Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Chce rozwizac wszystkie watpliwosci i wyczerpac temat (ktory ostatnio poruszylem na forum serii 7 przy okazji wymiany oleju w mojej skrzyni) odnosnie rodzaju oleju jaki powinnismy stosowac w naszych automatach. Ponizej 3 linki, pierwszy to opis zasad dzialania skrzyni, szczegolowe dane, rodzaje olejow itd wedlog samoge producenta!!!! Drugi link to tabele z rodzajami olejow do wszystkich modeli BMW z automatycznymi przekladniami, 3 link numercje olejow wedlug roznych dealerow samochodowych-szczegolnie intersujaca pozycja 3 w DRUGIEJ, DUZEJ tabeli, pozkazuje ona numery tego samego oleju Esso ATF LT 711 41 po, kotrych mozemy zamowic ten olej np" w Citroenie, zeby nie przeplacac w BMW.

 

http://www.e38.org/transfund1.pdf

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

http://www.jie.com/oilref.htm

 

 

Mam nadzieje, ze pomoze.

 

Pozdro

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pridatne linki, dzieks!

 

nadal mam watpliwosci jaki olej do mojej buni... e39 10/2001, skrzynia A5S 390R, rozumiem, ze olej TEXACO ETL 8072 B

 

do tej pory wszyscy mnie uswiadamiali, ze wlasciwy jest ESSO ATF LT 71141... zamet w glowie :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Tabela podaje rowniez numer katalogowy BMW, i o pomylce nie ma mowy, spisz ten numerek i kolnij do BMW i Ci potwierdza, ze to ma byc ten olej-Texaco ETL. Link ten jest czescia programu jaki stosuje kazdy serwis BMW, wiec sytuacja jest jasna.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawa nie jest tak prosta, samochod z tego samego rocznika i z ta sama skrzynia (przynajmniej tak mi sie wydaje, ze z ta sama) bedzie mial inny olej, w zaleznosci od tego czy benzyna czy diesel

 

przykladowo: e39 2001 diesel ETL 7045 E, dla benzyny ETL 8072 B

 

z czego to wynika?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
DEF, dobra robota! gdzies tam te linki pojawialy sie w roznych postach, ale chwala Ci za to, ze postanowiles je zebrac do kupy. na pewno sie przydadza.
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Skad masz te info-w serwisie Ci je podali?? Moim zdaniem silnik diesel czy benzyna nie ma tu wplywu na rodzaj oleju w skrzyni-owszem inny moment obrotowy, inne obciazenia przy innych obrotach, ale czy ma to wlpyw na rodzaj oleju w skrzyni??? Najlepiej jest kolnac do BMW podac im te dwa numery o ktorych mowiles i niech powiedza czy przypadkiem nie jest to sam sam olej tylko skatalogowany u nich pod innym numerem-inczej mowiac kolejny sprytny zabieg, zeby nabic kaske???

Daj znac co ustaliles?

