Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem dzisiaj niecodzienny wypadek... :!:

 

Jadąc moim BMW zablokowały mi się nagle tylne koła.

Jako że (na szczęście) nie jechałem zbyt szybko to samochód stanął jak wryty w ziemię nie powodując żadnej kolizji.

Ale... koła się tak zblokowały, że w 5 osób nie mogliśmy sobie poradzić z przepchnięciem go na pobocze już nie mówiąc co się działo gdy chcieliśmy wciągnąć go na lawetę...

 

Za nic na świecie nie szło go ruszyć: ani na luzie, ani na biegu, ani na sprzęgle... nic. W końcu na siłę (bo nie było już wyjścia - policja przyjechała :nienie: - a ja totalnie zakorkowałem bardzo ruchliwą ulicę) wciągnęliśmy go na lawetę.

 

Po dojechaniu do mechanika ten sprawdził go dokładnie:

-Pchać na luzie - nie idzie

-Pchać na sprzęgle - nie idzie

-Odpalić - odpala

-Wrzucić bieg - wchodzą wszystkie

-Ruszyć odpalonym - siłuje się - dławi się - gaśnie.

-Przód - Tył - to samo

:?:

 

Podnieśliśmy auto na podnośniku i testujemy na nowo:

-Odpalić - odpala

-Wrzucić bieg - wchodzą wszystkie

-Ruszyć (w powietrzu) odpalonym - siłuje się - dławi się - gaśnie.

-Przód - Tył - to samo

-ALE! jak obracamy (na luzie) kołami to się dają obracać bardzo łatwo - tyle że jedno koło się kręci w jedną stronę a drugie w drugą... :doh:

-Jak przytrzymaliśmy delikatnie jedno z nich to drugie automatycznie się blokowało (czyli taki efekt jak stał na ziemi)

 

Mechanik orzekł co następujące:

"Panie..Dyfer do wymiany"

 

Po chwili przyszedł inny mechanik i mówi:

"Panie..Szpera do wymiany"

 

Zacząłem dzwonić i szukać dyferencjału a każdy mnie pyta czy chce ze szperą czy bez...

 

Zadaję Wam więc 3 pytania, może dzięki nim uniknę niepotzebnych wydatków, albo jak już to będę przekonany że postępuję właściwie.

Uprzejmie proszę o odpowiedzi (mogą być mega-krótkie)

 

1. Skąd mogę wiedzieć czy powodem tego była szpera czy dyfer

 

2. Jak rozpoznać które z nich jest popsute

 

3. Czy można kupić osobno dyfer i osobno szpere jeśli jedno z nich okaże się sprawne?

 

 

z góry dzięki :hand:

Opublikowano
Boże jakie tu bzdury można przeczytać.... :duh:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Chyba płytki w szperze Ci się zatarły.

 

Jeździsz samochodem normalnie:

kup zwykły i jeździj dalej

 

Jeździsz samochodem i wiesz o co chodzi:

kup ze szperą

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Witam nabijaja sie z ciebie- dyfer jest ze szpera lub bez ale ta jest w jednym kawałku i nazywa śię :dyfer:
Opublikowano

Witam

 

Generalnie tak jak juz ktos napisal - jezdzisz "normalnie" kup bez szpery i jezdzij dalej bo bedzie jakies 4 razy taniej zarowno w momencie zakupu jak i w czasie pozniejszej eksploatacji a nie zauważysz specjalnej róznicy.

 

Jezeli nie wiesz czy miales szpere a chesz sie dowiedziec to rozbierz dyfer i zobac co sie stalo i czy wogole miales tam szpere.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

KUJON i Varrol:

 

Bzdury nie bzdury....

Opisałem najdokładniej jak umiałem swój problem i związaną z nim "otoczkę".

Jeśli są tam jakieś "bzdury" to tylko i wyłącznie z niewiedzy... co jest rzeczą ludzką.

Gdybym wiedział to bym nie pytał. A chyba między innymi po to jest forum..?

 

Pozostałym ślicznie dziękuję za pomoc.

 

Miłego wieczoru i wam i Wam

Opublikowano

Ok wiec ja bede tym dobrym i wytlumcze Ci o co chodzi.

 

Po pierwsze to zmien mechanika - bo jesli jeden mowi ze padl dyfer a drugi szpera to niech ida do obory krow dogladac a nie zajmuja sie grzebaniem w samochodach - do tego jeszcze w BMW ktore potrafi najelpszych mechanikow w kozi rog zaprowadzic :)

 

Poprzednie posty ktore w tym temacie padly jak najbardziej sa na miejscu i fakt troche Cie obrazaja ale to tylko spowodowane jest ze nie chcialo Ci sie szukac na forum co to jest DYFER a co to SZPERA.

 

Otoz DYFER jest mechanizm roznicowy ktory zajmuje sie przenoszeniem napedu z walu napedowego na tylne kola :) W uproszeniu sa dwa rodzaje - dyfer ze szperą lub bez ... Szpera jest to blokada w pewnym stopniu mechanizmu roznicowego - okreslamy ja w procentach czyli np. dyfer ze szpera 25%

 

Kup normalny dyfer przewidziany do Twojego silnika i zmien. Nie powinienes zaplacic wiecej niz 250zl. Przy okazji mozesz zmienic olej w dyfrze. Koszt wymiany - max 150zl. Pozdrawiam

Opublikowano

Gdyby płytki w szperze się zatarły jak to ktoś wyżej sugerował to szpera zrobiłaby się 100% i koła kręciłyby się w jedną stronę a nie w przeciwne a w żadnym wypadku nie doszłoby do zablokowania kół.

Jeśli koła się zablokowały to mogło to być spowodowane przez wysunięcie się ośki satelit i zablokowanie o obudowe dyfra a potem ośka mogła się cofnąć i koła kręcą się normalnie. Jeśli chcesz dokładną diagnoze to napisz więcej szczegółów a nie baw sie w zadawanie zagadek.

Opublikowano
Boże jakie tu bzdury można przeczytać.... :duh:

Bzdury?to mu odpowiedz co sie wg. ciebie stalo,a nie wyzszosc pokazujesz...na moje dyfer jest ok bo na podniesionym ma tak chodzic(jedna w przod to drugie w tył),mysle że trzeba wywalić skrzynie i dobrac sie do WAłKA ZDAWCZEGO bo takie efekty to wyglada że on sie sypnał i zablokowal wszystko.pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.