Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kupiłem niedawno 520i z automatem...tylko niea bardzo wiem do czego tam służą tryby "1,2i 3" oraz przycisk po lewej stronie drążka z napisem M,E,S i jak go używać,......proszę pomóżcie
Opublikowano

jezdziłem kiedys automatem ale nie w BMW i tak, 1,2,3 to było u mnie jakby ręczne blokowanie do ktorego biegu ma zmieniać. Czyli jak dałem na 3 to nawet przy wysokich obrotach nie zmienił na 4. oczywiscei ruszał z 1 biegu. S to spotowa jazda, E to chyba ekonomiczna a M to chyba zimowa, ale tego nie jestem pewien. Myśle ze jak ktoś ma automa w BMWE to odpowiedz będzie od ręki i pewna.

PS napewno gdybys poszukał na forum byś już znalazł odpowiedź. :search:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jest dokładnie tak jak napisał Barto:

S - tryb sportowy skrzyni

E - tryb ekonomiczny

M - tryb zimowy

1, 2, 3 - blokowanie biegów 1, 2 i 3 czyli jak wrzucisz 3 to skrzynia będzie pracowała na biegach od 1 do 3, a 4 już nie wrzuci.

 

Poszukaj na forum - było trochę o tym jak korzystać ze skrzyni automatycznej i co robić żeby wytrzymała jak najdłużej.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

W niektórych wersjach (u mnie) zamiast M jest * 'śnieżynka'.

I uprzedzam Twoje pytanie, przesuwając przycisk na S zmieniasz tryb na sport. Powrót do standardowego E odbywa się przez wciśnięcie przycisku (w dół, w góre wcisnąć się nie da :lol: ) lub po wyłączeniu silnika, skrzynia powróci do trybu E.

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Opublikowano

no faktycznie można dużo znależć przeszukując fprum(ale jestem nowy wiec.....)

jest jeszcze taki numer że niewiem jak się przełącza te przyciski S,E,M....albo są zepsute.Próbowałem przyciskać ale nic się nie dzieje

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No przecież marco Ci napisał...

S, M lub * przesuwasz, E wciskasz...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Jest dokładnie tak jak napisał Barto:

S - tryb sportowy skrzyni

E - tryb ekonomiczny

M - tryb zimowy

quote]

 

A ja wyczytałem w instrukcji, że M - to tryb zmiany ręcznej :shock: (oczywiście nie jest to steptronic) i jest to co innego niż śnieżynka *.

Występowały skrzynie z programem zimowym, z manualnym i tzw. adaptacyjnym (oznaczone literą A). Po przełączeniu na M skrzynia włącza tylko ten bieg, który wybierze się dźwignią? Trochę to dziwne. Wieczorem sprawdzę u kolegi jak to jest z tym M :? .

 

1 - włączasz np. w sytuacji, gdy musisz podjechać pod jakiś stromy podjazd i nie chcesz, by skrzynia włączała 2 bieg. Maxymalne wykorzystanie siły silnika np. gdy chcesz kogoś wyciągnąć z rowu itd.

 

2,3 - używa się podczas jazdy w górach. Często można napotkać niewtajemniczonych posiadaczy automatów, którzy podczas stromego zjazdu cały czas depczą hamulec, bo skrzynia wrzuca im 4 lub 5. Wystarczy zmienić położenie dźwigni sterowniczej na 3 i można wykorzystać hamowanie silnkiem. Polecam. Równie dobrze można tą funkcję wykorzystywać podczas podjazdów na duże wzniesienia (a jeszcze jak ciągniesz przyczepę....)

W skrzyniach nowszych i tych z AGS (adaptacyjny program zmiany biegów elektronika myśli za kierowcę i sama wie kiedy można hamować silnikiem.

 

W BMW 518i, 524TD, 525TD było tak P,R,N,D,3,2,1

W BMW 520i, 525i, 530i, 540i było tak P,R,N,D,4,3,2

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Pewnie poprzedniemu właścicielowi rozlał się shake z McDonalda :norty: i przyschło w zakamarkach. To działa jak klej :D
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

.....qrcze a wiesz że z tym sheikiem to możliwe(???)deska był cała zajebana czymś klejącym ,nie moglem doczyścić :D

spróbuję coś z tym zrobic

Opublikowano

No widzisz.... 8) :wink: Przyciski tego typu mogą się blokować.

Wystarczy, że syf jest w samochodzie,a jeszcze jak zaleje się ten syf jakąś "zaprawą"....to efekt jest "murowany" :norty:

W ogóle przyciski od opuszczania szyb, od świateł awaryjnych i ten od automatu są najbardziej narażone na wszelki brud.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Tak jak wspomniałem wcześniej zajrzałem do BMW 535i ze skrzynią z programem M.

Po włączeniu tego przycisku na D nic się nie dzieje :shock: . Normalnie zmienia biegi.

Gdy włączyłem 2 z przyciskiem M - wyraźnie poczułem różnicę w ruszaniu. BMW ruszał z 2 i nie włączał biegu wyższego. Cały czas jechał na 2.

Zatrzymałem się i przestawiłem dźwignię na 3 przy cały czas wciśniętym przycisku M. No i teraz nie wiem czy ruszałem z 2 czy z 3 (czy to możliwe ruszać z 3 :?: ) Pewne jest tylko to, że skrzynia nie zmieniała ani razu przełożenia, nawet podczas wduszenia pedału w dechę nie było redukcji. Można było się rozpędzić ponad 100 ale silnik już nieźle kręcił. Wniosek - to była trójka i z trójki chyba ruszyłem.

