Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem niedawno e36 compact z 1997r z silnikiem 1.7tds. Przebieg 255tyś na 99% oryginalny. Wydaje mi się że pali za duzo bo 11l/100km w mieście i 7.5 na trasie przy czym jeżdże bardzo spokojnie. Nie powoduje korków ale i też go nie cisne. Raczej normalna spokojna jazda. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania??

Opublikowano

11l/ w miescie w 318 tds to jakiś total, ja ostro jeżdże a po miescie a jeszcze mi nie spalił nigdy wiecej niz 8, może masz bak dziurawy!!!, albo ci wtryski leja mocno. napisz cos wiecej, czy silnik jest żwawy(jak na 318 tds) czy wkręca sie bez problemu na obroty itd

 

acha po kilku przejechanych km - wskaźnik temp powinien stac pionowo, jak tak nie jest masz uszkodzony termostat, co bedzie powodowało zwiekszone splalanie

Opublikowano
może masz bak dziurawy!!!, albo ci wtryski leja mocno. napisz cos wiecej, czy silnik jest żwawy(jak na 318 tds) czy wkręca sie bez problemu na obroty itd

 

acha po kilku przejechanych km - wskaźnik temp powinien stac pionowo, jak tak nie jest masz uszkodzony termostat, co bedzie powodowało zwiekszone splalanie

 

A jak wygląda sprawa kopcenia?? Jeśli lałyby wtryski, to zostawiałbyć chmury czarnego dymu za sobą. Stawiałbym na jakiś wyciek, albo ze zbiornika, albo gdzieś po drodze do pompy.

Pooglądaj go dokładnie od spodu przy pracującym silniku, niech dodatkowo ktoś go trochę podgazuje jak będziesz pod autem.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Wiec silnik pracuje bardzo ładnie. Nie jest to samochód wyścigowy ale jak mu przycisne to tak od 2.5 tyś troche wciska w siedzenie. Wskaźnik temperatury stoi pionowo jak sie nagrzeje i sie nie rusza.

Wtryski mysle ze ok bo zero kopcenia. Wczoraj umyłem silnik i byłem u mechanika. Odkreciliśmy osłony i wszedzie sucho. Nie ma żadnego wycieku. Ogólnie bradzo dobrze wszystko działa i silnik fajnie chodzi gdyby nie te spalanie.

Co ja mam teraz zrobic? Na jakis komputer jechac czy do serwisu? Tyle ze tam mnie nieźle skasuja i pewnie nic nie powidza??

Opublikowano
Acha i komputer mi pokazuje takie spalanie które wydaje mi sie ze jest zgodne z rzeczywistym wiec wyciek po drodze od zbiornika odpada
Opublikowano

hmm to spalanie w mieście rzeczywiście za dużo :) a na trasie hmm 7,5 l/100 norma by spalił 6,5 l/100 to trzeba ino muskać pedał gazu choć ja mam Touringa i mam bagażnik rowerowy na dachu :) i plai mi tez ok 8/100 więc jest cięższy, hmm może masz zbyt ciężką nogę, i jeszcze jedno TDS-y to nie TDI palą więcej i nie da sie tego ukryć , a i uważaj

na mechaników bo mi chcieli wymieniać wtryski, turbo a zrobiłem od tej diagnozy 40000 km i wszystko ok, to był rzekomy spec od diesli :

pozdro Tomek :shock:

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

318 tds na trasie mało pali i wcale nie trzeba muskać, żeby spaliło 6.5 l- mi spalił 6.5 l na trasie przy bardzo szybkiej jeździe w polsce na "krajowej jedynce" - odcinek autostradowy za łodzia 170-190, trasa 130-150. dla porówniania, znajomy który jechał benzyniakiem 1.6 porównywalnym tempem (no moze ciut ostrzej)spalił na tym samym odcinku 9.5 l/100 km...

 

smiem twierdzic że jadąc bardzo spokojnie- do 90 km/h można by zejśc w okolice 5l/100 km- ale to nie jest jazda na moje nerwy :P

 

a wracając do tematu za dużego spalania, jakie masz opony, cisnienie, podlewaruj koła, moze sa za duże opory toczenia, no i co z termostatem???

Opublikowano

opony 205/60 15cali

cisnienie jak w książce

Silnik jak sie nagrzeje to wskazówka stoi pionowo wiec termostat dobry

 

Wiadomo że samochody palą różnie ale wiem ze mój pali napewno za duzo. Tylko dlaczego skoro wszystko wydaje sie byc ok.

