Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

zamierzam się przesiąść do E38, silnik 2,8-3,0 w benzynie. Mam pytanie jakie są koszty utrzymania , co się najczęściej sypie i ile kosztuje,nadmieniam, że na 100% ją zagazuję. Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

ja bym nie gazował,mam kilku znajomych z e38 z gazem i wszyscy narzekają

co się sypie? róznie, przeciez gros e38 w naszym kraju to auta wiekowe,najmłodsze mają po 7 lat.

najczęsciej sypie się zawiecha tzn wachacze+amory+tueje+końcówki drążków itd patrz - stan dróg,i ogólnie e38 ma dosyć delikatne zawieszenie,koszty nie są jakies strasznie wysokie jeśli koszystasz z zamienników - przykład wahacz górny zamiennik 90 zł oryginał 900 zł,pieprzą sie tez z tego co słyszałem drobiazgi elektryczne tzn podnośniki szyb,centralne zamki,przetowrnice w ksenonach itp - tu już nie ma przebacz z reguły wszystko musisz kupować w oryginale - zamienników brak - możesz posiłkowac sie używkami ale jak długo pochadzą- kto wie

przede wszystkim musisz szukac auta w 100% bezwypadkowego i bmw a w szczególności 7er nie lubi skąpstwa w serwisie i druciarstwa

ja kupiłem swoja 750 od 1 wlasciciela w Niemczech , bezwypadkowa,ksiazka itp - auto bylo naprawde w super stanie,a juz wlożylem w nią okolo 8000 zł na pierdulki+serwis

zwykły przeglad w 750 (tzn filtry+paski+olej) kosztawał mnie cos kolo 2500 zł

 

tak ze koszty nie są małe

Opublikowano
robertzpoznania ale koszty wzrastaja takze z tym ze masz 750 v12 to juz wyzsza szkola jazdy i to z serwisem czesciami itp jest drozsze, do kolegi biotit jezeli nie zarabiasz pozadnie to bym sie zastanowil, bylo na innym forum cos w stylu czy bedzie mnie stac na e39 zarabiajac 2000 netto przy czym kolezka mieszkal z rodzicami i mial cala kaske dla siebie i sie ciezko zastanawial a przeciez nie bedziesz calej kaski ladowal w auto przy czym E38 jest raczej drozsze w utrzymaniu niz E39 prawda jednak gratuluje wyboru E38
Opublikowano

Witam,

cztery miesiące temu kupiłem 730i, rocznik 95.

wymieniłem niektóre części zawieszenia (koszt ok 1000pln) bo stukało, i teraz mam spokój. uwazaj na kable od wspomagania kierownicy, bo jesli nie były zmieniane to mogą się rozszczelnić, u mnie tak było, koszt wymiany ok 350 pln (dwa przewody + robota).

benzyna - mam 100km dziennie do pracy i z powrotem, wydaję miesięcznie 1200 na benzynę,

miałem problem z ksenonem, mrygał i okazało się że to przetwornica, więc kupiłem trafiony reflektor za 350 pln i wymieniełm ta przetwornicę, chodzi jak złoto,

wyswietlacze nie działają - klima, panel radia i zegary, ale koszt wymiany mnie przerasta - po ok 500 pln na panel

elektryka działa bardzoi dobrze, nie mam na razie żadnych problemów,

pewnie będziesz miał żółte kierunki - można spokojnie kupić jasne, białe i wymienić, plus żarówka żółta do środka za 3,50. kierunki za 50 zł za dwie sztuki,

telefon działa na simplusie,

jesli moge coś doradzić, kupuj roczniki jakoś 98, 99, bo masz pewność że wyswietlacze będą działać, we wcześniejszych rocznikach możesz mieć mieć problem,

hamulce jak to hamulce, sam wiesz, musisz obejrzeć czy nie są zjechane,

i tarcze starte,

wiem jedno, że będziesz miał duży komfort z jazdy, ale to chyba jasne,

 

powodzenia,

i gratuluję wyboru

e 38 jest najlepsze... po prostu
Opublikowano
Witam Ja kupilem 730A 95r. ok 2 miechy temu jak narazie wymienilem tarcze z klockami bo były krzywe koszty z robocizna 500zł oczywiscie kolega mechanik robil mi to ktory ma znizki 30 % no i wymiana oleju 270 zł. podswietlenie itd wnetrze w idealnym stanie takze raczej mysle nad udoskonalaniem tz poleprzaniem wizualnie niz nad naprawami :roll2: .
Opublikowano

dziękuję wszystkim za info, ja mam rodzinę w Niemczech i Oni póki co nic ciekawego nie znalazli, były 2 750 i 740 ale miały po 400 tys km przejechane. Póki co mam czym jeździć i czekam na okazję. z 98-99. Nie wiem ile palą smoki 750 i 740, podobno również ciężko je zagazować.

czekam na dalsze relacje , pozdrawiam serdecznie :cool2:

Opublikowano

Moje 728 spala około 14,5 tyle jest na kompie ale muszę przyznać że Wrocław jest mega zakorkowany.

