Skocz do zawartości

[E32] Jaki przebieg może wytrzymać silnik w 735???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie, Jakie przebiegi bez remontu dołu silnika wytrzymują rzędowe 6 o pojemności 3,5l???? Rozumiem, że to kwestia historii silnika, materiałów eksploatacyjnych itd. Słyszałem jakies opowieści o milionie kilometrów itd. Co o tym myślicie??? Czekam na odpowiedzi!!!
Opublikowano
Tak jak piszesz dużo zalezy od jakosci oleju i czestotliwosci jego wymiany, czy silnik nie był przegrzany itp oraz gdzie był głównie eksploatowany - zakładając eksploatację głównie po autostradach to mysle ze milion spokojnie zrobi.
Opublikowano
Ja mam już nakręcone 330000, kupiłem go jak było 270000 i poprzedni właściciel powiedział, że wlewał olej mineralny. Kurcze z bólem serca zmieniam na mineralny (mobil) ale martwi mnie że na takim oleju szybciej się zużywa, jak myślisz??
Opublikowano

Sprecyzuj jaki olej wlewasz teraz-mowiles, ze mineral lal poprzedni wlasciciel a Ty przechodzisz na mineral?? Przejdz na pol-syntetyk 10W40-ja osobiscie przeszedlem tak w swojej bylej E32 i nie bylo problemu, ale pamietaj, ze olej minerlany tworzy nagary, ktore olej pol-syntetyczny zacznie plokac i w zaleznosci od tego ile na tym mineralu bylo jezdzone wczesniej, moze to byc troche ryzykowne, bo silnik moze sie trocche rozczelnic a poplokane zlogi olejowe moge przytkac kanaly olejowe. Jak silnik jest zdrowy-przy 270000km powinien byc (jesli byl poprawnie eksploatowny), zalej pol-syntetyk, pojezdzij delikatnie, obserwujac kontrolke smarowania, czy sie nie zaczyna zapalac-tlic na cieplym silniku przy wolnych obrotach, czy nie zaczyna gasnac pozniej przy odplaniu na zimnym i jesli nie nie to ok, ale po przjechaniu 700km-ja bym radzil jeszcze raz zmienic ten olej, bo wyplukany syfek, moze przytkac zawor na pompie oleju itp. Zalej pol-syntetyk, po 700-1000km jeszcze raz go zmien a w miedzy czasie patrz czy sie nie dzieja te rzeczy o, ktorych pisalem. Pol-syntetyk jest lepszym olejem niz mineral-wyzsza klasa olejowa, lepsze wlasciowsci smarne przy odpalaniu na zimnym (gdzie nastpuje 75% zuzycia motoru w przeciago pierwszych 30-60sekund od odpalenia) dlatego, ze nie gestnieje itd. Ja jezdizlem na pol-syntetyku do 350000km i nic sie nie dzialo (nie bral oleju itd itp).

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Milion km w rzedowej 6??

Hym, wydaje mi sie , ze troszke to przesadzone-powiedzielbym, ze 500000-700000km max!! Zuzycie dolu-bierze sie od ilosci wykonanej pracy, czyli przebieg czyli w wyniku obrotow jakie motor srednio musi wykonac, zeby auto moglo jechac-wiadomo, ze 6 cylindrowy motor z racji mocy, a raczej momentu nie musi sie krecic wysoko, raczej w srednim zakresie i to wystarczy, zeby sprawnie sie poruszac bez przeciazania motoru w druga strone (wal korbowy)-zbyt nisksich obrotow, ale nawet wtedy wydaje mi sie, ze pierscienie nie wytrzymaja miliona.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
moja poprzednia 735 miała ponad 500000 i mysle że do 800000 spokojnie powinien wytrzymać taki silnik pod warunkiem że olej będzie regularnie zmieniany :lol:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Moje 733i ma przejechane 498000km i przyznam, że kontrolka oleju po uruchomieniu porannym chwilę się świeci za nim zgaśnie, więc zużycie jest... Wprawdzie nie jest to 3.5 ale M30 :idea:

Wszystko zależne jest od stanu i jakości oleju. Jesli jeździ się na niskim stanie i przeciaga wymiany oleju oraz nie pilnuje się wskaźnika temperatury, to o przebiegu 500000km można zapomnieć :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Odpowiedz na te teoretyczne pytanie jest tylko teoretyczna i tylko przy danym zalozeniu czyli, ze wymiany oleju sa na czas, odpowiedni olej, filtry, powiedzmy normalna eksploatacja (nie zarzynanie motoru) i wszystkie inne czynniki czyli w 100% poprawna ekspolatacja zgodnie z wymogami producenta itd, bo inaczej to temat ten nie bedzie mial konca. Producent tego motoru na pewno przewidzial przebieg jaki motor ten jest w stanie wykonac-podpytam mojego inzynierka (dyplom BMW w Stanach miedzy innymi z modelu E32 i jakies 25-30 lat praktyki) napewno jakies kwitki konstrukcyjne udostepni.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
w malborku jest koels ktory na rzedowej 6 mial nakrecone ponad milion i chodzila jak zloto wiec nie jest to przesadzone
,,, bmw klub 3city--mod lakiernictwo
Opublikowano

oks, tylko pytanie bylo kokretne czy milion bez dotykania dolu motoru co zmienia postac rzeczy.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Panowie w teorii wszystko jest możliwe a wpraktyce jeszcze więcej znam samochody (inne niż nasze śmigiełka), które miały ponad milion bez dotykania dołu jak tu piszecie i były w stanie bym powiedział lepszym niż dobry. Oczywiście eksploatacja jest bardzo ważna oleje, technika jazdy, prędkości i inne, tylko pamiętejcie że wady materiałowe i nie tylko występują wszędzie bez znaczenia na producenta, model czy przebieg. Na silniku M30 można nie przejechać 200 000 a można milion. Mi się nie udało wymieniłem dół i latam jak gdyby nigdy nic.
Opublikowano
witam, ja w swojej 735 mam przejechane ok 400 000tys.i jak narazie nie wskazuje nic ze to juz ostatek sil :D ma sie bardzo dobrze,pracuje rowno,jezdze na oleju BP VISCO 3000-pol syntetyk i naprwade nie bierze ani grama...mysle ze 100 000 tys to bez problemu jeszcze przejedzie

