Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.kupilem samochod z amontowanym juz filtrem stozkowym K&N auto fajnie chodzi ale nie wiem jak taki silnik zachowuje sie na fabrycznym filtrze.Czy wie ktos jaka powinna byc optymalna odleglosc stozka od przeplywomierza w BMW 318i E36? Bo teraz stozek mam zamontowany bezpośrednio do przeplywonierza, a moze powinien byc zamontowany w pewnej odleglosci od niego( w jakej?)bo zamierzam umiejscowic filtr w innym miejscu (przy zderzaku zeby filtr nie zasysal cieplego powietrza) bo czuje roznice jak jest chlodniej i cieplej na dworze).
Kocham moja Czarnulkę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

siema, pisze bo tez wlasnie co kupilem 325 ze stozkiem tuz za przeplywomierzem, tu mozna zobaczyc na zdjeciu:

http://www.allegro.pl/item190729109_super_bmw_coupe_e36_325_no_316_320_323_328_.html

 

i co dalej:

czytalem nie raz ze niekorzystnie to wplywa na przede wszystkim moment obrotowy, a dwa ze juz jak wsiadlem za kolko 325 nie poczulem wlasciwie zadnej roznicy miedzy moim wczesniejszym 320 (oba vanos), mimo iz roznica mocy to ok 42 konie i ok 55Nm (dodam ze to 325i jest to po chiptuningu)

 

generalnie czytalem ze przy montazu stozka w miejsce puszki z wkladem nalezy zachowac taka sama dlugosc przewodu, sam sprobuje wydluzyc przewod troche i zobacze co bedzie

Opublikowano

szukalem na necie i znalazlem jedynie ze najoptymalniej jest miec dolot od 62 - 74cm .

Im dluzsza rura - przyrost Nm ,

krotsza przyrost KM w wyzszych partach obrotow.(ile w tym prawdy to nie wiem)

ale zauwazylem ze jak sie scigalem juz z niejeden raz(bo to lubie) to przy mniejszych predkosciach i obrotach auto bylo ciut gorsze od rywali ale jak sie rozpedzilem to momentalnie odrabialem i na duzych predkosciach nikt nie byl w stanie ze mna wygrac .Jedno tez mnie dziwi ze jechalem swoim bmw 318 e36 230km/h i dalej szlo ale koniec obwodnicy byl(kola 16cali 205/50)...czy to mozliwe?(i moze to prawda ze jak jest stozek na przeplywce to ma przyrost mocy na wysokich obrotach)to by tlumaczylo wyczyny mego autka

Moze ktos zna wzor na obliczanie dlugosci dolotu od przeplwomierza ,a moze z przeplywomierzem?(nie wiem) bo chcialbym przesunac moment troche nizej zeby autko zbieralo sie lepiej w nizszych obrotach

Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
nie mam oslonietego i nie mam zamiaru tego robic bo chce wstawic dluzszy dolot i to wtedy bedzie zbedne.tylko dlugosc dolotu trzeba obliczyc .juz mnie leb boli od czytania i szukania na necie .Moze ktos zna wzor na obliczanie dlugosci dolotu?bo chcialbym zwiekszyc elastycznosc silnika tylko jaka dlugosc dolotu? pozdrawiam
Kocham moja Czarnulkę
  • 1 rok później...
Opublikowano

sory za odkopanie tematu :lol:

 

ale zrobiles cos u siebie ?????

 

bo sam mam stozek lezacy w pokoju... hmmm :8)

 

albo czy ktos potwierdzi te wypowiedzi ??

B M W
Opublikowano

niestety nie wiem jak obliczyc dl dolotu ale jak bedzie cieplej bede przedluzac dolot i wcisnac stozek pod zderzak za pomoca takiego zestawu

http://www.allegro.pl/item548262253_uklad_dolotowy_uniwersalny_caly_zestaw.html

 

oraz zmienic stozek na taki

http://www.allegro.pl/item539605247_filtr_stozkowy_znierdzewki_1_8_5l_lpg_odfachowca.html

bo obecny jest zbyt ciezki i obrywa sie kolnierz gumowy...:/

bedzie to metoda prob i bledow- zobaczymy...

Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
to jest tak samo jak z nastawnikami wolnych obrotów czyli silniczkami krokowymi od 1.6 nie pasuje do 2.0 bo jest za mało wydajny z dolotem jest podobnie trzeba znależć złoty środek na to żeby moment obrotowy i moc była optymalna.... ale ja bym nie pchał się w stożek jak masz wydech serie a po drugie będzie Ci się tylko pchał syf do silnika o stożek trzeba dbać są specjalne oliwki (smary) którymi powinno się regularnie po wcześniejszym oczyszczeniu stożka natrzeć go tymi preparatami
Opublikowano
Takim złotym środkiem jest oryginalny dolot z oryginalną puszką i ewentualnie wkładką K&N choć i ta często działa tylko jako sugestia dla naszego mózgu :) Uwierz mi, że wcześniej czy później tak zrobisz. Też miałem stożek nie z wyboru czyli przy zakupie auta i też sie bawiłem i jednak jest to bardzo skomplikowane dobrać długość aby mieć optymalny moment i całą resztę. Wierzyłem w to że jest już wszystko ok do czasu gdy założyłem oryginalne pudło. Do tego dźwięk w cale nie jest taki ładny ze stożkiem i to też dopiero odczuć sie da po zmianie stożka na oryginalny fiiltr. Pewnie posiadacze stożków się nie zgodzą, ale tak to już jest ja też myślałem inaczej gdy pod maską miałem stożek... pozdro
Opublikowano

ja u siebie mam wkladke wlasnie K&N.

 

Z tym czyszczeniem to norma, kupuje sie zestaw za ok 50 zl i starczy na 3 mycia.

 

u siebie mam narazie koncowy wydech dedykowany ultera, w ciagu moze miesiaca zamontuje tlumnik przelotowy w ksztalcie kata, http://allegro.pl/item545610292_tlumik_przelotowy_bmw_mercedes_audi.html kata wywale i to zamontuje, a jesli nie zda to egzaminu kupuje caly tlumnik srodkowy http://allegro.pl/item544321552_tlumik_srodkowy_bmw_3_e36_1_6_1_8_kurier_sklep.html w barany nie chce inwestowac bo szkoda mi kasy a pozatym to tylko 1.8 :lol:

 

dolot bede sam robil, nie mam zadnych wzorow ani nic, chce gu umiejscowic obok tunela do chlodzenia tarcz przy zderzaku albo gdzies tam. Dolot bede robil z alu rurek,ale mam tez rurki z kwasowki, wiec na poczate z tego zrobie. Stozek mam z Racelanda, dosc duzy... a mialem go za free wiec moze wykorzystam ;) jak sie okaze ze to nic nie daje, wruce do wkladki :D

 

mozna zrobic testy i bede chcial sobie takie przeprowadzic, moze to nie profesjonalka ale... mozna sprobowac ;) np.

 

na 2gim biegu 40-80 km/h

na 3cim biegu 40-80 km/h

na 3cim biegu 70-110 km/h

na 4tym biegu 70-120 km/h

na 4tym biegu 90-130 km/h

na 5tym biegu 70-130 km/h

 

robie dluzszy dolot by miec wiecej Nm a nie KM. ale czy wyjdzie czy nie, to nie wiem :D:D

B M W
Opublikowano

od zakupu auta jezdze na filtrach stozkowych K&N pierwszy byl taki

http://img17.imageshack.us/img17/8581/image001tsakc0.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/image001tsakc0.jpg/1/w320.png

nastepne przerobilem lekko dolot i zamontowalem wiekszy stozek tez firmy K&N gdyz stary nie byl juz w dobrej kondycji. Bledem byl montaz zbyt duzego stozka ktory pod wlasnym ciezarem zaczal sie obrywac na mocowaniu,dlatego nowy filtr bedzie bardzoej skierowany w dol i ma lepsze obejmy mocujace-co zapobiegnie obrywaniu.Na stozkach przejechalem juz ponad 100tys km i widac roznice w zachowaniu auta miedzy goracym dniem a np chlodna noca...

http://img18.imageshack.us/img18/2474/imgp290701uk8.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/imgp290701uk8.jpg/1/w320.png

Filtr mam zamiar zamontowac wlasnie w tym miejscu co chce K@mil.

a co do firm stozkow...obecnie jakosc produktow innych firm jest porownywalna do firmy K&N wiec nie ma sensu przeplacac....

Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
Podzielam zdanie kolegi z Wrocławia seryjna puszka z dobrą wkładką to optymalne rozwiązanie tak sie składa że posiadam taką oryginalną puszkę w raz z wkładką GRIENN na sprzedaż nie drogo puszka pasuje do 1.6 M43 1.8 M43 i do 1.8 M42 i M44
Opublikowano
Podzielam zdanie kolegi z Wrocławia seryjna puszka z dobrą wkładką to optymalne rozwiązanie tak sie składa że posiadam taką oryginalną puszkę w raz z wkładką GRIENN na sprzedaż nie drogo puszka pasuje do 1.6 M43 1.8 M43 i do 1.8isM42 i M44
Opublikowano

tak jak wyzej.oryginalna pucha+ewentualnie wkladka. :cool2:

skoro "czuc" roznice chlodna noc a goracy dzien tzn. ze w dzien go najzwyczajniej muli.

stozek panowie to w hondzie...

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano

ja nie wiem, czemu ludzie czepili sie tej hondy albo calibry.... :duh:

 

ale dobra, nie o tym temat.

 

Dzis zagladalem glebiej pod maske, zdemontowalem obudowe filtra z przeplywka, ta dolna czesc obudowy tez odkrecilem. Zaczelem sie zastanawiac jak pokierowac rury dolotu...

 

hmmm... no i mamy troszke maly problem, bo akurat na srodku jest zbiorniczek plynu od wspomagania, trzeba bedzie kabinowac by to ominac, a mozemy tylko blizej strony chlodnicy bo nie chcemy przeciez by nam pasek wieloklinowy cos tam po rozwalal... ogolnie da sie to zrobic ale dolot by byl jakies 30 cm prawie w pionie... od dolu jakies 80 stopni, a to troszke duzo mi sie wydaje...

 

wiec ma ktos moze fotke z zrobionym takim dolotem ??

mysle tez by przesunac zbiorniczek od wspomagania jakies 5 cm wgłąb, ale to trzeba by bylo przespawac. w tygodniu dostane moze komplet czesci ktore zamowilem wiec dopiero moze w nastepny wekend cos podzialam.

 

mowimy o silnikach 4 cyl.

 

poprosze o zdjecie jak ktos ma :D

B M W
Opublikowano
ja nie wiem, czemu ludzie czepili sie tej hondy albo calibry.... :duh:

 

ja do hondy i calibry nic nie mam.bynajmiej do hondy mam szacunek ale niestety brakuje mi jego do ludzi, ktorzy z calibry robia radziecki statek kosmiczny...chodzilo mi o to, ze w hondach stozki i doloty daja juz konkretniejsze efekty.pzdr

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano

http://img88.imageshack.us/img88/6740/pict1634nt3.jpg

 

ja eksperymentowałem parę lat temu nad dolotem w m5025 i najlepsze wyniki uzyskałem na przedłużeniu dolotu o 15 cm (między przepływką a stożkiem). Niema straty momentu i jest odczuwalny przyrost mocy, silnik z chipem, stożek Simota, seryjny wydech. Bardzo ważne !!!!! izolacja cieplana dla filtra, widać na foto. Stożkiem można łatwo zepsuć cały dolot i nie w każdym silniku się sprawdza, kiedyś próbowałem w m40 i rezultaty były fatalne, zostałem przy fabrycznym filtrze.

Samemu sprawdzić możesz w taki sposób:

4 bieg 80 km/h i deska do 120km/h zmierz czas i tak samo ze stożkiem.

Porównaj czas, on prawde Ci powie. :naughty:

Opublikowano

dzieki Bolo za podpowiedz. :D

 

ja bardziej mysle nad stozkiem do dolu... ale zapamietam te 15 cm... tak tez sprawdze.

