Skocz do zawartości

Chiptuning BMW e34 520 24V bez vanos


jarosjaros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie czy ktos z Was chipowal bmw e34 520 24v bez vanos?

Czy daje to dobre efekty na mocy i na spalaniu jak jest?

I jeszcze jedno pytanko jaki ja mam wogole sterownik jaki ma nr podejrzewam ze jest na siemensie bo na silniczku krokowym mam napisane siemens.

Dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego jesli mozna zapytac? gosc ktory by mi chipowal powiedzial ze mialbym o ok 15-20 koni wiecej i Nmetru o 20 wiecej. Nie wiem czy to nie zaszkodzi silnikowi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) a to dobre bylo ;)

 

z vanosem czy bez osiagi sa te same!!

 

jedynie mniej auto z vanosem pali ale nic poza tym :)

 

hehe a 518 ma 113 KM z czym do ludzi czlowieku :D

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wstawienie sie za mna. Powiem szczerze ze brat ma 525 170 km ale 12 zaworowke i prawie na rowno znim smigam. To co warto chipowac? czy poczekac i kupic sobie kiedy mocniejsza? :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o osiągi ale o elastycznosci silnika w pewnym zakresie obrotów.Moje 518 to silnik 115 KM na początku wkręca sie rewelacyjnie, pózniej jest słabiej aż powyżej 3000 obrotów dostaje ponownie kopa.Rzeczywiscie silnik do masy jest trochę za słaby ale w trasie bez problemu można wycisnąć 180-190,doskonale współpracuje z instalacją gazową spalanie w miescie 12l. max wtrasie 8-9 max silnik M-43 po przejechaniu 133 tyś km bezawaryjny.Pisze to wszystko bo na forum nie ma prawie informacji o tym typie, jest postrzegany jako nic nie warty muł i zdechlak a to nieprawda.Jesli traficie na zadbany egzemplarz to bedzie dużo radosci z jazdy i bezawaryjnosci.Co do mojego postu to rzeczywiscie miałem okazje zmierzyć się na krótkim dystansie z 520 bez Vanosa, przegrał o 2 długosci a kierowcą był znajomy mechanik ,który to własnie powiedział -kupujesz 520 to tylko z Vanosem bo można sie zdziwić.Pozdrawiam wszystkich fanów jedynego słusznego samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M43... a ja pisalem o M40 - no to juz lepiej bo lepsza konstrukcja, ale jak ktos potrafi jezdzic to wykorzystuje maksymalny moment obrotowy i moc samochodu a w tym wypadku jest jakby nie liczyc 115 do 150 na korzysc 2.0 :)

 

Co do pytania kolegi... mysle ze lepiej kupic sobie 2.5 a jeszcze lepiej 2.8 i wtedy dopiero myslec o chiptuningu czy innych modyfikacjach, choc zawsze lepiej jak auto ma te pare KM wiecej :)

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moj w sumie ma przejechane prawie210 tys km jestem pierwszym wlascicielem w polsce sprowadzilem go z niemiec a wlascicielem byl 60 letni dziedek. Auto nie na gazie mowie z bratem sie scigalem 525 i prawie na rowno. Ale chyba dam sobie spokoj z chipowaniem. Poczekam jak potanieja i kupie e39 525 (bo marki napiewno NIE zmienie.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam za odpowiedzi.

P.s. Tak dla porownania

 

518i (1994-1995) - 115 KM / 168 Nm przyspieszenie do 100km/h- 12.3

520I (1990-1992)bez vanos - 150 KM / 190 Nm przyspieszenie do 100km/h - 10.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ale uparty :D

 

Nie doczytal kolega ze scigal sie z 12 zaworowym silnikiem czyli m20b25 ktory ma 170 KM wiec roznica wynosi 20 KM ;)

 

Najlepiej jak sie umowicie i poscigacie i bedzie po sprawie - ja i tak obstawiam 2 litrowke :D

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam miałem silnik m40 w swoim byłym E-36 i nawet do E-36 te silniki nie jezdza rewelacyjnie to tylko 4 cylindry no chyba ze is :) ale tego w E-34 nie montowali :) 115 km to na E-34 naprawde niedużo i choćbyś porównywał chociażby do szesciocylindrówki 12v to i tak z garow wypadnie lepiej a do 24v to juz w ogole nie masz co się zrównywać. silnikiem 1.8 to nawet w trójce nic spacjalngo nie zdziałasz a co dopiero w piatce, kolego wyluzuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Ja mam E34 520 24v bez Vanosa i nie ma żadnej różnicy w osiągach między vanosem a bez... Nikt mi nie powie bo miałem 518 - to jest padaka i może startować z mojej dziewczyny Matizem. Twój kolega mechanik albo jest słabym kierowcą albo mu połowa koni uciekła! Z moimi 2l nie masz polotu bo 2,5l -170 KM nie daje mi rady. BMW jest wiele i dużo zależy od stanu auta!!! Mam dużo kumpli którzy mają E34 i każdy o 518 powie tak samo!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
bo miałem 518 - to jest padaka i może startować z mojej dziewczyny Matizem.

 

Z tym Matizem to kolegę trochę poniosło, Każdy jeden Matiz ze zdrowym silnikiem klepie z miejsca nawet 520, a kolega chyba nie jeździł w życiu autem o wadze 600 kg z 3 cylindrowym litrowym silnikiem. Matiz do 60km/h to mały wariat.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamiast dziwnego chipa lepiej rozwiercić otwory w kole fonicznym i przyśpieszyć zapłon o jakieś 4 stopnie,na gazie efekt naprawdę będzie odczuwalny i ze względu na liczbę oktanową gazu bezpieczny.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.