Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś wracałem sobie z marketu swoim M21D24,stanąłem na światłach,a obok stał Mercedes W123 czyli popularna Beczka,też z dieslem chyba nie uturbionym,jaka pojemność nie wiem,ale wydaje Mi się że to było 300D z manualem,gość wyraznie prowokował do krótkiego sprawdzianu po zapaleniu zielonego światła na sygnalizatorze-pomyślałem czemu nie w sumie warto skonfrontować czasem możliwości z innym klekotem z tej epoki(mając w myśli że jednak kucyków mam więcej a i turbo powinno pomóc-nawet z automatem),pojawiło się zielone i zacząłem dosyć zdecydowanie wciskać pedał gazu,no i nagle okazało się że W123 mnie zaczął odstawiać :duh: I zauważyłem,że skrzynia trochę(mało powiedziane :mad2: )zmuliła mi to przyspieszanie,tzn.zbyt szybko przeszła na 2,pomimo wcisnięcia gazu na 70%,dopiero na dwójce wcisnąłem do końca ale bez kicka,obroty doszły do 4tyś no i silnik zaczął dostawać zadyszki,a Mesio był dalej o pół długości samochodu przedemną,dopiero gdy weszła 3,wyrównałem straty,jednak to już był koniec tego testu(pierwszy raz stanąłem tak do rywalizacji-dlatego traktuje to jako test,bo miało mi to dać jakiś pogląd na to na ile mogę tak naprawdę liczyć).I teraz moje pytanie-zaznaczę tylko że wystartowaliśmy równo,nie spóźniłem się-czy przypadkiem to nie moja wina,że skrzynia nie wykorzystała pełnych możliwości silnika :?: Jechałem na D oczywiście,ale sądziłem że przy takim nacisnięciu pedału gazu na 1 pociągnie do 4tyś,jednak dzieś już przy 3tyś wrzuciła 2,no i tu odczułem stratę w stosunku do MB,bo widocznie pociągnął dłużej,mimo że pewnie miał już 2.Czy aby wykorzystać 100% mocy silnika trzeba pedał wciskać do samego końca,ale bez kicka-bo chciałbym uniknąć kręcenia zbyt wysoko silnika,ale sądząc po obrotach przy których osiągana jest max.moc gdzieś w okolicach 4tyś myślałem że jednak dłużej silnik będzie miał siłę przyspieszać,bez zmiany biegu.Może ktoś kto ma TD z automatem mógłby się wypowiedzieć na ten temat,najlepiej silniki M21 i M51 w wersji bez s :wink:

Pozdro

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Ja ci moge powiedzieć tyle ... miałem E28 524 (bez turbo!) w manualu i do całkiem niedawna poruszałem się W123 300D również w manualu - oba zdrowiutkie i ... E28 lepiej szło bez dwuch zdań . Sorka ale coś musi być nie tak u Ciebie - pod warunkiem że w tej beczce nie było "nic więcej" jak 3,0D bo w beczkach tez mozna spotkać rózne swapy :)
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
Automat masakrycznie obniza wartosci "startowe" auta :) Kolega e34 m50b25 w automacie dostal baty od e30 1.8 is. Padla mu skrzynia i zmienil na manuala i juz ten sam IS nawet nie podchodzil. Ogromne straty na automacie i ciezko wyczuc jak w ogole automatami sie scigac ... Ciezko mi powiedziec ale wydaje mi sie ze skrzynia na pewno swoje zrobila :)
Opublikowano
Automat masakrycznie obniza wartosci "startowe" auta...

...i tutaj się nie zgodzę, bo każdy kto jeździł sprawnym automatem oraz znający ten typ skrzyni od strony technicznej wie ,że automatem od zera szybciej przyspieszymy do prędkości ok. 40-50km/h niż manualem... manual natomiast będzie sprawniejszy przy wyższych prędkościach...

Opublikowano

Ja rozumiem że automat powinien mieć przewagę z racji dłuższych przełożeń,ale czemu do 100km\h jest jednak wyraźnie wolnieszy od manulala skoro ma przewage do 50-60-70km\h od manuala,czy przypadkiem sam start i brak możliwoście ruszenia z większych niż 800obr/min nie gubi tego co automat zarobi na dłuższej 1 i 2,bo jak przyspieszałem to niestety dopiero gdzies do 1900obr TD zaczyna jechać,a do tamtej pory,nawet deptanie pedału gazu nic nie pomoże i może dlatego MB tak wyskoczył do przodu :mad2: bo wiadomo ze w uturbionym dieslu do momentu odpowiedniego ładowania turbiny to słabiuutko.

