Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam...

Nie auto to mam już prawie rok ...

Wentylator działa tzn. jak się załączy sprężarka to automatycznie i wiatrak i na odwrót więc działa...

Gdy próbowałem pozostawić auto zapalone na postaoju pół godziny to co jakis czas klima się załącza lecz dosłownie na chwile i znowu sie wyłącza... :(

Opublikowano
Dzieki za pomoc

jak na razie doszłe że mam ten opornik uszkodzony co jest przy wentylatorze klimy, na krótko jak omine opornik to wentylator chodzi.

 

Ale chyba tez bede miec uszkodzony czujnik w chłodnicy wody, ale to pózniej se zweryfikuje, pierw wymienie opornik :cool2:

 

 

jak go gdzies dostane :roll:

 

I gdzie dostałeś ten opornik - jaka cena?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
u mnie skończyło się na tym że mam uszkodzony opornik pierwszego biegu i dlatego nie włącza się wiatrak razem z klimą , a drugi bieg , który załącza się tylko przy wysokiej temp. nie działa przez zepsuty termowłącznik w chłodnicy!! Ale na szczęcie wiatrak na krótko podłączony chodzi, ufff!!!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
sprawdz filtr kabinowy moze byc zapchany

 

Filtry kabiny są świeżo wymienione :mad2: i niestety robi tak dalej...

Coś chyba jest nie tak z elektryką bo mechanik który mi to próbuje zreanimować twierdzi że sprężarka jak i wiatrak działają gdy się je podłączy na "krótko" więc niewiem co jest... !!! :cry2:

Opublikowano

Koledzy to może mi tez podpowiecie co może być...

Klima pełna gazu,na panelu jak załączam guzik wszystko oki świeci się dioda,ale sprężarka się nie załącza :( .Jak podłącze ją na krótko to chodzi i mrozi natomiast z panelu nie chce.Czy jest jakiś jeszcze czujnik,albo przekażnik odpowiedzialny za uruchomienie kompresora?Co posprawdzać?Moze miał ktoś taki przypadek :(

Opublikowano

kolego mam praktycznie ten sam problem tylko że moja klima po włączeniu się załączy ale gdzieś średnio po 5 minutach i działa nie dłużej niż 5 minut :mad2: Aktualnie również czekam na informacje na ten temat,mało tego dziś właśnie auto postawiłem do warsztatu elektrycznego i byc może będę w końcu znał wade i jak pójdzie ok. to będę miał normalnie działającą klimę :modlitwa:

Więc prosze o wytrwałość jak tylko auto odbiore to dam znać co i jak ... :wink:

 

Pozdrawiam Leszek

Opublikowano
Zrobiłem :D ,klima chodzi :D .Powodem nie załączania się kompresora było nie stykanie przekażnika który jest w skrzynce tej mniejszej obok dużej skrzynki z bezpiecznikami.Lekko jego puknełem ,przeczyściłem styki i kompresor załapał ,no i teraz mam chłodek :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
-----------------------

Wczoraj byłem nabić klimę (740iAL E32 92' M60B40), weszło 0,8kg choć niby była pusta. Czy to możliwe? Nie powinno wejść ~1,55kg? W innych serwisach klimatyzacji właśnie taką ilość mi podawali dla tego auta, ale niestety nie mieli czasu by mi nabić :) Klimatyzacja działa ale słabo. Dziś wymieniam filtr pyłkowy, może będzie lepiej.

 

Już nie załącza się kompresor wcale. Ktoś wie ile czynnika wchodzi do tego auta? Jadę znów na nabicie i nie chce zeby znow mnie w ci.. zrobili. Szczelność jest ok, nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów prócz tego że ledwie chłodziła (filtr nowy, huragan z wylotów). Pozdr.

CB: 161BD221
Opublikowano

tyle ile nauczylem sie na szkolenia"

 

osuszacz- filtr ukladu/gazu i oleju, najwazniejsza czynnosc pochlania wilgoc z ukladu, w nim zawarte sa male higroskopijne granulki ktore pecznieje w miare nasiąkania, praktycznie takie same kulki jakie znajdujemy w nowo kupionych butach, dodatkowo filtruje gaz i olej w nim zawarty, wymieniamy co 3 lata lub przy kazdy otwarciu ukladu powyzej 30min, zapchany zmniejsza wydajnosc klimatyzacji, moze doprowadzic do uszkodzenia sprezarki,

 

skraplacz tz chlodnica klimy- przemienia gaz ze stanu lotnego w ciekly, aby pozniej mogl sie rozprezyc w parowniku (obok nagrzewnicy) i schlodzic powietrze, slaba wydajnosc skraplacza, uszkodzony wentylator gaz niezmienia sie w ciecz co powoduje niedzialaniem praktycznym klimatyzacji i moze spowodowac uszkodzenie rozerwane ukladu, calu uklad klimatyzacji dzieli sie na wysokiego i niskiego cisnienia, niskiego tz wtedy kiedy gaz jest w stanie cieklym, wysokiego gdy jest w stanie gazowym, uklad wysokiego zaczyna sie praktycznie od parownika gdzie gaz sie rozprezyl, przez sprezarkie, i do skraplacza, tam gaz sie ochladza przez powietrze, cisnieni sie obniza i plynie juz do kabiny gdzie tam sie rozpreza,

 

OLEJ i sprezarka, w sprezarce jest na stale zalany i jedna wielkaq bzdura jak zaklad mowi ze w niej zmienia olej, olej jest tez zawarty tz rozpuszczony w czynniku chlodzocym czyli gazie r134a i wszelkie "dobicie klimy" niejest prawidlowym servisem klimy, prawdziwy zaklad "odciaga czynnik" filtruje go pozniej 20min proba prozniowa ktora niejest sprawdzeniem szczelnosci a sluzy do osuszenia ukladu z wilgoci i przedluza dzialanie filtra osuszacza, pozniej nabicie gazem oraz olejem ktory krazy wraz z gazem i smaruje, konserwuje i uszczelnia dodatkowo uklad, (cos jak miksol w 2 suwach) uruchomienie klimatyzacji i sprawdzenia jakie cisnienie panuje w ukladzie niskiego i wysokiego cisnienia (dlatego sa 2 zawory do nabijania, jeden od niskiego jeden od wysokiego) barwnik dodawany do gazu sluzy do wykrywania nieszczelnosci, prze odpowiednim swietle sa widoczne wycieki skad i gdzie ucieka,

 

 

Ufffff

 

jeszcze jedno, jak ktos nabije zamalo gazu klima jest praktyczne niesprawna i moze niezalaczac sie sprezarka, jak macie klime przednia i tylnia wiadomo ze wchgodzi wiecej, tu kolega mowi ze powinno wejsc 1.5KG a weszlo 0.8 to juz wiadomo, sa od tego katalogi i w zaleznosci ktory to rok i jaka jest zamontowana sprezarka nabija sie tyle lub tyle czynnika oraz odpowiedno oleju, jak slabo chlodzi wystarczy podlaczyc maszynke i sprawdzic jakie cisnenie panuje i juz wiadomo jaka jest przyczyna, jak zawysokie zapczany osuszacz, niedziala wentylator lub zapchany skraplacz, za male tz za malo czynnika, (przy bardzo malej ilosci kompresor moze sie wogole niewlaczyc)

 

ps przepraszam za byki w tym tekscie ale pisalem to dosc szybko

www.auto-optima.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.