Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem autko od niemca, serwisowane do samego końca ostatnia wymiana oleju 09.2006 i lada dzień musze wymienić olej. Patrze na bagnet poziom oleju w normie, patrze na karteczkę z ostatniej wymiany a tam zaznaczone Castrol GTX3 Professional 15W40 :jawdrop: w tej chwili ma 209 tyś KM, przebieg rzeczywisty, 523i rok 1997, na jaki olej wymienić?

 

P.S. podkreślam że zimny silnik pali w momencie, i nic nie stuka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
nie mniej niż pół syntetyk , może niemiec chodząc z myślą o sprzedaży dopiero przy ostatniej wymianie nalał mineralny ? przy takim faktycznym przebiegu może po skonsultowaniu z jakimś dobrym mechnikiem mógłbyś nawet nalać pełen syntetyk ? warto by było odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić jak tam wygląda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to fatalnie zrobił, wszyscy fachowcy twierdza zeby lać syntetyk, ja mam 230 tys km i leje syntetyk
Opublikowano
zresztą jak był serwisowany to w serwisie będą wiedzieć na jakim jezdził wcześniej
Opublikowano

Lej syntetyk ja też mam taką sytuacje.

520i 1997 zaleje mobil 1 0w40 lub 5w50

Opublikowano
To może zacznę od półsyntetyku i przejde po następnej wymianie na syntetyk, jak myślicie?
Opublikowano
To może zacznę od półsyntetyku i przejde po następnej wymianie na syntetyk, jak myślicie?

Witam

 

Widzę, że kolega ma podobny problem jak ja przeszło rok temu. :roll:

 

Kupiłem autko i nie miałem żadnej informacji jaki olej był wcześniej zalany: autko z Francji - według książki serwisowej do końca w serwisie autoryzowanym;

przebieg 207 tyś. km - owszem silniczek cykał jak szwajcarski zegarek;

model 523iA '96;

 

Zaryzykowałem (czytaj: zdecydowałem) i zalałem od razu Mobil 5 W 50.

W chwili obecnej przejechane 220 tyś. km i żadnych wycieków, żadnych problemów.

 

Jeżeli silniczek działa jak w zegarku i jest suchy to myślę, że można spokojnie zalać 5w50. Jeśli chodzi o 0w40 to może być już trochę zbyt rzadki, ale to tylko moja opinia, z którą nikt nie musi się zgadzać.

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano

Witam, ja nalalem syntetyk nie wiedzac co bylo wczesniej lane i zmuszony bylem powymieniac wszystkie uszczelki.

Troche bylem wkurzony ale teraz sie ciesze silniczek pracuje jak w zegarku.

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Opublikowano
Jak to uszczelek, wlales syntetyk i ci wyplukało??? ja u siebietz mialem ten same problem przebieg mniejszy a silniczek suchy itp. sprawdziłem nagar i nie bylo go duzo i zaryzykowalem z syntetykiem i jest ok
Opublikowano

To jak to rozegrać waszym zdaniem, od razu syntetyk czy zostać przy pół syntetyku, czy półsyntetyk a potem syntetyk?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem jesli nie chcesz zbytnio ryzykować to nalej półsyntetyk a później syntetyk tylko półsyntetyk wymień po jakis 3 tys kilometrów na jakiś "gęstszy" syntetyk
Opublikowano
To jest najgorszy przypadek?(wymiana wszystkich uszczelek)

Jaki to jest koszt? :worried:

Nie. Gorzej, jak silnik ma tyle nagaru, ze dobry olej go tak wypłucze, ze zatka sie filt oleju i drobne kanaliki olejowe. Zuzyte tłoki, pierscienie i cylindy, zachowujace kompresje dzieki nagarowi, zostana wyczyszczone...

 

Duzo bylo na Forum o przechodzeniu na lepsze oleje.

Opublikowano
hmm kurde nie sądze zeby silnik konstrukcji m52 miał duzo nagaru to nie sa stare silniki ani auta rozuiem jakies m40 m20, ale m52 moze miec tyle nagaru??? zeby sie wyplukalo wszystko i padla kompresja :?: :mad2: nie sądze no chyba ze w skrajnych przypadkach jeśli ktos kupil auto wyciurane ale to wuidac na oko w jakim stanie jest silnik srodek auta i w ogole, czy bylo dbane
Opublikowano

Witam

 

Koledzy można tak dywagować jeszcze długo a i tak nikt nie poda złotego środka jaki olej nalać najlepiej.

