odp.

Opublikowano

witam! ja jestem posiadaczem 320d `03.Jestem bardzo zadowolony z autka narazie odpukac nic nie poszlo.Wymienilem tylko odme i laczniki stabilizatorow,ale to przeciez normalna eksploatacja.Nie powiem ci nic o 318d bo nigdy nie jezdzilem:)ale domyslam sie ze jest wolniejszy:)Co do spalania to komp mi pokazuje 6,5 ale mysle ze z 7 w miescie wezmie.Jak masz jakies pytanka to postaram sie odpowiedziec:)

 

 

pozdr i zycze dobrego wyboru

Opublikowano

ja mam 318D od Stycznia (rocznik 2003) i jak dla mnie jest super...osiągi też na drugim planie ale spalanie ...malina 6,5 po mieście max.....ale nie mam szczególnie cięzkiej nogi choć jak emeryt to napewno nie jęzdzę ....a na trasię 4,7 (przy 110km/h) 5,6 (przy 160km/h)

poza tym im szybciej tym sprawia wrażenie cichego....ludzie nie wierzą że to diesel jak jadą ze mną.

Opublikowano
Ja przed zakupem też zastanawiałem się między 318 i 320 ale trafiło się to drugie w idealnym stanie więc wziąłem. I na spalanie nie narzekam; po mieście od 5,8 do 7,8 w zależności od długości dystansu, ciężaru nogi i klimy, na trasie ostatnio 5,4-5,6. Czyli różnica w spalaniu między 318 i 320 symboliczna (1-2 litry na 100, czyli kilka zł ;) ) a jednak koni ciut więcej co dla mnie akurat znaczenie ma :)
Opublikowano
318d jest nowszą konstrukcją BMW i ma poprawionych kilka elementów wiec zapewne będzie mniej awaryjne od 320d
Opublikowano

Jeśli wybór jest między 318d a 320d z roczników 02-03 zdecydowanie 320d.

Różnica w spalaniu niewielka, a w osiągach zdecydowana :twisted:

 

No chyba, że naprawdę trafisz sobie w dobrej cenie okazyjnie 318d to ok.

 

Każdy tak mówi, że osiągi nieważne itd. ale niestety człowiek szybko się przyzwyczaja a później brakuje.

 

Konstrukcja 318d a 320d jest taka sama, różni się elektroniką :)

Opublikowano
Jeśli wybór jest między 318d a 320d z roczników 02-03 zdecydowanie 320d.

Różnica w spalaniu niewielka, a w osiągach zdecydowana :twisted:

 

No chyba, że naprawdę trafisz sobie w dobrej cenie okazyjnie 318d to ok.

 

Każdy tak mówi, że osiągi nieważne itd. ale niestety człowiek szybko się przyzwyczaja a później brakuje.

 

Konstrukcja 318d a 320d jest taka sama, różni się elektroniką :)

 

Skoro twierdzisz ze roznia sie tylko elektronika to po co kupowac 320d, skoro za 1500 zl mozna zrobic z 318d 180-190 KM ? (chiptuning)

 

Ja tam nie wiem co to za silnik siedzi w 318d (bo tych samochodow jest jak na lekarstwo) lecz jesli ten sam co w 320d to brac 318d :-).

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Jeśli wybór jest między 318d a 320d z roczników 02-03 zdecydowanie 320d.

Różnica w spalaniu niewielka, a w osiągach zdecydowana :twisted:

 

No chyba, że naprawdę trafisz sobie w dobrej cenie okazyjnie 318d to ok.

 

Każdy tak mówi, że osiągi nieważne itd. ale niestety człowiek szybko się przyzwyczaja a później brakuje.

 

Konstrukcja 318d a 320d jest taka sama, różni się elektroniką :)

 

Skoro twierdzisz ze roznia sie tylko elektronika to po co kupowac 320d, skoro za 1500 zl mozna zrobic z 318d 180-190 KM ? (chiptuning)

 

Ja tam nie wiem co to za silnik siedzi w 318d (bo tych samochodow jest jak na lekarstwo) lecz jesli ten sam co w 320d to brac 318d :-).

