Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc!

 

Czy to normalny objaw, gdy auto, np. jadac predkoscia 80km/h na 4-tym biegu, przy mocnym przycisnieciu gazu (spalanie na poziomie 15 litrow) robi mgielke za samochodem? Najbardziej jest to widoczne w nocy, gdy z tylu jedzie samochod i widac tak jakby kurz sie unosil za autem. Oleju nie spala, poziom sprawdzany regularnie. Na biegu jalowym jak sie pocisnie pedal gazu, to zero jakiegokolwiek dymienia.

 

Czy taki objaw jest normalny, czy raczej powinno byc tak jak w benzynie, czyli bezobjawowe przyspieszanie?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dymic moze, ale bez przesady w koncu to common rail. Jezeli wszystko z silnikiem jest w porzadku (ciagnie jak nalezy :8) ) to mozesz sprawdzic jeszcze breather:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

 

http://i75.imagethrust.com/images/1WWv/view-image/275-7574.html

 

Nie mam najnowszego TIS'a ale podobno BMW wprowadzilo jego wymiane w ramach drugiej inspekcji poniewaz z czasem (duzy przebieg) przestaje spelniac swoje zadanie tj. separowac olej i wtedy olej moze dostawac sie do turbiny. Byl tez on ulepszany i obecnie jest go kilka wersji z typowym 'papierowo-wacianym' filterkiem lub czyms w rodzaju fitru labiryntowo-grawitacyjnego (chyba w M57) w M47 jest ten pierwszy (w M47TU chyba tez), aczkolwiek tez byl zmieniany.

 

(zdjecie zaporzczone z innego forum :worried: )

Opublikowano
Dymic moze, ale bez przesady w koncu to common rail

 

Zgadzam się z kolegą, COMMON RAIL, w zasadzie nie powinien ...

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezależnie od rodzaju wtrysku, mocne wciśnięcie gazu przy niskicgh obrotach spowoduje puszczenie dymka. Kierowcy zapominają, że nawet w dieslu obroty się liczą. Ile macie przy 80 kmh na 4-ce?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Hey!

 

W kwestii dymienia, to dokladnie przestaje dymic jak wskazowka spalania zejdzie z max (20) na jakies 12-14. Wtedy dymku brak. oczywiscie mowa tutaj o 4-tym biegu i ciagniecie od 1500 do 4500 obrotow.

 

Czyli ma dymic czy nie powinno? Bo juz nie wiem?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz ok. 1500 obr/min przy 80 kmh na 4ce to nagle depnięcie spowoduje że zacznie dymić- po prostu dostarczasz więcej paliwa do tloków niż turbo jest w stanie dostarczyć powietrza. Natomiast na wyższych obrotach (3500-4000) to chyba już nie powinien dymić. Ale może się mylę i mnie poprawicie :doh: ......

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Dymic moze, ale bez przesady w koncu to common rail

 

Zgadzam się z kolegą, COMMON RAIL, w zasadzie nie powinien ...

 

u mnie ZERO dymku, nawet jak ją wkręce na obroty, odtatnio widzialem jak ruszał jakis mieczysław, nowy model, masakra czarno jak za kombajnem, mam jeszcze TDI i tez potrafi dobrze zadymic....

 

a w bmw nic...

 

pozdro

Pozdro


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58477 moje rozwiązanie turbo dziury 320d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.