Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tylko w teorii, w praktyce auto lepiej jeździ- więc chce sie lepiej (czyt. szybciej, dynamiczniej) jeździć więc.....na pewno mniej ci nie spali :D
Opublikowano
Jezeli jezdzisz ekonomicznie spali ci 0,5-1 l mniej, jezeli jezdzisz dynamiczniej (szybciej:) ) spali ci 0,5-1 l wiecej

 

pozdr:)

 

Raczej jest to opcja 2 :mrgreen:

Opublikowano
Mam zamiar zwiekszyc moc mojego auta i slyszalem ze po zalozeniu chipa auto spala mniej. Czy to mozliwe???

 

generalnie silnik uzyskuje wyzsza sprawnosc ale w okreslonych warunkach. Jesli bedziesz jezdzil zgodnie z kierunkime pod ktorym dokonasz modyfikacji jest szansa na mniejsze spalanie

Xdrive

Koder

Opublikowano

Sprowadzałem dla siebie Mastera z Norymbergii w lutym , prowadziłgo mój brat , ja pilotowałem moim BMW i jechaliśmy tak 100-120 max a trasa 900 km , wyszło mi spalanie poniżej 6 litrów średnie , to było coś ale już się nie powtórzy , strasznie mnie korciło depnąc :mad2: no ale mus to mus :mrgreen:

auto robiłem u Masters'a w styczniu i nie mam powodu do narzekań

Opublikowano

Robilem ostatnio u siebie, mam 320d 136 KM w serii).

 

Przed modami auto wyplulo na hamowni 135 KM. Po zrobieniu wydechu (MG Motorsport) auto mialo z teco co pamietam ok 142 KM. Po programie ma 158 i naprawde duzo lepiej sie zbiera. Turbina ciagnie od 1200 obrotow i moc i moment sa rozwijane praktycznie do samego konca obrotomierza. Spalanie wzroslo o mniej wiecej 0,8 litra, byc moze takze troche dlatego, ze go mocniej cisne :mrgreen: Z minusow zauwazylem wieksze dymienie (zapewne takze efekt wyciecia kata).

 

Nawet bym sie nie zastanawial, spalanie jest sladowo wieksze, a przyjemnosc z jazdy nieporownywalna. Seria to mul, a po programie jezdzi naprawde zwawo.

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Robilem ostatnio u siebie, mam 320d 136 KM w serii).

 

Przed modami auto wyplulo na hamowni 135 KM. Po zrobieniu wydechu (MG Motorsport) auto mialo z teco co pamietam ok 142 KM. Po programie ma 158 i naprawde duzo lepiej sie zbiera. Turbina ciagnie od 1200 obrotow i moc i moment sa rozwijane praktycznie do samego konca obrotomierza. Spalanie wzroslo o mniej wiecej 0,8 litra, byc moze takze troche dlatego, ze go mocniej cisne :mrgreen: Z minusow zauwazylem wieksze dymienie (zapewne takze efekt wyciecia kata).

 

Nawet bym sie nie zastanawial, spalanie jest sladowo wieksze, a przyjemnosc z jazdy nieporownywalna. Seria to mul, a po programie jezdzi naprawde zwawo.

:cool2:

raz schipujesz , będzieszz to robił zawsze , to jest jak narkotyk :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A jakie macie przebiegi? Ja chciałbym chiptuning ale nie taki wymaksowany. Z 20 km i 30 Nm żeby silnika nie zamęczyć bo ma .... 300 tkm. Jeden mechanik (ten co mi prawie o litr olej przelał :D - potem odciągałem) powiedział że przy tym przebiegu to mi sie zaraz zawory upalą. Czy to może byc prawdą? Dodam że nie katuję samochodów tylko lubie czasami dobrze przyspieszyć. Po 2500 km silnik nic oleju nie spalił wiec chyba też nie jest źle. Jak czyściłęm filtry na elektrozaworach to turbinka lekko zabrudzona ale nie bardziej niż na fotach TUDM-a :) . Co sadzicie (wolałbym z praktyki niz teori :lol: ) da sie to chipować tak, zeby zaraz czegoś DROGIEGO nie wymieniać?

Dla jasności silnik jak w opisie M47. Bardzo wdzięczny będę za opinie i wezmę je pod uwagę przechylając szalę :D :D :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ja tam schipowałem przy ok.250tyś km i nie narzekam , przecież przy takim przebiegu to silnik jest dopiero dobrze dotarty :mrgreen: tylko ten mój przebieg w nieco ponad 4 lata to głównie trasy - non stop na tym samym oleju od początku Castrol LL04 5w30/ z wymianami oczywiście /
Opublikowano
A turbo wcześniej się załącza? chociaż nie wiem jak to jest w CR II ale w moim silniku M47 to tak (ponoć według normy) w okolicach 1900 rpm co w mieście jest nieporozumieniem. Nagła szybka zmiana pasa wymaga... sekundy albo lepiej zapasu mając niskie obroty :D Ponoć przy chipowaniu ten parametr tez mozna modyfikowac ale tak sobie myślę, że wtedy turbinka nie ma chwili wytchnienia, a tak do tych 2000 sobie odpoczywa i sie chłodzi.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

U mnie ze względu na skrzynie tiptronik moment jest przeprowadzony u dołu łagodnie a max jego przypada na 2400obr/min.

