Skocz do zawartości

Wyjasnienie odnosnie spalania na jalowym biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem nowym userem tak tego forum jaki samochodziku z bawarii. Nie jestem zadnym pasjonatom, mechanikiem hobbystom ... zwykly szaraczek w touringu ;).

Prosilbym o wyjasnienie mi kwestii wskaznika spalania. Otoz jadac, w momencie kiedy wcisne sprzeglo ( juz nie mowie o wrzuceniu na luz ) wskaznik spalania pokazuje od 2 do 4 L/100km - czyli cos tam spala - do momentu zatrzymania samochodu kiedy wskaznik wedruje poza skale czyli tak jak na postoju. Lecz kiedy hamuje silnikiem spalanie jest od razu na 0.

Prosilbym o krotkie wyjasnienie o co kaman z tym spalaniem na biegu jalowym kiedy pojazd sie porusza ( powiedzmy 60 km/h ).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
jest cos takiego jak cut-off przy hamowaniu silnikiem silnik nie pobiera paliwa . natomiast na luzie musi paliwo pobierac zeby nie zgasl proste...
Opublikowano
No i czlowiek madrzejszy o kolejna rzecz. Nurtuje mnie tylko to dlaczego w momencie postoju na luzie wskaznik jest poza skala a kiedy jade 20 km/h wskazuje jednak to 2 do 4L. Tak ma poprostu byc? ;)
Opublikowano (edytowane)
Nurtuje mnie tylko to dlaczego w momencie postoju na luzie wskaznik jest poza skala a kiedy jade 20 km/h wskazuje jednak to 2 do 4L. Tak ma poprostu byc? ;)

 

Co do wychodzenia poza skale na postoju to tak ma być. Ale wzkazanie od 2 do 4 litrów przy 20km\h to dziwne, no chyba ze jedziesz z górki.

Edytowane przez BASTARD777
Opublikowano

Odpowiedz jest prosta.... Wskaznik ZAWSZE pokazuje ile spali ci samochod na dystansie 100km.

Czyli. Jesli Stoisz to spali ci nieskonczenie wiele poniewaz stojąc nigdy nie przejedziesz 100km. Dlatego wskazowka chowa sie poza skalą.

Jesli jedziesz np. 70km/h i wrzucisz bieg jałowy to pokaze ci np. 2L/100km poniewaz po przejechaniu na biegu jalowym z taka predkoscią stu km silnik spali (tak dla siebie) wlasnie tyle paliwa.

Jesli natomiast jedziesz 120km/h i puscisz noge z gazu to pokaze ci dokladnie 0 poniewaz silnik w takim wypadku nie pobiera paliwa.

Opublikowano
Odpowiedz jest prosta.... Wskaznik ZAWSZE pokazuje ile spali ci samochod na dystansie 100km.

Czyli. Jesli Stoisz to spali ci nieskonczenie wiele poniewaz stojąc nigdy nie przejedziesz 100km. Dlatego wskazowka chowa sie poza skalą.

Jesli jedziesz np. 70km/h i wrzucisz bieg jałowy to pokaze ci np. 2L/100km poniewaz po przejechaniu na biegu jalowym z taka predkoscią stu km silnik spali (tak dla siebie) wlasnie tyle paliwa.

Jesli natomiast jedziesz 120km/h i puscisz noge z gazu to pokaze ci dokladnie 0 poniewaz silnik w takim wypadku nie pobiera paliwa.

wskażnik na postoju jest schowany , nie dlatego że wskazuje spalanie "nieskończone" tylko dlatego że na postoju ten wskaźnik nie działa , ponieważ uruchamia sie on powyżej prędkość ok 7km/h

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
ZORKI jadac 120km/h na "luzie" silnik spala paliwo. Tak samo jadac 70km/h tylko ze przy wiekszej predkosci proporcjonalnie mniej pali. JAdac na "biegu" silnik nie pobiera wcale paliwa.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

wskażnik na postoju jest schowany , nie dlatego że wskazuje spalanie "nieskończone" tylko dlatego że na postoju ten wskaźnik nie działa , ponieważ uruchamia sie on powyżej prędkość ok 7km/h

 

A skąd masz takie info bo jeszcze się z tym nie spotkałem a mnie to ciekawi

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Odpowiedz jest prosta.... Wskaznik ZAWSZE pokazuje ile spali ci samochod na dystansie 100km.

Czyli. Jesli Stoisz to spali ci nieskonczenie wiele poniewaz stojąc nigdy nie przejedziesz 100km. Dlatego wskazowka chowa sie poza skalą.