Po wieczornych przejażdżkach okło 13,5

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

730 zakup z marca, autko z niemiec od pierwszego własciciela... minusem to ze auto 1,5 roku stało ... bo właściciel zmarł i było wymeldowane.

Wymiana oleju ok 300zł ... ale kupiłem dwie bańki o 5litrów ;)

POcił sie na deklach od zaworów , z jednej strony dość ostro wiec wymiana uszczelek , 2x 116zł + gumki w śrubki 65zł , pęknieta obudowa termostatu 86zł ... jeżeli chce się mieć dobre autko..to nawet jak kupisz zadbane to troche wydasz na początęk... ale to normalne przy każdym aucie... mechanicznie no a potem estetyka - moja jest troche porysowana wiec w przyszlym tygodniu wstawiam do poprawek lakeirniczych, koszt ok 1500zł , lampy wymieniam na kryształki 600zł i prżód i boki na białe... 160zł ... Uważam że auto nie jest duużo droższe niz inne auta... nie porównujac z Fiatem CC , jeżeli kupisz dobre auto... to bedzie ok... jak kupisz za 17-18 tys zł.... to odczuejsz koszty utrzymania :)

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

730 zakup z marca, autko z niemiec od pierwszego własciciela... minusem to ze auto 1,5 roku stało ... bo właściciel zmarł i było wymeldowane.

Wymiana oleju ok 300zł ... ale kupiłem dwie bańki o 5litrów ;)

POcił sie na deklach od zaworów , z jednej strony dość ostro wiec wymiana uszczelek , 2x 116zł + gumki w śrubki 65zł , pęknieta obudowa termostatu 86zł ... jeżeli chce się mieć dobre autko..to nawet jak kupisz zadbane to troche wydasz na początęk... ale to normalne przy każdym aucie... mechanicznie no a potem estetyka - moja jest troche porysowana wiec w przyszlym tygodniu wstawiam do poprawek lakeirniczych, koszt ok 1500zł , lampy wymieniam na kryształki 600zł i prżód i boki na białe... 160zł ... Uważam że auto nie jest duużo droższe niz inne auta... nie porównujac z Fiatem CC , jeżeli kupisz dobre auto... to bedzie ok... jak kupisz za 17-18 tys zł.... to odczuejsz koszty utrzymania :)

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

730 zakup z marca, autko z niemiec od pierwszego własciciela... minusem to ze auto 1,5 roku stało ... bo właściciel zmarł i było wymeldowane.

Wymiana oleju ok 300zł ... ale kupiłem dwie bańki o 5litrów ;)

POcił sie na deklach od zaworów , z jednej strony dość ostro wiec wymiana uszczelek , 2x 116zł + gumki w śrubki 65zł , pęknieta obudowa termostatu 86zł ... jeżeli chce się mieć dobre autko..to nawet jak kupisz zadbane to troche wydasz na początęk... ale to normalne przy każdym aucie... mechanicznie no a potem estetyka - moja jest troche porysowana wiec w przyszlym tygodniu wstawiam do poprawek lakeirniczych, koszt ok 1500zł , lampy wymieniam na kryształki 600zł i prżód i boki na białe... 160zł ... Uważam że auto nie jest duużo droższe niz inne auta... nie porównujac z Fiatem CC , jeżeli kupisz dobre auto... to bedzie ok... jak kupisz za 17-18 tys zł.... to odczuejsz koszty utrzymania :)

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
730 zakup z marca, autko z niemiec od pierwszego własciciela... minusem to ze auto 1,5 roku stało ... bo właściciel zmarł i było wymeldowane.