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Esso ATF i Dexron 3 mieszaja sie ze soba, wiec mozesz zalac to lub to. Jedyna roznica polega na okresie eksploatacji- Esso wymieniasz wydlug roznych informacji co 60000-100000km a dexrona 3 co okolo 40000km. Ja mialem u siebie Esso ATF i zmienilem go pierwszy raz po 240000km, a zalalem Dexrona 3 i chodzi normalnie mimo, ze mam Zf z zielona tabliczka i krzycza, ze TYLKO ESSO (BMW tez chce zarabiac na czesciach) a dla przykladu ta sama skrzynia, ktora ja mam 5hp30 siedzi w innych autach( Aston Martin) i tam stosuja DEXRONA 3!!!( wszystko to MARKETING, ktory u nas mocno kuleje, a i tak przcietnmy KOWALSKI nie zdaje sobie sporawy, ze codziennie pada ofiara roznych zabiegow marketingowych- STRATEGIA ROZNICOWANIA PRODUKTU TU SIE KLANIA). Przy wamianie jestes w satnie zlac tylko 50-60% tego co jest w skrzyni co oznacza, ze nowy olej pomiesza Ci sie ze starym. Zalej co uwazawsz a na pewno da to 100% lepszy efekt niz brak wymiany. Esso i Dexron 3 (nie 2) sa to oleje tej samej generacji z tym, ze Dexron spelnia wymagania wielu skrzyn w tym ZF a Esso tylko okreslonych skrzyn i zalanie go do innej skrzyni spowoduje ujemne skutki.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skad masz te info-w serwisie Ci je podali?? Moim zdaniem silnik diesel czy benzyna nie ma tu wplywu na rodzaj oleju w skrzyni-owszem inny moment obrotowy, inne obciazenia przy innych obrotach, ale czy ma to wlpyw na rodzaj oleju w skrzyni??? Najlepiej jest kolnac do BMW podac im te dwa numery o ktorych mowiles i niech powiedza czy przypadkiem nie jest to sam sam olej tylko skatalogowany u nich pod innym numerem-inczej mowiac kolejny sprytny zabieg, zeby nabic kaske???

Daj znac co ustaliles?

Pozdro

 

nie do konca mialem racje, w e39 z tego samego roku moze byc inny olej w zaleznosci od tego czy benzyna czy diesel, ale z zestawienia z watku

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18989&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

wynika, ze samochody te beda jednak mialy inne skrzynie

 

mi w bmw bawaria potwierdzili, ze mam lac TEXACO ETL 7045E

 

w punkcie, gdzie zajmuja sie naprawa skrzyn biegow chca lac ESSO ATF LT 71141 - ludzie ci sa pewni na 1000%, ze to ten olej :) w innym warsztacie powiedzieli mi o jeszcze innym oleju, nawet nie jestem w stanie przypomniec sobie nazwy i oznaczenia

 

 

w zwiazku z powyzszym, radze ostroznosc odnosnie tego co mowia w warsztatach...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Zgadza sie, na to co mowia mechanicy, ktorych nie znamy trzeba uwazac i to mocno-ja osobiscie do "nowego" warsztatu zawsze jade juz z wiedza, co mam zrobic i jak mam zrobic i zawsze jestem przy tym-kiedys sie przejechalem i koniec!! Do Twojej skrzyni, mozesz zalac Texaco-to jest tez lifetime olej tylko, ze innego producenta=Esso ATF lifetime=Valvoline ATF lifetime=Dexron 3, wszytkie te oleje mieszaja sie ze soba (dexrona trzeba czesciej zmieniac). Ja rozmawialewm ze swoim bardzo zaufanym mechaniorem z Polski wczoraj (20 lat praktyki w BMW ) i powietwierdzil moje ustalenia i to samo od poczatku mowil, moj inzynierek z fabryki BMW w Stanach, kotry serwisuje moje auto teraz-oleje te mieszaja sie ze soba!!! Reszta to mity i brak wiedzy w tym temacie.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy ten texaco 7045 e to mineral? z kolei esso to syntetyk, tak? czy nie lepiej jest wiec wlac syntetyk? co sie stanie skrzyni, kiedy tak zrobie mimo, ze wedlug instrukcji mam lac texaco 7045 e?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Mi sie wydaje, ze te Texaco to syntetyk rowniez, ale nie jestem nie pewien, ale jesli jest to faktycznie minerla a raczej pol-mineral to skrzyni nic sie nie stanmie . Efekt ujemny moze, nastapic gdy wczesniej miales mineral(pol-mineral) a zalejesz syntetyk. Olej mineralny powoduje tworzenie sie tzw. nagarow (zlogi) i gdy przejdziesz z minerala na syntetyk te nagary zaczna byc wyplukiwane co moze doporwadzic do przytkania kanalow olejowych itd, w efekcie, brak smarownia (lub zbyt male smarownie) i koniec! Ja w poprzednim aucie (zaraz po kupieniu) zmienilem olej ( FACHOWCY z SERWISU BMW w OLSZTYNIE!!!!! - SHIT) i wlali 10W40 (pol-sytetyk), nie zastanawiajac sie jaki olej wczesniej byl zalany a byl pol-mineral i za jakies 400km przy odpalaniu zaczela mi zbyt pozno gasnac kontrolka smarownia. Pojechalem do swojego zaufanego mechaniora (wtedy moja pierwsza wizyta u niego) i zwalilismy miche olejowa no i silniczek byl juz ladnie wymyty (wyplokany z nagarow) a olej nie wygladal zaciekawie, i tak samo kanaly olejowe-przytkane. Na szczescie w pore to zrobilem i luz-pozniej juz zalalem 10w40 bo silniczek byl czysty i jezdzilem kolejne 150000km na 10w40. Nie przechodzi sie nigdy z minerlnego oleju na syntetyczny (olej wyzszej klasy), mozna przejsc odwrotnie z syntetyka na pol- mineralny przy motorach z duzymi przebiegami. Sprawdz co masz u siebie najpierw, ale mi sie wydaje ze te Texaco to syntetyk.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Nie przechodzi sie nigdy z minerlnego oleju na syntetyczny (olej wyzszej klasy), mozna przejsc odwrotnie z syntetyka na pol- mineralny przy motorach z duzymi przebiegami.