Opublikowano

wiesz ja nie wiem czy może spalić 5/100 wiem jedno zejść na trasie (autostradzie) poniżej 6l/100 i dotrzymać tempa innym :) hmm będzie bardzo ciężko i na pewno ni w cztery osoby, tak naprawdę spalanie zalezy od wielu czynników :) i nie chcę wdawać sie w dyskusje mi pali średnio 7-8l/100 jeżdżę dużo i dość dynamicznie, niestety autko waży i swoje spali :), a spalnie 5/100 dla mnie nie osiągalne i wiem co mówię ..... i dalej twierdze iż TDS jest mniej oszczędny niż TDI lub diesle z grupy PSA........ To moja opinia :) co innego nowe diesle 2.0d, 3.0d

ps Za to TDi brzmi jak kupa :)

6,5l/100 przy 170-190 hmm ja mogę marzyc o takim wyniku dodam iz 190 dla takiego silniczka to już niezły wysiłek :) nawet z Chipem który na prędkość max ma mały wpływ :)

pozdro Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

hmm

a klimę urzywasz też swoje wciągnie :)

jeśli rzeczywiście spala za dużo to wtryski sprawdzić podstawa i czy nie ma wycieków bak pompa................

A jak sprawdzasz spalanie ??

Metoda do pełna zrobić 200 km zalać do pełna i tak ze dwa razy :)

A ty jak sprawdzasz ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
wiesz ja nie wiem czy może spalić 5/100 wiem jedno zejść na trasie (autostradzie) poniżej 6l/100 i dotrzymać tempa innym :) hmm będzie bardzo ciężko i na pewno ni w cztery osoby, tak naprawdę spalanie zalezy od wielu czynników :) i nie chcę wdawać sie w dyskusje mi pali średnio 7-8l/100 jeżdżę dużo i dość dynamicznie, niestety autko waży i swoje spali :), a spalnie 5/100 dla mnie nie osiągalne i wiem co mówię ..... i dalej twierdze iż TDS jest mniej oszczędny niż TDI lub diesle z grupy PSA........ To moja opinia :) co innego nowe diesle 2.0d, 3.0d

ps Za to TDi brzmi jak kupa :)

6,5l/100 przy 170-190 hmm ja mogę marzyc o takim wyniku dodam iz 190 dla takiego silniczka to już niezły wysiłek :) nawet z Chipem który na prędkość max ma mały wpływ :)

pozdro Tomek

 

to 170-190 było oczywiście na kilkunastokilowetrowym odcinku S1 za łodzia, a spalanie 6.5/100 km to srednia z ok 500 km trasy- ale jazdna naprawde dynamiczna i szybka. dodam że wyciagnał 190 bez chipa.

dodam ze po założeniu chipa jeszcze nie jechałem na autostradzie ale na odcinku długiej prostej na dk 22 koło mnie wyciągnałem ostatnio bez żadnego bujania 180, a pod butem jeszcze było (4000 obr)

 

w podpise masz ikonkę z moim srednim spalaniem z ok 3000 km- jazda dynamiczna, głownie po miescie w "koło komina"

Opublikowano

a skrzynia manual czy automat? bo jak automat to sprawa jasna.

u mnie automat sporo więcej wyciąga paliwka od kolegów z manualami. tyle że ja na opale a opału sie więcej na 100km spala niż ropy.

Opublikowano
U mnia jazda na trasie to od 6 do 6.5 l/100. Ostatnio na trasie 450 km przy dynamicznej jezdzie w 3 osoby spalanie wyniosło 6,4. Z ciekawostek powiem ze udało mi sie kiedys jazda emerycka na trasie - 1 osoba zejsc do 5,5 ale to tylko raz :mrgreen:
Opublikowano
a skrzynia manual czy automat? bo jak automat to sprawa jasna.

u mnie automat sporo więcej wyciąga paliwka od kolegów z manualami. tyle że ja na opale a opału sie więcej na 100km spala niż ropy.

 

Ehh... wiadomo ze w opalowce jest wiecej siarki i to wcale nie to samo co ropa tylko ze bez akcyzy... zlitujcie sie nad tymi silnikami albo kupcie VW TDI ktory pali 5.0 jak nie stac was nawet na ON

 

Pozniej pisza "TDS jest do dupy" :duh:

 

A co do automatu... zuzycie jest niewiele wieksze (jak sie jezdzi na normalnym paliwie)

 

Poza tym nie wiem jakie dane podajecie co do spalania, jesli z komputera to nie do konca musza byc prawdziwe bo nieraz jest zle ustawiony komputer i podaje bledne dane.

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano

Mi mój touring pali około 6,2 na trasie a w mieście różnie od 8 do 9-9,5l (zima). Ale nigdy nie wyszło ponad 10. Jeżdzę dość szybko, a chcąc jeżdzić szybko 1,8 TDS trzeba go trochę cisnąć. Może i mógłbym zejść poniżej 6 litrów na trasie ale to męczarnia. Tak jak mówili koledzy TDS to nie to samo co TDI (VAG) więc nie będzie taki ekonomiczny.

A co do samochodów z chipem to jedną z zalet po założeniu chipa jest spadek zużycia paliwa. Nie będzie on taki wielki ale o około 0,5 do 1 litra, więc mozna go porównywać tylko orientacyjnie do samochodów bez chipa.

Opublikowano

Ja w swoim TDSie napewno nie bede kombinował z jakims opałem

Spalanie te co pisałem to to co mi pokazuje komputer a inaczej nie sprawdzałem. Wydałem kilka stówek na paliwo i wiem ile przejechałem i na oko mi sie zgadza z tym co komp pokazuje.

