Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy mam problem od dłuższego czasu z BMW e39 523iA 2000r . Napisałem kilka postów przeczytałem kilkaset i dalej nie znalazłem ani nie otrzymałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie czy to tak ma być? Problem wygląda następująco odpalam autko ruszam a tu wielkie nic w ogóle nie ma mocy strasznie zamulone tak jakby ciągnęło wóz kempingowy pod górę ok. myślę napisze na forum ktoś pomoże napisałem zero konkretów zdecydowałem się pojechać do mechanika sprawdził auto i powiedział ze przepływomierz zaniża wartości kupiłem drugi wstawiłem i dalej tak samo znowu do mechanika tym razem inny kolejna diagnoza uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu na wydechu kupiłem nowy wstawiłem jak by troszkę lepiej ale dalej cos nie tak. Czy możliwe żeby skrzynia automatyczna tak zamulała te auto ono ma 170 kucy a idzie jak by miała 100 ludzie pomocy bo zaczynam żałować że kupiłem to BMW.

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Ja miałem 523 tylko manual i auto gania naprawde fajnie - pewny jesteś, że przepływomierz kupiłeś sprawny?

Może to też być wina skrzyni - cieżko gdybać - najlepiej dobry warsztat z komputerem i bystrym mechanikiem zostaje :wink:

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano
przepływomierz napewno dobry bo sprawdzony był nie mam pojęcia co moge jeszcze sprawdzic i czego szukać
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Sprawdz kompresje jesli jest za niska to prawdopodobnie sa przedmuchy przy kolektorze wydechowym lub pekniety kolektor.

Mialem taki przypadek tyle ze nie w beemce, dokladnie takie objawy jak opisujesz. Niestety jesli to bedzie to, to czeka cie nie maly wydatek :cry:

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Opublikowano
Sprawdz kompresje jesli jest za niska to prawdopodobnie sa przedmuchy przy kolektorze wydechowym lub pekniety kolektor.

Mialem taki przypadek tyle ze nie w beemce, dokladnie takie objawy jak opisujesz. Niestety jesli to bedzie to, to czeka cie nie maly wydatek :cry:

 

nie ma przedmuchów sprawdłem koszt naprawy kolektora (sklejenie) 200zł miałem taki przypadek w toyocie

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Ja mialem w jeepie koszt 1200zl, do bani auto nigdy nie kupujcie.

Kurde ciezka sprawa nie wiem, nie mam pojecia

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Opublikowano
Katalizator moze byc zapchany.

tego nie sprawdzałem dzisiaj zobacze ale jak to nie to wtedy przyjdzie mi sprzedać chyba bunie :(

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Witam!

 

A podłączałeś się pod kompa?

Może masz skrzynie w trybie awaryjnym i rusza z trójki?

No i sprawdź ten katalizator czy nie grzechocze.

 

Pozdro.

Opublikowano
podłączałem sie do kompa skrzynia jest ok

 

Witam

 

Taki może banalne pytanie - w jakim stanie jest filtr powietrza?

Czy na biegu jałowym silnik pracuje równo?

Jak już wspomnieli koledzy może być problem z sondą lambda, ale jak napisałeś, że autko było podłączone do kompa to pewnie to sprawdzili.

 

A i jeszcze jedno przyszło mi do głowy:

Czy sprawdzałeś może jak działa ręczny, może być taka sytuacja, że linka się zatarła i tylne klocki Cię trzymają. Wiem że to może głupi pomysł ale próbuję tylko podać kilka możliwych przyczyn.

 

Jak jeszcze coś wpadnie mi do głowy to dam znać.

 

NIE PODDAWAJ SIę !!!!!!!!

 

Walcz do końca, jak się uporasz to poczujesz zajefajną frajdę z jazdy.

 

Pozdrawiam :lol:

Opublikowano
podłączałem sie do kompa skrzynia jest ok

 

Witam

 

Taki może banalne pytanie - w jakim stanie jest filtr powietrza?

Czy na biegu jałowym silnik pracuje równo?

Jak już wspomnieli koledzy może być problem z sondą lambda, ale jak napisałeś, że autko było podłączone do kompa to pewnie to sprawdzili.

