Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Od ponad miesiaca jestem wlascicielem BMW E46 jak w tytule. Po przesiadce ze starej astry I wrazenia jak najbardziej pozytywne. Trapi mnie jednak kilka kwestii i pytan na ktore chcialbym poznac odpowiedz. A mianowicie:

 

1. Po ok. tygodniu po zakupie wystapily dziwne drgania odczuwalne w kabinie, drzwiach ale tylko przy przyspieszaniu i szybszej jezdzie (od 90km/h w gore). Towarzyszy temu warkot slyszalny raczej w tylnej czesci kabiny. Przy 140-160 jest chyba glosniej niz w starej astrze :duh:. Ruszajac zaraz po dluzszej trasie jest glosniej niz start na zimno. Zawieszenie i tlumik sprawdzone, mechanicy mowia ze jest ok, ja mowie ze jest glosniej...Na trasie Olkusz-London warczenie bardzo dokuczalo :(

 

2. Praca wtryskow jest nierowna, tzn niektore pracuja ciszej niektore glosniej. Przy przyspieszaniu slychac metaliczne cykanie. Czy tak ma byc? Mechanicy mowia ze mozna tak jezdzic az do padniecia ktoregos z nich :o

 

W obu powyzszych przypadkach nie odczuwam straty mocy, autko rowno przyspiesza i turbinka swiszczy ladnie. Aha..Po zatankowaniu BP Ultimate jest troche ciszej.

 

3. Odgrzybialem klimatronic w kwietniu ale czasem po jej wlaczeniu wydostaje sie niemily zapach..Filtry kabinowe wymienic ? W jaki sposob? prosze o jakies linki.

 

4. Poprzednio wlasciciel zainstalowal car kit do nokiii 6310i ale sterowanie z kierownicy multi nie dziala (odbior rozmow, ksiazka, przycisk R/T). Sam tel z podstawki tak. Czy mozna wymienic sama podstawke np Sonyericsson pod istniejace kable i czy bedzie dzialalo sterowanie z kierownicy?

 

5. Czy sensor deszczu w E46 byl standardem? Chyba mialem wymieniana przednia szybe i nie moge go zlokalizowac .... Mozna jakis link do fotki ??

 

Autko ma udokumentowane 125K mil, wymienilem olej, filtr oleju, powietrza, klimy, breather (obracajacy sie filtr powietrza od turbo bodajze), lacznik stabilizatora.

Czekam na kazda rade i sugestie, z gory wszystkim dziekuje. Przeszukalem search ale jak dla mnie jest zbyt chaotyczny i oddaje za duzo wynikow..

Pomimo tych problemow milosc do BMW od pierwszego wejrzenia nadal trwa :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę masz podobnie jak ja, też od niedawna nowy użytkownik. Jak jeździłem 206'ka w dieslu to wszystko sobie wytłumaczyłem, coś tam tłukło coś tam pukało ale spoko tak ma być;). A teraz nawet skrzypienie uszczelek w drzwiach które się pojawia tylko jak jest wilgotno przeszkadza :D.

 

Do rzeczy:

 

1) Ale to hałasuje silnik, zawiecha czy co? Posłuchaj tego przypatrz się i diagnozuj do skutku bo coś musi być nie tak. Na odległość ciężko coś w takim przypadku podpowiedzieć. Może koła/tarcze mają bicie i przy pewnych prędkościach wpadają w rezonans.

 

2) Ja u siebie (co prawda silnik nie na CR a pompie wtryskowej) nie słyszę (siedząc wew. czy to na zewnątrz) nawet najdrobniejszej pracy wtrysków. Musisz mieć dobry słuch ;) albo naprawdę jest głośno. Ja bym popytał jeszcze mechaników czy to wtryski a jak tak to wymieniać. Niepoprawnie pracujące wtryski nie dają odpowiedniego rozpylenia mieszanki itp. itp. a co za tym idzie katalizator, kierownice turbinki, egr, wszystko się zasyfia i zapycha.

