Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dwóch niezależnych mechaników oceniło pracę silnika jako bardzo dobra bez jakichkolwiek oznak zmęczenia wiec sie na jutro umówiłem na virusa :P

Jak pomiary na hamowni bedą ok to bedzie tuning i wykres wrzucę na forum

No przecież pisałem że po takim przebiegu silnik jest dopiero dobrze dotarty :lol: no ale zależy jak było użytkowane przez te kilometry

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Lepiej kolego filon napisz jak obsluga, jak robili (kabel-komp), czy nie bylo problemow ze byla ta dziura na wykresie, ile zaplaciles i najwazniejsze, jak to jezdzi :D

Xdrive

Koder

Opublikowano
mimo wszystko ja polecam Mastersa w Poznaniu , chłopaki naprawde znają bawarki na wylot - tuning robią przez kabel

 

Mimo wszystko GecoCars jest przedstawicielem mastersa na Poznań (wedle ich www) i u niego kolega filon wlasnie robil. Nie wiem kogo innego masz na mysli

Xdrive

Koder

Opublikowano

jak jest przedstawicielek to OK , nie wiedziałem o tym

Tabelki maja też stuningowane ? bo jak patrze na mój 320d to w/g ich przyrostu moc wchodzi na 185KM a Nm na 405 - to na granicy możliwości skrzynek , coś to za wysoko

Opublikowano
jak jest przedstawicielek to OK , nie wiedziałem o tym

Tabelki maja też stuningowane ? bo jak patrze na mój 320d to w/g ich przyrostu moc wchodzi na 185KM a Nm na 405 - to na granicy możliwości skrzynek , coś to za wysoko

 

Nie masz co liczyc na tabelki - sa tylko orientacyjne, kazdy silnik jest inny i nie mozna liczyc ze bedzie dokladnie tak jak w tabeli

Xdrive

Koder

Opublikowano

Tez tak mysle ze tabelki sa "pod marketing". Robili przez złązce diagnostyczne - nie wiem czy to według was przez kabelek czy może myślicie o OBD??? Obsługa miła. Lubię zawsze zarzucać pytaniami- nie widziałem na twarzy znudzenia :-))). Poza tym to mi sie wydaje ze jak ktoś ma troszkę w głowie poukładane i zna sie na swojej pracy to taki chip nie powinien stanowic problemu. Przeciez w tych firmach RECZNIE nikt nie modyfikuje programu linia po linii. Maja jakiś algorytm na parametry, ajkiś wzór zmian pewnie nawet kilka wzorników i jadą te juz przetestowane. Później w praktyce wgranie i test..... tak przynajmniej mi się wydaje! Boję sie tego wysokiego momentu przy 2000 rpm wiec na razie nie przeginam z samochodem, chociaz musze przyznać ze but na łuku plus mokrawa droga i jest zaraz boksowanie- wczesniej tak troszkę cięzko bylo przyczepnośc stracić.

Prawdę powiedziawszy że nie wiem jak ma sie to do pomiaru 0-100 km\h ale bezapelacyjnie czyć ze lepiej ciagnie, nie mam tej dziurki po przekroczeniu 2000, no i do 4000 to sie szybciutko wkręca. Ciąggnie od na oko 1800 do 3500 równo bez jakiś spadków a wczesniej to wyczuwałem.

 

Kto ma diesla to polecam chip. Nie obliguje to przecież to ciagłego trzymania wyskokich obrotów i pedału gazu na ograniczniku, ale bezporównywalnie zabawa z jazdy zdecydowanie większa. No chyba że ktoś ma CRII albo 3.0d :-)))

Jedyny minus jaki zauwazyłem to skrzynia biegów. Nie żeby sie wysypała, ale jedynak juz jest za krótka troszke, dwójki też juz długo nie pociągnę bo zaraz 4000!!! Najlepiej jest na 3 bo przy elastycznym silniku można stosunkowo wysoka prędkośc osiagnąc i nie tzreba przy wolniejszej jexdzie redukowac do 2 bo i tak sie dobrze zbiera. Ale mistrzostwo to jest dla mnie 4 - ciągnie do 160 jak głupia :D

