Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. chciałabym się dowiedzieć który z gamy silników 2.5 montowanych w BMW e36 jest najlepszy. Chodzi mi tutaj o silniki:

M50B25

M50TU25

M52B25

 

Prosze o wasze rady i opinie Pozdrawiam :)

Opublikowano

różnie sie spotyka te oznaczenia w sieci, ale jesli

M50B25 - 2,5 do polowy 92r

M50TU25 - 2,5 z vanosem

M52B25 - no tu jest jasna sprawa z oznaczeniem

 

to najlepiej wybrać ten ostatni. jest najnowszy, zapewnia takie same osiągi jak wcześniejsze jednostki, a zużywa mniej paliwa. zaczyna dobrze przyspieszać przy niższych obrotach.

Opublikowano
Czyli najlepszy jest M52B25?? jest lepszy od dwóch pozostałych a ma mniej KM?? :roll: czy to prawda ze ten silniczek to podwójny vanos??.... Mam jeszcze tylko pytanko czy jakbym sobie zrobiła taką zamianę w swojej coupe z 2.0 z 94 roku to tak jak w pozostałych typach 2.5 wszystko by w miare pasowało?? czy inaczej sprawa wygląda bo to jest silnik dosyć nowy (1996 -2000)?? Pozdrawiam
Opublikowano
Czyli najlepszy jest M52B25?? jest lepszy od dwóch pozostałych a ma mniej KM?? :roll: czy to prawda ze ten silniczek to podwójny vanos??.... Mam jeszcze tylko pytanko czy jakbym sobie zrobiła taką zamianę w swojej coupe z 2.0 z 94 roku to tak jak w pozostałych typach 2.5 wszystko by w miare pasowało?? czy inaczej sprawa wygląda bo to jest silnik dosyć nowy (1996 -2000)?? Pozdrawiam

 

Jeżeli pod uwagę bierzemy tylko silnik to wiadomo ze "najlepszy" będzie M52b28 czyli silnik 2.8 bądź M52B28TU z podwójnym vanosem z bmw E46 - tylko ze po pierwsze taki silnik z gwarancja (tego ze jest sprawny) będzie kosztował w okolicach 4000-5000zł + zmienić trzeba całą wiązkę elektryczną + kolektory + przepływomierz + trzeba go kupić z oryginalnym komputerem i kluczykiem (immobiliser) - to są koszta i wbrew pozorom sporo przerabiania.

 

Jeżeli masz M50B20 z vanosem (a taki masz) to najlepiej będzie zmienić na M50B25 z vanosem z lat 1992-1994 - wtedy przy odrobinie szczęścia będziesz potrzebowała tylko układu dolotowego od 2.5l (przepływomierz i gumy) oraz silnika z kompletną głowicą i kolektorem ssącym oraz przepustnicą - przekładka tańsza bo sam silnik jakieś 2-3x tańszy w zakupie + dużo mniej pracy przy przekładaniu a więc znowu mniejszy koszt.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a jeśli bym się uparła przy silniku M52B25 jeśli chciałabym kupić ten silnik w całości to jak by sprawa wyglądała?? bo chce sprzedać ten silniczek 2.0 i wsadzić ten 2.5 z lat 96-00
Opublikowano
a jeśli bym się uparła przy silniku M52B25 jeśli chciałabym kupić ten silnik w całości to jak by sprawa wyglądała?? bo chce sprzedać ten silniczek 2.0 i wsadzić ten 2.5 z lat 96-00

 

A jeśli byś sie uparła na silnik z lat 95-00 bo o takich mowa to najlepiej M52B28 czyli 2.8 (bo pracy dokładnie tyle samo co z 2.5l a cena zakupu raczej będzie podobna) - ale jeżeli na prawdę stać cię na taką przekładkę to stać cię również na zmianę na oryginalne E36 2.8l z lepszymi hamulcami i młodsze.

 

No chyba że przez sentyment musi zostać stare nadwozie - to przyszykuj się na wydatek od 6 do 10kzł w zalężności od szczęścia i znajomości jeżeli ma to być zrobione dobrze.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.