Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Po przeanalizowaniu tabelek i postów na forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: chcę założyć 205/40/R17 na felgę szerokości 8 cali, ale czy opona nie będzie za bardzo naciągnięta i czy to jeszcze nie obniży profilu opony? Obecnie jeżdzę na 225/40/R18 i muszę przyznać, że nie jest to fajna sprawa, gdyż przy wyprzedzaniu na koleinach mam ciepło w gaciach, bo mój samochód buja się jak nie przymierzając rubin w pępku cygańskiej tancerki. Do tego drą się krawędzie opon, bo nie mogę wstrzelić się idealnie w koryto koleiny, bo raz jest za wąsko a raz za szeroko. Dla uprzedzenia pytań dodam, że zbieżność mam ustawioną. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam
Opublikowano

Szerkosc felgi wynosi 203,2 mm a opona 205mm - sam sobie odpowiedz czy taka opona bedzie naciagnieta :D

 

p.s. zamiast 205/40/18 zaloz 205/45/18 (srednica kola ta sama co w 225/40/18)

 

Teraz doczytalem ze chcesz zmienic na 17-tke 205/40 - przy 17-tce to zakladaj 205/50 ewentualnie 205/45.

Opublikowano
Myślisz, że profil 45? Hmm..., skoro tak twierdzisz. W sumie to chciałbym uniknąć prostowania felg ( co może być szybko potrzebne przy naszym stanie nawierzchni). Dzięki :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Po przeanalizowaniu tabelek i postów na forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: chcę założyć 205/40/R17 na felgę szerokości 8 cali, ale czy opona nie będzie za bardzo naciągnięta i czy to jeszcze nie obniży profilu opony? Obecnie jeżdzę na 225/40/R18 i muszę przyznać, że nie jest to fajna sprawa, gdyż przy wyprzedzaniu na koleinach mam ciepło w gaciach, bo mój samochód buja się jak nie przymierzając rubin w pępku cygańskiej tancerki. Do tego drą się krawędzie opon, bo nie mogę wstrzelić się idealnie w koryto koleiny, bo raz jest za wąsko a raz za szeroko. Dla uprzedzenia pytań dodam, że zbieżność mam ustawioną. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam

 

Chyba 205/50/17? to jest zamiennik do 225/40/18. Przy profilu 40 różnica w obwodzie w stosunku do 225 wyniesie 6,5 proc. i takie będziesz miał przekłamanie na prędkościomierzu. Do tego 205/40/17 ma o ok. centymetr niższy bok opony, c0 pogorszy komfort jazdy, natomiast 205/50/17 ma wyższy bok o ok. 1 cm od 225/40/18.

Wejdź na tę stronkę i popatrz jak się zmienia wielkość koła.

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Ja bym nie zakładał 205 na 8" ale wybór należy do Ciebie ;) Sam używam 205/50/17 na 7" zimowki. Oczywiście trakcja jest gorsza niż na 225

 

Co do zdzierania krawędzi- może problem tkwi w technice jazdy (płużenie przodu w zakrętach) a nie koleiny :doh: :?:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam. Po przeanalizowaniu tabelek i postów na forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: chcę założyć 205/40/R17 na felgę szerokości 8 cali, ale czy opona nie będzie za bardzo naciągnięta i czy to jeszcze nie obniży profilu opony? Obecnie jeżdzę na 225/40/R18 i muszę przyznać, że nie jest to fajna sprawa, gdyż przy wyprzedzaniu na koleinach mam ciepło w gaciach, bo mój samochód buja się jak nie przymierzając rubin w pępku cygańskiej tancerki. Do tego drą się krawędzie opon, bo nie mogę wstrzelić się idealnie w koryto koleiny, bo raz jest za wąsko a raz za szeroko. Dla uprzedzenia pytań dodam, że zbieżność mam ustawioną. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam

 

Chyba 205/50/17? to jest zamiennik do 225/40/18. Przy profilu 40 różnica w obwodzie w stosunku do 225 wyniesie 6,5 proc. i takie będziesz miał przekłamanie na prędkościomierzu. Do tego 205/40/17 ma o ok. centymetr niższy bok opony, c0 pogorszy komfort jazdy, natomiast 205/50/17 ma wyższy bok o ok. 1 cm od 225/40/18.

Wejdź na tę stronkę i popatrz jak się zmienia wielkość koła.