Wymiana oleju ok 300zł ... ale kupiłem dwie bańki o 5litrów ;)

POcił sie na deklach od zaworów , z jednej strony dość ostro wiec wymiana uszczelek , 2x 116zł + gumki w śrubki 65zł , pęknieta obudowa termostatu 86zł ... jeżeli chce się mieć dobre autko..to nawet jak kupisz zadbane to troche wydasz na początęk... ale to normalne przy każdym aucie... mechanicznie no a potem estetyka - moja jest troche porysowana wiec w przyszlym tygodniu wstawiam do poprawek lakeirniczych, koszt ok 1500zł , lampy wymieniam na kryształki 600zł i prżód i boki na białe... 160zł ... Uważam że auto nie jest duużo droższe niz inne auta... nie porównujac z Fiatem CC , jeżeli kupisz dobre auto... to bedzie ok... jak kupisz za 17-18 tys zł.... to odczuejsz koszty utrzymania :)

 

dokładnie!

ja w swoja 750i koło 8000 a auto była od 1 wlasciciela,w super stanie i w 100% bezwypadkowe - a oto pierdułki(fakt faktem ze robilem wszystko na tip-top,jako ze moją betkę traktuję jak kochankę :)

 

- wachacz

- 2 tuleje wachacza

- pasek od pompy wspomagania (bo był sparciały)

- drązki kierownicze

- łączniki stabilizatora

- drązek kierowniczy bo był wybity

- przetwornica do ksenona (tu używka)

- tarcze

- klocki

- wymiana oleju

- wymiana płynów

- wymina oleju w skrzynki+usczelki+śrubki

- poszybie bo częśc gumowa była lekko sparciała

- komplet opon 20 cali (używki ale w bardzo dobrym stanie)

- zakup 16 zime+opon zimowych(tu akurat śmiech bo felgi oryginalne styling 6 kupilem za ....400 zł :)

 

tak że troszkę wyszło

 

a czeka mnie jeszcze wymiana świec (12) + odboje amora bo troszkę na nich puka i są sparciałe

Opublikowano

Napewno nie kupuj oby taniej... i odradzam z Polski... nie mówie że wszystkie... ale wiekszość wymagają dużej pracy i finansów... ( wiadomo jak u nas- jeździ jeździ... jedno sie popsuje drugie trzecie przyspawa ... a potem sprzedaje ) ... nie jest tak w każdym przypadku ale jak oglądąłem kilka sztuk w polsce i naprawde szału niema... mimo iż w polsce można kupić 96-96 rok za 17 - 18 tyś ... wolałem kupic coś "lepszego" ... za swoją zapłaciłem 5200x 3.93 = 20 400 + transport 2000 z Monachium + opłaty ok 2000, sporo ale wiem co mam ...Sa u nas też drogie... ogładąłem ładna 95 ale 4,4 litra za 26700... i naprawde godna uwagi... jednak dla mnie za duży silnik...

 

Krótko ... rozsadek przy kupnie... a nie tylko żeby mieć... i nie najtanszym kosztem...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

- tarcze

- klocki

- wymiana oleju

- wymiana płynów

- wymina oleju w skrzynki+usczelki+śrubki

- poszybie bo częśc gumowa była lekko sparciała

- komplet opon 20 cali (używki ale w bardzo dobrym stanie)

- zakup 16 zime+opon zimowych(tu akurat śmiech bo felgi oryginalne styling 6 kupilem za ....400 zł :)

 

a czeka mnie jeszcze wymiana świec (12) + odboje amora bo troszkę na nich puka i są sparciałe

 

witam,

 

mam pytanie ,

co do poszybia - czy chodziło o podłużną uszczelkę pod przednią szybą? tą na której są osadzone wycieraczki.

u mnie też jest sparciała i chciałbym się dowiedzieć jaki koszt,

i jeszce jedno - jakie tarcze uzyłeś?jakiej firmy,

pozdrawiam i dzięki z góry

e 38 jest najlepsze... po prostu
Opublikowano

witam,

 

mam pytanie ,

co do poszybia - czy chodziło o podłużną uszczelkę pod przednią szybą? tą na której są osadzone wycieraczki.

u mnie też jest sparciała i chciałbym się dowiedzieć jaki koszt,

i jeszce jedno - jakie tarcze uzyłeś?jakiej firmy,

pozdrawiam i dzięki z góry

 

 

tak to jest ta uszczelka pod przednią szybą , tu jest numer częsci bmw

- 51718125477 - cena w aso ok 160 zł

tarcze kupiłem brembo,klocki jurid

Opublikowano
ja bym nie gazował,mam kilku znajomych z e38 z gazem i wszyscy narzekają...

Mam gaz od ponad 3 lat - nic nie narzekam - jeżdzę tylko na przeglądy LPG co 15000km. Znam też wiele osób, co ma gaz w V8 jaki i R6 i nie mają problemów, trzeba tylko instalować dobrą instalację i u gazownika, który instalował w takich samochodach, a nie eksperymentuje ...

