Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pytanie moje tyczy się tulei na wahaczach. W piątek byłem u mechanika bo coś mi przy hamowaniu autko wpadało w delikatne turbulencje. Okazało się, że z przodu są luzy na kołach. Jakie tuleje proponujecie (jaka firma)? Na allegro można kupić prawie o połowę taniej.

Czy takie się sprawdzą?

Jakiej firmy i jakie znaczenie ma kupno tych droższych?

 

Dziękuję za poradę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
nie patrz ile kosztuje tylko jakiej jest firmy. Przegladam opisy aukcji na allegro i niektóre nie podają nawet nazwy tylko jakiś bełkot: "tuleje najwyższej jakości" itp. Dobre tuleje np. Lemfordera to wydatek ok 70 zł za dwie sztuki.
Opublikowano

Ja właśnie dziś wstawiłem samochód na wymiane tulejek wachaczy z przodu i gum na tylnej belce. Co prawda ma E30, ale czytałem że tuleje gumowe są chyba takie samo, albo pasują.

 

Za Ruvill-a płace 70zł/szt. na przód

 

Jak dziś zmienie to dam znać dokładnie o kosztach i co jak.

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
tuleje do E30 i E36 wymiarowo są takie same, różnią się trochę kształtem gumowych ramion. Co ciekawe tuleje do E30 są droższe niż do E36: Lemforder 98 zł za komplet, Ruville 82 zł/komplet (do E36 Lem. 65 zł/komplet)
Opublikowano

Pibulas jak wymienisz to daj znać co i jak i jaki jest koszt takiej wymiany. Trzeba przecież zdjąć cały wahacz a to wymaga troszke czasu.... Kupie Lemfordera tutaj w Lublinie 82 zł za dwie sztuki. Każdy poleca.

 

Dzięki za podpowiedź

Opublikowano
Zdecydowanie polecam Lemfordera. Mam 328 i klopot z tulejami prawie co rok. Duzy silnik, cięzki sprawia, że elementy zawieszenia przedniego szybko się zużywają. Wydaje mi się, ze elementy Lemfordera trochę wolniej, niż zamienniki na które się skusiłem (tuleja nie pamiętam juz jakiej firmy wytrzymała kwartał).
Opublikowano

kkamil w takim razie polecam ci tuleje od M3 3.2 sa o wiele bardziej wytrzymalsze od tych zwyklych bo sa pelne!!!

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
Opublikowano

odebrałem autko. koszt całkowity 580zł.

Za robociznę zapłaciłem 250zł (przód i tył) bo chłopaki nie mogli nic poodkręcać!! Mówią że chyba od nowości nic przy zawiasach nie było robione :jawdrop: !! 167tyś.km. przebiegu może być zatem prawdziwe :wink:

 

Zmiana odczuwalna od razu. Auto jest sztywniejsze, kierownica lepiej reaguje...duża zmiana w prowadzeniu.

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Zdecydowanie polecam Lemfordera. Mam 328 i klopot z tulejami prawie co rok. Duzy silnik, cięzki sprawia, że elementy zawieszenia przedniego szybko się zużywają. Wydaje mi się, ze elementy Lemfordera trochę wolniej, niż zamienniki na które się skusiłem (tuleja nie pamiętam juz jakiej firmy wytrzymała kwartał).

 

 

U lala, ja przejechałem e30 325, 100Tkm i zmieniłem jeden sworzeń i końcowkę dršzka. Reszta ok :)

Opublikowano

Hmmm... zależy po jakich drogach się jeździ. W Wawie dziur pełno, a i studzienki polskim zwyczajem montowane są pięć centymetrów poniżej powierzchni jezdni.

 

Sprawdzałem tuleje do M3, ale nie pasują. Te do "cywilnych" wersji mają otwór do mocowania wahacza koncentryczny. Tuleja do M3 ma otwór z boku.

Opublikowano

kkamil nie na darmo napisalem M3 3.2 a nie M3 3.0 :D . Sprawdz te o ktorych ja mowie bo otwor maja dokladnie w tym samym miejscu co zwykle E36! Sam je mam przeciez zamontowane w swojej.

 

A pozatym bylo juz wiele razy na forum!!!

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tuleja do M3 ma otwór z boku.

Od M3 3.0 tak.

Ale od M3 3.2 ma tak samo jak inne E36.

Dużo o tym pisał Kowal :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

 

Sprawdzałem tuleje do M3, ale nie pasują. Te do "cywilnych" wersji mają otwór do mocowania wahacza koncentryczny. Tuleja do M3 ma otwór z boku.

 

EEEE tam ja do swojej 323i zapodałem właśnie te z M-ki z otworem przesuniętym, koło potem idzie jakieś 1,5 cm do przody ale jak ustawisz zbieżność to jest git, dla mnie odczuwalne jet lepsze prowadzenie w ciasnych zakrętach, fakt że przy okazji wymieniłem wszystkie sworznie (zewnętrzne wzmocnione) końcówki drążków, końcówki stabilizatora i gumy na stabilizatorze i o dziwo za to wszystko zapłaciłem: części- 430zł robocizna 160, więc chyba nie za wiele??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.