No mój silniczek w super stanie nie jest,ale na trasie jak wyprzedzałem to bardzo żwawo się zbierał z każdego biegu a jak pocisnąłem mocniej i poszła redukcja na 2 to od 2000obr czuć wyraźnie przyspieszenie,a tu z miejsca jakoś tak blado.Skrzynia też sprawna,nie ślizga się ani nic z takich usterek.

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
jak chcesz sie ścigać to musisz depnąć do końca inaczej nie ma sensu , miałem tdsa w omedze z automatem i nigdy na skrzyżowaniach nie nażekałem a jak wszystko jest sprawne to skrzyni nic się nie stanie bo ma zabezpieczenia
Opublikowano
Automat masakrycznie obniza wartosci "startowe" auta :) Kolega e34 m50b25 w automacie dostal baty od e30 1.8 is. Padla mu skrzynia i zmienil na manuala i juz ten sam IS nawet nie podchodzil. Ogromne straty na automacie i ciezko wyczuc jak w ogole automatami sie scigac ... Ciezko mi powiedziec ale wydaje mi sie ze skrzynia na pewno swoje zrobila :)

 

 

z danych na stronie klubu

 

e34 m50b25 /automat 5hp18/ 0-100 ma 9,5s

e34 m50b25 / manual / 0-100 ma 8,6s

 

 

E30 318iS (kat) 0-100 ma 9,9s

 

 

i jestem pewny ze nie zajeżdżonym automatem bardziej prawdopodobne jest utrzymanie takiego wyniku bo nawet dziecko potrafi wcisnąć gaz do oporu.

 

a manualem naprawdę trzeba umieć jeździć żeby osiągnąć przyspieszenie takie jak w danych technicznych.

 

straty takie jak poślizg kol, długi czas zmiany biegu,zmiana na nie odpowiednich obrotach, w manualu sa spowodowane poprzez łącznik kierownicy z pedałami i lewarkiem.

 

osobiscie mam automat i pomimo straty 1 s na 100km/h nie wymienię go na manual.

Opublikowano
Bo ja ruszasz ostro - ruszasz na 100% pedalu gazu czyli na KICKDOWNIE! trzymasz non stop w podlodze wtedy skrzynia ciagnie (do odciecia) na maxa. A nie na 70%. Wtedy przelaczy Ci wlasnie np. nie przy 1,700 obrotow a 3000. A tak pociagnie Ci duzo wyzej na 1nce. zreszta jak bedziesz trzymal gaz to oczywiscie na kolejnych biegach tez do czerwonego pola!. po to jest KICK ;D nie tylko do wyprzedzania.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Nie obraź sie ale wydaje mi się ze może troszke niepewnie wciskałeś ten pedał, u mnie nie ma zadnego problemu z ruszaniem, cisnę i maszyna idzie( dodam ze bez pomocy KICKa) :) , Pedał gazu w automacie trzeba wyczuć i jak naprawde chcesz wyrwac z pod świeteł musisz go pewnie wciskać(pewnie nie znaczy do dech) też niedawno to zauważyłem i radze sobie coraz lepiej, na początku tez tak miałem że zamin się wkręcił na obrptu to juz za pózno było :D
Opublikowano

Dzięki za rady(nie obrażam się-własnie po to pisze żeby się dowiedzieć co źle robie),właśnie cały czas trenuje to operowanie pedałem gazu i o ile w trasie przy wyprzedzaniu czy innch manewrach,opanowałem sprawe o tyle jakos ostro z miejsca średnio mi idzie.

Dziś postanowiłem sprawdzić,tym razem bez rywala czy da rade zrobić tak jak ja bym chciał najbardziej,czyli wcisnąłem pedał na tyle że 2 załączyła się powyżej 2tyś obr.a następnie na 2 pedał do oporu(ale bez kicka-wolałbym tego unikać,nie tylko ze względu na kruchą budowę M21,ale także przez to że jednak diesel dostaje zadyszki na wysokich obrotach przy czerwonym)i pięknie odeszła aż sie sam zdziwiłem :cool2: bo myślałem że gorzej będzie-odczuwałem nawet lekkie wciskanie w fotel i szkoda że w spotkaniu z MB tak Mi nie wyszło :cry2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Dzięki za rady(nie obrażam się-własnie po to pisze żeby się dowiedzieć co źle robie),właśnie cały czas trenuje to operowanie pedałem gazu i o ile w trasie przy wyprzedzaniu czy innch manewrach,opanowałem sprawe o tyle jakos ostro z miejsca średnio mi idzie.

