Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bmw serii 7 zawsze stanowilo jedno z ostatnich, dominujacych ogniwo lancucha pokarmowego krolestwa motoryzacji. jak po 11 latach intensywnej eksploatacji prezentuje sie najbardziej reprezentacyjna wersja tego modelu, 750i E38, rocznik 1996?

 

NADWOZIE / WNETRZE

 

kabina wyjatkowo przestronnego nadwozia wykonczona jest materialami fantastycznej jakosci, a spasowanie jest idealne. deska rozdzielcza jest w calosci pokryta skora oraz prawdziwym drzewem orzecha. tworzywa zdaja sie posiadac miekkosc podtopionej w letnim sloncu czekolady i grubosc wojtka manna przy zachowaniu wytrzymalosci, solidnosci i jedrnosci kevlaru. podsumowujac - pomimo widocznych znakow zuzycia skorzanej tapicerki mam wrazenie, iz tak doskonale wykonczonych aut juz po prostu dzisiaj sie nie robi.

 

wyposazenie topowej wersji auta jest kompletne. z bardziej ciekawych opcji moge wymienic podwojne szyby, tuner telewizyjny, elektryczne, dwuplaszczyznowe sterowanie regulacja kola kierownicy, czujniki parkowania z przodu i tylu, ksenonowe reflektory, pelna elektryka siedzen z pamiecia 3 ustawien, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.

 

SILNIK / JAZDA

 

nie moge nie powiedziec, ze po ostatniej przejazdzce bmw 740i stalem sie kierowca wymagajacym. osmiocylindrowa jednostka bmw zapewnia wspaniale osiagi i rewelacyjna kulture pracy. w porownaniu z 750i 5.4 v12 "osemka" to jednak nawet nie junior, a mlodzik. dlaczego?

 

podejrzewam, ze sekret lezy w zdecydowanie korzystniejszym przebiegu momentu obrotowego w silniku 12-cylindrowym oraz wiekszej pojemnosci. 740i ma wprawdzie tylko 40KM mniej, ale za to brakuje jej az 90Nm do topowej wersji. co wiecej, maksymalny moment obrotowy w przypadku 750i jest osiagany az 1500 obr./min. (!) nizej, niz w 740i. a jak to wyglada w praktyce?

 

wyobrazcie sobie, ze jezdzicie mocnym, dwa-plus litrowym autem z turbina, bardzo dynamicznym i elastycznym. przywolajcie te tak czeste obrazy tak charakterystycznych dla polskich drog naglych manewrow wyprzedzania rozciagnietej w dlugiej prostej kolumny aut - i teraz pomyslcie, ze robiac dokladnie to samo w 750i, co w pierwszym aucie, nie wyprzedzicie naraz dwoch aut, tylko dwadziescia! przesada?

 

z poczatku tak to wlasnie wyglada; wrazenie, ze auto zbiera sie przyzwoicie, ale bez palpitacji, adrenaliny, kopa w plecy... tylko do momentu, w ktorym nagle spojrzycie na licznik! auto jest tak niesamowicie wyciszone i zaizolowane od oglosow drogi, pracy zawieszenia i szumu wiatru, iz po prostu nie zdajemy sobie sprawy, jak szybko nabieramy predkosci i jak wysoka jest jej aktualna wartosc. pierwszy slyszalny szmer wiatru oplywajacego karoserie pojawia sie dopiero w chwili lizniecia 200km/h. w aucie wyposazonym w podwojne szyby przy tej predkosci w srodku jest mniej wiecej tak cicho, jak w nowoczesnym aucie klasy sredniej przy 120km/h. jedyna czytelna indykacja narastajacego pedu i przyspieszenia jest - poza licznikiem - wprost niewiarygodna liczba aut wyprzedzanych "jednym skokiem" oraz szybkosc transformacji "znikajacych punktow" we wstecznym lusterku.

 

reasumujac - niewyobrazalna dla zwyklego smiertelnika dynamika i elastycznosc przy absolutnie kazdej predkosci obrotowej.

 

UKLADY JEZDNY / KIEROWNICZY

 

auto posiadalo duze opony 245/45 r18 oraz sportowe sprezyny. pomimo utwardzenia samochodu, komfort jazdy pozostaje wciaz na bardzo wysokim poziomie, choc wszechobecne w polskich warunkach koleiny wprowadzaja w zachowanie bardzo neutralnego i stabilnego auta odrobine nerwowosci.

