Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Powietrze z klimy ma nie mniej, niz 12 stopni.

 

Szukam solidnego serwisu klimatyzacji w Zachodniopomorskim (okolice Szczecina) ktory znajdzie przyczyne tak slabego chlodzenia.

 

Podpowiedzcie mi tez, jaki filterek przydaloby sie wymienic bo podobno to tez ma wplyw.

 

Moje auto to:

 

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/328i-M52/ECE/L/M/1997/06/

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Też szukam takiego fachowca w Szczecinie.

Chcę wymienić osuszacz klimatyzacji.

Tobie też pewnie o to chodzi (a nie o filtr kabinowy):

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/328i-M52/ECE/L/M/1997/06/mg-64/ill-64_0163/

numer 1 na rysunku znajdziesz go koło nadkola pod maską.

Co do wymiany osuszacza to zdania są podzielone.

Generalnie w większości warsztatów mają już urządzenia do klimy ale brak im doświadczenia w naprawach.

Jak coś trafię to Ci dam znać.

 

Pablo

Opublikowano
Moze na poczatek wystarczy uzupelnic ilosc R134A w systemie?

 

Tego typu kit powinien wystarczyc na uzupelnienie:

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//www.focushacks.com/images/acsvc/ac01-tools.jpg

 

Kit? Że niby można sobie kupić samemu i samemu uzupełnić? Ile to kosztuje? Mi też kiepsko chłodzi a sprężąrka działa na 100%.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

Kit? Że niby można sobie kupić samemu i samemu uzupełnić? Ile to kosztuje? Mi też kiepsko chłodzi a sprężąrka działa na 100%.

 

 

 

W samochodzie ktory ma kilka, kilkanascie lat zaczynaja sie pojawiac nieszczelnosci ktorymi czynnik chlodzacy ucieka.

Jego braki latwo jest uzupelnic wlasnie za pomoca takiego zestawu.

Istnieja zestawy w ktorych oprocz czynnika R134A znajduje sie jeszcze olej (pomocny przy smarowaniu sprezarki) oraz substancja uszczelniajaca instalacje.

Nie wiem jak w Polsce ale w "Dzu-es-ej" kosztuje to okolo 18USD

Opublikowano

Cześć

He he rozbawiłeś mnie do łez :))

Urządzenie do obsługi klimy kosztuje średnio 15000zł i myślisz że takim "kitem" można je zastąpić?

Nie chcę się rozpisywać ale to jest troszkę bardziej skomplikowana operacja oczywiście o ile ktoś chce to zrobić dobrze.

 

Paweł

Opublikowano

Urządzenie do obsługi klimy kosztuje średnio 15000zł i myślisz że takim "kitem" można je zastąpić?

Nie chcę się rozpisywać ale to jest troszkę bardziej skomplikowana operacja oczywiście o ile ktoś chce to zrobić dobrze.

 

Paweł

 

W kazdym samochodzie aby klimatyzacja byla sprawna potrzebna jest odpowiednia ilosc czynnika chlodzacego. Kiedy przyprowadzisz samochod do serwisu ktory dysponuje profesjonalnym urzadzeniem do obslugi klimatyzacji o ktorym piszesz technik nie jest w stanie stwierdzic ile substancji chlodniczej zostalo w ukladzie. Dlatego odsysa cala reszte i na tej podstawie uzupelnia calosc jeszcze raz odpowiednia iloscia czynnika chlodniczego. Ma to oczywiscie same zalety. Dzieki takiemu zabiegowi mozna wyczyscic caly uklad, wszystko odbywa sie w ukladzie zamknietym co jest przyjazne dla srodowiska, poniewaz uklad pozostaje pusty mozna przeprowadzic ewentualne naprawy.

 

Zestaw o ktorym pisze ma za zadanie tylko uzupelnic niedobor czynnika chlodzacego w ukladzie bez jego calkowitej wymiany. Instalacja w samochodzie Justa jest mechanicznie sprawna, problemem jest tylko za niska temperatura wdmuchiwanego powietrza do samochodu. Tak jak pisalem wyzej uzupelnienie zawartosci czynnika do odpowiedniego poziomu za pomoca "KIT-u" wystarczy aby caly system zaczal dzialac poprawnie.

 

Tego typu operacje z uzupelnianiem przeprowadzalem juz kilkanascie razy w roznych samochodach i nie zdarzylo sie nigdy aby nie poprawilo to sprawnosci dzialania klimatyzacji.