Dziś postanowiłem sprawdzić,tym razem bez rywala czy da rade zrobić tak jak ja bym chciał najbardziej,czyli wcisnąłem pedał na tyle że 2 załączyła się powyżej 2tyś obr.a następnie na 2 pedał do oporu(ale bez kicka-wolałbym tego unikać,nie tylko ze względu na kruchą budowę M21,ale także przez to że jednak diesel dostaje zadyszki na wysokich obrotach przy czerwonym)i pięknie odeszła aż sie sam zdziwiłem :cool2: bo myślałem że gorzej będzie-odczuwałem nawet lekkie wciskanie w fotel i szkoda że w spotkaniu z MB tak Mi nie wyszło :cry2:

 

Gierap,

Jeździłem paroma automatami - koledzy dobrze Ci radzą, wciskasz mocno i pewnie na 100% /bez kicka/ i wcale nie musisz czekać do czerwonego pola; znając swój samochód wiesz kiedy już nie warto ciągnąć go dalej naobrotach i w tym właśnie momencie odpuszczasz lekko gaz, skrzynia przełącza na nast. bieg a Ty znowu mocno wciskasz pedał. W automacie beemki zmieniasz przełożenia gazem kiedy chcesz tylko musisz go dobrze wyczuć.

Koledzy słusznie zauważyli, że automatem szybciej wystartujesz chyba że trafisz na naprawdę dobrego zawodnika-np. szkoła Zasady: w manualu nie zdejmujesz nogi z gazu przy zmianie biegów ale kto dziś o tym pamięta i to ćwiczy....

Przyjemnych ćwiczeń i napisz jak Ci idzie :cool2:

Opublikowano

Dzięki,wiem że w automacie steruje zmianą biegów pedałem gazu,ale jakoś z miejsca nie mogłem dobrze dobrać ruchów stopą :duh: aby odpowiednio wykorzystać moc i moment silnika :?

Wczoraj trafiła się na skrzyżowaniu Vetra 2.0 sądze że 8v czyli 115Hp jak u Mnie ale w manualu(pewnie z LPG),i tym razem postanowiłem trochę pomyśleć i po starcie mocno cisnąłem w pedał aż na 1 miałem trochę ponad 3tyś,ująłem delikatnie weszła 2 i znowu opór bez kicka.Efekt tego taki że szliśmy równo,fakt że skończył Mi się pas,ale myślę że gdyby jeszcze było gdzie jechać Vectra została by z tyłu,bo na 2 nie minąłem 3.5tyś musiałem odpuścić gdzieś przy 3tyś.Czyli jednak trochę mózgownicą musze pracować przy tym a nie ślepo deptać pedał gazu,bo pierwszy mój automat i jednak trzeba się przestawić,z manualem potrafiłem słabszymi samochodami odstawiać mocniejsze auta,właśnie zmieniając bieg szybko i w odpowiednim momencie aby wykorzystać to co oferuje silnik w najlepszym dla niego zakresie obrotów.

Dzięki raz jeszcze za rady i będe dopracowywał technikę dalej,bo jednak warto znać czasem na co stać samochód w sytuacjach awaryjnych :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
  • 2 lata później...
Opublikowano
witam, mimo że mam benzyniaka w automacie to powiem tyle: jak jade 70-80km/h na D to skrzynia jedzie na 4 a jak wrzuce sport i KICK to redukuje do 2 i idzie aż miło, a nieraz jak jade 50km/h to lekko dodaje gazu i nie przyśpiesza ale daje fajny dźwięk V8 i każdy się oglada co to jedzie. Jak chcesz sprawnie ruszać automatem to pedał w podłoge i bedzie szedł jak trzeba
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

wiatm ,

czy jest mi w stanie pomoc z podzieleniem ekranu w bmw5 e61 bo chce zeby na ekarnie bylo widoczne navi z radiem

dziekuje z gory za pomoc

 

pozdr

Opublikowano
wiatm ,

czy jest mi w stanie pomoc z podzieleniem ekranu w bmw5 e61 bo chce zeby na ekarnie bylo widoczne navi z radiem

dziekuje z gory za pomoc

 

pozdr

 

 

rok produkcji 2006

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.