Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bumowiczów. Mam pewien problem odkąd zmieniłem koła:

przez pewien czas jeździłem na 15 calowych stalowych felgach. W tym czasie zawieszenie mojej furki było tak niskie, ze prawie leżała na asfalcie. W zeszłym tygodniu zmieniłem sprężyny na seryjne oraz wstawiłem felgi alu 18" i gumy 225mm. Od tego czasu przy maksymalnym skręceniu kół z przodu auta dobywa się bardzo głośne "chrobotanie" ( przeważnie podczas nawrotów). Nic nie ociera o nadkola, pasek od wspomagania był dociągany. Nie mam zielonego pojęcia, gdzie mam szukać przyczyny usterki. Ah, i jeszcze drastycznie wzrosło mi spalanie. Bardzo proszę o pomoc każdego, kto może coś wiedzieć na ten temat i jakoś pomóc. Moja beemka to 318is z 92 roku. Pozdrawiam.

Opublikowano

To twoje "chrobotanie" to najprawdopodobniej pompa wspomagania.

A odnośnie spalania zmieniając koła z 15 na 18 z takim "papciem" na pewno odczujesz różnice, ale co dla Ciebie znaczy "drastycznie wzrosło spalanie" ?

Opublikowano
hee, na 10 litrach zrobiłem 37 km po mieście na zwykłej jeździe. A odnośnie pompy: to samo wstawienie takich rondli mogło aż tak obciążyć pompę? Na stalowych było wszystko ok.
Opublikowano

Ja swoją też sprowadziłem na stalkach i było wszystko ok wrzuciłem 17 pojeździłem chwile i mam to samo. Też strasznie hałasuje i piszczy przy maxymalnym skręcie. Tak że możesz już mieć po prostu pompe na wykończeniu ale może jeszcze ktoś inny powie coś innego bo nie jestem 100% pewny.

No a z tym spalaniem to przesada :) to na pewno nie od kół :)

Opublikowano
Witam wszystkich bumowiczów. Mam pewien problem odkąd zmieniłem koła:

przez pewien czas jeździłem na 15 calowych stalowych felgach. W tym czasie zawieszenie mojej furki było tak niskie, ze prawie leżała na asfalcie. W zeszłym tygodniu zmieniłem sprężyny na seryjne oraz wstawiłem felgi alu 18" i gumy 225mm. Od tego czasu przy maksymalnym skręceniu kół z przodu auta dobywa się bardzo głośne "chrobotanie" ( przeważnie podczas nawrotów). Nic nie ociera o nadkola, pasek od wspomagania był dociągany. Nie mam zielonego pojęcia, gdzie mam szukać przyczyny usterki. Ah, i jeszcze drastycznie wzrosło mi spalanie. Bardzo proszę o pomoc każdego, kto może coś wiedzieć na ten temat i jakoś pomóc. Moja beemka to 318is z 92 roku. Pozdrawiam.

 

jesli chodzi o chrobotanie to sprawdz wewnetrzne ranty felg i zobacz czy nie sa porysowane byc moze szerokosc felgi jest za duza i nie odpowiednie ET. mialem tak kiedys co prawda nie w bmw.

przy maxymalnym skrecie w lewo felga obcierala o sforzen od wahacza

Opublikowano
sprawdziłem ranty. Są ok. To jest takie "rżnięcie" jakby tarły o siebie zębatki. Dźwięk prawie identyczny z takim, jaki wydaje skrzynia biegów, gdy na wysokich obrotach nie wejdzie bieg.
Opublikowano
muszę ze wstydem przyznać, że sprawdziłem olej we wspomaganiu i jest troszkę czarnawy. Wymienię jak szybko się da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.