 

Z innej beczki: Do wymiany plynu chlodniczego w samochodzie tez istnieje cala masa urzadzen po kilkanascie tysiecy zlotych, to samo urzadzenia do wymiany oleju w transmisji czy chociazby plynu hamulcowego. To ze tego typu urzadzenia istnieja nie znaczy ze wyzej wymienionych operacji nie mozna wykonac samemu troszeczke innymi sposobami. Podobnie jest z ukladem klimatyzacji, nie jest nie wiadomo jak skomplikowany i do jego obslugi nie jest potrzebny specjalista ze swoim urzadzeniem za 15tys zlotych.

 

He he rozbawiłeś mnie do łez :))

 

Miejmy nadzieje ze przestalem cie rozbawiac do lez i zanim zaplacisz kilkaset zlotych za podpiecie twojego samochodu do magicznej maszyny za 15kpln przetestujesz "KIT" o ktorym pisze. :wink:

Opublikowano

Cześć

To powiedz mi skąd Ty lub to cudo wie ile uzupełnić czynnika w układzie?

Widzę na tym urządzeniu jakiś manometr ale on raczej tego nie poda.

Zgadzam się z Tobą że jeżeli w układzie jest mało czynnika to słabo działa no i każde zwiększenie ilości czynnika w układzie zwiększy jego sprawność ale to jest raczej awaryjne wyjście.

Po drugie takie cudo w polskich warunkach kosztowało by około 100zł.

Przegląd klimy z tego co się orientuję kosztuje w granicach 150zł do 300zł w zależności od tego ile brakuje czynnika i co jest robione w czasie przeglądu.

Po trzecie to cudo za 15000zł po wypompowaniu czynnika z układu czyści go i uzupełnia olej (co jest bardzo ważne bo sprężarka kosztuje parę złotych).

Dodatkowo to cudo nie nabije zbyt dużej ilości czynnika i przy okazji sprawdza ciśnienia w układzie dzięki czemu można przeprowadzić wstępną diagnozę układu.

Zazwyczaj w cenie którą podałem znajduje się odgrzybianie klimy (co prawda jedni to robią lepiej a drudzy gorzej).

IMHO tym zestawem co podałeś nie jesteś w stanie zrobić tych rzeczy które opisałem powyżej.

No i na koniec kolega napisał że szuka fachowca od klimy i pytał się czy się powinno wymieniać jakiś filtr w układzie.

Nie chcę z Tobą polemizować bo każdy z nas ma trochę racji.

Jedni robią co się da samemu a drudzy wolą oddać sprawę w fachowe ręce kolega Just sam wybierze.

 

Paweł

Opublikowano

IMHO jezeli w ciagu zalozmy pieciu lat tylko czesc czynnika uciekla w powietrze i klimatyzacja ciagle dziala to tylko sie ja uzupelnia a nie szuka dziury w calym i naraza na dodatkowe koszty. Po to jest ten zegar przy wezyku doprowadzajacym czynnik z butelki do ukladu aby sprawdzil cisnienie dzialajacego ukladu. Zakresy jego dzialania pomalowane sa na rozne kolory i na tej podstawie uzupelniasz lub nie. Kazda obecnie stosowana klimatyzacja uzywajaca R134A jako czynnika chlodniczego dziala mniej wiecej w tym samym przedziale cisnieniowym. Nie ma wiec znaczenia zasada napelniania wystarczy aby sie zmiescic w odpowiednim zakresie cisnienia i to wystarczy.

Po podlaczeniu butelki razem z zegarem i uruchomieniu klimatyzacji latwo zauwazyc (w przypadku niewystarczajacej ilosci czynnika) ze wskazowka skacze zalozmy pomiedzy 20 a 30 lb Oznacza to ze ewaporator nie jest wystarczajaco napelniony i odkrecajac zawor puszki zwiekszamy cisnienie do okolo 40lb. Kiedy czynnika bedzie odpowiednia ilosc wskazowka ustabilizuje sie i jezeli dojdzie do 40lb (zielone pole) oznacza to ze czynnika jest wystarczajaca ilosc. W puszcze oprocz R134a znajduje sie rowniez olej i razem z czynnikiem dostaje sie do ukladu wiec na pewno nie zaistniej sytuacja ze kompresor zacznie pracowac na sucho.