 

3) Albo coś słabo odgrzybiałeś albo filtr. Jak kupisz nowy filtr węglowy powinna być instrukcja jak nie będzie to Ci ją zrobię :).

 

4) Pogadaj z Sebast - napisz mu najlepiej PW.

 

5) Nie był standardem. Fotka Google

 

Breather - odpowietrznik ale do czego to nie wiem, może AGR, może elektrozawory sterujące praca turbo/egr - nie wiem.

Opublikowano
3. Odgrzybialem klimatronic w kwietniu ale czasem po jej wlaczeniu wydostaje sie niemily zapach..Filtry kabinowe wymienic ? W jaki sposob? prosze o jakies linki.

 

najlepiej jakbys wymienil filtr (tylko z weglem aktywnym,polecam KNECHT,MANN) i odrazu odgrzybil klime (regularnie co sezon,choc niektorzy wymieniaja filtr co 6 miesiecy...)

  • Moderatorzy
Opublikowano
4. Poprzednio wlasciciel zainstalowal car kit do nokiii 6310i ale sterowanie z kierownicy multi nie dziala (odbior rozmow, ksiazka, przycisk R/T). Sam tel z podstawki tak. Czy mozna wymienic sama podstawke np Sonyericsson pod istniejace kable i czy bedzie dzialalo sterowanie z kierownicy?

 

 

Do Nokii będzie ciężko kupić zestaw do sterownia z kierownicy.

Poszukaj w tym sklepie:

http://www.fitbluetooth.co.uk/files/prod_sub_cat.php?cat_id=50&sid=6

lub tutaj: http:// http://www.connects2.co.uk/c2search.aspx?catID=47&manID=204&modID=529

 

Opublikowano

 

1 Ale to hałasuje silnik, zawiecha czy co? Posłuchaj tego przypatrz się i diagnozuj do skutku bo coś musi być nie tak. Na odległość ciężko coś w takim przypadku podpowiedzieć. Może koła/tarcze mają bicie i przy pewnych prędkościach wpadają w rezonans.

 

Halas i drgania odczuwam gdzies na wysokosci fotela kierowcy, generalnie siedzac z przodu. Kola/Tarcze raczej nie bo na luzie tego nie slychac, tylko przy przyspieszaniu. Na postoju przy dodawaniu gazu nie ma tego warkotu.

 

 

2) Ja u siebie (co prawda silnik nie na CR a pompie wtryskowej) nie słyszę (siedząc wew. czy to na zewnątrz) nawet najdrobniejszej pracy wtrysków. Musisz mieć dobry słuch Wink albo naprawdę jest głośno. Ja bym popytał jeszcze mechaników czy to wtryski a jak tak to wymieniać. Niepoprawnie pracujące wtryski nie dają odpowiedniego rozpylenia mieszanki itp. itp. a co za tym idzie katalizator, kierownice turbinki, egr, wszystko się zasyfia i zapycha.

 

 

2. Mozliwe ze przez wtryski kat sie sypnal i stad ten w/w halas? Mozna to sprawdzic samemu?

 

3. filtr (ten o wielkosci klawiatury) zostal wymieniony przy od grzybianiu u mechanika w Polsce. Myslalem ze sa jeszcze jakies filtry blizej nawiewow :o

 

Rufio : Nie chce do nokii nic kupowac. Chce podpiac nowa podstawke np do Sonyericssona P990i pod istniejace kable albo zastapic je tak aby sterowanie z kiery dzialalo :D . Dzieki za linki, przydadza sie

Opublikowano

Breather - poz. 11 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS72&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15 'odpowietrza' skrzynie korbowa, a dokladniej to separuje olej z powietrza (ale sie nie obraca). Jesli jest zapchany, a po 200kkm ma prawo to olej moze sie przedostawac do turbiny (przewodem zaraz ponizej przeplywki). Generalnie objawy 'niedomagajacego' breather'a to dymienie, wiec co nie ktorzy, zaczynaja podejzewac ze turbina sie sypie, zagladaja do turbiny znajduja olej no i prorokuja armagedon ...

A tak na serio to warto go wymienic, zwlaszcza ze byl on ulepszany i te nowsze niby sa lepsze.

