Skocz do zawartości

DLA TYCH KTÓRZY CHCIELIBY PODNIEŚ ZAWIESZENIE


zyga

Rekomendowane odpowiedzi

NIE DAWNO BYŁA MOWA O PODNIESZENIU AUTA POPRZEZ DODANIA PODKAŁADÓW POD ELEMENTY 15 i 16 NA PIERWSZYM RYSUNKU

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE11&mospid=47457&btnr=33_0386&hg=33&fg=45

 

I NIKT SIE NIE WYPOWIEDZIAŁ CZY TO WYPALI WIEC POWIEDZIAŁEM O TYM MOJEMU OJCU A ON NA TO ŻE JUZ DOWNO TO ZROBIŁ PRZY SWOIM SAMOCHOCIE ( opel astra ) Z TYŁU TYLE ZE TAM JEST AMORTYZATOR RAZEM Z SPREZYNĄ WIEC GDYBY CHCIAŁ KTOŚ PODNIEŚ PRZÓD TO TO WYPALI ALE MNIEJSZE Z TYM JA CHCIAŁEM PODNIEŚ TYŁ WIEC SPRÓBOWALIŚMY NO I SIE UDAŁO TYLKO ZE NIE MOŻNA PRZESADZAĆ JA TE PODKŁADKI WYKONAŁEM Z TWARDEJ GUMY U GÓRY 1cm NIE RADZE WIECEJ PONIEWAŻ NIE WIADOMO JAK SIE BEDZIE TRZYMAC SPRĘŻYNA NO ALE MOZNA SPRÓBOWAĆ NA WŁASNE RYZYKO A NA DOLE 0,5 cm I TEZ NIE RADZE WIECEJ

 

PARE DNI JUŻ JEŻDZE NA TYCH PODKŁADKACH NO I NIE WIEDZĘ ŻADNYCH NIE POŻADANYCH USZCZERBKÓW W PROWADZENIU AUTA

PONIZEJ PODAJE ZDJĘCIE PRZED I PO

 

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/8sBH6XQeTt/1

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/8XE3MW2yHw/2

życie zaczyna się dopiero z BMW


E30 CABRIO 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ja miałem tak obniżone kombi ze podczas jazdy na na progach zwalniajacych miałem problem nie mogłem sie przecisnąc musiałem jechać z 2km\h

życie zaczyna się dopiero z BMW


E30 CABRIO 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dawaj zadnych podkladek tylko wieksze sprezyny :8)

 

To niech kolega napisze jakie i gdzie dostać te właśnie wyższe sprężyny - bo ja jakoś znaleźć nie moge (e36 320 1991 sedan). U mnie tyłek siedzi nisko i strasznie mnie denerwuje to że nikt nie wie dlaczego.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podkładki to możesz dostać chyba w każdym sklepie, u mnie np takie są. Ostatnio po założeniu alumów do NEXI brata musieliśmy wstawiać sprężyny od ASTRY KADETTA KOMBI, bo jak usiadło dwie osoby z tyłu to obcierało o nadkola. Tył się podniósł i jest dobrze,NEXIA lepiej się prowadzi, założyliśmy jeszcze amortyzatory gazowe na tył.

Takie podkładki stosuje sporo osób, bo samochód z tyłem podniesionym jest praktyczniejszy.

 

Wymiar sprężyny do kombi e36 na tył:

grubość 15,5

średnica 155

wysokość 228

wyższą sprężynę ma zwykłe E36 bo wyskość 235, ale grubość jej to 14 i średnica 146.

Istnieją jeszcze wersje wzmocnione, ale akurat do E36 KOMBI nie mam podanych danych sprężyn.

Edytowane przez MarcinPioneer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma to wpływu (negatywnego) na ciasnych, szybkich zakrętach?

 

Ja bym się chyba trochę bał że mi sprężyna wyskoczy :oops:

 

Pytam bo też bym delikatnie uniósł tył moje touringa :idea:

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiar sprężyny do kombi e36 na tył:

grubość 15,5

średnica 155

wysokość 228

wyższą sprężynę ma zwykłe E36 bo wyskość 235, ale grubość jej to 14 i średnica 146.

Istnieją jeszcze wersje wzmocnione, ale akurat do E36 KOMBI nie mam podanych danych sprężyn.

 

Ale ja właśnie o sedanie mowie... kombi ma wogole inne sprezyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja wzmocniona na tył do E36

grubość 14,5

srednica 146

wysokość 227,

, ale znając przykład na NEXI, to będą bardzo małe różnice wcale nie zauważalne, bo do NEXI to przymierzałem i wzmocnione i od VECTRY-te były prawie idealne,gdyby nie plastikowe nadkola z tyłu.