Zadna diagnoza ukladu nie jest potrzebna. Z kazdej klimatyzacji ubywa czynnika. Jezeli nasza klimatyzacja wytrzymuje caly sezon to jest wystarczajcy wynik aby ja tylko uzupelniac a nie bawic sie w kosztowne naprawy. W przypadku gdy po napelnieniu czynnik ulotni sie w ciagu tygodnia wtedy mozna szukac przyczyny nieszczelnosci ukladu. Napelnianie klimatyzacji raz na rok nie jest zbytnim problemem.

 

Gwarantuje ci ze po napelnieniu klimatyzacji za pomoca czynnika z puszki na pewno nie bedzie dzialala gorzej niz w przypadku profesjonalnego uzupelniania.

Maszyny z odsysaniem byly stosowane gdy w powszechnym obiegu krazyl niebezpieczny dla srodowiska freon. W chwili obecnej gdy samochody wyprodukowane po roku 1997 stosuja juz zdecydowanie nowoczesniejszy R134A potrzeba stosowania tego typu maszyn jest znikoma. W maszyny odsysajace stary czynnik mozna sie bawic wowczas gdy chcemy wymienic zalozmy stary czynnik R12 na r134a.

 

Rozumiem mechanikow ktorzy zainwestowali grube tysiace zlotych w maszyny i teraz chca je odzyskac. Do mechanikow na napelnianie klimatyzacji niech jezdza wlasciciele wypasionych 760il a nie posiadacze (bez obrazy) 10 letnich beemek ktorzy wlasnie na forum szukaja tanszej alternatywnej naprawy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

z wielka checia bym sobie zakupil takiego kita. szkoda ze dostepny pewnie tylko za oceanem. jesli ktos ma namiary na polskiego dystrybutora prosze o info. normalne ze ktos kto zaplacil krocie za sprzet bedzie teraz bronil jego dzialania. to tak jak np z malowaniem, mozna malowac kompresorem i farba w sprayu.jesli farba w sprayu jest taka sama (ten sam producent) to po co nam sprzet jesli chcemy pomalowac kawalek pod dywanikiem w bagazniku.

 

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tak samo gosciu z serwisu podlaczajac sie kompem do bmw mowi ze ma sprzet za kilkadziesiat tys pln - szkoda tylko ze wiekszosc rzeczy ktore potrafi ten komp mozna zrobic rowniez carsoftem za 200 :)
Opublikowano
witam.ja bym pojechal do serwisu i dal zrobic to co opisuja wyzej tzn.wymienil plyn na nowy.wserwisie wpuszcza odpowiednia ilosc i bedzie dalej chlodzila.ktos pisze o jakims kicie a skad on wie ile brakuje czynnika at to jest bardzo wazne bo mozna przeladowac uklad i uszkodzic sprezarke.freon ma prawo ulotnic sie w ciagu roku 100-250g chociaz uklad jest szczelny nie bede sie rozpisywal sie dlaczego. :)
Opublikowano
freon jest zabroniony w UE, w tym kicie jest wskaznik ktory pozwala na odpowiednie dozowanie skladnika R143 czy jakos tak. czy jak auto spala ci delikatnie olej to jedziesz do serwisu zeby ci dolali czy sam dolewasz??? wlasnie po to jest ten kit, zawsze nawet w nowym ukladzie sa minimalne nieszczelnosci i czynnik ucieka po jakims czasie. wtedy "dotankowujesz" sobie i smigasz dalej.
Opublikowano
witam.jak nie wiesz co to jest r-134 to nie podejmuj tematu.w chlodnictwie pracuje od 30lat. freon to jest potoczna nazwa a 134 to jest mieszanina roznych gazow i odkrycia nie zrobiles ze freon jest zabroniony. :twisted:
Opublikowano

Przeciez to normalne ze kazdy bedzie bronil swego fachu, tylko wytlumacz mi co robi twoje urzadzenie czego nie robi ten kit? nie mowie o uszkodzonej klimatyzacji tylko o malym uzupelnienu, jak sam piszesz czynnik potrafi sie ulotnic w ciagu roku.

 

p.s. pracujesz w chlodnictwie i piszesz freon? w mojej branzy nie mowi sie korki, tylko bezpieczniki, to nic ze polowa ludnosci tak to nazywa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.