Skocz do zawartości

Opony jeszcze raz. 17' jaki rozmiar dla komfortu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukałem ale nie znalazłem zadawalającej odpowiedzi.

Mam założone 245/45/17

co moge załozyc na ten rozmiar felgi dla poprawienia komfortu?

co poleacie?

bo na tych co mam teraz to jest nie wesoło :doh:

Opublikowano
Witam.

Szukałem ale nie znalazłem zadawalającej odpowiedzi.

Mam założone 245/45/17

co moge załozyc na ten rozmiar felgi dla poprawienia komfortu?

co poleacie?

bo na tych co mam teraz to jest nie wesoło :doh:

 

to samo tylko na prfil opony 50 >>>>245/50/17

Opublikowano
:duh: Kurde zakłada się takie jak podała fabryka a nie jakieś komnbinowane tj fabryczne 235/45/17 przód i tył ew 255/40/17 tył a jka chcesz komfort to żmień na 16" 225/55/16 i wtedy będzie bajka :D
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano
225/55/17 a taki rozmiar?

szkoda mi zmieniac felg

wolałbym założyc coś co poprawi choć zauważalnie komfot :|

 

Witam

 

Kolega Radek540V8 ma w zupełności rację. Nie ma co kombinować, poza takimi rozmiarami jakie podaje producent, bo zawsze będą przekłamania itd.

 

Zrobisz jak chcesz, Twój wybór.

Opublikowano
Witam.

Szukałem ale nie znalazłem zadawalającej odpowiedzi.

Mam założone 245/45/17

co moge załozyc na ten rozmiar felgi dla poprawienia komfortu?

co poleacie?

bo na tych co mam teraz to jest nie wesoło :doh:

 

Witam,

 

mam taki sam rozmiar opon jak ty. Faktycznie było dosyć twardo, ale na wulkanizacji koleś mi napompował koła azotem - czy jakimś takim wynalazkiem... Auto nie do poznania, wrażenie jest takie jakbyś jechał na oponach przynajmniej o profilu 55. Dziwna sprawa ale polecam - kasują 5 PLN od koła więc wielkiego ryzyka nie ma :)

 

pozdrawiam

tomek

Opublikowano
ale na wulkanizacji koleś mi napompował koła azotem - czy jakimś takim wynalazkiem... Auto nie do poznania, wrażenie jest takie jakbyś jechał na oponach przynajmniej o profilu 55. Dziwna sprawa ale polecam - kasują 5 PLN od koła więc wielkiego ryzyka nie ma :)

 

a ja z kolei jak ostatnio bylem nad morzem i napompowalem kola powietrzem z jodem to dopiero bylo cos !

ale to i tak nic w porownaniu ze swiezym gorskim powietrzem ( koniecznie pompowac przy pierwszej bezksiezycowej nocy i zaczynac od lewej strony) !

 

:mad2: :duh:

Opublikowano
ale na wulkanizacji koleś mi napompował koła azotem - czy jakimś takim wynalazkiem... Auto nie do poznania, wrażenie jest takie jakbyś jechał na oponach przynajmniej o profilu 55. Dziwna sprawa ale polecam - kasują 5 PLN od koła więc wielkiego ryzyka nie ma :)

 

a ja z kolei jak ostatnio bylem nad morzem i napompowalem kola powietrzem z jodem to dopiero bylo cos !

ale to i tak nic w porownaniu ze swiezym gorskim powietrzem ( koniecznie pompowac przy pierwszej bezksiezycowej nocy i zaczynac od lewej strony) !

 

:mad2: :duh:

 

dokładnie taaaak

się uśmiałem, można też pojechac do lasu z pomką i spuścić stare powietrze i napompować ekologicznym :)

 

miałem 17 calowe (235/45) i kupiłem cały komplet 16 calówek (225/55) teraz mój berbeć na tylnym siedzieniu śpi spokojnym snem a ja jestem bardzo z tego powodu zadowolony

Opublikowano

ja do niedawna miałem jeszcze w oponkach oryginalne niemieckie powietrze,jednak nie nadawałosie na polskie dziury,napompowałem nasym i jest oki........... :twisted2:

 

a tak na powaznie to mam 235/45/17 i nie jest tak żle na tym rozmiarze.....

dopóki nie załozysz 16" to samam zmiana opon nie pomoże za wiele....

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z praktyki wiem,że węższe opony się bardziej się uginają a szersze mniej. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
rzeczywiscie pompujcie kola w lesie !!!!!!!!!!! skoro nie wiecie po co sie pompuje kola azotem!!!!!!!! :clap:

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano
tak wiec tomwar pompuj kola tam gdzie pompujesz a calej reszcie proponuje pompowac wlasnie tam gdzie pisza czyli w lesie a moze nad morzem :norty: aaaaah MR.JONES mysle ze powinienes napompowac kola amerykańskim powietrzem , to by bylo najlepsze rozwiazanie :mad2:

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano

wiecie co,nie chciałem sie rozpisywac o bezsensowności pompowania kół azotem ale ok...

dlaczego nie warto?

bo: azotu w powietrzu którym normalnie pompujemy koła jest 78%

biorąc pod uwage że koła pompowane azotem nie są najpierw wprowadzane w stan prózni,wynikiem czego napompowanie koła 100% azotem i wymieszanie go z powietrzem gdzie azotu jest 78% w sumie da jakieś 90%,

wiec pytanie o zasadnośc tego zabiegu nasuwa sie samo,i nie jest tu istotne czy czysty azot jest lepszy czy nie?

tylko co nam da wzbogacenie powietrza o głupie 10% azotu ???????

