Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam wrażenie że przy jeżdzie na LPG pobiera mi dodatkowo paliwo. Sytuacja wygląda tak że do butli wchodzi mi jakieś 38 litrów zazwyczja jak tankuje to wlewam 36 LPG i robie na tym około 250 km. Z benzyny na LPG przełącza mi się po około 600-800 metrów, coś mi ostatno nie grało więc postanowiłem wylitrażować, poczekałem jak zaświeciła się rezerwa paliwa i wlałem 10 litrów i do pełna gaz dwa razy, zrobiłem niecałe 500 km i zaświeciła się rezerwa z benzyny, dodam jeszcze że do testu jeździłem jak emeryt więc z tym spalaniem wychodzi mi coś nie tak bo nie dość że niby gazu wpieprza ponad 15 litrów to jeszcze 10 litrów paliwa (paliwa na mieśćie przy jeżdzie pod ekonomizer bierze 12) na których normalnie zrobił bym około 80 km. Wychodzi że na gazie zrobiłem tylko 420 km i spaliło ponad 70 litrów gazu :jawdrop: :mad2: . Chyba że przy jeżdzie na gazie nie odłącza do końca wtrysków i dawkuje dodatkowo benzyne. Czy ktoś miał może taki numer albo wie o co chodzi??
Opublikowano
Nie widziałem 323 ale jeśli jest podobnie jak w 1,8 to masz puszkę odpowietrzającą zbiornik,tzw.filtr węglowy.I do tego filtra idzie przewód z pod kolektorą,na wężu jest zawór i spala opary.Jęsli gazownik nie odciął pompy i paliwo krąży to na 300 km może uzbierać się oparami z 10 litrów spalonej beny.Najprościej-na zaworze jest wtyczka-zdejmij i pojeździj i zobaczysz,Pozdrowionka
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
Czy ktoś miał może taki numer albo wie o co chodzi??

Podjedz na zwykla diagnostyke spalin i bedzie to widac. Odpal na benzynie, zobacz jaki sklad - przelacz na gaz i zobacz jak to wyglada. Zdemuj po kolei kable WN ze swiec lub odpinaj cewki i zobacz czy jest jakas roznica.

Jezeli podaje benzyne, to silnik powinien chodzic gorzej.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
problem spalania gazu już chyba załatwiony, na początku po kalibracji układu miałem taki objaw że jak mu depnołem to się na benzyne przełaczał więc gazownik podciągną ciśnienie na parowniku ale zapomniał powtórnie skalibrować i komp zapodawał 2,5 razy więcej gazu niż to było potzrebne (tak mi to bynajmniej gazownik wytłumaczył). Co się zaś tyczy spalanie benzyny to faktycznie chyba zacznę od analizy spalin, a jak będzie ok to będe musiał sprawdzić to co pisał Tomcio_e36 tylko za bardzo nie wiem o co chodzi :mrgreen: więc będe musiał z gazownikiem pogadać, bo z tego co zrozumiałem to chodzi o to żeby zrobić tak że jak odcina wtryski to odcina też zasilanie pompy?? Piszesz też o zdjęciu jakiejś wtyczki, czy te kable zasilają pompę?? Jeśli tak to u mnie nie ma szans bo na samym gazie nie odpale. Narazie dzięki za porady jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to proszę się podzielić. Pozdro
Opublikowano
Nie,nie chodzi o popmpę.W e36 jest zawór odpowietrzający bak i opary paliwa są pobierane do silnika przez dodatkowy zawór koło obudowy filtra powietrza na dole masz okrągła czarną puchę i z niej wężyki.Chodziło mi o to ,że ja masz nie odpiętą pompę paliwa to paliwo krąży i wydziela sie dużo oparów i silnik cały czas otwiera ten zawór i pomimo tego że chodzi na gazie to spala opary benzyny.A potrafi w ten sposób spalic sporo-odcięcie wtrysków nie odcina tego zaworka.Pozdrowinka
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
Nie,nie chodzi o popmpę.W e36 jest zawór odpowietrzający bak i opary paliwa są pobierane do silnika przez dodatkowy zawór koło obudowy filtra powietrza na dole masz okrągła czarną puchę i z niej wężyki.Chodziło mi o to ,że ja masz nie odpiętą pompę paliwa to paliwo krąży i wydziela sie dużo oparów i silnik cały czas otwiera ten zawór i pomimo tego że chodzi na gazie to spala opary benzyny.A potrafi w ten sposób spalic sporo-odcięcie wtrysków nie odcina tego zaworka.Pozdrowinka