Żeby dało efekt musi być najmniej 1.5 cm różnicy w wysokości sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjnie touring, ani sedan nie siedzą na ziemi, tylko mają normalnie zawieszenie - progi zwalniające im nie straszne

 

sorry Panowie, ale to forum miłośników BMW, czy druciarzy?

jak auto za nisko siedzi, to mogą być tylko 2 przyczyny - amortyzatory albo sprężyny

 

jak zawias jest obniżony, to można sobie wymienić na wyższy - seryjny, albo mniej obniżony

 

a jak elementy zawiasu są zużyte, to trzeba go po prostu wymienić, a nie ratować się jakimis podkładkami

 

potem człowiek kupuje auto od 'miłośnika marki', a tam zwoje drutu :duh:

 

generalnie jestem przeciwnikiem stwierdzenia "jak Cię nie stać na utrzymanie BMW, to kup soibie Tico" ... ale w tym przypadku, to bardzo trafne - jak masz BMW, które słynie m.in. z doskonałego zawieszenia, to go nie drutuj :duh:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki podane są wyzej jak wyglądało koło przed i po podwyższeniu

 

a odnośnie tych sprężyn do sedana które są niby wyższe ale chyba za to mają mniejsza wytrzymałóść na nacisk czyli nie bardzo do kombi by to odpowiadało

 

 

a jeszcze propo zakrętów auto będzie sie trzymało drogi tylko nie nalezy przesadzać z gróbościom tej podkładki tak jak wsponinałem wcześniej max do góry 1cm a na dół 0,5 cm ja osobiście bym nie ryzykował

 

 

i jeszcze jedno ktoś wczesniej pytał o sprężyny wzmacniane jak ktoś chce to moge podać maila do gościa którego znalazłem na allegro sprzedaje własnie takie nówki do e36 cena za 1sz 180zł

życie zaczyna się dopiero z BMW


E30 CABRIO 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze propo zakrętów auto będzie sie trzymało drogi tylko nie nalezy przesadzać z gróbościom tej podkładki tak jak wsponinałem wcześniej max do góry 1cm a na dół 0,5 cm ja osobiście bym nie ryzykował

przy całym szacunku, ale napisz proszę na czym opierasz swoje stwierdzenia - skąd się wzięly te maksymalne wymiary, których nie wolno przekroczyć

 

jak auto ma padnięte amortyzatory, to żadne podkładki nie zapewnią mu właściwego trzymania :roll:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiary wziołem z własnych prób i doświadczeń nie są to obiektywne wymiary ale ja osobiście napewno nie włóżyłbym tam wiekszych podkładek ale każdy ryzykuje na własną odpowiedzialność

 

no ale to sa tylko moje pomysły no i nikt sie z nimi nie musi zgadzać ani popierac

życie zaczyna się dopiero z BMW


E30 CABRIO 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka jak piszesz lepiej jest jeżdzić na sprawnym zawieszeniu niz ratować sie byle czym ale jak to mówią wypadki chodza po ludziach no i właśnie trafiło na mnie i jestem w dołku finansowym i jak narazie z tego co widzę to sie tak szybko z nigo nie wydostanę a musze sobie jakoś radzić w zyciu tylko prosze mi nie pisać ze BMW to wydatki ja op tym wiem tylko ze gdy kupiłem auto to wszysko było w pożądku a niechciałbym sprzedac jej poniewaz sie do niej przywiazałem

życie zaczyna się dopiero z BMW


E30 CABRIO 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na prawdę nie lepiej jest jeździć na sprawnym zawiasie zamiast ratować się takimi rozwiązaniami?

 

Zgadzam się z Tobą.

Ja mam problem z moją obniżoną, a obniżony ma tylko TYŁ.... poprzedni właściciel obniżył a nikt w mieście nie jest w stanie powiedzieć co jest powodem obniżenia. Na zlocie (majówka toruń 2007) także pytałem niektórych, pokazywałem fotki i nic.... same cieniasy - koleś polecał mi własnej roboty "śrubę rzymską" do podniesienia auta! Może to i dobre, ale do Kadetta, ja nie mam budowozu i raczej do tego tematu podchodzę perfekcyjnie, czyli jeśli wymienić to na nową część oryginalną.

Tak więc znalazłem sobie 2 gumy na sprężyny oryginalne, u mnie są zamontowane 3mm a te które kupiłem właśnie są po 10mm. No i auto za pare dni dostanie 7mm wzrostu ;) Potem sprężyny, jednak nie ma mocnego który jednoznacznie odpowiedziałby jakie mam kupić. Załóżmy że mają kosztować do 300 za komplet (To mają być a'la seryjne więc nie będę głupiał z wydatkami), a ich charakterystyka ma być w okolicach WYSOKICH :)

 

Jeśli jest mocny to poproszę o info :

- firma i model

- jakie parametry

- cena

- gdzie mogę je dostać.

