Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zwycięzcy:

3-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy BMW z układem Twin Turbo

5-litrowy silnik benzynowy V10 BMW M

2,5-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy BMW

1,6-litrowy silnik benzynowy MINI z turbodoładowaniem

 

Marka BMW zdobyła siedem wyróżnień dla czterech silników, dzięki czemu ponownie wyszła zwycięsko z najważniejszego światowego konkursu silników „International Engine of the Year Award” 2007. Już trzeci raz z kolei jury złożone z 62 najlepszych dziennikarzy z branży z 30 krajów przyznało w Stuttgarcie nagrodę „International Engine of the Year” właśnie BMW. W tym roku główną nagrodę zdobył nowy 3-litrowy silnik benzynowy BMW z układem Twin Turbo montowany dziś we wszystkich modelach popularnej serii 3. Ponadto pierwszy na świecie sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią Twin Turbo wygrał w dwóch kolejnych kategoriach jako „Best New Engine of the Year 2007” oraz w klasie pojemnościowej od 2,5 do 3,0 l.

 

Wysoko wydajny silnik V10, montowany na przykład w BMW M5 i M6, zdobył również dwie nagrody. Ta potężna 5-litrowa jednostka o mocy 507 KM zdobyła, podobnie jak w obu minionych latach, nagrodę „Best Performance Engine of the Year”, zwyciężając także w klasie pojemnościowej powyżej 4,0 l. W latach 2005 i 2006 ten wyjątkowy silnik zdobył nagrodę „Engine of the Year”. „BMW V10 jest nadal niedościgniony”, wyjaśnia członek jury Jeroen Jongeneel z De Telegraaf.

 

W klasie pojemnościowej od 2,0 do 2,5 l zwyciężył 2,5-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC montowany w BMW Z4 Roadster 2.5si i X3 2.5si. Wprowadzony w roku 2001 i stosowany odtąd w kilku milionach samochodów układ płynnej regulacji skoku zaworów sprawia, że silnik osiąga moc 160 kW/ 218 KM, i jest podstawą filozofii BMW EfficientDynamics. „Silnik 2,5-litrowy rozpoznać można już z daleka po wspaniałym brzmieniu”, mówi członek jury Rogelio Rivera-Nava z Meksyku. „Konstrukcja jako sześciocylindrowy silnik rzędowy jest podstawą czystości technicznej tego najsłynniejszego z wszystkich silników BMW. Jazda nim to prawdziwa radość.”

 

Ale to jeszcze nie koniec deszczu nagród, jak spadł na BMW Group. Kolejną nagrodę otrzymali wspólnie partnerzy konstrukcyjni BMW Group i PSA Peugeot Citroën za 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 128 kW/175 KM stosowany w MINI Cooper S, a w odpowiednio adaptowanej wersji również w modelach partnera konstrukcyjnego. Jedną z nowości konstrukcyjnych w tym silniku czterocylindrowym jest innowacyjna technologia turbo Twin Scroll z wtryskiem bezpośrednim.

W ciągu ostatnich 9 lat firma BMW zdobyła w konkursie „Engine of the Year Award” ponad 30 nagród. Jest to imponujący dowód wiodącej pozycji rynkowej BMW w dziedzinie konstrukcji silników.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A tutaj zwyciezcy z poszczególnych kategorii. Jak widać konstrukcje BMW dominują :)...i zgadzam się zdecydowanie z jury że ten 3.0 twinturbo musi być wyjatkowo interesującą jednostką :)

 

Międzynarodowy silnik roku 2007

 

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

 

Nowy silnik roku 2007

 

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

 

Najbardziej ekonomiczny

 

Toyota 1.5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)

 

O wysokich osiągach

 

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

 

O pojemności poniżej 1 l

 

Toyota 1.0 (aygo, yaris, peugeot 107, citroën C1)

 

O pojemności 1 - 1.4 l

 

Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (golf, touran, jetta)

 

O pojemności 1.4 - 1.8 l

 

BMW-PSA 1.6 Turbo (mini, peugeot 207)

 

O pojemności 1.8 - 2 l

 

Volkswagen 2.0 Turbo (golf GTI, audi A3, A6, seat leon FR, skoda octavia RS)

 

O pojemności 2 - 2.5 l

 

BMW 2.5 (325, 525, X3, Z4)

 

O pojemności 2.5 - 3 l

 

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

 

O pojemności 3 - 4 l

 

Porsche 3.6 Turbo (911)

 

O pojemności ponad 4 l

 

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Szkoda tylko, że większość z nas nigdy nie będzie miała możliwości pojeździć na takich silniczkach :cry2: :worried:

 

Ale ogólnie gratulacje dla BMW :clap:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Nie bądź takim pesymistą :) ten 1.6 turbo w Peugeocie (PSA-BMW) i 2.5 w trójce, X3 i piątce to nie jakiś kosmos :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.