 

hydrauliczny uklad kierowniczy to znak rozpoznawczy bmw i od dawna nie ma na rynku nikogo, kto potrafi zrobic go lepiej. w przypadku siodemki nie mamy jednak do czynienia z ukladem tak ostrym i precyzyjnym, jak w mniejszych i nowszych modelach; nie wyczujemy tu faktury asfaltu, jakbysmy gladzili po nim wlasna dlonia, tak jak mozemy to zrobic w fascynujacej i uzalezniajacej nowym bmw serii 3. sposob pracy jednostki jest zblizony do bmw serii 5 ze zmiennym ukladem wspomagania (servotronic), ktorego nie lubie, poniewaz mam wrazenie, iz momentami uklad dziala bardzo bezposrednio, a momentami jest zbyt silnie wspomagany - i to wszystko przy tej samej predkosci ! (nie mowie tu o zmianie sily wspomagania wraz z przyrostem lub zmniejszeniem predkosci, to jest zupelnie inny - choc drazliwy - temat): jest-nie ma ; jest - nie ma... i chcialabym, i boje sie, jak mysli w polsce wiekszosc atrakcyjnych nastolatek, ale wielu kierowcow woli te zdecydowane - zwlaszcza ci agresywni i szybcy. nie zrozumcie mnie zle, auto prowadzi sie bardzo precyzyjnie, ostro i pewnie, a jakiekolwiek porownywanie tego ukladu kierowniczego z konkurencyjnym z audi a8 po prostu mija sie z celem, bo ten z bmw jest po prostu o niebo lepszy. tyle o precyzji prowadzenia.

 

auto wazy 2 tony i choc zawieszenie jest doskonale, to praw fizyki nie da sie oszukac. na zakretach nie szalejemy, choc zacheca do tego wspomniany uklad kierowniczy oraz stosunkowo neutralne zachowanie pojazdu (z zauwazalna jednak sklonnoscia do wyjezdzania na zewnatrz ciezkim przodem - podkreslam: przodem, nosem), na uwage zasluguje bardzo czujna i wyprzedzajaca, prewencyjna praca systemu kontroli trakcji oraz 'przeciwposlizgowego' (bmw-owskie wersje esp i asr), ktore na szczescie wlaczaja sie odpowiednio wczesnie, aby ocalic nierozwaznego smialka przed gigantyczna moca pojazdu. nawet na zapiaszczonym, ostrym luku pelen gaz nie skonczy sie zadnym nieszczesciem, poniewaz po drodze do kol wasz ognisty temperament zostanie elektronicznie przyciety do poziomu akceptowalnego dla pary tylnych klejnotow monachijskiej kochanki.

 

jedyny problem moze stanowic atak na zakret z nadmierna predkoscia. jezeli chcecie i wejdziecie w zakret rozsadnie, to mozecie dodawac gaz w kazdym ostrym luku coraz wczesniej i coraz mocniej - dopoki jest sucho, nic sie nie stanie; taka niezbedna tarcza antyrakietowa.

 

KOSZTY / OCENA

 

cena - podobnie jak koszty utrzymania auta - jest wysoka. rankingi awaryjnosci rowniez nie wygladaja zachecajaco. nie sztuka jednak zrobic samochod prosty jak konstrukcja cepa, ktory nie bedzie sie psul. bmw serii 7 jest tak dalece zaawansowane technologicznie, ze wiele ze stosowanych w nim rozwiazan jest do dnia dzisiejszego niedostepne dla wiekszosci aut segmentu premium. jezeli jednak kogos stac na utrzymanie auta w pelnej gotowosci bojowej, nie bedzie zawiedziony. jezeli szukacie zwinnego samochodu dla sciganta, idzcie gdzie indziej. to auto przewiezie was w absolutnej ciszy z predkosciami autostradowymi z komfortem, ktory daje tylko pierwsza dzialka niebianskiej heleny.

 

jezeli wlasnie tego szukacie - a macie do wydania do 30 tysiecy - to auto bedzie dobrym wyborem.

 

polecam goraco.

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jezeli wlasnie tego szukacie - a macie do wydania do 30 tysiecy

 

tu bym polemizowal co do ceny czy za taka znajdziesz naprawde dobrze wypasiona wersje i w stanie technicznym bliskim nowemu ale co do reszty opisu to fajny pozdrawiam

Opublikowano

miło się czyta pisarskie zdolności szanownego przedmówcy... :D

tak to właśnie wygląda z 750.

zapytuję jednak, czy na prawdę (patrząc również pod kątem kosztów eksploatacji) nie lepszym rozwiązaniem jest 740 bezynka?

czy różnica jest aż tak widoczna?

na privvie pogadałem z użytkownikiem 750 i twierdzi, że stosunkowo, podkreslam stosunkowo (koszty/moc/komfort) lepsza jest jednak 740. '

pragnę podkreslic, iż wytycznymi są tu paramatry koszt do moc/wygoda.

proszę o wasze zdanie,

pozdrawiam,

tomasz

e 38 jest najlepsze... po prostu
Opublikowano

prosze sie ze mnie nie nabijac :)

 

jezeli chodzi o wrazenia dynamiczne, to wszystko zalezy od wymagan. 750i ma moim zdaniem zdecydowanie lepszy dol i sredni zakres obrotow.

