Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.W czasie jazdy na wprost i podczas delikatnych zakrętów w prawao coć huczy w okolicy kół ,kiedy skręcam delikatnie w lewo cisza.Co to może być może łożysko ? Jakie są ewentualne koszty ?

DZIĘKI (523-96 rok)

Opublikowano
lewe łozysko do wymiany tylko musisz sie przysłuchac czy przedni czy tylnie tylnie koszt w asko 280zł
na volta core el can na volta core el lievore
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

kacza - mam bardzo podobnie - podczas jazdy prosto słychać jakby "drżenie" i nieprzyjemny rezonans, kiedy skręcam w prawo dzwięki są silniejsze, natomiast kiedy skręcam w lewo - cisza.

 

To co, lewe łożysko?

 

to część zamienna, czy jak np w 7-kach gdzieś cztałem, ze wymienia się z piasta razem?

 

I tak na koniec - da rade to samemu wymienić? Jakąś tam małą prasę mam... a brudzić się lubię.

 

Będę wdzięczny za każdą rade. :8)

Respekt.
Opublikowano
witam. wymieniałem u siebie tylne prawe łożysko e39 525tds jak masz prase to pewnie że dasz rade sam wymienić. U mnie troszeczke ciężko było dojść do śrób ale ostatecznie udało się. Koszt łożyska (SKF) to 240 zł.

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano
kacza - mam bardzo podobnie - podczas jazdy prosto słychać jakby "drżenie" i nieprzyjemny rezonans, kiedy skręcam w prawo dzwięki są silniejsze, natomiast kiedy skręcam w lewo - cisza.

 

To co, lewe łożysko?

 

to część zamienna, czy jak np w 7-kach gdzieś cztałem, ze wymienia się z piasta razem?

 

I tak na koniec - da rade to samemu wymienić? Jakąś tam małą prasę mam... a brudzić się lubię.

 

Będę wdzięczny za każdą rade. :8)

lewe jak pisałem.Łozysko wymieniasz bez piasty w zaleznosci jak one wygląda jesli się zaciera to mogło sie obrucic na piascie i wtedy masz koszt podwujny bo piasta tez do wymiany,co do wymiany tylnego to samochód do góry sciągasz koło ogginasz abezpieczenie na srubie pułośki odkrecasz tą srube odkręcasz zacisk klocków bez wyciągania klocków sciągasz go odkręcasz tarcze puzniej od tyłu masz cztery srubki kture czymają łozysko i piaste odkręcasz to i wyciągasz piaste z łozyskiem i wtedy oceniasz czy same łozysko czy łozysko z piastą do wymiany.Powodzenia
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano

Robi sie to tak:

 

Podnosi sie samochod i kreci sie kolkiem! Jezli szumi to wymnia sie piaste kola!! Jezli dalej szumi to sie sprawdza opony(przekladajac) Jezli to nie pomoze to wtedy sie pisze na forum:D

Tomek
Opublikowano
Robi sie to tak:

 

Jezli szumi to wymnia sie piaste kola!!

:jawdrop: :jawdrop: wymienia sie łozysko chyba ze łozysko sie obkręciło na piascie to sie wymienia z piastę skąd tyś sie urwał :?:

na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano
Robi sie to tak:

 

Jezli szumi to wymnia sie piaste kola!!

:jawdrop: :jawdrop: wymienia sie łozysko chyba ze łozysko sie obkręciło na piascie to sie wymienia z piastę skąd tyś sie urwał :?:

 

Tak jak kolega baktome pisze w E39 nie da się wymienić samego łożyska - wymiania się całą piastę :8)

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano
koledzy nie piszcie że nie da się wymienić samego łożyska bo niedawno to robiłem. Jeśli ma się prase i troszeczke czasu to wymienić można samo łożysko jak ktoś lubi sobie robić koszty i wymienić odrazu z piastą to prosze bardzo.

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano
jeśli piasta jest wporządku to po co ją wymieniać. Ale jak pisałem jeśli ktoś tak lubi niech wymieni sobie razem z piastą. Kolega kacza wie co pisze.

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano
Robi sie to tak:

 

Jezli szumi to wymnia sie piaste kola!!

:jawdrop: :jawdrop: wymienia sie łozysko chyba ze łozysko sie obkręciło na piascie to sie wymienia z piastę skąd tyś sie urwał :?:

 

Tak jak kolega baktome pisze w E39 nie da się wymienić samego łożyska - wymiania się całą piastę :8)

i płaci sie zamiast 280zł (za łozysko) 500zł albo więcej za łozysko z piastą
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano
dokładnie kacza. no ale jeśli koledzy z forum lubią wymieniać to co jest jeszcze sprawne (należy sprawdzić piaste) to niech wymieniają i dają ludziom zarabiać :lol: U mnie piasta była wporządku więc do wymiany poszło tylko łożysko bo już szumiało jak cholera

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano

... to ja mam pytanie do kolegi PabloLubin gdzie można dostać samo łożysko do E39 :?: idziesz do sklepu i dobierasz wielkością :?:

 

... po prostu polak potrafi, jak producent przewidział wymianę całej piasty to w polsce stwierdzili że po co przepłacać, wystarczy wymienić samo łożysko :duh: :duh:

 

a co do ceny to na rynku można dostać całą piastę do E39 już od 250 zł firmy MAYLE

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

Wymiana samego łożyska jest możliwa!! Ja kupiłem takie łożysko w sieci sklepów FOTA. Łożysko jest wraz z obudową (mocowanie na cztery śróby). I wygląda to dokładnie tak jak na zdjęciu (łożysko wraz z obudową część nr2):

http://images28.fotosik.pl/10/e3b2dbf56b91bda9.jpg

 

Jeśli nie posiadasz prasy i nie potrafisz wyprasować łożyska z piasty to nie pisz że nie można wymienić samego łożyska. Pójdź sobie do sklepu FOTA i poproś o łożysko do e39 firmy SKF (jedne z najlepszych łożysk). I zobaczysz co otrzymasz.

