Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Nie wiecie od czego może przybywać oleju w silniku? Po sprowadzeniu samochodu miałem ponad stan oleju upuściłem że bylo na polowie miedzy min a max. Przejechałem ok 1000km i mam max. Miarka nie smierdzi ropą ani nie widać na nie bużyn. Co może być przyczyną?

 

Nie wiem czy to jeszcze normalne ale jak na zimnym silniku ja odpalam to slychać stuki zaworów ktore po 2 sekundach cichna i katrolka oleju gasnie po ok 3 sekundach. Nie wiem czy to ok bo przy innych dieslach gasla mi odrazu?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A płynu chłodzącego nie ubywa Ci?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Dopiero dzisiaj to zauwazyłem. Poopserwuje czy go nie ubywa. Czy to jest groźne i wiaze sie z duzymi kosztami?
Opublikowano
Dopiero dzisiaj to zauwazyłem. Poopserwuje czy go nie ubywa. Czy to jest groźne i wiaze sie z duzymi kosztami?

Wymiana uszczelki pod glowica najpewniej, w najgorszym wypadku peknieta glowica...koszt dosyc znaczny :mad2: :(

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inny objaw tego o czym pisze kisiel to tzw. śmietana (biała maź) na wewnętrznej stronie nakrętki wlewu oleju. Nie wiem tylko jak szybko pojawia się takie cuś........ Obserwuj płyn chłodzący !!!!!

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Dzieki Wam za odp. Czekam aż troche temperatura opadnie to sprawdze plyn chłodzący. Na korku nic podejżanego nie było.
Opublikowano
Dzieki Wam za odp. Czekam aż troche temperatura opadnie to sprawdze plyn chłodzący. Na korku nic podejżanego nie było.

Co do smietanki na korku, to teraz wydaje mi sie, ze sa za duze temperatury zeby to az tak bylo widoczne...chociaz nie wiem... :worried: :worried:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Smietanki nie ma napewno. Udało mi sie sprawdzić wode jest maxsymalny poziom. Woda też jest biała. Myślicie ze to może czasmai być ropa w oleju?
Opublikowano

Hey!

 

A swoja droga czy to normalne w dieslach, ze po wlaniu nowego oleju silnikowego (zolty) po kilku kilometrach jest czarny jak sadza?

Znajomy mechanik powiedzial ze to normalne, zwlaszcza jak silnik sie wkreca na obroty.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Smietanki nie ma napewno. Udało mi sie sprawdzić wode jest maxsymalny poziom. Woda też jest biała. Myślicie ze to może czasmai być ropa w oleju?

Masz maksymalny poziom na zimnym silniku?????Na zimnym silniku powinno byc do oznaczonej kreski KALT/COLD, z tego co tez slyszalem maksymalnie moze byc 1 kreska ponizej oznaczenia KALT/COLD...Hmmm to masz wode czy plyn, bo jak wode to lepiej zmien, szkoda chlodnicy...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Myśle ze to bedzie woda bo jest biała. Zamoczyłem w nim szmatke i była też biała. Mysle że wode można wykluczyć z silnika bo stan był full. Nie wiem czy to nie casami może być ropa? Po miarce nie czuc ropy. Kolor ma czarny jak smoła. Rano sprawdze jeszcze stan oleju na zimym silniku. Chodzić chodzi bez zazutu nie kopci i nie przebiera. Sam juz nie wiem od czego by tego oleju tak szybko przybyło. Mam przejechane dopiero 160tyś nie podobno żeby coś siadało bo jest to przebiek w 100% pewny.
Opublikowano
Opisze jeszcze raz ten problem. Wiec przybyło mi oleju w silniku. Wody w chlodnicy jest maxymalny poziom bez sladów oleju. Na miarce nie ma żadnych bużyn ani zapachu ropy. Co może być przyczyna ze ten olej przybywa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy to jeszcze normalne ale jak na zimnym silniku ja odpalam to slychać stuki zaworów ktore po 2 sekundach cichna i katrolka oleju gasnie po ok 3 sekundach. Nie wiem czy to ok bo przy innych dieslach gasla mi odrazu?

 

Też tak mam, ta kontrolka to chyba normalna sprawa ale to stukanie (u mnie dosłownie sekunda) mnie lekko martwi.

 

Wie ktoś coś o tym?

Hydrauliczne kasowanie luzu siada czy po prostu potrzebują troszkę ciśnienia by zaczęły poprawnie pracować.

 

O i czasem jak gaszę silnik jest taki lekko słyszalny dwu/trzykrotny stukot coś jak przy odpalaniu.

 

 

Czarny olej w dieslu to normalne nawet zaraz po wlaniu świeżego – sadza, spalanie itp.

Opublikowano

A oleju Ci nie przybywa bo z ta kontrolka mechanik mowił mi ze jak jest ropoa w oleju to czujnik moze puzniej lapac i dopiero po jakims czasie gasnie. An ten stukot moze tez czasami od tego

 

A niewiecie czy są jakieś testy na olej co wnim sie znajduje czy ropa czy olej?

Opublikowano
Czyli odpada takie badanie. W poniedziałek jade do mechanika. Muwił że podłaczy pod komputer i zobaczy ale nie wie czy to w ten sposób sprawdzi. Ja też mam czrny olej podobno w dieslach to normalne. Nawet zaraz po wymianie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.