 

jezeli chodzi o wrazenia komfortowe, to 750i ma seryjny EDC, a jazda z pelni sprawnym ukladem amortyzacji tego typu to po prostu nieziemskie przezycie.

 

jezeli chodzi o koszty eksploatacji, to nie moge sie obiektywnie wypowiedziec, poniewaz dopiero raczkuje w tej dziedzinie.

 

pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

Opublikowano

ale esej nasmarowales. ale musze przyznac, ze sie zgadzam.

mam takie auto od 4 lat i nie przestaje mnie ono zadziwiac swoja dynamika.

przed 750-ka zmienialem auta co 1-2 lata, bo przestawaly byc dla mnie atrakcyjne.

jezdzenia 750-ka nigdy nie mam dosc. za kazdym razem jak zasiadam za kolkiem zakoc.h.uje sie w niej na nowo...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
tak właśnie jest, ja naten przykład kupiłem sobie dla jaj 540 bo to niby taka rakieta (nawet w w wersji siedem) a co dopiero w lżejszej budzie to mósi dawać rade myśle sobie, gózik prawdz zadne 4,4 nie ma co sie mocować z V12 750 i dlatego już niechce zadnego 4,4 oglądać na oczy bo to wielkie nieporozumienie jest porównywać ten motor do V12. wszystko w temacie
BMW sie nie psuje
Opublikowano

a oto i bohater ostatniej akcji, odpoczywajacy po ciezkim opilstwie pod moja prawa stopa

 

img249.imageshack.us/my.php?image=p1050483sn1.jpg

 

img292.imageshack.us/my.php?image=p1050480rb6.jpg

 

img297.imageshack.us/my.php?image=p1050485he3.jpg

Opublikowano

Witam,

KOlego VelKosio,

wcale się nie nabijam, na prawdę miło mi się czytało ten esej, nawet sworwardowałem szefowi, zeby się ze swojej A8 wyleczył...

post był serio fajnym stylem napisany, zwłaszcza podobała mi sie "monachijska kochanka" - tak teraz nazywam swoją 730,,, :lol:

coraz bardziej się łamię, żeby łyknąć 750, wystarszają mnie tylko i wyłacznie koszta benzynki,,,

a EDC mam u siebie w mojej, tylko nie mam porównania bo nie prowadziełem siódemki bez EDC... faktycznei taka różnica? i jak się objawia w praktyce?

pozdr,

:cool2:

e 38 jest najlepsze... po prostu
Opublikowano (edytowane)
EDC+nivo to jest naprawde BAJKA, niedosc, ze auto w normalnym (komfortowym) trybie, plynie po drodze, wybiera dziurki bez nurkowan i przechylow nadwozia (to akurat sprawia nivo) to mozesz sobie zafundowac jesz tryb sportowy, gdzie robi sie naprawde twardo i szybko!!! Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
niestety nie mam porownania, jezeli chodzi o jazde e38 z EDC+nivo i bez. moge tylko potwierdzic, iz wyczynem wrecz niewiarygodnym jest zapewnienie nieprzyzwoicie wysokiego komfortu przy oponach 245/45 r18, a zapewnia go wlasnie ten bardzo zaawansowany uklad.
Opublikowano
EDC+nivo to jest naprawde BAJKA, niedosc, ze auto w normalnym (komfortowym) trybie, plynie po drodze, wybiera dziurki bez nurkowan i przechylow nadwozia (to akurat sprawia nivo) to mozesz sobie zafundowac jesz tryb sportowy, gdzie robi sie naprawde twardo i szybko!!!

 

czy to wlasnie do tego celu - regulacji nastaw - sluzy przelacznik przy skrzyni biegow z opcjami "S", "A" i polozeniem srodkowym?

Opublikowano

Nie, nie

 

EDC- masz przelacznik z napisem EDC na glownej konsoli srodkowej, pod panelem klimy, wlaczasz go, zaswieca sie zielona dioda i momentalnie auto sztywnieje-zajebiste uczucie no i jazda!! A ten przelacznik przy skrzyni to jest do trybu pracy skrzyni biegow-"S", tryb sportowy-jak chcesz poszalec na maxa i poczuc 100% mocy tej 5-litrowej bestiit wlaczasz sobie tryb sport i OGIEN, komp bedzie trzymal auto na mozliwe najwyzszych obrotach i najnizszym biegu i zakreca motro do konca-czerwone pole, (zupelnie inny samochod, ja to nazywam przyciskiem MOCY-hehe), tryb "A" zwykly tryb pracy+pod pedalem gazu masz czujnik-jak jedziesz na trybie"A" i chcesz szybko wyprzedzic, gaz w podloge az poczujesz, jak pedal jakby przeskakuje do samego konca i wtedy automat zredukuje do mozliwie najnizszego biegu i jazda! Tryb sport daje naprawde zajbiste uderzenie w plecy.

