Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Oryginalnie to w M10B18 powinna być głowica o symbolu 118. Z tego co mi wiadomo, to niektóre silniki w E21 miały podobny kształt tłoka, ale wydaje mi się, że oprócz podobnego kształtu znaczenie ma jeszcze kompresja. Głowica 118 występowała również w modelu E12 518. Myślę, że nie pozostaje nic innego jak szukanie informacji o dokładnych danych techniczny E21 oraz sprawdzenie "na żywo", czy wszystko jest ok.

Na stronie http://www.bmw2002faq.com/content/section/3/32/ były kiedyś zestawienia głowic pasujących do silników w 02. Niestety nie mogę tego już znaleźć. jedyne co znalazłem to to http://www.bmw2002faq.com/content/view/46/32/

Powodzenia

Opublikowano

Dzieki Klimas za info, ja wczoraj siedzialem pare godzin wlasnie na tym forum i szukalem info odnosnie tlokow. Problem jest w tym, ze wiekszosc ludzi bawiacych sie w remont/tuning M10 zaklada "grand piano pistons", natomiast tloki "bathtub" byly w oryginale montowane w ti i tii i z tego co ja wiem maja kompresje od 8.6:1 do 10:1 i malo kto zaklada te tloki. Jak juz cos to wszyscy zakladaja "grand piano" i usuwaja troche materialu z glowicy, zeby denko nie klaskalo o glowice.

Mam juz glowice z E21 i dzisiaj wieczorem bedzie maly test czy to wszystko spasuje. Wiem ze bedzie inny stopien sprezania (wieksze komory spalania) tylko martwi mnie czy zawory nie beda udezac o tlok.

Ale na to tez mam patent-trzeba bedzie podebrac ladnie tloki nad zaworami i bedzie git!

 

PS. Znalazlem cos takiego, troche to wyjasnia sprawe, ale nie do konca...

121 Cylinder head:

8.5:1 CR U.S. "Spec" piston on 1968-1972 2002's

42.3 mm pin-to-deck, flat top

 

9.0:1 CR U.S. "Spec" piston used on '72 US-model 2002tii's

 

9.3:1 CR European 2002TI (twin-carb model)

42.1 pin-to-deck, 5.2mm dome

 

10:1 CR Early euro-spec 2002tii

42.5 mm pin-to-deck, 4.4 mm dome

 

 

E12 Head:

6.9:1 CR Factory "Turbo" pistons (used on 1974 2002 Turbo)

42.0 mm pin-to-deck, 3.7mm dish

 

8.1:1 CR flat-topped piston (much like the 8.5:1 CR used on the

121 heads) used on '75 US-model 2002's, also on most

US-model 3-liter cars of the era. (keep in mind that

the 2-liter 4-cylinder with the E12 head and 3-liter

6-cylinder cars can interchange pistons)

 

8.3:1 CR U.S. "Spec" piston on mid 1972-1974 cars

 

9.0:1 CR U.S. tii pistons

 

9.5:1 CR European tii pistons

 

 

E21 2.0 Head:

 

8.3:1 CR flat-topped pistons (used on 49-state '76 2002's,

US 2-liter 320i's)

 

9.3:1 CR domed pistons (used on european 4-cylinder 320i's)

(O=00=O)
Opublikowano
Jeżeli czas Cię nie goni, a będą problemy z głowicą E21, to proponuję poszperać na Allegro. W tym roku były chyba już dwa silniki od 02. Niestety nie pamiętam nazw sprzedających. Pewnie ktoś na forum przypomniałby sobie... :D
Opublikowano
Z tym akurat nie ma problemu, bo wiem gdzie taka glowica lezy, a po prostu mam glowice od e21 i chce ja wykozystac bo jest w idealnym stanie. Do tego sa polerowane zaworki, wieksze kanaly, polerowana komora spalania...moze cos z tego wyjdzie :mrgreen:
(O=00=O)
Opublikowano

Jestem po spasowaniu glowicy do bloku i jak na razie wszystko wyglada na to, ze jest OK. Zawory sie nie stykaja z tlokiem (i to przy braku luzu zaworowego) tak ze szafa gra :D Wyglada na to, ze glowica 121 i E21 rozni sie miedzy soba tylko pojemnoscia komory spalania. Reszta jest bez zmian.

Ciekawe jak to bedzie przy zastrosowaniu innego walka np. 294 ze wzniosem zaworu 10 mm.....

(O=00=O)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.