 

A i jeszcze jedno przyszło mi do głowy:

Czy sprawdzałeś może jak działa ręczny, może być taka sytuacja, że linka się zatarła i tylne klocki Cię trzymają. Wiem że to może głupi pomysł ale próbuję tylko podać kilka możliwych przyczyn.

 

Jak jeszcze coś wpadnie mi do głowy to dam znać.

 

NIE PODDAWAJ SIę !!!!!!!!

 

Walcz do końca, jak się uporasz to poczujesz zajefajną frajdę z jazdy.

 

Pozdrawiam :lol:

 

filt był wymieniany i jest ok ręczny nie trzyma coś mi sie wydaje że to wina skrzyni tak jakby ruszała z 2-3 biegu ale na djagnostyce tego nie pokazało chyba zmienię olej w skrzyni tylko jaki lać? skrzynia z zieloną tabliczką. musze poszukać na forum troche tego było

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
podłączałem sie do kompa skrzynia jest ok

 

Witam

 

Taki może banalne pytanie - w jakim stanie jest filtr powietrza?

Czy na biegu jałowym silnik pracuje równo?

Jak już wspomnieli koledzy może być problem z sondą lambda, ale jak napisałeś, że autko było podłączone do kompa to pewnie to sprawdzili.

 

A i jeszcze jedno przyszło mi do głowy:

Czy sprawdzałeś może jak działa ręczny, może być taka sytuacja, że linka się zatarła i tylne klocki Cię trzymają. Wiem że to może głupi pomysł ale próbuję tylko podać kilka możliwych przyczyn.

 

Jak jeszcze coś wpadnie mi do głowy to dam znać.

 

NIE PODDAWAJ SIę !!!!!!!!

 

Walcz do końca, jak się uporasz to poczujesz zajefajną frajdę z jazdy.

 

Pozdrawiam :lol:

 

filt był wymieniany i jest ok ręczny nie trzyma coś mi sie wydaje że to wina skrzyni tak jakby ruszała z 2-3 biegu ale na djagnostyce tego nie pokazało chyba zmienię olej w skrzyni tylko jaki lać? skrzynia z zieloną tabliczką. musze poszukać na forum troche tego było

 

Witam

 

Co do oleju w skrzyni

Zielona tabliczka i zielony korek na skrzyni to znak, że w tym modelu oleju się nie wymienia. Rozmawiałem w serwisie i u kilku ludzi którzy zajmują się beemkami i uzyskałem informacje, że w tych skrzyniach jest wlany olej Longlife, który jest dożywotnio. Czasem wymienia się taki olej ale to przy kapitalnym remoncie skrzyni najczęściej po ok. 300 tyś. A co najciekawsze jest dostępny tylko w serwisie bo dystrybuowany jest w 20l bańkach. Litr takiego oleju w serwisie to koszt 80 zł.

 

Mam dokładnie taką samą skrzynię, też jak szukałem info na forum to było, że wymieniać itd, ale jestem dociekliwy i lubię 5 razy sprawdzić niż raz spie...yć. Stąd takie informacje.

 

Co do braku mocy w twojej BMW to pomyślę jeszcze co może być powodem.

 

A na jakim paliwie jeździsz? Czasem bywa tak, że w jednej stacji nalejesz paliwa i jest oki a na drugiej wlejesz i samochód stoi. To tak na marginesie. Ale jak napisałem wcześniej pomyślę, tym bardziej, że mam dokładnie taki sam model tylko z 96 roku.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
podłączałem sie do kompa skrzynia jest ok

 

Witam

 

Taki może banalne pytanie - w jakim stanie jest filtr powietrza?

Czy na biegu jałowym silnik pracuje równo?

Jak już wspomnieli koledzy może być problem z sondą lambda, ale jak napisałeś, że autko było podłączone do kompa to pewnie to sprawdzili.

 

A i jeszcze jedno przyszło mi do głowy:

Czy sprawdzałeś może jak działa ręczny, może być taka sytuacja, że linka się zatarła i tylne klocki Cię trzymają. Wiem że to może głupi pomysł ale próbuję tylko podać kilka możliwych przyczyn.

 

Jak jeszcze coś wpadnie mi do głowy to dam znać.