 

Do E46- jak jesteś z Posen a byś chciał chip to możemy sie umówić i zobaczysz jak idzie po chipie mój. Ja jestem zadowolony bo różnica odczuwalna i to zdecydowanie!!!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
wiedziałem, że tak będzie , normalna reakcja , pisałem gdzieś że chip to nałóg :mrgreen: jak jedno schipujesz następne auta też będziesz chipował , ja mam automat ale i tak próbuje tracić przyczepnośc tylko systemy nie pozwalają co widać aktywowaniem się żółtego kółeczka z trójkątem w zegarach , chipa mam od pół roku i jest OK - co do samego chipowania to oni zgrywają mapy z twojego kompa , modyfikują i wgrywają spowrotem , ot cała zabawa a kasa im leci :lol:
Opublikowano
No właśnie. Przy chipie płaci sie raczej za "Know how" :)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Co do ciśnienia doładowania to nie bardzo wiem. Z tego co mówili to z jednego barz na 1.1 zrobione miało być ale nie mam zielonego pojęcia tak naprawde. Dzisiaj rano testowałem właśnie na dymienie- ojciec jechał za mną i patrzył (o chipie nie wspominałem mu co by sie o moje zdrowie nie martwił :D ) no i podawałem do 4700 - do czerwonego pola i tak do 4 biegu. Mówi ze leciutko coś tam zadymiło jak to dieselek- gdyby była chmura to by zauwazył :) wieć z tym dymieniem nie jest źle. A tak z ciekawości jak sprawdzić cisnienie doładowania- na kompie?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Filon 1,1bara to M47 pompuje w serii dla porównania M47N pompuje w seri 1,3bara..

 

 

najlepiej jakbyś ich zapytał a co do kompa to nie wiem jak. :wink:

Opublikowano
No to faktycznie zonk :lol: Zaptam i napisze :wink:
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Filon 1,1bara to M47 pompuje w serii dla porównania M47N pompuje w seri 1,3bara..

 

 

najlepiej jakbyś ich zapytał a co do kompa to nie wiem jak. :wink:

 

do tego podobno wystarczy interfejs z Allegro za 100pare zł , mam drugiego laptopa z portem COM/ rs232 / więc pomyślę

Opublikowano
Filon i jak spalanie z chipem ? Juz cos mozesz powiedziec ? :)
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Dzisiaj albo jutro bede znowu full zbiornik tankować to Wam powiem- ten pomiar moim zdaniem jest najwiarygodniejszy :D
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Dzisiaj albo jutro bede znowu full zbiornik tankować to Wam powiem- ten pomiar moim zdaniem jest najwiarygodniejszy :D

 

Hejka , wczoraj miałem trasę Kraków-Wiedeń-Kraków , droga powrotna z Wiednia do Krakowa wyszła mnie 4,5 godziny więc było ostro :mrgreen: zresztą w nocy to ruch mały i sprawdzałem spalanie tradycyjną metodą czyli tankowanie pod korek tak żeby paliwo palcem namacać :mrgreen: spalanie średnie na trasie 1000km wyszło mnie 7,7 litra - może to nie mało ale częste zrywy-hamowania-i prędkości dość wysokie - myślę że nie jest żle - auto z tiptronikiem po chipie

Opublikowano

Mi wychodzi 7 litrów nawet po chipie- duszę dosyć mocno (ale nie katuje na każdych swiatłach)- dużo po mieście kulam kilometrów! Bym rzekł że zadziwiajaco mało!!!