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano
a że istnieją komplety łożysko wraz z piastą to nie śwaidczy o tym że nie można wymieniać samego łożyska. Chcesz to kup sobie komplet łożysko+piasta i wymieniaj ale nie pisz że nie jest możliwa wymiana samego łożyska. Jeśli nie masz sprzętu odpowiedniego to kupujesz sobie taki komplecik łożysko+piasta. A że ja mam możliwośc korzystania ze sprzętu to kupiłem same łożysko (jedno z najlepszych) i wymieniłem tylko ten element.

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano
... dobra panowie zwracam honor, mieliście rację - można wymienić samo łożysko pod warunkiem że jest to oś tylna :idea: na przodzie wymienia się całą piastę :8)

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

cały czas mówiłem o wymianie łożyska tylnego koła tak jak napisałem wcześniej ja wymieniałem u siebie tylne prawe. Przód istotnie z tego co się orientuje wymienia się komplet łożysko+piasta. Więc wszystko już jest wyjaśnione :lol: no i właśnie po to jest forum.

 

pozdrawiam

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

Opublikowano
kolega "rkorbut" chyba nie wiedział jak dokładnie wygląda łozysko do tego modelu.Brawo "PabloLubin" chyba wyjasniłes bardzo dokładnie wszystkim jak te łozysko wygląda bo nie wszyscy wiedzieli
na volta core el can na volta core el lievore
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

...a ja pozwolę sobie na małe czepianie się... Bo tu jest mowa o łożysku przdnim - że niby można bez piasty:

 

 

lewe jak pisałem.Łozysko wymieniasz bez piasty w zaleznosci jak one wygląda jesli się zaciera to mogło sie obrucic na piascie i wtedy masz koszt podwujny bo piasta tez do wymiany,co do wymiany tylnego to samochód do góry sciągasz koło ogginasz abezpieczenie na srubie pułośki odkrecasz tą srube odkręcasz zacisk klocków bez wyciągania klocków sciągasz go odkręcasz tarcze puzniej od tyłu masz cztery srubki kture czymają łozysko i piaste odkręcasz to i wyciągasz piaste z łozyskiem i wtedy oceniasz czy same łozysko czy łozysko z piastą do wymiany.Powodzenia

 

A trochę mi zajęło szukanie takiego łożyska właśnie bez piasty. He He

Na koniec udałem sie do BMW i komplet zawiera nie tlko łożysko z piastą, ale jeszcze 5 nowych srubek pokrytych jakimś "klejem" do gwintów.

 

A tak juz poważnie, to skoro radzicie SKF i jest za takie pieniążki, to kupię właśnie takie. Czy ktoś z Was montował takie coś w BMW? Dadzą gwarancje? Bo jest tak, ze muszą dać gwarancje na wymianę części, które nie koniecznie są kupione u nich, ale spełniaja odpowiednie normy. Zastanawiam się czy taki numer jest do zrobienia z łożyskiem. Bo robocizna w ASO często nie jest wcale taka kosztowna.

Respekt.
Opublikowano
passo temat został wyjaśniony. Tylna oś same łożysko, przednia oś łożysko z piastą. Poczytaj cały wątek a będziesz wiedział. Ja wymieniałem u siebie łożysko ale na tylnej osi i potrzebna była prasa. Na przedniej osi sprawa jest łatwiejsza bo masz razem z piastą. Co do serwisu to na taką wymiane nie porywaj się na serwis bo możesz to zrobić sam no chyba że masz zbędne sianko bo tam wykasują cię jak za zboże.

Ekstra zdjęcia, fotografie, USA http://www.imagesbygustav.com

Moja bunia: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

DO SPRZEDANIA felgi chromowane zdjęcia felg w galeri:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=361605#361605

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Pozwalam sobie odgrzać wątek, bo trochę rozczarowany jestem. Wszystko wskazywało, ze mam do wymiany przednie lewe łożysko. To kupiłem (oryginał BMW) 2 podejścia robiłem, bo łatwo nie było… ale udało się. No i jak słyszałem „łomot” tak słyszę. W zasadzie nic się nie zmieniło. W trakcie poszukiwań okazało się, ze mam opony z przodu nierówno zebrane, a ze tylne były słabe, to właśnie dziś nowe 4 szt. Założyłem (myślałem, ze tak krzywo zebrane opony mogą mieć wpływ i ten hałas to przez nie) … a tu nic. Opony nowe, łożysko nowe, mam plan żeby wymienić drugie łożysko. Niektóre szkoły nawet radzą wymieniać je parami. Ale jak znowu wywalę kasę i się okaże że to nie to, to będę gryzł!
Respekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.