Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie podpowiedzcie czym rózni się tiptronic od zwykłego automatu? Co wybrac manual czy tiptronic w E39 silnik 2.0

Mozna samodzielnie zmieniac biegi +/-.

Poza tym poprzednie automaty mialy 4 biegi, tiptronic ma 5 biegow.

Ale wydaje mi sie, ze 520 jest troche za slabo do automtycznej skrzyni. Tego silnika radze szukac z manualem.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Ale wydaje mi sie, ze 520 jest troche za slabo do automtycznej skrzyni. Tego silnika radze szukac z manualem.

 

Zgadza się, tylko się tobie wydaje. Mam dokładnie taką wersję 520i z automatem

i chodzi bardzo dobrze. 150KM zbiera się dobrze zarówno na "D" jak i jeszcze lepiej na "S".

Kick down jest znakomity a odejście dobre, nie ma co narzekać.

Ekonomiczna też jest więc zabawa jest znakomita.

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Opublikowano
A jak się ma sytuacja z awaryjnością tej skrzyni tiptronic?

Skrzynia jest bezobsługowa, w BMW service w Berlinie powiedzieli,

że wszyskie płyny w środku są "for live". Jak się zepsuje i nie będzie oznak grzebania, to gwarancja (podobno, bo tego nie udało mi się od nich wydobyć)

jest też "for live".

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Opublikowano
Dzięki TymekMM. Głównie o to mi chodziło należę raczej do osób delektujących się spokojną jazdą więc nie zwracam większej uwagi na osiągi z tą skrzynią tylko raczej na jej awaryjność.
Opublikowano

Automaty w BMW należą do dość awaryjnych. Inna sprawa, że większość samochodów ma bardzo duże przebiegi (nie mylić z tym co się wyświetla na zegarach :P ).

Proponuję przejechać się 2.0 w automacie. Rakieta to to nie jest a spalanie dość wysokie (miasto).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Po mieście fakt pali swoje, ale zawsze można przełączyć sie na Manual i

samemu kontrolować biegi, człowiek sie namacha ale spalanie jest o 50%

mniejsze ;) (oczywiście jazda dziadkowa ze słabym wzrokiem ;) )

Jednak przy założonym gazie (ja mam sekwencję) nie wysilam się z niczym

śmiga i jest OK. Na trybie sportowym na światłach mało który samochód

dotrzymuje kroku ;) a przecież ma tylko 150KM ;)

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak się ma sytuacja z awaryjnością tej skrzyni tiptronic?

Skrzynia jest bezobsługowa, w BMW service w Berlinie powiedzieli,

że wszyskie płyny w środku są "for live". Jak się zepsuje i nie będzie oznak grzebania, to gwarancja (podobno, bo tego nie udało mi się od nich wydobyć)

jest też "for live".

 

niezla sciema od tych niemcow :) po pierwsze plyny tylko z nazwy sa longlife, po drugie pierwsze slysze, ze w bmw jest gwarancja dozywotnia na cokolwiek :)

 

mi niedawno polecialo sprzeglo hydrokinetyczne - dowiedzialem sie, ze jedna z przyczyn jest brak wymiany oleju

 

poza tym, mam przeczucie, ze bmw dalo cialo w e39 530dA wsadzajac skrzynie taka jak w wersji z silnikiem 2.0d

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Co do gwarancji dożywotniej na płyny

to fakt BMW tak twierdzi - nawet po rozkodowaniu numeru VIN będzie napisane że nie wymieniamy oleju w skrzyni.

 

Wymieniłem ostatnio u siebie olej i filtr i widzę a raczej czuję poważną różnicę.

 

Co do tiptronica i oszczednosci :

W miescie stojac w korku - na pewno jazda na tiptronicu jest oszczedniejsza ale mnie osobiscie machac sie prawa reka juz nie chce

 

Pamietaj ze automat tak czy siak ingeruje w prace jesli ma za niskie lub za wysokie obroty i troche sie trzeba tego pouczyc zeby nie rzucało autkiem bo co ludzie powiedzą.

 

Na autpstradzie to przerost formy na trescia. Nawet zaryzykowałbym stwierdzenie ze automat w tym momencie jest oszczedniejszy

 

K.

 

K.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, pytanko do tych co jezdza z tiptronic'ami:

Kupilem wlasnie 330 Coupe w tiptronic'u. Poradzcie prosze jakie sa w ogole mozliwosci takiej skrzynki bo nie chce Ameryki odkrywac na nowo, szczegolnie jak i przy jakich sytuacjach poslugiwac sie D, a kiedy S i w jakis sposob.

Bardzo dziekuje za wszelkie porady!

Opublikowano

Ja na przykład gdy chcę wyprzedzać i chcę to zrobić szybko i sprawnie,

przed wyprzedzaniem przerzucam się na S i dodaję gazu ;)

Po zakończeniu manewru przełączam się na D.

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Opublikowano

przed wyprzedzaniem przerzucam się na S i dodaję gazu ;)

Po zakończeniu manewru przełączam się na D.

Tez mi sie to zdarza, ale generalnie jezeli wcisniesz kickdown to auto samoczynnie przytrzyma troche wyzsze obroty. Faktycznie ciezko sprawdzic co jest oszczedniejsze, wrzucenie trybu sportowego, czy uzycie kickdown'a.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Kickdown przy D nie przyspiesza tak jak przejście na S i wtedy

Kickdown. Zbiera się lepiej. A wiadomo na S pali o wiele więcej

bo zmienia biegi nie przy 2500 ale chyba przy 4000 jak przyspieszamy

spokojnie i jak przyspieszamy na max to ciągnie do końca.

Na S jest zawsze bieg niżej niż na D.

Tak mniej więcej mi się wydaje bo ciężko przyspieszać i obserwować

wszystkie wskaźniki (a szczególnie w mieście ;) )

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.