Skocz do zawartości

[E36] redukcja przy 130 na 2.... Co sie mogło stać?? HELP


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

Jechałem ok 120-130, i chcialem szybko zredukowac z 5 na 4 ale bieg wskoczyl na dwojke puscilem sprzeglo i 7 tys obr... Natychmiast wysprzeglilem ale opony chyba zapiszczaly bo silnik zahamowal je... Co sie moglo stac?? Teraz troche klekocze jak jest wlaczony. To jest E 36 325i 93 rok silnik M 50. Dzieki za wszelkie informacje.

Pozdrawiam,

Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest tak tragicznie, bo jezdzi i wszystko jest ok. Tylko troszke klekocze a co klekocze to nie wiem!! Moze ktos ma jakis pomysl??
Opublikowano
Nie jest tak tragicznie, bo jezdzi i wszystko jest ok. Tylko troszke klekocze a co klekocze to nie wiem!! Moze ktos ma jakis pomysl??

 

Ja mam!

Poszukaj :search: .

 

Ktoś miał podobny kłopotnie nie tak dawno. Może miesiąc, góra dwa temu.

O ile dobrze pamiętam to było tam coś w głowicy, chyba. Bodajże dało się to naprawić.

Opublikowano

"Fizyki pan nie przeskoczysz"... głosuję za spotkaniem się zaworu z tłokiem (bezwładność), przejrzałbym rozrząd i głowicę... chociaż którejś tulei korbowodowej też bym nie wykluczał.

 

To jest chyba najczarniejszy scenariusz, ale sorry - nie życzę, ale również prawdopodobny.

Kai
Opublikowano
325i M50 - łańcuch rozrządu... (nawet jak napinacz jest wyrypany, to łańcuch nie ma prawa przeskoczyć)
Kai
Opublikowano
Witam,

Jechałem ok 120-130, i chcialem szybko zredukowac z 5 na 4 ale bieg wskoczyl na dwojke puscilem sprzeglo i 7 tys obr... Natychmiast wysprzeglilem ale opony chyba zapiszczaly bo silnik zahamowal je... Co sie moglo stac?? Teraz troche klekocze jak jest wlaczony. To jest E 36 325i 93 rok silnik M 50.

Szozdul mam pytanie - kiedy usłyszałeś że klekocze coś w silniku? Chodzi mi o to, czy zaczął się ten klekot zaraz po tej nieszczęsnej redukcji ??

To jest bardziej taki metaliczny dzwięk, czy raczej szuranie?

A i jeszcze jedno - bardziej słychać to na zimnym czy na ciepłym silniku ?

Może już naprawiłeś to u siebie. Ja pytam, bo wczoraj jechałem i też pomyliłem bieg. Chyba z 2 na 1 wrzuciłem (gdzieś przy 60 km/h) ale nie jestem pewien taki byłem zamotany.

Boje sie czy czegoś nie spieprzyłem i że się to objawi wkrótce. Chce wiedzieć

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

 

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!!

Własnie nie wiem czy było to po tej redukcji czy wogóle wcześniej, jest to metaliczny dzwiek, chyba na cieplym mocniej stukocze i w kazdych obrotach. Jedni mowia ze to popychacze a inni ze cos z lancuchem. To moglobyc wczesniej a ja tego nie slyszalem. Zauwazylem to dwa dni po tej redukcji. Zamowilem juz sobie taki specjalny preparat do naprawy popychaczy (takich uszkodzonych w niewielkim stanie) nazywa sie Hydrostossel Additiv firmy Liqui Moly. Zobaczymy czy pomoże. Jak nie to nie zaszkodzi a wtedy to pewnie łancuch mi klekocze. Czy ktoś wie jaki jest przyblizony koszt wymiany łancucha i napinacza w M50?

 

Pzdr.

Opublikowano
Zamowilem juz sobie taki specjalny preparat do naprawy popychaczy (takich uszkodzonych w niewielkim stanie) nazywa sie Hydrostossel Additiv firmy Liqui Moly.

Cześć, Dzięki za błyskawiczny reply !

W moim E36, 318 Ti 97 rok benz też chyba mam popychacze hydrauliczne (automatycznie to chyba się nie kasuje ?)

Na razie nic nie słyszę niepokojącego, ale zapobiegawczo też rozejrzę się za tym preparatem.

Co do kosztów wymiany łańcucha i napinacza - hmm nie wiem jak u Ciebie kosztuje. Ja słyszałem o kosztach 500 pln u mnie za łańcuch. Do tego jeszcze napinacz dochodzi. Ale może ktoś wie lepiej

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc. Obyśmy swoich maszyn bardzo nie dewastowali :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziś dostałem ten środek ale nie pomógl... Mechanik mowi ze to nie moze byc łancuch bo dzwiek sie powtarza w identycznych odstepach czasowych wiec prawdopodobnie jakaś szklanka... Powiedział ze narazie jeździć i jeśli nie straciła mocy to może być to jedna szklaneczka i troche puka, jak będę miał troche kasy to może to zrobie a jutro podjadę jeszcze do jednego mechanika to zobacze co powie :) A tak wogóle to taka redukcja podobno nie ma wpływu na popychacze.

