Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szukalem ale nie znalazlem niczego w szukajce wiec zdecydowalem sie na tego posta. Zamierzam kupic e38 728 lub 730 z MANUALNA skrzynia biegow. Jesli jednak nie znajde dobrego egzemplarza, to zacisne zeby i zdecyduje sie na automat + steptronic. I tu moje pytanie??jak szybko step zmienia biegi w porownaniu do manualnej skrzyni?? roznice na korzysc manualnej sa duze czy male a moze w ogole ich nie ma?? Z moich informacji wynika ze 728 + manual=8,6 do 100kmh , a 728 +automat = 9.5s. roznica dosc spora.

dzieki za wszelkie informacje

Opublikowano
Zmienia tak samo wolno jak zwykły automat. Do tego dochodzi koszmarnie wysokie spalanie w trybie manualnym. Zmianę jakiś kretyn ustawił w odwrotną stronę. Nie polecam tym co lubią manuale (zwłaszcza do małych silników o których piszesz)
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Podejrzewam ze strata 0,9s wystepuje w wiekszosci na samym starcie. Zdecydowanie polecam ta skrzynie, wysokie spalanie w trybie manualnym moze byc spowodowane najwyzej zbyt opozniona zmiana biegow przez kierowce, ale dlaczego sam w sobie tryb manualny ma wiecej palic niz automatyczny :?:

Steptronic to polaczenie najlepszych cech skrzyn manualnych i automatycznych. W trybie manualnym jezdzi sie tak samo jak z reczna skrzynia a jednak nadal to automat. I w porownaniu do najnowszych SMG tez wypada nieporownywalnie lepiej, zmiany biegow trwaja ulamek sekundy i bez zadnych szarpniec, co skrzyni SMG niestety sie nie udaje.

Opublikowano
I w porownaniu do najnowszych SMG tez wypada nieporownywalnie lepiej, zmiany biegow trwaja ulamek sekundy i bez zadnych szarpniec, co skrzyni SMG niestety sie nie udaje.

 

Najnowsze to wg Ciebie stare SMG czy trochę nowsze SMG II?

SMG II zmienia świetnie (mimo, że jestem zwolennikiem klasycznego manuala) więc chyba nie jeździłeś takim samochodem. Gdybym kupował e46 M3 to tylko w manualu ale SMG II nie jest tragiczne.

E38 z 2,8 i nawet z 3,0 to wół straszny, więc najlepiej przejedź się takim wynalazkiem i będziesz wiedział czy Ci te osiągi odpowiadają...

Ja mam manuala ale jeździłem steptronikiem i spalanie przy "dynamicznej" jeździe po Wawie w 540 - 18 w trybie automatycznym i 22 w manualnym. Mój klasyczny manual bierze ok. 16l. Nie warto się w to bawić ale wybór należy do Ciebie.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Jezdzilem nowiutkim 550i takze podejrzewam ze SMGII. Mam nawet filmik jak rozpedzam auto od zera do 260 i pierwsze co to zszokowany mowie ze zmiana biegu trwa tak dlugo ze zdolalbym obejsc w tym czasie dookola auto :lol: Potwierdzi to pewnie kilkadziesiat osob. Oprocz tego czuc bylo kopnieciem w plecy kazda zmiane biegow, co w zwyklym automacie jest nie do pomyslenia.

Jechalem 728, 730, 735, 740 i 750 e23, e32, e38 i e65, tym ostatnim wprawdzie z boku ale wiem co pisze. Manualne skrzynie sa swietne jednak steptronic jest jeszcze lepszy, jesli teraz kupowalbym auto ktore wystepowaly w opcji z taka skrzynia to tylko takie wybiore :D Zaznaczam ze pisze o automacie ze steptroniciem, bo zwykle automaty to szmelc nad ktorym nie ma zadnej kontroli i wole juz manuala :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tego dochodzi koszmarnie wysokie spalanie w trybie manualnym. Zmianę jakiś kretyn ustawił w odwrotną stronę. Nie polecam tym co lubią manuale (zwłaszcza do małych silników o których piszesz)

 

Po pierwsze- w trybie manualnym nie będzie spalał więcej niż w automacie bo wykorzystujesz hamowanie silnikiem. No chyba że ktoś nie wie co to jest hamowanie silnikiem i jeździ na M jak na D.

 

Po drugie- redukcja do przodu, wyższy bieg do tyłu to raczej norma w sekwencyjnych skrzyniach w sporcie samochodowym, więc jaki kretyn, ba! nawet banda kretynów to wymyśliła to ja nie wiem :doh: :doh: :mad2: :duh: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted2: :twisted2: Lepiej przecież zrobił Mecedes ze zmianami na boki :duh: :duh: :duh: :mrgreen: :mrgreen:

 

Po trzecie- nie polecam automatów do małych silników. Jednak czy 2.8 czy 3.0 jest małym silnikiem do 7er to już kwestia względna....

 

Po czwarte- od trzech lat jeżdże ze steptronic`iem- nigdy nie osiągnąłem spalania niższego na D niż na M.

 

Po piąte- SMG II jest w Mkach, w innych BMW jest coś innego co nazywają SMG ale to nie zmienia delikatnie biegów. W tej dziedzinie automat bije SMG na głowę.

 

Po szóste- trudno porównywać szybkość zmiany biegów w M i D gdyż M sam zmienia biegi tylko tuż przed odcięciem, w innych przypadkach to kierowca wydaje komendę zmiany biegów. Generalnie jednak są to czasy zbliżone, sam bym biegi zmieniał szybciej ale i steptronic ma swoje zalety w codziennym użytkowaniu.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.