 

Moja propozycja zgodnie z panującym powiedzeniem:

"Jest ryzyko jest przygoda"

Ja zalałem syntetykiem i nic się nie dzieje. Owszem można stracić kilkaset złociszy, ale z drugiej strony nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Gdyby stało się najgorsze o czym się wspomina: nagar, puszczające uszczelki itp. to po prostu po wymianie wszystkich uszczelnień będzie pewność, że nie będzie ciekło.

 

Tak czy inaczej ostatnie zdanie i właściwa decyzja pozostaje samemu właścicielowi konkretnego autka.

 

Grunt to znajdować dobre strony w kiepskich chwilach.

 

Pozdrawiam :P

Opublikowano

Byłem dzisiaj w serwisie BMW ( u Sikory) zapytać co zrobić, oni twierdzą że 15W40 również jest zalecany i stosowany do tego silnika, gość od razu podał cene wymiany (jakieś 400 zł Inspection I, sprawdził ilość oleju na stanie w serwisie) i zapewniał mnie że to nie ma aż takiej różnicy na jakim oleju się jeździ, dołożył że w swoim e39 520i od 2 lat jeździ na 15W40. Co wy na to? troche mnie skołował

 

Pozdrawiam

Opublikowano
hmm kurde nie sądze zeby silnik konstrukcji m52 miał duzo nagaru to nie sa stare silniki ani auta rozuiem jakies m40 m20, ale m52 moze miec tyle nagaru??? zeby sie wyplukalo wszystko i padla kompresja :?: :mad2: nie sądze no chyba ze w skrajnych przypadkach jeśli ktos kupil auto wyciurane ale to wuidac na oko w jakim stanie jest silnik srodek auta i w ogole, czy bylo dbane
Poczytaj na Forum, jak wygladają silniki zalane nieodpowiednim olejem.
Opublikowano
Byłem dzisiaj w serwisie BMW ( u Sikory) zapytać co zrobić, oni twierdzą że 15W40 również jest zalecany i stosowany do tego silnika, gość od razu podał cene wymiany (jakieś 400 zł Inspection I, sprawdził ilość oleju na stanie w serwisie) i zapewniał mnie że to nie ma aż takiej różnicy na jakim oleju się jeździ, dołożył że w swoim e39 520i od 2 lat jeździ na 15W40. Co wy na to? troche mnie skołował

 

Pozdrawiam

:twisted2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale jaja, nie ma róznicy, hehe, wiec jakies 90 % ludzi placi kilka razy za syntetyka, a tu koles z BMW mowi ze nie ma róznicy, ja w to nie wierze i zamierzam jezdzic na syntetyku
Opublikowano
hmm kurde nie sądze zeby silnik konstrukcji m52 miał duzo nagaru to nie sa stare silniki ani auta rozuiem jakies m40 m20, ale m52 moze miec tyle nagaru??? zeby sie wyplukalo wszystko i padla kompresja :?: :mad2: nie sądze no chyba ze w skrajnych przypadkach jeśli ktos kupil auto wyciurane ale to wuidac na oko w jakim stanie jest silnik srodek auta i w ogole, czy bylo dbane
Poczytaj na Forum, jak wygladają silniki zalane nieodpowiednim olejem.

Forum to Forum a wiem, ze w praktyce często wygląda to inaczej...prędzej silniki starszej konstrukcji jak m20 np jeźdzone na śedniej jakosc oleju albo nawet i na dobrym jakis czas i tak ze względu na swoje lata i konstrukcje beda miały ten nagar itp. widziałem rozebrany silniczek m20 jezdzony jakis czs na syntetyku tez byl nagar, nie sadze tez zeby ktos zniszczyl az tak bardzo silniczek m52 ktory jest juz nowzej konstrukcji, nawet jak troche jeził na minerale, owszem moga byc problemy ale nie żeby od razu sitko jak w m20 kolegi było po zmianie

Opublikowano
ale jaja, nie ma róznicy, hehe, wiec jakies 90 % ludzi placi kilka razy za syntetyka, a tu koles z BMW mowi ze nie ma róznicy, ja w to nie wierze i zamierzam jezdzic na syntetyku

Różnica jest taka, że minerał trzeba częściej wymieniać, ale nie znaczy to od razu, że minerał się nie nadaje.

 

Przede wszystkim jednak olej ma spełniać normy nadmienione w instrukcji obsługi. Jeśli istnieje minerał, który takie normy spełnia (np. LL-98 lub LL-01), to nie widzę problemu.

 

Pozdr.

Opublikowano

Zalałem 10W40(półsyntetyk) Castrol Magnatec, zobaczymy czy się coś będzie działo, będe trzymał ręke na bagnecie .

:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.