Skocz do zawartości

wykręcanie licznika w E36! jak to zrobić z głową???


dariush69

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wyjmowalem w E36 zegarow, ale robilem to w E30, E34 i E32. W tych dwoch ostatnich robi sie to banalnie - odkreca sie dwie sruby w gornej czesci licznika i wyciaga sie zegary. W E30 jest troche wiecej roboty, trzeba zdjac odkrecic i zdjac dolna czesc deski, a potem odkrecic 4 sruby, na ktorych siedza zegary. Jak patrzylem, jak to jest zrobione w E36, to wydaje mi sie, ze trzeba postapic identycznie. W kazdym razie na pewno nie trzeba odkrecac kierownicy.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest po uprzednim odłączeniu akumulatora wykręcić poduszkę jeśli jest ( 2 śrubeczki z tyłu poduszki), po czym kierownicę( kluczem 16 albo 17). Dalej juz prosta sprawa, dwie śrubeczki u góry licznika i powolutku po podważeniu górnej części licznika wysówamy go.Odpinami 3 wtyczny znajdujące się z tyłu zegarów i mamy go jak na dłoni możemy przystapić do wymiany żarówek.Składanie analogicznie w odwrotnej kolejności. Mnie cała ta operacja zajęła ok. 15 minut!!! Wcześniej próbowałem bez zdejmowania kierownicy, efekt był taki że zajęło mi to dużo więcej czasu, nerwów a na koniec przy wyjmowaniu pękła mi szybka z licznika więc nie polecam...ale wybór należy do Ciebie!! Pozdrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja to zrobilem jeszcze szybciej.Odkrecilem 2 wkrety mocujace licznik,wysunalem go do kierownicy a nastepnie przekrecilem go do gory (tarczami zegarow do podsufitki).Pozniej juz tylko dlugie szczypce ktorymi wykrecilem spalona zarowke z gniazda.Nie trzeba zdejmowac kierownicy ani odlanczac kabli.....sekund 5 i po sprawie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie kombinuj z kierą. odkręć obudowę na kolumie kierownicy, tą zaraz za kierownicą. wtedy 2 śrubki (ogrinalnie niby torx) z liczników (są u góry) wtedy podważ go od górnej jego krawędzi. wypnij wtyczki i licznik już jest twój. teraz tylko szybka uczieczka :lol: y tzn wymiana żarówek. w zależności od twojej cierpliwości zajmie ci to od 10 do 30 minut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
panowie przepraszam ze sie nie ładnie podłącze pod temat ( uważam ze nie ma sensu zakładać nowego z tak błachej przyczyny). Od kilku dni jestem właścicielem e30 2.5 która jest w stanie opłakanym, pytanie odnośnie tych pseudo bajeranckich białych tarcz tuningowych, które niestey moja e30 posiada, jak już wyciągne zegary, następnie musze je rozkleić? ( tą szybkę) czy jest ona w jakis sposob przymocowna na klipsach? i pytanie czy te tuningowe tarcze są klejone czy poprostu na tych dwóch małych śrubkach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.