 

Czuje sie uspokojony co do Esso w mojej skrzyni i za to bardzo dziekuje.

Pozwalam sobie jedynie na uwage w powyzszej kwesii. Nic bardziej mylnego. Zdecydowanie nalezy pozbyc sie niewlasciwego oleju (niewlasciwy=inny niz przewidzial producent i chodzi mi o klase jakosci, wskaznik lepkosc a nie marke). Oraz (!) przestrzegac terminow wymiany. Nawet jesli olej syntetyczny wyplucze owe nagary i rozszczelni uszczelki to po kolejnych wymiana silnik bedzie czysty i prawidlowo smarowany/chlodzony. A rozszczelnione uszczelki ... sie wymienia.

 

Jesli ktos sie bardzo boi owych wyplukanych nagarow to niech po drodze przejdzie przez olej polsyntetyczny o mniejszych wlasciwosciach myjacych. Naprawde nie wiem skad biora sie powyzsze opinie, chyba ze chodzi zeby bylo "jak najtaniej".

Opublikowano

Oskwil,

 

Wyrwales jedno zdanie z kontekstu i wyciagasz jakies dziwne wnioski. Ja pisalem o tym samym co i Ty napisales-zeby uwazac co sie robi z tymi olejami, a jak zuwazyles ja przeszedlem z pol-minerala na pol-syntetyk, wiec o oszczednosc raczej tu nie wchodzi w gre a tak wogole to nie kasa, byly sensem mojej wypowiedzi tylko pewne doswiadczenie i odp. na wczesniej zadane pytanie czy mozna zalc olej mineralny do skrzyni, lae pytanie nie wynikalo z checi oszcednosci tylko z braku penosci jakiej klasy olejem jest Texaco...... , ktory zaleca tabela BMW do skrzyni w aucie BONO.Jesli ktos posiada auto klasy E39 czy E38 to nalezy zakldac ze stac go na opowiedni olej do tego auta, a jak nie wie jaki olej zalac to pyta na forum oczekujac jakiejs konkretnej odp. Mi sie wydaje, ze Texaco... jest syntetykiem jak rowniez Esso ATF... i nie ma problemu.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
DEF, jeszcze raz dziekuje za wyjasnienia z olejem w skrzyni. Jesli cos Cie zdenerwowalo w moim poscie to informuje, ze nie bylo to moja intencja.
Opublikowano

Oskwil,

Spoko luz, moze nie do konca bylem jasny w swojej wypowiedzi, wiec ja sprostowalem-nerwy to bylby gdyby, nie bylo forum a tak sobie mozemy pogadac!!!!:cool2:

Pozdrawiam

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.