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

No tak, dla mnie to tez brzmi jak brednie, ale skoro youlca twierdzi ze 318d to ten sam silnik co 320d (mam 136 PS 320d na vp44 i nie orientuje sie jaki silnik ma tak naprawde 318d, wiem ze 320d 150KM to CR), ale ze "slabszym" softem , to chyba nic by nie stalo na przeszkodzie aby napisac program identyczny co do 320d 150KM , czyli taki gdzie tunerzy wyciskakaja 180-190 KM . :roll:

 

Pisalem 1500 zl bo to koszt programu w dobrej firmie do 320d, jak ktos sie postara to i za 1000 zl zrobi ;-) .

 

pozdr

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Według realoem.com i tabeli danych technicznych silnik w modelu 318d i 320d to jest M47 lub w zalezności od rocznika M47N czyli różnica pojawia się w elektronice :roll: no i pewnie w osprzęcie.
Opublikowano (edytowane)
Ale ja dalej nie rozumiem, to niby jaką moc ma 318d ? Myślałem, że ok. 115 KM, więc o jakim chip-tunningu do 180-190KM mowa ? :shock:

 

Własnie na twoim przykladzie widac jak producenci samochodow potrafia zamotac nieswiadomych klientow :lol: .

 

Zgadza sie 318d ma 115KM. Tyle ze jest to z tego co youlca napisal TEN SAM silnik co w 320d 150KM , tyle ze z innym softem i mniejsza (zapewne) turbosprezarka - aby przy mniejszej mocy nie bylo nie potrzebnej w tym przypadku turbo dziury . Po prostu sztuczne zdławienie silnika - taniej jest sztucznie ograniczyc wiekszy pojemnosciowo silnik niz konstruowac calkiem nowy o mniejszej pojemnosci prawda ?

 

Wiec 318D to takze 2.0 litrowy diesel z CommonRailem .

 

EDIT : wiec troche zamotalem, skoro 318d 115KM rozni sie takze osprzetem od motoru z 320d 150KM, to pewnie by trzeba podmienic turbo na takiej od 320d 150KM zeby osiagnac 180-190KM , koszt uzywanego pewnie z 500-1000 zl :roll2: .

 

pozdrawiam

piotes

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ale ja dalej nie rozumiem, to niby jaką moc ma 318d ? Myślałem, że ok. 115 KM, więc o jakim chip-tunningu do 180-190KM mowa ? :shock:

 

Własnie na twoim przykladzie widac jak producenci samochodow potrafia zamotac nieswiadomych klientow :lol: .

 

Zgadza sie 318d ma 115KM. Tyle ze jest to z tego co youlca napisal TEN SAM silnik co w 320d 150KM , tyle ze z innym softem i mniejsza (zapewne) turbosprezarka - aby przy mniejszej mocy nie bylo nie potrzebnej w tym przypadku turbo dziury.

Ejże, czy ja niewyraźnie piszę ? :lol: Chodzi mi cały czas o sam chip-tunning, a jak sam zauważyłeś różnią się też pewnie sprężarkami, więc błagam nie piszcie, że samym "chip-tuningiem za 1500" ktoś wam podniesie moc ze 115 do 190 KM (czyli jakieś 70% !) ;) Firmy oferują wzrosty mocy od kilku % (dla benzyniaków bez turba) do ok. 30% (dla turbo diesli i benzyn).

Według TEJ STRONY silnik m47 mają 318d, 320d do 2001 r. i 320d po 2001 r., osiągając moce odpowiednio 115, 136 i 150. Dopiero z tym ostatnim można samym chip-tunningiem próbować podnosić moc do 180-190 KM.

Opublikowano
Ale ja dalej nie rozumiem, to niby jaką moc ma 318d ? Myślałem, że ok. 115 KM, więc o jakim chip-tunningu do 180-190KM mowa ? :shock:

 

Własnie na twoim przykladzie widac jak producenci samochodow potrafia zamotac nieswiadomych klientow :lol: .

 

Zgadza sie 318d ma 115KM. Tyle ze jest to z tego co youlca napisal TEN SAM silnik co w 320d 150KM , tyle ze z innym softem i mniejsza (zapewne) turbosprezarka - aby przy mniejszej mocy nie bylo nie potrzebnej w tym przypadku turbo dziury.