 

NIE PODDAWAJ SIę !!!!!!!!

 

Walcz do końca, jak się uporasz to poczujesz zajefajną frajdę z jazdy.

 

Pozdrawiam :lol:

 

filt był wymieniany i jest ok ręczny nie trzyma coś mi sie wydaje że to wina skrzyni tak jakby ruszała z 2-3 biegu ale na djagnostyce tego nie pokazało chyba zmienię olej w skrzyni tylko jaki lać? skrzynia z zieloną tabliczką. musze poszukać na forum troche tego było

 

Witam

 

Co do oleju w skrzyni

Zielona tabliczka i zielony korek na skrzyni to znak, że w tym modelu oleju się nie wymienia. Rozmawiałem w serwisie i u kilku ludzi którzy zajmują się beemkami i uzyskałem informacje, że w tych skrzyniach jest wlany olej Longlife, który jest dożywotnio. Czasem wymienia się taki olej ale to przy kapitalnym remoncie skrzyni najczęściej po ok. 300 tyś. A co najciekawsze jest dostępny tylko w serwisie bo dystrybuowany jest w 20l bańkach. Litr takiego oleju w serwisie to koszt 80 zł.

 

Mam dokładnie taką samą skrzynię, też jak szukałem info na forum to było, że wymieniać itd, ale jestem dociekliwy i lubię 5 razy sprawdzić niż raz spie...yć. Stąd takie informacje.

 

Co do braku mocy w twojej BMW to pomyślę jeszcze co może być powodem.

 

A na jakim paliwie jeździsz? Czasem bywa tak, że w jednej stacji nalejesz paliwa i jest oki a na drugiej wlejesz i samochód stoi. To tak na marginesie. Ale jak napisałem wcześniej pomyślę, tym bardziej, że mam dokładnie taki sam model tylko z 96 roku.

 

Pozdrawiam

 

 

To nie prawda, ze tego oleju sie nie wymienia, do zielonego korka leje się lt 71141 (na allegro niedawno było po 30zł za litr), ale znalazłem niedaleko siebie speca od skrzyń i on za wymianę policzył mi 200zł (bez filtra)

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam ten sam problem co kolega brak mocy dławi się do 3000 obr. a dalej wcale nie ciagnie lepiej ale nie szarpie. skrzynia automat bmw e39 podpinałem pod komputer i brak błedów. Wszystko niby sprawne. Świece filtry itd. nowe. Totalna lipa
Opublikowano
skrzynia napewno jej tak nie zamula bo ja mam tiptronic i bardzo fajnie jezdzi 523 jak na taka moc co ma to naprwade ma dobre przyspieszenie i jest bardzo elastyczna przy wyprzedzaniu szczegolnie z kick-down:)

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Też mam tiptronik i wiem że powinno to śmigać bo jeszcze rok temu było ok i z miejsca lepiej rwał jak manual a teraz, czasami rower mnie wyprzedza a czym gwałtowniej ruszam tym bardziej się dławi
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja tam dalej czepaiłbym się przepływomierza. Piszesz że był sprawdzany - wnioskuję że kupiłeś używkę (może allegro??) Ja taki problem miałem w 316 i walczyłem przez pół roku. A to dlatego że połaszczyłem się na tańsze NOWE przepływki z allegro i co z tego że komp nie pokazywał błędów jak auto dalej nie jeździło... Dopiero w serwisie kupiłem nowy z obudową (ważne!) - powiedzieli mi że MUSI być w komplecie z obudową a nie sam wkład i auto zaczęło hulać jak ta lala. Tyle żę przepływka zamiast 1500zł od razu wyszła mnie 2500zł i wk...nie przez 6 miesięcy. Jeżeli natomiast to nie przepływka to wszystko co może być zostało wymienione powyżej: sonda, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, zapchany filtr paliwa, tudzież katalizator, świece, albo faktycznie nieszczelny kolektor. Przynajmniej u mnie szukali właśnie w tych sektorach.
Tomek
Opublikowano

Dodam od siebie:

 

- świece ? kiedy wymienione ?

- filtr paliwa ?

 

Czy auto było słabe od zawsze ?

 

Jak sie zachowuje podczas ruszania ? Ma wysokie obroty ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.