Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo dobrze. Zauwazylem, ze w Niemczech sporo kierowcow (glownie Niemcow) jezdzi lekko 'na zderzaku'. Moze wreszcie sie to skonczy.

W sumie niewiele sie zmieni - w miastach i tak zawsze bylo pelno policji, ktora karala blyskawicznie za najdrobniejsze wykroczenia,a na autobahnie mozna przycisnac, jak ktos lubi. Mam nadzieje, ze dzieki Euro 2012 u nas tez bedzie troche blizej do takiego standardu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Bardzo dobrze. Zauwazylem, ze w Niemczech sporo kierowcow (glownie Niemcow) jezdzi lekko 'na zderzaku'. Moze wreszcie sie to skonczy.

 

tez uwazam ze jazda na zderzaku jest zla, ale i tak kierowcy w niemczech jezdza na autostradach o niebo lepiej od polakow, przejedz sie odcinkiem A4 miedzy gliwicami a katowicami, 3 pasy i wszyscy jada srodkowym, nie wazne czy prawy wolny czy zajety, czy jada 80, 100 czy 140 wszyscy jada srodkowym. robia sie przezto straszne, sztuczne zatory. powinni sie tym zajac, tak jak zajeli sie tym kiedys w niemczech i teraz kazdy wie ze jezdzi sie skrajnym prawym pasem jak tylko jest wolny.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Opublikowano
Pewnie, ze powinni sie tym zajac. Ale nie widzialem jeszcze, zeby policja w Polsce zatrzymala kogos za jazde lewym pasem bez powodu. Za to w Niemczech to wykroczenie, za ktore pierwszy patrol policji sie przyczepi.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Co z tego ze przysla mandat - ulega przedawnieniu po 3 latach a wizyta komornika w celu jego sciagniecia ma takie prawdopodobienstwo jak trafienie 6 w totku...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po części to wina kierowców, ale powodem jest też stan naszych dróg - ja nie wyobrażam sobie jazdy prawym pasem podczas deszczu w 10 cm koleinach.

 

Andrzejk750 widać że dawno mandatu nie dostałeś. Teraz jak nie zapłacisz t o bardzo szybko przysyłają ci pismo o zajęciu konta bankowego. Nie ma żadnych ostrzeżeń czy wizyt komornika który kiedyś doliczał sobie 5zł :). Zajmują konto podane W Urzędzie skarbowym - a jak go nie podałeś to na pensję..

Opublikowano
ja nie wyobrażam sobie jazdy prawym pasem podczas deszczu w 10 cm koleinach.

ok z tym sie zgadzam, ale na A4 miedzy gliwicami a katowicami gdzie sa 3 pasy i jest to odcinek dosc niedawno odddany do uzytku nie ma jeszcze kolein. paradoklasnie miedzy gliwicami a zabrze w kierunku katowic na lewym skranym pasie zbiera sie woda. w tym miejscu juz byly 3 smiertelne wypadki w czasie deszczu :(

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Opublikowano
to jest czesta praktyka polskich kierowcow jazda srodkowym pasem chociaz prawy jest nowiutki, wolny i bez kolein, a tylko jak przekrocza granice z niemcami wszyscy jada maksymalnie prawym pasem nawet tym z koleinami, ciekawe czemu tak sie dzieje? najlepsi sa ci co jezdza lewym trzeba zwolnic do jego predkosci mrygnac kilka razy to wtedy sie zorietuja ze chyba powinni zjechac na prawo
Opublikowano

Widzę tu jeden problem - mierzenie odległości od poprzedzającego samochodu może być ciut kłopotliwe - a nawet nie wykonalne kiedy się jedzie samemu :wink:

 

A tam macie problemy jak są 3 pasy i wszyscy jadą środkowym - jak są dwa pasy to jest dopiero - trafi się kolo co skręca w lewo za 20 kilometrów, to już jedzie lewym żeby nie przegapić. Ale też prawda jest taka, że na wielu drogach jazda prawym pasem jest dość emocjonująca, jak trzeba walczyć z samochodem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Skąd ci dziennikarze biorą takie bzdury? Policjanci niemieccy i polscy to mogą się najwyżej umówić na piwo, a żeby można było egzekwować mandaty nałożone przez policję jednego kraju w drugim kraju potrzebna jest umowa międzynarodowa. Komisja Europejska pracuje nad wprowadzaniem takiej możliwości, ale póki co mogą nam nafiukać.
Opublikowano

Ja bym wolał się nie wypowiadać na temat kultury niemieckich kierowców - tam jeździć to przyjemność! O jakości dróg nie wspomnę. U nas kierowca tico jest oburzony, jak mignie mu światłami jadące za nim od 5km BMW lewym pasem 80kmph... W kraju obok nie ma takiej sytuacji, nikt nie jedzie lewym pasem, jak nie musi. Niemcy w mieście 50kmph i zero wyprzedzania - nie chce się nawet... po co, zaraz wyjadę na autostradę, na której można się wyżyć.

 

A odnośnie magicznej daty 2012... ja jestem optymistą, jednak na to mi optymizmu nie starcza... dla mnie to bajka. Chciałbym uwierzyć w sukces i pojechać nową autostradą i pójść na nowy obiekt sportowy...