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Moim zdaniem 300.000 km to dla silnika z E32 nie dużo. 300.000 km potrafi zrobić Astra I 8V 1.4 która ma wyższy stopień sprężania, silnik z gorszych materiałów a do tego silnik jest słabiutki i musi się kręcić z 1/3 szybciej niż w E32...

 

Moim zdaniem silnik jednak lżej ma w automacie niż w manualu więc obstawiam że automaty są bardziej długowieczne.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wg. mnie M30 to najbardziej trwale silniki BMW - praktycznie nie do zajechania.... Mialem kiedys 730i w manualu przebieg ok. 400tys. autko nie bralo grama oleju - silnik w stanie super. Znajomy ma pierwszy wypust 735 automat (chyba 86rok ?) i auto ma aktualnie najechane okolo 1.100.000 km :!: fakt ze blacha juz sie sypie ale silnik do tej pory chodzi elegancko :clap: Oczywiscie skrzynia juz byla robiona.... mam okazje jezdzic czasem i jeszcze ladnie "wgniata" w fotel :cool2: Wydaje mi sie ze 500tys. dla M30 to zaden problem - oczywiscie przy odpowiedniej eksploatacji...
Opublikowano

M30....na temat tego silnika chyba każdy może się wypowiedzieć jak najbardziej pozytywnie ( pomijając przypadki przegrzania będące wynikiem niewłaściwego dbania o układ chłodzenia oraz terminowości wymiany oleju). O jego zaletach przemawia między innymi fakt że tak długo bmw miało go w swojej ofercie ( począwszy bodajże od e9 poprzez e12, e28,e23, e24 e34 i e32). Stosunkowo niski stopień sprężania, prosta konstrukcja, dość dobra dynamika,wspaniałą kultura pracy, której i dzisiaj zbyt wiele nie można zażucić..poza zużyciem paliwa.

Czy przejedzie 300 czy 800 kkm lub więcej zależy tylko i wyłącznie od stanu silnika i sposobu w jaki był serwisowany. Mam przyjemność uzytkować dwa takie silniki b25 i b35 i mogę im wystawić tylko bardzo dobre opinie.Fakt że w e12 puszczają już uszczelniacze zaworowe ( na samym gazie ma zrobione około 80 tys) ale auto ma swój wiek...Polecam artykuły z przedostatniego CLASSIC AUTO w którym jest przedtsawiona historia e24 i gdzie trafnie jeden z redaktorów stwierdził że...,,M30 jest nieśmiertelny'' :twisted:

I wg mnie raczej nie na miejscu są porównania do m50 lub m60 bo to już konstrukcje nowszej epoki. Pozdrawiam użytkowników m30 :cool2:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prowadziłem e 23 z przebiegiem 450 000 km - lekko rozpędzała sie do 200 km/h nie zostawiając za sobą kłębów nieprzepalonego oleju .

 

600 - 700 stów przejedzie jeśli nie był katowany i odpowiednio olejowany.

 

 

Pozdro :D

Mario Big Red

Opublikowano

myślę , że 400tkm to jest takie bezpieczne minimum - powyżej duzo zależy od eksploatacji .

Ja mam 260tkm i chodzi jak zegarek , nie faluje , nie pali oleju , zero problemów .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

Trochę info n/t m30 :8)

 

The BMW M30 is an inline-6 cylinder engine built by BMW and was once used in all of its six cylinder cars. It was originally developed in the late 1960s as an extended 2.5 liter version of the robust inline four cylinder BMW M10 first used in the 'Neue Klasse' BMW 1500, with which it shares a number of design features, including a 30-degree cant to the right for a lower profile, a crossflow head design, and a chain-driven single overhead cam with rocker arm valve actuation. The 'Big Six' (also known as the 'Senior Six') got its informal names after the introduction of a smaller BMW M20 belt-driven SOHC six cylinder in the late '70s.

The M30 powered a series of BMW 6-cylinder E9 and BMW E24 coupes to European touring car championships (ETCC) throughout the '70s and into the middle 1980s, even though a more powerful DOHC 24-valve head had been developed for high performance motorsports and street use.

A production turbo variant of the M30 designated the M102B32 or M102B35 (depending on 3.2 or 3.4 liter displacement) was used in the BMW E23 Seven Series where it was designated "745i", based on a then-current projection that the horsepower produced was roughly equal to that of a 4.5 liter normally-aspirated engine.

BMW's M30 straight six cylinder engines had the longest production run of any BMW engine, dating back to the 1968 E3 sedans and E9 coupes. The last use of the block was the 1993 E34 535i. Displacement ranged from 2.5 to 3.5 liters with a 100 mm bore spacing.

The M30 engine's bottom end is virtually 'bulletproof' and a true workhorse. The M30's timing chain is designed to last the life of the engine and it will, if the timing chain tensioner is maintained. Unfortunately, over time and use, the plastic parts in it can fail but they are easily replaced. The alloy head is prone to warping if the engine is overheated (especially around the somewhat restricted cooling system passages near the middle), but with regular cooling system maintenance, oil changes, and other routine maintenance, the M30 can routinely run well past 250,000 miles.

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.