Turbina kręci od samego początku ale ten wcisk w fotel czuć dopiero jak pisałem po 2200 obr/min.Mam automat i zawsze jak w każdym przy kick down'ie jest ta sekunda opóżnienia ale spowodowana redukcją biegu a nie dziurą - turbo dziurą chociaż zapewne taka jest :mrgreen: - jestem zadowolony jak narazie i niech tak zostanie - seria miała 150KM i niestety to był muł przy obecnym - czyli po chipowaniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filon - rób wirusa będzie dobrze!

 

Powinieneś się przejechać inną 320d, żeby mieć porównanie.

 

Pamiętaj, że w E46 jedynka nie jest tylko do ruszenia, mówię o tym, bo moja Żona jeździ 206 w 2.-HDi i... praktycznie jeździ z dwójki bo się tak nauczyła a jak siądzie do mojej to silnik mi dławi i prawie jej gaśnie.

 

Pamiętaj też, że E46 to ciężka fura i cudów nie ma.

 

Wirus - kiedyś była moda, że się daje Nm i KM z samego dołu, ale teraz ze względu na sprzęgło i sam silnik maks moment podciąga się troszkę wyżej tak ponad 2000rpm.

 

Mam jakieś wykresy (M47N) to wrzucę później jak chcecie.

Opublikowano
Ja dożucę tylko to ,że któryś z forumowiczów - nie pamiętam już nicka i z jakiego forum , to czy może bmw sport chciał schipować 320d M47 czyli przed liftem , długo mnie pytał aż w końcu pojechał do Master'sa i był mile zaskoczony wynikami , po prostu nie poznał autka :lol:
Opublikowano

Tylko ten przebieg...... Poprzedni samochód Toledo TDi miało zaledwie 110 tkm... na 2 dni przed chipem jakis cwaniak sobie pozyczył... na zawsze :D Tam nie miałem watpliwosci czy chipować...

p.s. Własnie shostingowałem pierwsze foto... :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Jak masz obawy bo przebieg duży jedż do najbliższego tunera / najlepiej Master's Tuning bo chłopaki znają bmw na wylot :mrgreen: / i niech shamują autko , bedziesz wiedział czy schipować czy nie a raczej oni będą wiedzieć w jakim stanie jest motorek :D nie ważne czy ma 50 czy 300tyś km , ważny jest stan a po ich diagnozie będzie wiadomo , zresztą przed jakimkolwiek moodem dobry tuner shamuje auto i wie czy dłubać czy nie - chipowałem ostatnie 3 auta - jak pisałem wyżej, to jest jak narkotyk :twisted2: , A6 2.5TDi quatro miało ponad 300tys km , A4 1.8T 130tys km , obecne BMW ok250tyś km i z każdego byłem zadowolony
Opublikowano
Ja u siebie nie zauwazylem jakichkolwiek zmian w spalaniu wiekszych, na trasie jak zapiernicam po 160 km/h, zwolnienie, poznije znow predkosc- czyli szarpana jazda, na odcinku 260 km odlegloscie auto z chipem spalilo mi 7,6 l na 100 km. chyba nie duzo. pozdrawiam
Opublikowano

Ja wstępnie rozmawiałem tam:

http://www.gekocars.pl/

 

Kontakt sympatyczny, wydaje się że rzetelny zakład. Właściciel powiedział, że nie zawsze na hamowni wyjdzie stan silnika bo wykresy to jeszcze nie wszystko i mogą być wady ukryte (podjechane jakieś elementy) które "wyskoczą" - jeśli go dobrze zrozumiałem. Mówił że przed chipem auto ma pomiar na hamowni czy sie nadaje (plus ocena sinika na słuch i oko :wink: ) i po chipe także.

Dzisiaj właśnie chcialem wahacze wymienić bo miechanior od przelanego oleju mówił że złom ale inny fachura (temu akurat ufam) mówi że są OK wiec chyba tę kasę zainwestuje w chip :D :D :D

Ponadto słyszałem opinię że jak elektronicznie zmodyfikuje silnik a nie będę go katować to nic mu generalnie nie zaszkodzi.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ja u siebie nie zauwazylem jakichkolwiek zmian w spalaniu wiekszych, na trasie jak zapiernicam po 160 km/h, zwolnienie, poznije znow predkosc- czyli szarpana jazda, na odcinku 260 km odlegloscie auto z chipem spalilo mi 7,6 l na 100 km. chyba nie duzo. pozdrawiam

 

to tyle co u mnie, przy podobnej jeżdzie no nawet mniej bo liczę mu 8-8,5średnie z miastem , trasa dośc agresywnie zrywami to 7,5-8 ale mam automat , druga sprawa to taka że auto mimo że małe to waży ponad 1600kg więc tyle co Omega :mrgreen:

Opublikowano
Ja wstępnie rozmawiałem tam:

http://www.gekocars.pl/

Ponadto słyszałem opinię że jak elektronicznie zmodyfikuje silnik a nie będę go katować to nic mu generalnie nie zaszkodzi.

 

Oczywiście że mu nie zaszkodzi , będziesz jeżdziłjak jeżdzisz ale zapas niutków i mocy zawsze będzie pod nogą :lol:

Opublikowano

Dwóch niezależnych mechaników oceniło pracę silnika jako bardzo dobra bez jakichkolwiek oznak zmęczenia wiec sie na jutro umówiłem na virusa :P

Jak pomiary na hamowni bedą ok to bedzie tuning i wykres wrzucę na forum

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.