Kai
Opublikowano (edytowane)

Heh u nas od dawna wyprzedza się PRAWYM pasem bo to kraj na opak. Jeśli coś trwa bardzo długo staje się zwyczajem a z czasem prawem więc chyba szybciej będzie prawo zmienić na takie, że jeździ się lewym a wyprzedza prawym :lol: :8) Odkąd pamiętam lepiej mi było wyprzedzać prawym skrajnym niż czekać w kolejce 10 aut na lewym pasie zanim tico lub TIR zjedzie i skończy wreszcie wyprzedzać :lol:

 

:mrgreen: U nas prawy pas kojarzony jest chyba z niskim statutem społecznym i nikt nie chce nim jeździć. Można to przedstawić na przykładzie 3-pasmówek:

- środkiem jadą ciężarówki i wolniej poruszający się kierowcy

- lewym wariaci rozpędzający się do 190-200km/h i hamujących co kilkaset metrów, kierowcy sportowych Tico, CC itd. ewentualnie od czasu do czasu "goście" ze środkowego wyprzedzający TIR'a

- prawy skrajny woooolny pod horyzont od czasu do czasu jakiś kant jedzie...

 

Ogólnie bałagan, może niedługo ktoś znów wpadnie na magiczny pomysł jak uzdrowić u nas transport samochodowy w stylu włączonych świateł mijania cały rok dublując masę innych przepisów - napewno ograniczą skręt kierownicy w lewo żeby utrudnić zajmowanie lewego pasa :duh: mnie już nic nie zaskoczy.

Edytowane przez Fazer
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Ja nie wiem o co Wam chodzi.

 

Lewy pas to pas szybkiego ruchu, więc... na tym pasie auta jeżdżą szybciej, a że każdy chce szybciej...

Prawy pas to pas wolnego ruchu, więc... co tu dużo mówić pozostaje wolny (nie-zajęty) :P

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano
wiekszosc prawych pasow w polsce (tam gdzie istnieja az 2 do wyboru) ma wyrwany asfalt lub koleiny na cwierc felgi, ale fakt faktem na gladkich tez prawy pas jest na tyle uwlaczajacy dumie ze potrafia jechac 2 samochody obok siebie po 2 pasach z ta sama predkoscia i jeszcze miec pretensje ze mu pojedziesz dlugimi..
Opublikowano

witam

 

czy goniąc ze Szczecina na Berlin 11 stką,dalej 10 tką naPocztdam jest szansa na gratisowe foto :?: :oops:

Opublikowano

no więc muszę napisać że interia ma słaby wywiad lub nieżetelnych informatorów

kolega mieszkający w germanii właściwie od zawsze już parę lat temu mówił mi o takich fotoradarach , które mierzą odległości między samochodami

nic nowego ale ma na te i inne fotoradary dobry sposób zderzak z miejscem na tablicę rej. po lewej stronie (nie centralnie) a na dodatek pod linią środkową fotoradary są bezradne oczywiście wszystko posiada TUV

Opublikowano

Ja też jestem przeciwko jazdy "dziadków' po lewym pasie...ale przecież jak ktoś nie zjeżdża to można go wyprzedzić prawym pasem.Wielu kierowców mylnie twierdzi że po prawej stronie nie można wyprzedzać...a można pod warunkiem spełnienia kryteriów:

-w obszarze zabudowanym są dwa pasy ruchu w 2 kierunkach;

-poza obszarem zabudawym gdzie są przynajmniej 3 pasy ruchu;

 

Wiem,że to uciążliwe nagle zjeżdżać na prawy pas,żeby kogoś wyprzedzić,ale u nas jak mrugnie się komuś żeby zjechał to robi na złość i wciąż jedzie lewym pasem...

Freude am fahren...
Opublikowano
Widze, że u wroga też mają perełki teraz zamiast patrzeć na drogę będe liczył słupki co by za blisko nie dojechać. Już widze te autostrady i odległości pomiędzy samochodami 80 metrowe no to napewno pozytywnie wpłynie na przepustowość.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
witam

 

czy goniąc ze Szczecina na Berlin 11 stką,dalej 10 tką naPocztdam jest szansa na gratisowe foto :?: :oops:

 

Szansa jest zawsze, bo w Niemczech fotoradary na słupkach to rzadkość (w Berlinie stoją najczęściej na skrzyżowaniach i pstrykają foty jak tylko ktoś na czerwonym przejedzie - potem na miesiąc tracisz prawko - Fahrverbot i koło 100 Eur mandatu). Większość fotoradarów w niemczech jest zamontowana na nieoznakowanych pojazdach policyjnych lub zamaskowana w np. słupkach z białoczerwonymi paskami zabezpieczających roboty drogowe.

 

A co do samego pytania, to na autostradach o których piszesz (sam czasem śmigam z Poczdamu do Kołobrzegu tą trasą) fotoradary mogą się pojawić na remontowanych odcinkach 11, gdzie są ograniczenia prędkości do 80 km/h, na 10 (Berliner Ring) raczej fotoradaru nie uraczysz... no chyba, że na zjazdach. Z tym, że ja nie jechałbym cały czas 10 do Poczdamu... lepiej 11 dociągnąć do 10, potem wbić się na 111, z 111 na 100 i w końcu z 100 na 115... brzmi skomplikowanie - w praktyce prościzna.

 

Pozdrawiam z Poczdamu :)

Opublikowano

:mrgreen: U nas prawy pas kojarzony jest chyba z niskim statutem społecznym i nikt nie chce nim jeździć. Można to przedstawić na przykładzie 3-pasmówek:

- środkiem jadą ciężarówki i wolniej poruszający się kierowcy

- lewym wariaci rozpędzający się do 190-200km/h i hamujących co kilkaset metrów, kierowcy sportowych Tico, CC itd. ewentualnie od czasu do czasu "goście" ze środkowego wyprzedzający TIR'a

- prawy skrajny woooolny pod horyzont od czasu do czasu jakiś kant jedzie...

Prawy pas to u w Olsztynie kojarzony jest z DZIURAMI I KOLEINAMI :D

dlatego kazdy odruchowo jezdzi lewym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.