 

A chętnie odsprzedam te swoje, oryginalne bodajże M-technik. Mają oryginalnie mniej zwoi i tyłek siedzi w/g mnie bardzo nisko. Model BMW 1 126 668. Poza tym szukałem na googlach i nic mi nie znajduje.... jest ktoś mocny kto poda info o nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prl - a jak u Ciebie z amortyzatorami?

ja bym poszukał seryjnych, używanych sprężyn i zadbał o to, żeby były amortyzatory właściwej długości i przede wszystkim sprawne

 

co do firm, to jest wiele firm produkujących dobre sprężyny, jednak zanim coś się doradzi, to trzeba by zobaczyć jak auto stoi na równym - przyczyn obniżenia tyłu może być kilka - w tym także to, że po prostu z przodu masz za wysokie, a z tyłu obniżające, co jeszcze bardziej potęguje obniżenie z tyłu - pisze to dlatego, że m-techy nie sa aż tak strasznie obniżające

 

BTW - numer, który podałęś jest trochę dziwny

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=33_0847&hg=33&fg=45

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prl - a jak u Ciebie z amortyzatorami?

ja bym poszukał seryjnych, używanych sprężyn i zadbał o to, żeby były amortyzatory właściwej długości i przede wszystkim sprawne

 

co do firm, to jest wiele firm produkujących dobre sprężyny, jednak zanim coś się doradzi, to trzeba by zobaczyć jak auto stoi na równym - przyczyn obniżenia tyłu może być kilka - w tym także to, że po prostu z przodu masz za wysokie, a z tyłu obniżające, co jeszcze bardziej potęguje obniżenie z tyłu - pisze to dlatego, że m-techy nie sa aż tak strasznie obniżające

 

BTW - numer, który podałęś jest trochę dziwny

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=33_0847&hg=33&fg=45

 

Tak więc te "m-technik" mam już wyciągnięte i zamontowane są używane oryginalne seryjne, trafiły mi się akurat od 318, ale to nie ma znaczenia bo tył we wszystkich sedanach jest identyczny. Z tego też powodu że są używane auto nie stoi nadal jak powinno... Amortyzatory z tyłu mam SACHS SUPER TOURING "556 878", czyli w/g katalogu Sachsa są to najnormalniejsze seryjne amorki w E36. Ostatnio oglądałem mocowanie u góry tych amorków i zastanowiło mnie czemu widać coś jakby spaw na końcu króćca...ale od środka błotnika! Może są skrócone? Chociaż to dziwne bo auto jak sie podniesie to kolo opaaaaaada mocno. Poza tym, może się mylę ale wydaje mi się że auto stoi na sprężynach a amorki spełniają rolę tłumików drgań, tak więc auto nie może się na nich opierać?

 

Zrobię pare fotek auta na równym, podam w tym temacie, może dzisiaj wieczorkiem.

Nie chciałbym obniżać przodu bo nie pojeżdże po miescie wogole :/ Muszę podnieść tył.

 

Taki numer sprężyn mam wybity na nich samych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prl ja też myśle podobnie ze auto stoi na sprężynach a mortyzatory sa do dłumienia też mam orginalne sprężyny do kombi takie jak właśniie potrzebowałem i sa to nówki zadne używki no i nic [BAD] jak siedziała tak siedzi a przód tez mam obniżony wiec optycznie powino wygladac ze [BAD] jest wyzej troche jest ale to jeszcze zamało poniewaz na allegro widziałem kombiaki które miały przeswit miedzy błotnikiem a kołem a umnie tego nie ma

życie zaczyna się dopiero z BMW


E30 CABRIO 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prl ja też myśle podobnie ze auto stoi na sprężynach a mortyzatory sa do dłumienia też mam orginalne sprężyny do kombi takie jak właśniie potrzebowałem i sa to nówki zadne używki no i nic [bAD] jak siedziała tak siedzi a przód tez mam obniżony wiec optycznie powino wygladac ze [bAD] jest wyzej troche jest ale to jeszcze zamało poniewaz na allegro widziałem kombiaki które miały przeswit miedzy błotnikiem a kołem a umnie tego nie ma

 

No właśnie..... i tu wymiękają wszyscy mechanicy w miescie. Nie wiedzą co to za fenomen....

 

Mam takie troche poddenerwowanie bo wcześniej miałem peugeota i zmieniłem przede wszystkim dlatego że kolega gdziekolwiek pojedzie e30 to odrazu wiedzą o co chodzi i naprawią, w dodatku niedrogo bez psioczenia że to franca. A tu taki głupi problem z wysokością który nie może być rozwiązany od niespełna 8 miesięcy! Odwiedziłem 4 mechaników w tym czasie, i to rekomendowanych !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.