 

utwierdził mnie w tym przekonaniu jeden z lepszych serwisów oponiarskich w polsce,który posiada maszyny do bezdotykowego zakładania opon,rolkowe maszyny do prostowania i kupe innych których działania nie znam.........

w azot sie nie pchają, chociaz koszt inwestycji jest żaden........

 

 

 

aha i jeszcze jedno Tomwar wyjasnij mi jakim cudem nagle na "azocie" zaczeło ci sie jeżdzić o niebo lepiej,skoro cisnienia były takie same jak przy powietrzu,bo hcyba były,nie???

 

jak sie myle to mnie poprawcie,ale o argumenty bym prosił :modlitwa:

 

pozdro

 

aha Pajak amerykańskie powietrze nadaje sie do amerykańskich aut ,ale nie do BMW,pozatym skąd ja bym ci je tutaj wziął :lol: :lol: :lol:

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano

aha i jeszcze jedno Tomwar wyjasnij mi jakim cudem nagle na "azocie" zaczeło ci sie jeżdzić o niebo lepiej,skoro cisnienia były takie same jak przy powietrzu,bo hcyba były,nie???

 

To tzw. autosugestia.

A na poważnie to zmiana opon na wyższy probil zmieni komfort jazdy. Sam tego doświadczyłem. Chociaż ja wiem hmm, nowe napompowałem azotem :mrgreen:

Twoje arumenty są nie do zbicia o bezsensowności pompowania azotem, pod warunkiem, że pompowane powietrze atmosferyczne jest pozbawione pary wodnej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ludzie, dajcie spokoj

rozwazania o azocie mozna prowadzic na poziomie technologii F1

 

ja zas chyle czola przed osoba, ktora wyczuwa w oponach roznice pomiedzy 78 a 90-kilka % azotu lub obecnosc szczatkow pary wodnej

 

:mad2: :duh:

Opublikowano

Witam,

 

generalnie wisi mi gdzie i jakim powietrzem pompujecie koła... Mi jeżdzi się nieporównywalnie lepiej.

 

pozdrawiam

tomek

Opublikowano

Można też założyć 19 calówki :idea: ale wtedy koniecznie podłożyć poduszkę pod pupę.

Czasem fajnie jest się popisać lightowo na forum, a nie tylko o tym jaki rozmiar, jaką śrubę odkręcić w jakiej kolejności i czy można wymieniać olej w automacie :)

Opublikowano

wiesz Jones a może niech pompują koła takim gazem co jest w balonach na festynach co do góry lecą

chyba komfort byłby lepszy i fura lżejsza

a co do głównego tematu coś tam z tym azotem jest lepiej gdy ostro hamujesz i jak kółka się rozgrzewają coś tam powietrze atmosferyczne robi nie tak

a komfort można podnieść kupując lepsze opony czytaj droższe opony

Pozdrawiam

Opublikowano
fajna dyskusja na temat rozmiaru opon ... i ani jeden nie podał , ani nie zapytał o szerokość felgi (w calach!) :roll:
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
fajna dyskusja na temat rozmiaru opon ... i ani jeden nie podał , ani nie zapytał o szerokość felgi (w calach!) :roll:

a co? na wyspach jesteś? u nas w jednostką wg SI jest metr !!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano
Witam.

Szukałem ale nie znalazłem zadawalającej odpowiedzi.

Mam założone 245/45/17

co moge załozyc na ten rozmiar felgi dla poprawienia komfortu?

co poleacie?

Ale jaki rozmiar felgi, bo oprócz średnicy (17") nic nie podałeś? To są fabryczne 17x8 czy coś innego?

 

Generalnie nie powinno się kombinować z niestandardowymi rozmiarami, bo (1) mogą nie być odpowiednie dla Twojej szerokości felgi i (2) mogą obcierać o nadkole lub elementy zawieszenia. I tak już założyłeś większe niż fabryka przewidziała (235/45/17). Dodatkowo możesz mieć problemy z zaliczeniem przeglądu jak i problemy z wypłatą odszkodowania z AC jeśli jakiś nadgorliwy pracownik tych instytucji zauważy, że masz opony w niehomologowanym rozmiarze.

 

Możesz poszukać bardziej komfortowych gum (nie wszystkie opony w tym samym rozmiarze są tak samo twarde/miękkie). Możesz też spróbować zmniejszyć trochę ciśnienie w oponach. To chyba jedyne co Ci pozostaje jeśli nie chcesz przejść na 16".

 

Co do dyskusji o poprawie komfortu azotem... tomwar, jakie miałeś ciśnienie przed i po? Komfort mogłeś jedynie zyskać przez to, że oponiarz zredukował ciśnienie.

Opublikowano
fajna dyskusja na temat rozmiaru opon ... i ani jeden nie podał , ani nie zapytał o szerokość felgi (w calach!) :roll:

a co? na wyspach jesteś? u nas w jednostką wg SI jest metr !!!!!!!!!!!!!!

 

kolega nadpobudliwy ? Nie rozumiem oburzenia ... dla tych którzy nie zrozumieli mojej wypowiedzi j.w. - skoro rozmawiamy o rozmiarze opon to chyba wypadałoby podać szerokość felgi bo np 245/55 na 9calowej feldze będzie nizsza niz na 8calowej .

 

Już zrozumiałe ?

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.