Jesli jedziesz np. 70km/h i wrzucisz bieg jałowy to pokaze ci np. 2L/100km poniewaz po przejechaniu na biegu jalowym z taka predkoscią stu km silnik spali (tak dla siebie) wlasnie tyle paliwa.

Jesli natomiast jedziesz 120km/h i puscisz noge z gazu to pokaze ci dokladnie 0 poniewaz silnik w takim wypadku nie pobiera paliwa.

wskażnik na postoju jest schowany , nie dlatego że wskazuje spalanie "nieskończone" tylko dlatego że na postoju ten wskaźnik nie działa , ponieważ uruchamia sie on powyżej prędkość ok 7km/h

 

Kolego wskaznik nie dziala tylko wtedy gdy samochod jest zgaszony i pokazuje wartosc 0.

Opublikowano
ZORKI jadac 120km/h na "luzie" silnik spala paliwo. Tak samo jadac 70km/h tylko ze przy wiekszej predkosci proporcjonalnie mniej pali. JAdac na "biegu" silnik nie pobiera wcale paliwa.

 

Wlasnie o tym pisalem. Pojedz sobie 120km/h i wrzuc na luz... pokaze ci ok. 1l na 100km.

A pojedz sobie 30km/h i wrzuc na luz... pokaze ci ok 4l/100km.

Przygazuj na postoju a wskazowka nie ruszy sie wcale.

Pojedz sobie obojetnie jaka predkoscia, wycisnij sprzeglo i tocząc sie na luzie przygazuj mu pare razy i zobacz sobie co sie dzieje ze wskazowka.

Do wskaznika zuzycia paliwa dostaja sie dwie wielkosci. Predkosc z jaka aktualnie jedziesz, oraz aktualny pobor paliwa przez silnik. Po wyliczeniu sredniej zuzycia z tych dwoch wielkosci chwilowych wskaznik zuzycia paliwa pokazuje ci wartosc spalania.

Pokazuje on ZAWSZE ile z predkoscia TERAZ i przy poborze paliwa TERAZ stracisz benzyny na 100km. To proste jak budowa cepa a tak wielu tego nie rozumie myslac ze na postoju wskazowka sie chowa bo albo nie dziala albo poprostu tak ma byc :)

Tak wiec tu jest prosty rachunek. Auto na postoju ma predkosc 0 a wiec spalanie na 100km jest nieskonczone dlatego wskazowka idzie na max. Auto z predkoscia 0 nigdy nie przejedzie 100km wiec spali nieskonczenie wiele benzyny.

Opublikowano

Witam, ekonomizery na podciśnienie to bardzo stary wynalazek.

W bmw ekonomizer działa na bazie układu logicznego który pobiera dwie wartości: 1. sygnał z komputera sterującego dotyczącego chwilowej dawki paliwa.....

2. sygnał prędkości z czujnika prędkości zamontowanego w moście

Zasada działania: 1. prędkość 0, zużycie(silnik pracuje) >0, to wskazanie = nieskończoność

2.prędkość >0, zużycie >0, to wskazanie >0 (W zależności od ciężkości nogi)

3. prędkość >0, zużycie =0, to wskazanie =0 (hamowanie silnikiem)

Co do hamowania silnikiem tzw. "cut off" gdy obroty silnika przekraczają 1200obr/min a przepustnica jest zamknięta (czyli silnik otrzymuje napęd od wału pędnego) to komputer zamyka wtryskiwacze nie podając ani kropli paliwa (chyba że leją ci wtryski). Wówczas ekonomizer pokazuje zero.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dołączę się do tematu i mogę powiedzieć tyle, jak to kilka postów wyżej, że ekonomizer działa na postoju i pokazuje zużycie paliwa nieskończenie duże. Natomiast co do spalania w l/h podczas postoju, można to sprawdzić na komputerze, u mnie to wychodzi ok. 1,5 l/h. Natomiast co do włączania się ekonomizera pow. 7 km/h to raczej nie zgodziłbym się z tym, ponieważ już w momencie ruszenia komputer wyświetla zużycie chwilowe, czasem nawet gigantyczne :duh:
A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano
Pioterek21, to ciekawe z tym ukł. logicznym. A jaka funkcję logiczną realizuje ten układ, że wynik operacji daje tak dużo stanów (od 0 do 30 litrów). I jaka jest rozdzielczość wskazań tego cyfrowego dwuwejściowego, dwustanowego ukł. logicznego. Czy ten układ nie jest trochę bardziej złożony?
Opublikowano
napisałem na bazie układu logicznego, nie wiem jak bardzo złożonego ale tak tłumaczył mi kolega, niemiecki mechanik bmw, pasjonat, kierowca rajdowy
Opublikowano
Witam,

 

Jestem nowym userem tak tego forum jaki samochodziku z bawarii. Nie jestem zadnym pasjonatom, mechanikiem hobbystom ... zwykly szaraczek w touringu ;).