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Ja bym nie zakładał 205 na 8" ale wybór należy do Ciebie ;) Sam używam 205/50/17 na 7" zimowki. Oczywiście trakcja jest gorsza niż na 225

 

Co do zdzierania krawędzi- może problem tkwi w technice jazdy (płużenie przodu w zakrętach) a nie koleiny :doh: :?:

 

Myślę, że problem nie w płużeniu, gdyż w 4 kołach krawędzie zarówno wewnętrzne jak i zewnetrzne są pogryzione.

Opublikowano
Jeszcze jedno: czy po założeniu 205/40 na 17 profil opony ulegnie zmniejszeniu sam w sobie? Bo mógłbym zastosować się do zalecenia, aby wrzucić 205/50, ale wtedy wielkość koła byłaby równa( lub prawie równa kołom tym co mam, czyli 18 calowym. A chcę tego uniknąć, bo przy maksymalnym skręcie opony szorują mi o wewnętrzne nadkola ( nie z góry, lecz z przodu i z tyłu).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

Opublikowano
Też mam opony 205/40/R17 na felgach 8 calowych i katastrofa to mało powiedziane...Muszę je zmienić bo jazda wygląda jak walka o życie ;)

 

A dlaczego? Za szerokie?Za wąskie? Za niski profil? Napisz póki mam jeszcze czas do zakupu opon, ,bo będę miał kibel...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

 

Skoro mas takie małe ET :duh: :duh: to nie dziwota że Ci obciera koło.... Weź się lepiej zastanów nad zmianą felg a nie opon :idea: :idea: :cool2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

 

Skoro mas takie małe ET :duh: :duh: to nie dziwota że Ci obciera koło.... Weź się lepiej zastanów nad zmianą felg a nie opon :idea: :idea: :cool2:

 

Felgi już poszły na wymiankę.

Opublikowano
Też mam opony 205/40/R17 na felgach 8 calowych i katastrofa to mało powiedziane...Muszę je zmienić bo jazda wygląda jak walka o życie ;)

 

A dlaczego? Za szerokie?Za wąskie? Za niski profil? Napisz póki mam jeszcze czas do zakupu opon, ,bo będę miał kibel...

 

 

Bo są za wąskie.Jazda na takim zestawie mija się z celem(przynajmniej dla mnie) sama jazda po mieście to udręka bo musisz mocno trzymać kierownicę nie ma mowy byś ją na sekundę puścił jak koło znajdzie jakąś nierówność czy pęknięcie w drodze zaraz ucieka a jazda w koleinach to walka o utrzymanie się na drodze . Zero przyjemności z jazdy.Wyglada bardzo fajnie tak naciągnięta opona na felgę ale za dużą cenę trzeba płacić za taki wygląd ;)

Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

 

Skoro mas takie małe ET :duh: :duh: to nie dziwota że Ci obciera koło.... Weź się lepiej zastanów nad zmianą felg a nie opon :idea: :idea: :cool2:

 

Felgi już poszły na wymiankę.

 

 

wino .. i co udało Ci sie wmienić felgi.wrzuc jakąs fotke coteraz bedzie... polecam 225/45/17 ... 205 na 40 profil to strasznie niska jest.... srednica koła w standardzie to 62,7 a jak założysz 205/40/17 to 59.58.... koła trzeba dobierać mneij wiecej aby średnica całego koła była porównywalna z oryginałe.... a felgi możesz sobie wrzucic 19 jak dasz profil 205/30/19

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

 

wino .. i co udało Ci sie wmienić felgi.wrzuc jakąs fotke coteraz bedzie... polecam 225/45/17 ... 205 na 40 profil to strasznie niska jest.... srednica koła w standardzie to 62,7 a jak założysz 205/40/17 to 59.58.... koła trzeba dobierać mneij wiecej aby średnica całego koła była porównywalna z oryginałe.... a felgi możesz sobie wrzucic 19 jak dasz profil 205/30/19

 

No, po pierwsze, 19 odpadają zdecydowanie. Po drugie to kurczę nie jestem przekonany co do 225, bo mi łysieją ( na koleinach) w okolicach krawędzi wewnętrznej i zewnętrznej i to okrutnie. Na trasie Toruń-Olsztyn-Toruń "wyłysiłem" tak 2 opony ( przednie). Dodam, że zbieżność jest ustawiona prawidłowo . Desperacja mnie ogarnia :mad2: :duh: :cry2: Pomóżcie, bo z nerwów jestem już zajechany jak cygańskie skrzypce :mad2: Aha, i chcę wstawić sobie gwintowane zawieszenie. Czy waszym zdaniem to dobry pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.