 

Co do klimy, to efekty zaleza od sposobu wykonania samego odgrzybiania: najlepiej to wymontowac jeza i tam wprowadzic lance, dodatkowo to jeszcze przez otwory po czujnikach temperatury - 1 z przodu (po wymontowaniu panelu sterowania) a drugi z lewej strony (od kierowcy). No i dobry odgrzybiacz - polecam wurth'a

 

Co do halasu to trudno powiedziec, jezeli sa przy duzej predkosci, moze cos z oplywem powietrza, ale z drugiej strony jesli jest tlko podczas przyspieszania to raczej cos w silniku, dziwna sprawa. Moze brakuje ci jakiejs oslony na silniku, lub pod spodem. Dla przykladu w 330cd brakowalo jednej na scianie grodziowej a dodatkowo ta na silkniku byla nie od tego modelu co sprawialo ze samochod wydawal sie podejzanie glosny. Po wymianie/dodaniu brakujacej pozostal tylko halas 6 cylindrow :8)

pozdrawiam

Opublikowano

 

Co do klimy, to efekty zaleza od sposobu wykonania samego odgrzybiania: najlepiej to wymontowac jeza i tam wprowadzic lance, dodatkowo to jeszcze przez otwory po czujnikach temperatury - 1 z przodu (po wymontowaniu panelu sterowania) a drugi z lewej strony (od kierowcy). No i dobry odgrzybiacz - polecam wurth'a

 

A wiec tak : odgrzybial to mechanik w Polsce, odkrecil oslone w podszybiu i psikal jakims plynem pare razy, potem kazal odczekac chwile, wlozyl nowy filtr i bylo po sprawie :?

 

 

Moze brakuje ci jakiejs oslony na silniku, lub pod spodem.

 

Wszystkie oslony sa. Aha w zeszlym tygodniu bylem u jednego mechanika i powiedzial mi ze moze to byc zwiazane z wywazeniem napedu/walu. Czy istnieje takie sformuowanie? Poprawcie mnie jak cos sknocilem bo zapomnialem o co mu dokladnie chodzilo :duh: Duzo mam na glowie ostatnio. Napewno nic z kolami. Koles troche byl zajety ale umowilem sie na jazde probna...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2. Mozliwe ze przez wtryski kat sie sypnal i stad ten w/w halas? Mozna to sprawdzic samemu?

 

3. filtr (ten o wielkosci klawiatury) zostal wymieniony przy od grzybianiu u mechanika w Polsce. Myslalem ze sa jeszcze jakies filtry blizej nawiewow :o

 

2.Hmmy hałas to raczej z katalizatora nie pochodzi. Sprawdzenie katalizatora polega na porównaniu ciśnienia przed i za nim na pracującym silniku. Samemu raczej nie polecam.

 

3.Filtr o którym piszesz to standardowy filtr przeciwpyłowy z węglem aktywnym.

 

Niewyważony wał - hmmy : tak ale tylko jak byłby skrzywiony.

 

Maroek: przydatna informacja, czy mając dwie sprawne ręce i dużo chęci by samem robić jak najwięcej przy aucie poradzę sobie z wymianą tego filtra? Można go wyczyścić czy tylko nowy? Przybliżony koszt?

Opublikowano
czy mając dwie sprawne ręce i dużo chęci by samem robić jak najwięcej przy aucie poradzę sobie z wymianą tego filtra? Można go wyczyścić czy tylko nowy? Przybliżony koszt?

 

Wystarczy jedna sprawna, druga moze byc lewa :lol:

 

Wiec aby sie do tego breather'a dostac to kolejnosc postepowania taka sama jak przy wymianie filtra powietrza: odpiac kabel '+' (biegnie wzdluz obudowy filtra pylkowego), wyciagnac filtr pylkowy, zdemontowac obudowe fitra pylkowego od sciany grodziowej (4 sruby wewnetrzny torx) a nastepnie obudowe filtra powietrza (o ile pamietam to chyba 3 sruby imbus). W M47 breather znajdujes sie bardziej z przodu, w M57 troche bardziej z tylu, na pewno go rozpoznasz - ma dokladnie taki ksztalt jak w realoem czy etk. Wiec pozostaje tylko odkrecic 4 sruby imbus i breather jest twoj. Przy montazu radze uwazac z dokrecaniem srub bo mozna je wyrwac z plastikowej obudowy.