 

Ale nadal mam nadzieje ze ma ktos przerobke ze zdjeciem taka jaka ja planuje... :) moze byc takze z innych silnikow BMW.

B M W
Opublikowano

jęśli chodzi o wkładkę K&N to również miałem ją w testowaniu w m50b25.

Efekt, auto gorzej chodziło niż na oryginalnym wkładzie mann. Ale to było w silniku 6 cylindrowym nie wiem jak na wkładki chodzą 4.

Pamiętaj, że często wydaje się że auto chodzi lepiej na stożku, słyszysz super brzmienie silnika i wydaje się że to jest to, a efekt zazwyczaj odwrotny, naprawdę trudno jest zrobić dobry dolot w BMW. Beemki mają naprawde perfekcyjne doloty i wydechy (myśle o seri) i trzeba się mocno natrudzić by je poprawić, masz 80% szans na zepsucie sprawy niż na zwycięstwo.... ale 20% to dużo

Powodzenia

Opublikowano
poprostu chce zrobic dla wlasnej satysfakjcji i sprobowac. Zobaczymy co z tego bedzie. A jak cos to wruce do normalnej "puszki", takze nie ma obawy
B M W
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sorka ze odnawiam temat... ale jak Wy stozki do m43 1.8 zakladacie ? macie taka przejsciowke z przeplywki na stozek ?? skad to mam wytrzasnac ?:D pozdro
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

tia, musisz miec wlasnie przejsciowke na odpowiednia wielkosc rurki albo gumy. . I musi ta przejsciowka pasowac do przeplywomierza (BOSHa)

 

to na samym dole.

http://allegro.pl/item577272048_dolot_dedykowany_bmw_e36_stozek_reduktor_rura_alu.html

 

zaraz poszukam fotki bo juz zalozylem u siebie...

 

 

Wiec tak... u mnie potrzebne bylo kolanko 90 i 45 stopni, kilka cm rurki, uzylem 76mm. silikonowych złączek- jedna redukcja z 64(wyjscie z przeplywomierza) do 76mm. i 3 o rozmiarze 76mm. do tego 9 opasek metalowych. 6dlugich stripsow plastikowych.

 

tak to u mnie wygladalo w czasie pracy. Ta metalowa blaszka jest po to by nie ciaglo cieplego powietrza od silnika. caly dolot jest zimny, nawet po przejechaniu 80 km moglem dotknac reka, nawet nie byl cieply... ten czarny kawalek rurki to rurka plastikowa do kanalizacji :P , a tylko po to by wymierzyc dokladnie ile mam uciac metalowej. Zabawy troche bylo z docinaniem ale jakos poszlo. to co trzeba bylo przerobic to zdemontowac jedna syrenke(od klaksonu) i przykrecilem w jedno oczko gdzie byla obudowa org filtra powietrza. do tego musialem sciac uchwyty na wloty do chlodzenia tarcz, u mnie akurat nie bylo ich :P ale w tych plastikach sa takie wystajace i trzebabylo je zrownac. Musialem bo ten stozek jest dosc duzy, wiec jak macie mozliwosc moze byc mniejszy,

 

zdjecie koncowe zrobie jutro ;)

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img21.imageshack.us/img21/1333/p3081491.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img12.imageshack.us/img12/4980/p3081492.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img6.imageshack.us/img6/6444/p3081493.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img23.imageshack.us/img23/4891/p3081494.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img10.imageshack.us/img10/1787/p3081495.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img9.imageshack.us/img9/6826/p3091497.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img8.imageshack.us/img8/3278/p3091498.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img6.imageshack.us/img6/2766/p3091499.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img27.imageshack.us/img27/9730/p3091501.jpg

B M W
Opublikowano
opracowałeś się kolego faktycznie (mi by sie nie chciało) widać że z pielegnujesz swoją miłość :D ale czy nie bedziesz przez ten stożek zbierał całego syfu z ziemi, troche mi to wyglada jak odkurzacz i wszystko wyladuje w silniku,
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.