Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

chcialbym spytac o kilka spraw, ktore nie daja mi spokoju. Lubie jak w autku wszystko jest 100% OK i teraz jak naczytalem sie forum, to czasami chyba, az na sile szukam czegos u siebie nie tak.

Chodzi o nastepujace sprawy.

 

Jesli zostawie autko na wolnych obrotach i spojrze na tlumik to widac, ze troszke dymi. Ciezko okreslic kolor dymu - jednak wydaje mi sie, ze jest chyba bardziej siwy, niz czarny. Gdy ktos doda gazu, nie ma juz zadnego dymu nawet przy ostrej przygazowce.

Gdy kupowalem samochod to mechanik ktory go ogladal, mowil cos, o mozliwosci rozsypanego katalizatora - gdzie w E46 kombii znajduje sie katalizator? Patrzylem na fotki wystawionych na allegro kataw i sa to puszki blisko silnika. Ten mechanik w ASO BMW zwracal moja uwage na puszke w polowie dlugosci auta, nawet blizej tylu. Byla ona od spodu lekko wgnieciona, i takie wlasnie wgniecenie czesto powoduje rozsypanie sie no chyba wlasnie kata - czy to ja juz kompletnie cos pokrecilem?

 

Inna sprawa jest taka, ze pedzac ostatnio autostrada gdy moja autko osiagnelo ok. 190 km/h nagle oslablo i mimo iz gaz mialem wcisniety do oporu predkosc spadala mniej wiecej do 160 km/h...pomagalo chwilowe odpuszczenie gazu i zwolnienie...

 

Kolejna kwestia jest taka...czy jesli siedzac w aucie robie sobie delikatna "przygazowke" to powinienem slyszac swist turbiny?

 

Dodam na koniec, ze spalanie jest OK, mocy jakos niby nie jest malo, ale ciezko mi okreslić bo nigdy nie jezdzilem inna 136konna trojka.

 

 

Dzieki za wszelkie porady.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jesli zostawie autko na wolnych obrotach i spojrze na tlumik to widac, ze troszke dymi. Ciezko okreslic kolor dymu - jednak wydaje mi sie, ze jest chyba bardziej siwy, niz czarny. Gdy ktos doda gazu, nie ma juz zadnego dymu nawet przy ostrej przygazowce.

Jak nie bierze zadnych plynow nic sie nie martw. Malo ktora NIE kopcu przy przegazowce...

Gdy kupowalem samochod to mechanik ktory go ogladal, mowil cos, o mozliwosci rozsypanego katalizatora - gdzie w E46 kombii znajduje sie katalizator?

Puszka na wydechu pod samochodem blisko silnika :mrgreen:

 

takie wlasnie wgniecenie czesto powoduje rozsypanie sie no chyba wlasnie kata - czy to ja juz kompletnie cos pokrecilem?

 

W srodku jest ceramika, jesli masz watpliwosci mozesz go usunac zastepujac kawalkiem rurki, albo nowym katem. Jesli nic sie zlego z autem nie dzieje, nic sie nie martw

I.pomagalo chwilowe odpuszczenie gazu i zwolnienie...

Jesli czest tak gubi cisnienie doladowania to sprawdz uklad

 

Kolejna kwestia jest taka...czy jesli siedzac w aucie robie sobie delikatna "przygazowke" to powinienem slyszac swist turbiny?

Na wolnych obrotach tak od 900 do 1500 lekko swiszcze, przy docelowej pracy nie powinna

Dodam na koniec, ze spalanie jest OK, mocy jakos niby nie jest malo, ale ciezko mi okreslić bo nigdy nie jezdzilem inna 136konna trojka.

Jesli masz ochote wpadnij do Pozka, pojedzimy :mrgreen:

Xdrive

Koder

Opublikowano
Jesli zostawie autko na wolnych obrotach i spojrze na tlumik to widac, ze troszke dymi. Ciezko okreslic kolor dymu - jednak wydaje mi sie, ze jest chyba bardziej siwy, niz czarny. Gdy ktos doda gazu, nie ma juz zadnego dymu nawet przy ostrej przygazowce.

Z takiego dymienia na wolnych obrotach nie wiele da sie powiedziec, szczegolnie, ze jak sam piszesz dymi tylko troszke i koloru tez nie jestes pewien. To samo dotyczy sie przygazowek na postoju. Wiele zalezy od jakosci paliwa a jeszcze wiecej czy silnik jest zimny czy nie. Jezeli dymi pod obciazeniem np. jak wcisniesz gaz na 3 a ktos z tylu jedzie i obserwuje to mozna zaczac szukac przyczyn. Z tym ze ma prawo w takiej sytuacji zadymic ale oczywiscie nie jak Ikarus.

Co do kata to sa dwa, jeden glowny przy siniku a drugi tak gdzies w polowie, jak jest pogiety to mogl sie rozsypac w srodku i troche przyblokowac wylot. Tak to wyglada:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=18_0322&hg=18&fg=10

I na koniec taki spadek mocy przy 190 to wg. mnie wina przeplywki. Podpiecie pod kompa (dobrego - ktory sprawdzi parametry przeplywki w pelnym zakresie predkosci) moze cos wyjasnic.

pozdro[/url]

Opublikowano
Co do kata to sa dwa, jeden glowny przy siniku a drugi tak gdzies w polowie, jak jest pogiety to mogl sie rozsypac w srodku i troche przyblokowac wylot

 

Dokladnie chodzi o ten drugi - jest wgnieciony...

 

 

 

Na wolnych obrotach tak od 900 do 1500 lekko swiszcze, przy docelowej pracy nie powinna

 

ide sie przejade i sprawdze jak to dokladnie swiszczy choc juz pozno...

 

 

dzieki za odpowiedzi, bo mi temat caly dzien spokoju nie daje.

Chetnie poczytam inne wypowiedzi.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.