Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

Wygląda że jadę jutro do Niemiec po upatrzone E38. Niestety nie udało mi się sprawdzić zgodności z VIN-em (kolega _Os się nie odzywa, a w BMW Polska miałem problemy komunikacyjne... :roll: )

 

Jeśli ktoś może mi jeszcze na szybko coś doradzić, będę bardzo wdzięczny.

 

Chodzi mi nie tyle o rzeczy które sprawdza się przy każdym aucie (czy był bity, itp.) - ile raczej o sprawy typowe dla tego modelu BMW. Jak się obsługuje Bordcomputer (chciałbym chociażby sprawdzić ile mu pali)? Jak zrobić test/inspekcję i co z tego można wyczytać? Są w tych autach jakieś miejsca szczególnie podatne na korozję?

Auto to 740 M62 z 1996, automat oczywiście.

 

Z góry dzięki za każdą pomoc.

Opublikowano
Panowie,

Wygląda że jadę jutro do Niemiec po upatrzone E38. Niestety nie udało mi się sprawdzić zgodności z VIN-em (kolega _Os się nie odzywa, a w BMW Polska miałem problemy komunikacyjne... :roll: )

 

Jeśli ktoś może mi jeszcze na szybko coś doradzić, będę bardzo wdzięczny.

 

Chodzi mi nie tyle o rzeczy które sprawdza się przy każdym aucie (czy był bity, itp.) - ile raczej o sprawy typowe dla tego modelu BMW. Jak się obsługuje Bordcomputer (chciałbym chociażby sprawdzić ile mu pali)? Jak zrobić test/inspekcję i co z tego można wyczytać? Są w tych autach jakieś miejsca szczególnie podatne na korozję?

Auto to 740 M62 z 1996, automat oczywiście.

 

Z góry dzięki za każdą pomoc.

 

witam

 

jak masz navi to na wyswietlaczu jest informacja cons1 i cons2 - spalanie srednie , jak zrobisz reset spalania to bedzie liczyl od tego momemntu

jezeli chodzi o korozje sprawdz ranty tylnych blotników,klape i nadkola ranty.Jak nie byla bita nic wiecej rdzewiec nie powinno,sprawdz usczelke podszybia czy nie parcieje - typowy objaw e38,sprawdz amory czy nie ciekna jak sa z edc,sprawdz wszystkie pierdulki elektryczne,szkynia automat jak nie jest zj...a nie moze szarpac musi byc masełko inaczej niz w secu , w mesiu lekko szarpie,sprawdz skore czy nie wytarta na kierze , jak jest to minimum przebieg 500.000 chyba ze faect niechluj.

Opublikowano
Panowie,

Wygląda że jadę jutro do Niemiec po upatrzone E38. Niestety nie udało mi się sprawdzić zgodności z VIN-em (kolega _Os się nie odzywa, a w BMW Polska miałem problemy komunikacyjne... :roll: )

 

Jeśli ktoś może mi jeszcze na szybko coś doradzić, będę bardzo wdzięczny.

 

Chodzi mi nie tyle o rzeczy które sprawdza się przy każdym aucie (czy był bity, itp.) - ile raczej o sprawy typowe dla tego modelu BMW. Jak się obsługuje Bordcomputer (chciałbym chociażby sprawdzić ile mu pali)? Jak zrobić test/inspekcję i co z tego można wyczytać? Są w tych autach jakieś miejsca szczególnie podatne na korozję?

Auto to 740 M62 z 1996, automat oczywiście.

 

Z góry dzięki za każdą pomoc.

 

witam

 

jak masz navi to na wyswietlaczu jest informacja cons1 i cons2 - spalanie srednie , jak zrobisz reset spalania to bedzie liczyl od tego momemntu

jezeli chodzi o korozje sprawdz ranty tylnych blotników,klape i nadkola ranty.Jak nie byla bita nic wiecej rdzewiec nie powinno,sprawdz usczelke podszybia czy nie parcieje - typowy objaw e38,sprawdz amory czy nie ciekna jak sa z edc,sprawdz wszystkie pierdulki elektryczne,szkynia automat jak nie jest zj...a nie moze szarpac musi byc masełko inaczej niz w secu , w mesiu lekko szarpie,sprawdz skore czy nie wytarta na kierze , jak jest to minimum przebieg 500.000 chyba ze faect niechluj.