 

Civic 1.4 90 PS bierze w mieście 9 benzyny !! jak nie lepiej a osiagi duzo słabsze!! :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
dlatego biorę się za czyszczenie elektrozaworów sterujących turbo i EGR bo jeżdżąc w PL to średnie mam 8,5 w mieszanym no ale wiadomo że u nas czestotliwosć zwalniania i przyśpieszania jest bardzo częsta
Opublikowano

Nie wiem czy ma to znaczenie ale zalewam BP Ultimate. Elektrozawór od turbo steruje turbiną a co do spalania to nie wiem czy ma jakiś wpływ? Chociaż jak dużo jeździsz to można przeczyścić - max 30 minut i przynajmniej nie zarzucisz sobie że nie chciało Ci sie sprawdzic :D

Choć te 8,5 to chyba baaardzo dużo!!!!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

możliwe , nie wyszło mi teraz 8 litrów ale coś między 7,7-7,9 L tyle że non stop trasa , często na autostradach na tempomacie ustawione 160km/h i również często spadek do 90 / tiry / może tyle ma palić ? , to średnie spalanie z jednego dnia jazdy na trasie ok 1000km - lano oczywiście pod korek + 18 litrów razem 18+60 litrów = 78L na 1000km czyli 7,8 litra/100 , i nie może być inaczej bo lałem tak żeby paliwo dotknąć palcem :mrgreen:

Chciał bym dodać że obecnie autko ma ok 180KM i prawie 400Nm a waży 1625KG do tego tiptronik więc nie wiem czy jest tak żle ??

Opublikowano

AAAA 180 PS to zmienia postać rzeczy. Niby po chipie ma mniej palic ale tylko wtedy gdy sie tak samo jexdzi a podejrzewam ze jexdzisz dużo agresywniej :D do tego tiptronic, 160km\h... mysle ze 8 litrów jest w sam raz :-) :D :D

A czy mógłbyś przy takich parametrach 180\400 zrobić test jak w innym temacie tzn 80-120 na czwórce i czs w sekundach podać? jestem ciekaw jak sie ma te dodatkowe 30 koni i silnik z CR na elastycznośc?

link do testu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=55893&postdays=0&postorder=asc&start=30

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
ok, postaram się tylko muszę to zrobić na sekwencyjnej skrzyni bo na tiptroniku automatycznie przy kick down redukuje - zobaczę tak i tak , nie mam tyle Nm ale okolice 390 - dzisiaj dokładnie przeliczyłem tą trasę , coś 7,5-7,7 litra ale pasuje wziąść pod uwagę czas - 4,5h z Wiednia do Krakowa to bardzo szybko , w tamtą stronę miałem 5,5h bo przez dzień - bywało na autostradach w porywach 200 a nawet raz ponad 200km/h tylko nawigacja pokazuje mi np. przy 150km/h że jadę 146km/h , nie wiem kogo mam słuchać - myślę ,że GPS podaje faktyczną moją prędkość
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Liczniki generalnie przekłamują na plus, więc raczej wierzyłbym nawigacji. Co do spalanie to myślę, że przy takich przelotach to dobry wynik.

 

Ja w serii przy 136KM mam tak średnio 5,6l ale jeżdżę raczej wolno no i 95% trasa. Miesięcznie robię ponad 3500km więc dla mnie spalanie jest raczej ważne.

 

Czekamy na test.

Opublikowano
Nie chciałbym bzdur pisać, ale nie tak dawno gdzieś doczytałem, ze producenci mają obowiązek przeskalowac prędkościomierz o chyba 3% aby jadąc np.100 km\h miec milon procent pewności ze sie tej stówy nie przekroczyło w praktyce. Tak jest we wszystkich samochodach. w Seacie na climatroniku po wpisaniu kodu pokazywało mi predkość elektroicznie- i tak były faktycznie prędkości ciut miejsze. Muślę że Navi jest dokładniejsza!! A spalanie jak widzimy u kazdego inne, ale tez kazdy ma inną charakterystykę trasy- generalnie wszystko w normie ;-)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.