 

Pzdr,

Opublikowano

znam jednego takiego co to wlasnie z 5 na 2 zredukowal w m20 silniku. zawory tak pieknie załadowaly w tłoki ze 2 dzwigienki popekaly 6 zaworow do wymiany.

u ciebie raczej to nie zawory bo tam jest lancuch.

w najgorszym wypadku panewka( zalezy do ilu obrotow ja wkreciles)

w najlepszym szklanka

pozdro jak sie dowiesz to napisz

Opublikowano
325i M50 - łańcuch rozrządu... (nawet jak napinacz jest wyrypany, to łańcuch nie ma prawa przeskoczyć)

 

Hmm.... Niedawno na warsztat do szwagra przyprowadzili merca w którym właśnie przeskoczył łańcuch!!! Masakra: zęby na kole od rozrządu wyrwane, łańsuch pęknięty, ślizgacz w szczępach- przyczyna: pomyłka biegu przy 130 chciał zredukować do 4 a wbił 2.

 

Ale co tam, widać Bmki lepsze....:)

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak łancuch byl w takim stanie to nie mogl gosciu jezdzic tym mercedesem? Bo ja normalnie moge jezdzic i nic samochod na mocy nie stracil tylko stuka to cos!!
Opublikowano

ja gdybym w swoim bmw zredukowal na 2 bieg przy 130km/h to raczej na pewno nic by sie nie stalo

 

bo u mnie na dwojce moge dociagnac do 100km/h :)

 

na 4 do 200 dojezdzam :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja swoją też tyle jadę na dwójce ale 120 już nie pojedzie i jest ciut za dużo. Przy 80-90 nic by się mogło nie stać ale naprężenia byłyby i tak bardzo duże!!
Opublikowano
ja gdybym w swoim bmw zredukowal na 2 bieg przy 130km/h to raczej na pewno nic by sie nie stalo

 

bo u mnie na dwojce moge dociagnac do 100km/h :)

 

na 4 do 200 dojezdzam :)

Nie byłbym taki pewnien, że nic się nie stanie przy 130km/h - jak jesteś taki pewien to wypróbuj ;-), przy 130km/h będzie miał już ponad 7000 obr/min !

Ja na 4 biegu jadę spokojnie 230km/h ... (i się nie chwalę ;-) :lol: )

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Beemki maja raczej krótkie biegi zwłaszcza 2-kę i 5-tkę ja u siebie moge do 90, a Audi 100 3,6 V8 mojego brata ma na jedynce 80 km/h a na dwójce lekko ponad 140 ale jak dla mnie to trochę za długie biegi

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Praktycznie zawsze mocny silnik, a jeszcze przy tym np. V8 będzie miał dłuższe biegi. Nie masz co porównywać 2.0l 6-cyl z 3.6l V8

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Witam,

Jechałem ok 120-130, i chcialem szybko zredukowac z 5 na 4 ale bieg wskoczyl na dwojke puscilem sprzeglo i 7 tys obr... Natychmiast wysprzeglilem ale opony chyba zapiszczaly bo silnik zahamowal je...

Siemka Szozdul i Wszyscy !

mam pytanie - piszesz że do 7 tys. poszły obroty - znaczy na max?

Mocno zahamowało auto jak puściłeś sprzęgło?

 

Pozdro,

Raf

Opublikowano
Praktycznie zawsze mocny silnik, a jeszcze przy tym np. V8 będzie miał dłuższe biegi. Nie masz co porównywać 2.0l 6-cyl z 3.6l V8

 

no, szczegolnie jak przy mocnym silniku ma sie skrzynie 5, a nie 6

 

wtedy mozna jechac i jechac na dwojce :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Przy 6-biegach to akurat moga być nieco krótsze biegi, ale to raczej odnosi się do wyższych biegów (np. 3 i wyżej)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam sie ale ja swoją betką R6 2.5 jade na dwójce 100km/h wiec nieznacznie przekroczyłem tą granice... Podobno szklanka poleciała a że wymienia sie kompletami to ok 80zł za szklanke razy 24...... Zobaczymy co bedzie...
Opublikowano
ja gdybym w swoim bmw zredukowal na 2 bieg przy 130km/h to raczej na pewno nic by sie nie stalo

 

bo u mnie na dwojce moge dociagnac do 100km/h :)

 

na 4 do 200 dojezdzam :)

 

A na 5 wyciągasz skrzydła i lecisz ?;-)

BMW drugą kobietą :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.