Wycieków napewno nie mam.

A z tymi wtryskami to co może być nie tak?

Napewno nie leją bo by kopcił

Opublikowano
Mi mój touring pali około 6,2 na trasie a w mieście różnie od 8 do 9-9,5l (zima). Ale nigdy nie wyszło ponad 10. Jeżdzę dość szybko, a chcąc jeżdzić szybko 1,8 TDS trzeba go trochę cisnąć. Może i mógłbym zejść poniżej 6 litrów na trasie ale to męczarnia. Tak jak mówili koledzy TDS to nie to samo co TDI (VAG) więc nie będzie taki ekonomiczny.

A co do samochodów z chipem to jedną z zalet po założeniu chipa jest spadek zużycia paliwa. Nie będzie on taki wielki ale o około 0,5 do 1 litra, więc mozna go porównywać tylko orientacyjnie do samochodów bez chipa.

 

teoretycznie masz racje, ale praktyka pokazuje, że po założeniu chipa jeździ sie po prostu szybciej i dynamiczniej : rezultat: spalanie pozostaje na niezmienionym poziome, gdyby jeżdzić bardzie j emerycko- pewnie wyszłoby niższe, ale kto wstawia chipa ,żeby potem sie wlec ok 80-90 km/ na trasie???

Opublikowano

przesadzacie z tym opałem, u mnie wikękrzość sprzętów chodzi od 10 lat na opale i i nic nie siada,

co prawda bmka od pół roku dopiero ale 60tysi już zrobiła. najbarrdziej zaawansowany sprzęcik w jaki leje opał to mercedes vario 614 na common rail-u i chodzi jak malina, do tego kuce rosną bo opał energetyczniejszy od ropy.

uboczny skutek to taki że wszystkie jak obrotów nabiorą tak ponad norme to dymek czarny idzie. w betce tak od 3700 to już zaczyna coś ciemniej dawać.

a rzepak ktoś leje bo tege jeszcze nie próbowałem??

Opublikowano

w instrukcji obsługi do e36 jest ostrzeżenie o mozliwości uszkodzenia silnika przy stosowaniu paliw tupu rzepak.

Poza tym oszczdac parę złotych, żeby potem wydać kupe kasy na zawalona pompę, czy wtryski... bez sensu

Opublikowano
Damo książkowo 318 TDS powinien palić po mieście 8,5 litra. Coś więc jest nie tak z tym twoim. Jedź do dobrego elektronika samochodowego niech go podepnie pod komputer. Taka operacja kosztuje ok. 50 PLN. Powinien pokazać co jest źle. Z paliwem nie eksperymentuj. Dodrze napisałeś wcześniej "nigdy opał". Ja w moim 325 TDS sprawdzałem ON z różnych stacji. Najlepiej chodzi (jak na niemieckim ON) na Shell V-Pover Diesel. Po mieście bez szaleństw mieści mi się w 8 - 8,5 litra. Na zwykłym ON też z Shella już nie miał mocy, kopyta brak i spalanie o 1 litr więcej. To, że V-Pover droższy to w przeliczeniu i tak wychodzi taniej bo tego pali mniej.
Opublikowano
Damo książkowo 318 TDS powinien palić po mieście 8,5 litra. Coś więc jest nie tak z tym twoim. Jedź do dobrego elektronika samochodowego niech go podepnie pod komputer. Taka operacja kosztuje ok. 50 PLN. Powinien pokazać co jest źle. Z paliwem nie eksperymentuj. Dodrze napisałeś wcześniej "nigdy opał". Ja w moim 325 TDS sprawdzałem ON z różnych stacji. Najlepiej chodzi (jak na niemieckim ON) na Shell V-Pover Diesel. Po mieście bez szaleństw mieści mi się w 8 - 8,5 litra. Na zwykłym ON też z Shella już nie miał mocy, kopyta brak i spalanie o 1 litr więcej. To, że V-Pover droższy to w przeliczeniu i tak wychodzi taniej bo tego pali mniej.
Opublikowano

no nie tak troche bo jak sie dużo jeździ i samemu naprawia to sie kalkuluje :mrgreen: ale na szczęście tyle jeżdżę i nie trzeba naprawiać

bak paliwa on = 50x3.60=180

bak opał = 50x2,2=110

70zł na baku

10000km=800l zakładając 8/100 to jest 1720zł opał a 2880 ropa

czyli 1160zł na 10000... hmmm?? czy to nie jest oszczędność??

Opublikowano

Odnoszę wrażenia jakby to co ostatnio tu się pojawia to nie jest na temat, ale pewnie się czepiam.

 

Moje 3 grosze.

Jeśli w silniku wydaje się wszystko OK: nie kopci, temperatura dobra, filtry czyste.

 

To może coś z innych spraw, np. Zblokowany hamulec ręczny, pociera i zużywa tę ropkę. Może po przejechaniu parunastu kilometrów sprawdź czy nie są ciepłe te bembenki z tyłu. Tylko uważaj - jak pociera to się możesz oparzyć.

 

A może w moście tylnym nie ma oleju i on się grzeje, lub ma tam smar.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.