Po wyciagnieciu breather'a pod spodem jest taki maly filterek papierwo-waciany (na taki wyglada) i to on sie zapycha. Nie sadze ze da sie go wyczyscic. Mozna by wymienic ten sam filterek ale BMW nie sprzedaje samego filterka tylko caly zestaw: obudowa, filterek, 4 sruby i chyba nawet uszczelki :duh: . Poza tym te nowe sa juz bez tego filterka - w zamian jest jakis filtr labiryntowy ktory separuje olej - ulepszona wersja :8) . Cena w aso okolo 180 zeta.

pozdrawiam

Opublikowano
czy mając dwie sprawne ręce i dużo chęci by samem robić jak najwięcej przy aucie poradzę sobie z wymianą tego filtra? Można go wyczyścić czy tylko nowy? Przybliżony koszt?

 

Wystarczy jedna sprawna, druga moze byc lewa :lol:

 

Wiec aby sie do tego breather'a dostac to kolejnosc postepowania taka sama jak przy wymianie filtra powietrza: odpiac kabel '+' (biegnie wzdluz obudowy filtra pylkowego), wyciagnac filtr pylkowy, zdemontowac obudowe fitra pylkowego od sciany grodziowej (4 sruby wewnetrzny torx) a nastepnie obudowe filtra powietrza (o ile pamietam to chyba 3 sruby imbus). W M47 breather znajdujes sie bardziej z przodu, w M57 troche bardziej z tylu, na pewno go rozpoznasz - ma dokladnie taki ksztalt jak w realoem czy etk. Wiec pozostaje tylko odkrecic 4 sruby imbus i breather jest twoj. Przy montazu radze uwazac z dokrecaniem srub bo mozna je wyrwac z plastikowej obudowy.

Po wyciagnieciu breather'a pod spodem jest taki maly filterek papierwo-waciany (na taki wyglada) i to on sie zapycha. Nie sadze ze da sie go wyczyscic. Mozna by wymienic ten sam filterek ale BMW nie sprzedaje samego filterka tylko caly zestaw: obudowa, filterek, 4 sruby i chyba nawet uszczelki :duh: . Poza tym te nowe sa juz bez tego filterka - w zamian jest jakis filtr labiryntowy ktory separuje olej - ulepszona wersja :8) . Cena w aso okolo 180 zeta.

pozdrawiam

Opublikowano

Mam pytanie o ten odpowietrzacz, ma ktoś może jakiś zaprzyjaźniony sklep gdzie to można kupić ? Mam taki problem właśnie że przy dobrym depnięciu jest za mną troche dymu :lol: i to chyba będzie własnie ten BREATHER ale jakoś nie mogę tego znaleźć gdzie to można kupić?

 

pozdro

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy (nawyk z radia CB ;) ) nie przesadzajcie z tym dymieniem - taka jest specyfika pracy diesla, że są sytuacje że musi puścić "czarnego bąka".

 

Co innego jak jest filtr FAP czy tam lansowany przez VAG i MB Blutec.

 

Choć sam się nad wymianą tego filtra, tylko coś mi ciężko idzie z szukaniem.

 

Więc podpinam się do pytania powyżej.

Opublikowano
Jezeli chodzi o dymienie to to jest normalne. Zauwazylem to nawet w nowych dieslach. A ma to zwiazek bardziej z jakoscia lanego paliwa i praca wtryskow, wtedy "rzuca" ropa z rury. A propos rury to jest sens zakladac jakis niestandardowy wydech do 320d? Nie to ze chcialbym sie pozbyc klekotu, raczej chodzi o lekki bass i wyglad :8). Aha dzis jade do mechanika odnosnie tego warczenia przy przyspieszaniu. Dam znac co to bylo ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.