Niezapomnianych wrazen!!!

Pozdrawiam

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
EDC+nivo to jest naprawde BAJKA, niedosc, ze auto w normalnym (komfortowym) trybie, plynie po drodze, wybiera dziurki bez nurkowan i przechylow nadwozia (to akurat sprawia nivo) to mozesz sobie zafundowac jesz tryb sportowy, gdzie robi sie naprawde twardo i szybko!!!

( czysty rachunek ekonomiczny) itd zdecydowalem sie na 740 ale to moja subiektywna opinia. Do tej pory udalo mi sie ja rozpedzic do 275km/h (zdjety kaganiec) wiec calkiem przyzwoicie, a dwu-litrowe turbo na trasie nie stanowia wiekszego problemu.

Pozdrawiam i gratuluje wyboru BMW!!!

 

nie każdy musi używać "czystego rachunku ekonomicznego" wybierajac silnik w serii 7.

 

gdzie zobaczyles te 275 km/h ?? Bo jakos w mojej e38 za 240 i kreską nie mam wiecej cyferek na liczniku.... rozumiem ze Ty masz? Czy z fusów wywróżyłeś 275 km/h ?????

 

Polecam Ci przejazadke 750 M73 powyzej 200km/h. Chociaz moze lepiej nie... po co masz sobie psuc humor :twisted2:

 

 

ale zaraz zaraz... Ty masz M60 4,0 ... a ja myslalem ze 4,4.... Ojejku.. to jest źle. Jest bardzo źle jeżeli twierdzisz ze jechales tym samochodem 275 km/h :obloki:

 

 

jechalem e32 740 - robi wrazenie.

 

jechalem e38 740 m60.. po uzytkowaniu przez rok e32 750 - 740 e38 to niestety muł.... nie bede porownywal do 750 e38 bo po co.... 4,4 nie daje rady z M73, a o czym mowic w przypadku m60 w e38...

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
wielkie dzieki!

 

ale potrzebuje jeszcze pomocy!!!

 

http://wegner.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2566440

 

czy na tym zdjeciu konsoli srodkowej jestes w stanie zidentyfikowac przycisk do EDC? sprzedajacy zapewnia, ze auto posiada ten system, ale nie jestem pewny.

 

jutro sprawdze jak jest w mojej i zapodam fote na forum ,wydaje mi sie ze edc jest pomiędzy dsc a pdc, napewno ta na zdjęciu nie ma elektrycznej tylnej rolety, jesli nie ma przycisku s edc , to na 1000% auto nie ma edc i niech ci sprzedający głupot nie opowiada

Opublikowano

DEF jaka full opcje masz?? bo cos takiego w 7 serii jest bardzo bardzo niespotykane ,sam jestem ciekawy co tam masz..moze jakies fotki...

 

po drugie masz 740i ze starym silnikiem..kiedys jechalem i stwierdzilem ze porazka jest stary silnik 4.0i..co innego 4.4i..chociaz wogole nie ma co mowic i porownywac do 5.4i..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano

po drugie masz 740i ze starym silnikiem..kiedys jechalem i stwierdzilem ze porazka jest stary silnik 4.0i..co innego 4.4i..chociaz wogole nie ma co mowic i porownywac do 5.4i..

 

 

niedawno na zlocie pewnego klubu bmw był pojedynek na lotnisku E38 744iA vs E32 740iA vs E34 540i manual ( obydwa ze starym silnikiem :roll2: ) i E38 przegrało do 220 o 1,5 długosci auta z E32 a E34 było 2 długosci przed E32. Wiec nie tylko sam silnik sie liczy ale i to w czym jest zamontowany.

Opublikowano
wielkie dzieki!

 

ale potrzebuje jeszcze pomocy!!!

 

http://wegner.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2566440

 

czy na tym zdjeciu konsoli srodkowej jestes w stanie zidentyfikowac przycisk do EDC? sprzedajacy zapewnia, ze auto posiada ten system, ale nie jestem pewny.

 

jutro sprawdze jak jest w mojej i zapodam fote na forum ,wydaje mi sie ze edc jest pomiędzy dsc a pdc, napewno ta na zdjęciu nie ma elektrycznej tylnej rolety, jesli nie ma przycisku s edc , to na 1000% auto nie ma edc i niech ci sprzedający głupot nie opowiada

 

DZIEKUJE, bede czekal na fotki i ich interpretacje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.