 

 

Obalam Te teorie praktyką nigdy nie zdazyło Mi sie nic takiego a spalanie benzynki było napewno spowodowane przełączaniem sie autka na Pb przy butowaniu czego własciciel nie widział.

Co do teori z zaworkiem to musiał by puszczac cały czas pozatym jeśli paliwo tak strasznie by odparowywało to ten problem zgłaszali by wszyscy klijenci a tak nie jest.

Opublikowano

 

Obalam Te teorie praktyką nigdy nie zdazyło Mi sie nic takiego a spalanie benzynki było napewno spowodowane przełączaniem sie autka na Pb przy butowaniu czego własciciel nie widział.

quote]

Ten problem z przełączaniem się na BP przy ostrzejszym dodaniu gazu już dawno jest usunięty i teraz już się nie przełącza bo i tak jeżdźe spokojnie (w miarę), jeszcze niestety nie byłem na alnlizie spalin aby potwierdzić jednoczesne spalanie PB z LPG (choć nie wiem czy to możliwe wogóle jest) po niedzieli muszę to zrobić.

Opublikowano
Obalam Te teorie praktyką nigdy nie zdazyło Mi sie nic takiego a spalanie benzynki było napewno spowodowane przełączaniem sie autka na Pb przy butowaniu czego własciciel nie widział.

Co do teori z zaworkiem to musiał by puszczac cały czas pozatym jeśli paliwo tak strasznie by odparowywało to ten problem zgłaszali by wszyscy klijenci a tak nie jest.

 

Słuchajcie uważnie (chyba jajo), dzisiaj przy okazji utraty kierunków udało mi się wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa i zasilania wtrysków (moje tłumaczenie z niem bezp.23) na pracującym silniku i jakie było moje zdziwienie , normal nie kopara mi poszła w dół, kiedy silnik zaczął nierówno pracować. Ja go lekko w gaz a on się dławi. jakby nie pracował na wszystkie gary. Normalnie nie do wiary. Auto pracując na gazie zaczęło szarpać. Widać paliwo mi wcina jak głupie. Załączyłem bezpiecznik i od razu ulga obroty się wyrównały i wszystko wróciło do normy.

rozumiem, co pisaliście, że w czasie butowania gazownia daje pb i jest ok, ale na wolnych obrotach?????

Teraz co z tym zrobić, żeby mnie gazownik po niedzieli w balona nie robił i "kitu pod maskę" nie wsadzał???

Pozdrawiam

Darek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mogą faktycznie przepuszczać wtryskiwacze albo może być nieszczelna mambrana w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie i paliwo dostaje się przewodem podciśnienia do kolektora.
Opublikowano
Prawdopodobnie jest to stara jak węgiel przypadłosc tej marki. Jeśli nie masz pewnej okreslonej ilosci paliwa np. pół zbiornika, to może sie zdarzyć, że po odpaleniu wszystko bżdzie ok. następnie wskażnik paliwa powoli ale systematycznie opada, aż do zaswiecenia się rezerwy.Podobno bak paliwa ma dwie komory i może sie zdarzyć, że mniejsza ilość jest w częsci pompy, stąd ten spadek. Nie powinno tak byc ale często spotykane. Ja miałem, a własciwie cały czas tak mam, staję lewą stroną na krawężniku, wyłączam silnik, po chwili włączam i wskazówka idzie do góry żeby po pewnym czasie znów opaść.Dotankuj mniej więcej do połowy zbiornika problem zniknie. I na koniec, nie ma możliwosci, żeby wtakiej ilości spalało Ci benzyny jadąc na gazie. Temat ten na forum był już poruszany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.