Prosilbym o wyjasnienie mi kwestii wskaznika spalania. Otoz jadac, w momencie kiedy wcisne sprzeglo ( juz nie mowie o wrzuceniu na luz ) wskaznik spalania pokazuje od 2 do 4 L/100km - czyli cos tam spala - do momentu zatrzymania samochodu kiedy wskaznik wedruje poza skale czyli tak jak na postoju. Lecz kiedy hamuje silnikiem spalanie jest od razu na 0.

Prosilbym o krotkie wyjasnienie o co kaman z tym spalaniem na biegu jalowym kiedy pojazd sie porusza ( powiedzmy 60 km/h ).

 

Pozdrawiam

 

ad.1. Wtryski (i nowszej generacji gaźniki) mają to do siebie, że przy hamowaniu silnikiem włącza się zaworek CUT-OFF, czyli poprostu odcinający dopływ paliwa do wtryskiwaczy. Wtedy silnik nic nie spala (względnie śladowe ilości) i economizer pokazuje 0.

ad.2. Jeśli chodzi o spalanie "na luzie" podczas jazdy, to jest to proste do wytłumaczenia. Zauważcie że economizery działają od 20km/h, czyli do swoich obliczeń potrzebują jakieś minimalne wartości do poprawnego pokazywania spalania. Tak samo jak w przypadku np. wodomierza poniżej pewnego przepływu pojawia się błąd pomyłkowy, więc albo nie wskazuje nic albo oszukuje.

Reasumując, ekonomizer potrzebuje minimalną prędkość 20km/h oraz normalną pracę silnika (nie hamując silnikiem) do poprawnego pokazania spalania :-) Warto także zauważyć że to spalanie nie jest uśrednione, tylko chwilowe - i to lubię, bo na trasie moja 320 ma spalanie 8L ;-)

Opublikowano
Witam,

 

Jestem nowym userem tak tego forum jaki samochodziku z bawarii. Nie jestem zadnym pasjonatom, mechanikiem hobbystom ... zwykly szaraczek w touringu ;).

Prosilbym o wyjasnienie mi kwestii wskaznika spalania. Otoz jadac, w momencie kiedy wcisne sprzeglo ( juz nie mowie o wrzuceniu na luz ) wskaznik spalania pokazuje od 2 do 4 L/100km - czyli cos tam spala - do momentu zatrzymania samochodu kiedy wskaznik wedruje poza skale czyli tak jak na postoju. Lecz kiedy hamuje silnikiem spalanie jest od razu na 0.

Prosilbym o krotkie wyjasnienie o co kaman z tym spalaniem na biegu jalowym kiedy pojazd sie porusza ( powiedzmy 60 km/h ).

 

Pozdrawiam

 

ad.1. Wtryski (i nowszej generacji gaźniki) mają to do siebie, że przy hamowaniu silnikiem włącza się zaworek CUT-OFF, czyli poprostu odcinający dopływ paliwa do wtryskiwaczy. Wtedy silnik nic nie spala (względnie śladowe ilości) i economizer pokazuje 0.

ad.2. Jeśli chodzi o spalanie "na luzie" podczas jazdy, to jest to proste do wytłumaczenia. Zauważcie że economizery działają od 20km/h, czyli do swoich obliczeń potrzebują jakieś minimalne wartości do poprawnego pokazywania spalania. Tak samo jak w przypadku np. wodomierza poniżej pewnego przepływu pojawia się błąd pomyłkowy, więc albo nie wskazuje nic albo oszukuje. A puszczając auto na luz, i toczenie się powyżej 20km/h skutkuje pokazywaniem aktualnego spalania , w Twoim przypadku 2-4L. U mnie 4-5 L :)

Reasumując, ekonomizer potrzebuje minimalną prędkość 20km/h oraz normalną pracę silnika (nie hamując silnikiem) do poprawnego pokazania spalania :-) Warto także zauważyć że to spalanie nie jest uśrednione, tylko chwilowe - i to lubię, bo na trasie moja 320 ma spalanie 8L ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.