Ejże, czy ja niewyraźnie piszę ? :lol: Chodzi mi cały czas o sam chip-tunning, a jak sam zauważyłeś różnią się też pewnie sprężarkami, więc błagam nie piszcie, że samym "chip-tuningiem za 1500" ktoś wam podniesie moc ze 115 do 190 KM (czyli jakieś 70% !) ;) Firmy oferują wzrosty mocy od kilku % (dla benzyniaków bez turba) do ok. 30% (dla turbo diesli i benzyn).

Według TEJ STRONY silnik m47 mają 318d, 320d do 2001 r. i 320d po 2001 r., osiągając moce odpowiednio 115, 136 i 150. Dopiero z tym ostatnim można samym chip-tunningiem próbować podnosić moc do 180-190 KM.

 

Tak, przepraszam nie znosze wypisywac glupot :duh: , a tu naprawde na poczatku troche ich napisalem, lecz tylko dlatego ze youlca napisal ze te silniki roznia ze tylko softem ...a dopiero potem dodal ze osprzet pradopodobnie tez jest inny :duh: .

 

Zgadza sie z tym ze :

 

320d 136PS = M47 - pompa VP44

320d 150PS = M47N - CommonRail

 

To tyle odemnie juz nic nie pisze w tym temacie :oops: .

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Doszedlem i juz wiem dokladnie co to jest 318d ;-).

 

To nic innego jak dokladnie ten sam silnik ktory byl montowany w 320d 1998- 09.2001, tyle ze z innym softem w sterowniku dajac 115 KM zamiast 136 KM . Po prostu - 318d byly produkowane tylko po 09.2001, a sa to te same silniki ktore przed 09.2001 byly w 320d - czyli pompa wtryskowa VP44 i turbina Garreta GT1549VA . Po programie te autka wychodza na 150-160 KM, oczywiscie tak samo jak 320d sprzed wrzesnia 2001r.

 

Czyli 115 KM @ 150-160 KM - 318d juz warto chyba "chipowac" :mrgreen: .

 

Sorry za odgrzebanie ale musialem :mad2: .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
piotres, czyli 318d + chip będzie miało podobną moc i moment jak 320d z wgranym takim samym wirusem? Różnica tkwi tylko w elektronice, tzn 318d został fabrycznie zdławiony do tych 115KM? Pompa i turbina ta sama co w 320d 136KM ( :?: ) , więc dość ciekawa propozycja :) Ale suma summarum wolałbym zamiast wydać 2k PLN na wirusa, wziąć od razu 320d 150KM :D
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Zaprzecze ze 318d i 320d te same silniki z elektroniką inną Piotres ma rację. spójrzcie na skok tłoka i sprężanie. 318d fakt jest zmulona troszkę ale delikatny chip poprawi charakterystykę. Jak jest 320d kup ją jak jest 318 też kup. Ci co mówią ze osiągi kiepskie i spalanie sie nie liczy ..... M6 jakoś nie posiadają :wink:
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano (edytowane)

Zgadza sie turbo, i reszta identyczne - po prostu i 320d i 318d to te same M47, jedynie rozniace sie programem w sterowniku .

 

Po chipie obu aut to rownianie bedzie prawdziwe :

320d 136KM w serii = 318d 115KM w serii :)

 

Ja bym na Twoim miejscu jedynie rozwazal 320d 150KM lub 330d ...a najlepiej to 330d w wersji seria 204KM (bo spalanie nie powinno przekraczac 9-9.5 litra przy normalnej jezdzie, a po chipie bedzie ponad 250KM :twisted: ) :) .

 

pozdr.

piotres

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja mam 318D od Stycznia (rocznik 2003) i jak dla mnie jest super...osiągi też na drugim planie ale spalanie ...malina 6,5 po mieście max.....ale nie mam szczególnie cięzkiej nogi choć jak emeryt to napewno nie jęzdzę ....a na trasię 4,7 (przy 110km/h) 5,6 (przy 160km/h)

poza tym im szybciej tym sprawia wrażenie cichego....ludzie nie wierzą że to diesel jak jadą ze mną.

Też mam 318d z 2003 r. i czy Twój silnik ma 115KM?

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

ma 115....116....118... :shock:

juz sam nie wiem ile ma dokładnie....ale zupełnie wystarczy....w końcu diesla nie kupiłem dla sportu :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.