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E38

Spalanie BMW E38 cykl miejski (l/100km):

728 -13,7 ;

730 -15,5 ;

735 -17,2 ;

740 -18,1 ;

750 -19,6 ;

Coś pokręcone - silnik 3.5l mniej więcej pali tyle samo co 3.0l

Myślę, że te zużycia paliwa w przeciętnym mieście, to mniej więcej trzebaby ustawić (patrząc na dane innych źródeł) :

728 -12-13

730 -14,5-15,5

735 -14,5-15,5

740 -15,5-16,5

750 -18-20

Ale proszę nie czepiajcie się, bo miasta są różne i różnie wychodzi zużycie - podajemy mniej więcej "rząd" wielkości. Ja po mieście wychodze (735) - 14-17l/100km LPG, czyli byłoby 12.5-15l/100km Pb, ale raczej nie mam ciężkiej nogi i miasta raczej mam "spokojniejsze" w korki :)

 

Co nawala - w zasadzie większość została już wymieniona w wątku :

- ogólnie zawieszenie (w zasadzie jak w każdym samochodzie) - nie jest tanie, ale też nie jest strasznie drogie - dużo dobrych zamienników, a i niektóre oryginalne elementy nie są bardzo drogie - gorszy przypadek jeżeli ktoś ma EDC i trzeba mu wymienić amorki ... :(

- wyświetlacze liczników, klimy, MID - jakieś 90% E38 ma je uszkodzone (w innych modelach też padają ...) - ja robiłem akurat tylko liczniki, klimę mam OK, a MID-a nie mam (nawigacja)

Po za tym co nawala w E38 i nie tylko, było już wiele razy na forum :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
ale to byly dane z wikipedii to bym je traktowal z przymruzeniem oka redaguja ja internauci mozesz sam nawet sobie jakis temat napisac i moze nie byc dobry wiec tak samo ze spalaniem
Opublikowano

Tylko trochę tam pomieszali (albo zwróć uwagę), że 13.7, 728 jest przy manualu, a 16,5 przy automacie, a 735 jest tylko przy automacie 17.2l, różnica 0.7l/100km, przy automatach pomiędzy 735 i 728, to chyba trochę za mała różnica, jednocześnie pomiędzy manualem, a automatem 728, 3l różnicy, to trochę za dużo ...

Ja mam dane z oryginalnej instr do BMW E38 (manual/automat):

728 - 14.5/16.0

735 - 18.0/18.5

740 - 18.6/19.5

750 - -/21.2

Mniej więcej zgadza się z tym co napisałem wcześniej minus ok. 3l - ja podałem dla "lżejszego" miasta, dane techniczne przewidują dość ciężkie warunki miejskie.

Zgadzam się, że 735 w porównaniu z 728 będzie po mieście palił jakieś 2-3l więcej, ale aby spalił 17l, to musi ciężkie miasto lub ostrzej jeżdzić ... czyli chyba się tu zgadzamy :)

 

PS Po za miastem różnice są już znacznie mniejsze - różnice pomiędzy sinikami 728 i 735/740 oraz 735/740 i 750 są ok. 1-1.5l/100km (735 i 740 mają przy idealnych warunkach poza miejskich bardzo podobne zużycie.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Tylko trochę tam pomieszali (albo zwróć uwagę), że 13.7, 728 jest przy manualu, a 16,5 przy automacie

 

Hmm ta różnica o której piszesz jest między wersją normalną a "L" Longiem 13,7 i 16.5 (za słaby silnik do longa)

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Jak sobie wyjaśniliśmy na priv. ;) różnica wynika z tego, że zużycie paliwa w Long-u jest napisane dla automata (Longi były tylko automaty), a dla krótkiej wersji - manual-a. Long nie może palić więcej niż kilka dziesiątek (0.1-0.3l/100km) od krótkiej wersji, bo jest tylko trochę cięższy - przy tym samym wyposażeniu ok. 20-40kg

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Sebast pisał:

Myślę, że te zużycia paliwa w przeciętnym mieście, to mniej więcej trzebaby ustawić (patrząc na dane innych źródeł) :

728 -12-13

730 -14,5-15,5

735 -14,5-15,5

740 -15,5-16,5

750 -18-20

 

Ja mam dane z oryginalnej instr do BMW E38 (manual/automat):

728 - 14.5/16.0

735 - 18.0/18.5

740 - 18.6/19.5

750 - -/21.2

 

Sebast ta dolna wersja jest chyba bardziej dokładniejsza. Nie przypominam sobie aby VERB był mniejszy niż 18,5 ale przypominam sobie VERB = 20,5 :D W trasie zazwyczaj 16,8 - 17,2.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.