Był to model 535i z automatem P,R,N,D,3,2,1.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Pewnie poprzedniemu właścicielowi rozlał się shake z McDonalda :norty: i przyschło w zakamarkach. To działa jak klej :D

 

Dobre, dobre :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Opublikowano
... No i teraz nie wiem czy ruszałem z 2 czy z 3 (czy to możliwe ruszać z 3 :?: ) Pewne jest tylko to, że skrzynia nie zmieniała ani razu przełożenia, nawet podczas wduszenia pedału w dechę nie było redukcji. Można było się rozpędzić ponad 100 ale silnik już nieźle kręcił. Wniosek - to była trójka i z trójki chyba ruszyłem ...

Mozna ruszać z 3-ki w automacie. Biegi w automacie są inaczej zestopniowane i "działają" zupełnie inaczej niż w manualu. W manulalu masz 5 (lub czasami 6) biegów i koniec, a w automacie masz 5 (w starszych 4) biegi, ale oprócz tego masz przekładnie hydrokinetyczną, która robi płynną "zmianę" przełożenia. Np. u mnie 5 bieg, automat włącza nawet przy ok. 45-50km/h i da się nawet delikatnie przyspieszać (jak się mocniej naciśnie, to już zrobi redukcję ...), ale to jest nie tyle zasługa automata, co i silnika ... I tu pytanie do właścicieli V8 z manualem (tak z ciekawości), czy przy tych ok. 50km/h jak włączy się 5 bieg to da się jechać, czy nie za bardzo ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

zgadza sie ruszales i jechales na biegu 3..

U mnie jest 2,3,4 i przy wcisnietej sniezynce auto rusza z biegu ktory akurat jest wrzucony i na tym biegu jedzie...Dobre przy ruszaniu na lodzie... :)

Czy w czasie jazdy mozna zmieniac miedzy 2.3.4 ???

Opublikowano
Można (z tego co wiem), jedynie ostrożnie przy redukcjach - nie wiem czy te skrzynie są "idiotoodporne"

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Można (z tego co wiem), jedynie ostrożnie przy redukcjach - nie wiem czy te skrzynie są "idiotoodporne"

 

wg moich mechaniorów dwóch - niestety nie ... właśnie automat można najłatwiej przez głupotę spieprzyć ... czyli zabawa biegami podczas jazdy ...

 

Stawianie auta na przechyle na begu P bez hamulców ... etc ...

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano

Teoretycznie zgadza się, praktycznie to jest różnie.

Np. jeżeli chodzi o "P" to w instrukcji (u mnie) kompletnie nie ma uwagi, aby przy dużych pochyłościach używać "ręcznego" (jest tylko taka uwaga przy skrzyni manualnej - co jest oczywiste, bo silnik może nie "utrzymać" samochodu.

U mnie np. możesz podczas jazdy włączać cokowiek i tak włączy tylko to co jest "rozsądne", chociaż akurat "P" nie próbowałem ..., ale "R" zdarzyło mi się raz włączyć podczas jazdy w przód i nic się nie stało - nie włączył "R". Podobnie jak przy "ręcznym" przełączaniu (na steptroniku), nie pozwoli np. "przekręcić" silnika, czy włączyć 5 biegu jadąc np. 10km/h ...

Ale przy starszych automatach można sobie "namieszać", z resztą przez "głupotę" manuala też łatwo "załatwić".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Czy w czasie jazdy mozna zmieniac miedzy 2.3.4 ???

 

W starszych automatach warto przeczytać instrukcję obsługi zanim się cos poprzestawia w czasie jazdy :D . Nowsze, tak jak Sebast powiedział są idiotoodporne i nie wybierają "pochopnie" nastawionych programów zmiany.

 

Generalnie jest tak:

Dźwignia selektora przełożeń posiada blokadę (przycisk na dole) niektórych nastawów. Wszystkie nastawy, podczas których nie jest konieczne zwolnienie blokady - są dozwolone podczas jazdy. Te, które wymagają wciśnięcia przycisku - nie powinny być włączane bez zaznajomienia z instrukcją obsługi skrzyni. I tak np. z programu D nie da sie włączyć bez zwolnienia blokady programów 3,2,1 - w instrukcji wyraźnie jest napisane, by nie włączać 3 a tym bardziej 2 przy prędkości wyższej niż (jakaś tam).. wiadomo redukcja z 4 biegu na 3 przy prędkości 140 jest zabójcza... a niestety starsze automaty pozbawione wysublimowanej elektroniki nie są idiotoodporne. Co innego, gdy z 3 chesz przestawić na D, albo z 2 na 3. Selektor chodzi bez blokady i można to robić zawsze.

Każdemu świeżo upiecznonemu posiadaczowi automata radzę jednak przeczytać instrukcję obsługi automatycznej skrzyni biegów, zanim zacznie eksperymentować.

To co napisałem powyżej opieram o własne doświadczenie na automacie w BMW 318iA w wersji nie-idioto-odpornej.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
I tu pytanie do właścicieli V8 z manualem (tak z ciekawości), czy przy tych ok. 50km/h jak włączy się 5 bieg to da się jechać, czy nie za bardzo ?

 

 

Jasne, że się da. I nawet da się przyspieszać. I to jest właśnie piękny silnik - bardzo elastyczny, nie trzeba co chwilę zmieniac biegów w mieście, choć odbija się to w spalaniu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli przy tych 50km/h nie będziesz zbyt mocno "dociskał", to nie będzie palić więcej. A co do elastyczności to jest fakt, wg mnie nawet lepiej niż w dieslach.

Sliniki zawsze mniej palą, im mniejsze obroty, chyba, że zaczyna sie dośc mocno "cisnąć", jedynie trochę niekorzystniej wpływa na trwałość, ale to tylko przy dużym "dociskaniu" przy baaardzo małych obrotach.

Z resztą charakterystyki to pokazują - nawet przy 1000 obr/min, ma moment sporo ponad 200Nm

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.