Skocz do zawartości

[e36] silnik m50 jak rozpoznac???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a czy wizualne sa takie same???? nie chodzi mi o sprawdzanie az tak dokladne (po numerach) tylko o wizualne. czy sa jakies roznice???
Opublikowano

wlasnie jestem swiezo po porownaniach mojej qpety 2.0 i kolegi qpety 2.5 wiec:

 

1.puszka na filtr powietrza ma takie dziwne "skrzydelko" w kierunku silnika, nie mam kurde zadnej foty, ale poszukaj gdzies na sieci,

 

2.zupelnie inny przeplywomierz

 

i ta sa jedyne roznice na pierwszu rzut oka, ciekawe czy silnik z vanosem i bez o tej samej pojemnosci wzrokowo sie czyms rozni, oprocz samego vanosa oczywiscie :-)

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

Vanos łatwo poznać - ma z przodu silnika (przy chłodnicy), nad pompą wody, takie półokrągłe wypuklenie w pokrywie zaworów.

Vanos można poznać też po roczniku - "wszedł" on w 9/92.

Po przepływomierzu trudno poznać, bo ich było kilka typów w tych silnikach (inne w 2.5l, inne w 2.0l, zmienione zostały też w obu modelach w 9/92). Inna jest też obudowa filtra, ale wizualnie też w zasadzie tego tak łatwo nie poznamy (chyba, że po numerach).

Jaki jest osprzęt zależy też od rocznika itd ...

Można porównać dwa BMW z silnikiem 2.0 i 2.5, ale muszą być najlepiej z tego samego rocznika (a najważniejszy jest rocznik '92, bo wtedy były drobne zmiany, komputery zmieniane były w '90

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
w 2 l osprzęt jest simensa a 2.5 bosha. A tak w zasadzie to one wygladają tak samo, 2.5 ma chyba grubszą rurę do kolektora ale cieżko na oko sie dopatrzyc równic

 

 

Sorry ale w umnie w 320 e36 M50 jest osprzet BoSHA

 

Pozdrawiam

 

MAC

MAC
Opublikowano

Silniki m50 1991ccm 24Vz początkowych okresów produkcji rzeczywiście współpracują z Siemensem. Tutaj chyba rok 1992 wniósł zmian tak jak z resztą napisał sebast. Ja mam dwu-litrówkę m50 z osprzętem Bosh'a.

BMW E34 z lat 1990-1992 z silnkami 2.0 i 2.5, po otwarciu maski można było odróżnić dzięki akumulatorowi. W 525i nie było akumulatora pod maską, natomiast w 520 mniej wiecej do końca 1992 akumulator był pod maską - tak jak w 518i.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Ja mam akumulator pod kanapą, grudzień 1991 osprzęt mieszany przepływomież z kompem siemens rozrusznik alternator sonda lambda bosch wszelakie czujniki bosch. A 2.0 od 2.5 najłatwiej odrużnić po tabliczce znamionowej tam jest symbol silnika 2.0 miało 206S2 a 2,5 256S2. pierwsze dwie cyfry to to oznaczenie pojemności.

Poza tym można jeszcze odrużnic po układzie wydechowym nie wiem jak jest w e36 ale w e34 różni sie kolosalnie, no i licznik jest wyskalowany do 240 w 2,5 to wszystko co wiem :D

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja nie wiem jak jest w e36 ale w e34 różni sie kolosalnie, no i licznik jest wyskalowany do 240 w 2,5

W E36 też.

Ale ja mam wrażenie, że "melonowi" chodzi o to jak odróznić silnik 2.0 od 2.5 - a nie samochód z silnikiem 2.0 od samochodu z silnikiem 2.5

 

Czyli:

Jak rozpoznać postawione obok siebie, wyjęte z aut silniki 2.0 i 2.5 ? :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Ja mam akumulator pod kanapą, grudzień 1991 osprzęt mieszany przepływomież z kompem siemens rozrusznik alternator sonda lambda bosch wszelakie czujniki bosch.

 

To masz jakąś wersję przejściową :D

 

"W BMW 520i z początkowych lat produkcji akumulator znajduje się pod maską(...)" - to cytat z instrukcji obsługi.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

To masz jakąś wersję przejściową :D

 

"W BMW 520i z początkowych lat produkcji akumulator znajduje się pod maską(...)" - to cytat z instrukcji obsługi.

 

U mnie w instrukcji nie ma nic o aku pod maską więc wychodzi na to że instrukcje były różne, poza tym znajomy elektonik pracujący w ASO BMW powiedział mi że nie ma na to zasady jaki osprzęt był w danym roczniku, bo też myślałem że bosch był po 92

 

P.S.Mój kumpel ma 525 z 94r i ma osprzęt Hitachi (przepływomierz i alternator) nie wiem jaki jest komp

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Ja nie wiem jak jest w e36 ale w e34 różni sie kolosalnie, no i licznik jest wyskalowany do 240 w 2,5

W E36 też.

Ale ja mam wrażenie, że "melonowi" chodzi o to jak odróznić silnik 2.0 od 2.5 - a nie samochód z silnikiem 2.0 od samochodu z silnikiem 2.5

 

Czyli:

Jak rozpoznać postawione obok siebie, wyjęte z aut silniki 2.0 i 2.5 ? :wink:

 

wlasnie o to mi chodzilo. ale i tak wasze informacje bardzo mi pomogly za co dzieki

 

 

pozdro

Opublikowano
inne kolektory wydechowe

Hmm - powiedz coś więcej - trochę zdawkowo odpowiedziałeś. Nadmieniam, że pytanie dotyczyło M50, ale i w M20 chętnie się dowiem.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
inne kolektory wydechowe

Hmm - powiedz coś więcej - trochę zdawkowo odpowiedziałeś. Nadmieniam, że pytanie dotyczyło M50, ale i w M20 chętnie się dowiem.

Poprosto czy to M50 czy M20 silniki 2 L. różnią się elektroniką i właśnie zupełnie innymi kolektorami wydechowymi od 2.5L.W skr. w silniku 2.5 litrowym kolektory są (pozwijane) w 2L prost naprawdę widać różnicę .Pozdro
  • 2 lata później...
Opublikowano
Silniki M50 2,0 i 2,5 są z zewnątrz praktycznie identyczne (zarówno z vanosem jak i bez), najprościej i to na pierwszy rzut oka można je rozróżnić po kolektorze ssącym. Między poszczególnymi kanałami kolektora są takie kwadratowe dziury, w silniku 2,0 po bokach jest jeszcze z 4-5mm plastiku, w silniku 2,5 dziury są na całą szerokość między kanałami - ze względu na większą ich średnicę w silniku 2,5l
www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.