Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem nowy na forum.

Od 6 lat jestem posiadaczem E 34 tds z 94 r. w tym okresie przejechałem ok. 100 tys. przeważnie z naprawami eksploatacyjnymi. Jednak w ostatnim czasie musiałem uszczelnić górną część pompy paliwa. Po kilku dniach zauważyłem, że silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje odczuwalne jest to głównie przez drganie samochodu, które jest dość silne. Samochód nie stracił na mocy a drganie nie jest odczuwalne podczas jazdy

Nadmienię, że mam również wyciek paliwa z wtrysku sterującego (ale był on już wcześniej).

Proszę o radę.

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem, ale może: silniczek krowkowy, albo moduł :)

 

Raczej nie znajdziesz silnika proporcjonalnego w dieslu :!: A napewno nie krowkowego. :D

 

Moim zdaniem to przedewszystkim zrób ten cieknący wtryskiwacz. Jeżeli dalej będzie źle, to można się zastanawiać nad innymi przyczynami. Mocy możesz nie stracić przez to, ale przy małym obciążeniu, gdy liczy się precyzja wtrysku, ten zużyty wtryskiwacz poprostu zalewa ci cylinder. Konsekwencją dosyć niebezpieczną może być wypalenie dziury w tłoku, lub zatarcie tulei cylindrowej (zmywanie filmu olejowego przez ON).

 

Z mechanicznych rzeczy sprawdź poduszki pod silnikiem.

 

Powodzenia.

Opublikowano

Co do wtrysku to mam wątpliwości, że to jego wina ponieważ ciekł wcześniej i było OK, ale i tak go wymienię.

Przed uszczelnieniem górnej części pompy rozmawiałem z mechanikiem, który miał mi to robić przedstawił mi kilka opcji:

1. uszczelnić samą górę za 230 zł (ale wtedy może zacząć cieknąć z dołu choć nie musi)

2. uszczelnić całą pompę za 700 zł (ale jeśli jest zużyty jakiś element – nie pamiętam co – to może pompa źle dozować paliwo i silnik może nierówno pracować)

3. założyć pompę po regeneracji za 1500 zł choć nie wiadomo na co się trafi.

Zdecydowałem się na wariant najtańszy ale w ostatnich chwili właściciel podniósł mi cenę o 100 i zrezygnowałem. Znalazłem dobrego mechanika w Białymstoku i ten mi zrobił za 150zł samą górę. Chyba muszę jechać jeszcze raz do niego z tym, że trzeba czekać w kolejce 2 tygodnie.

** Ramzes we wcześniejszym temacie z 22 marca ”TDS przerywa” pisał o elemencie pompy wtryskowej „nastawnik dawki regulatora” może to jego wina?

Czy ktoś miał już podobne problemy z TDS-em

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.