 

Czemu w Mercu może szarpać a w E38 już nie? :) Chodzi o to że inne pokolenie skrzyń? Czym konstrukcyjnie się różnicą że jedna moze szarpać druga nie?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

@robertzpoznania - dzięki, właśnie o tego typu info mi chodziło :) :cool2:

 

@losiu75 - jadę ze znajomym który ogólnie zna się na kupowaniu używanych aut, bo to jego druga praca ;). Zresztą ja też jakąś tam wiedzę mam.

Speca konkretnie od E38 nie udało się skołować i tak już musi być. Dlatego staram się przeszukać dobrze to Forum i dlatego też pytam Was jeszcze na szybko o wskazówki.

Opublikowano
Czemu w Mercu może szarpać a w E38 już nie? :) Chodzi o to że inne pokolenie skrzyń? Czym konstrukcyjnie się różnicą że jedna moze szarpać druga nie?

No generalnie na pewno jest to inna konstrukcja, chociaż na temat dokładnej budowy się nie wypowiem. Faktem jest, że w Mercedesie W126 skrzynia była sterowana hydraulicznie a nie elektronicznie, a sama jej konstrukcja sięgała lat '70.

 

Co niekoniecznie przekłada się na szarpanie, bo w moim chodziła właśnie jak masełko :8) . Fakt, nie był kupiony za 15 000 w Polsce... :)

Opublikowano
Czemu w Mercu może szarpać a w E38 już nie? :) Chodzi o to że inne pokolenie skrzyń? Czym konstrukcyjnie się różnicą że jedna moze szarpać druga nie?

No generalnie na pewno jest to inna konstrukcja, chociaż na temat dokładnej budowy się nie wypowiem. Faktem jest, że w Mercedesie W126 skrzynia była sterowana hydraulicznie a nie elektronicznie, a sama jej konstrukcja sięgała lat '70.

 

Co niekoniecznie przekłada się na szarpanie, bo w moim chodziła właśnie jak masełko :8) . Fakt, nie był kupiony za 15 000 w Polsce... :)

 

jezedzilem mietkami w automacie roznymi od w123 coupe ,przez 124,126,140 i wszystkie szkynie choc byly dobre lekko szarpaly przy zmianie biegow w bmw e38 jest inaczej musi byc maselko,wynika to ze sterowania hydraulicznego.Ten typ tak ma.

 

-najwazniejsze sprawdz bezwypadkwosc , papiery, ksiazka przegladow bylaby super,ja bez tego aut nie kupowalem,sprawdz dokladnie wszystkie urzadzenia elektryczne,spawdz czy po zapaleniu na kompie nie pokazuje jakis bledow,najlepiej przelacz jezyk na english - zawsze to lepije niz po niemiecku,

 

i dlaczego v8 a nie v12??? :)

Opublikowano
@robertzpoznania - dzięki, właśnie o tego typu info mi chodziło :) :cool2:

 

@losiu75 - jadę ze znajomym który ogólnie zna się na kupowaniu używanych aut, bo to jego druga praca ;). Zresztą ja też jakąś tam wiedzę mam.

Speca konkretnie od E38 nie udało się skołować i tak już musi być. Dlatego staram się przeszukać dobrze to Forum i dlatego też pytam Was jeszcze na szybko o wskazówki.

 

Życzę udanego zakupu :cool2:

Opublikowano
3 podstawowe zasady to: bezwypadkowy, bezwypadkowy, bezwypadkowy. Oczywiście nigdy nie kupisz starego samochodu bez przeszłości ale w określeniu "bezwypadkowy" rozumiem brak kolizji z TIR'em czy pociągiem. Większość "okazji" właśnie miała takie przejścia.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Dzięki wszystkim za porady... :cool2:

 

Niestety dziś miałem jechać a wczoraj wieczorem typ sprzedał furę... To chyba czwarta która mi zwiała a druga na którą naprawdę byłem "napalony"... :( :( :(

Widać że fajne E38 raczej szybko znajdują nabywcę, przynajmniej w DE...

 

No nic, szukam dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.