Skocz do zawartości

E39 DIESEL PROSZE O OPINIE !!!


pablo-wych

Rekomendowane odpowiedzi

jeżdzę E39 z 2000 roku, z silniczkiem 525D, generalnie szukaj diesla nowej generacji common rail, starszy typ TDS był dość awaryjny,

 

jestem bardzo zadowolony, 163 KM, niezłe osiągi, spalanie na poziomie 8-9 litrów,

 

diesel wymaga nieco więcej uwagi, częstsza zmiana oleju, filtrów, koszty też nieco wyższe ale naprawde warto,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wielkie oszczednosci w spalaniu nie licz w bmw-owskich dieslach a zwłaszcza w 530 d, inna bajką jest w miarę osczędny 520d, ale ten model jest produkowany chyba dopiero parę lat.

tanio do pracy to chyba w tdi niestety :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie sa to bardzo oszczedne silniki !!!!!! Z tego co rozmawiam z uzytkownikami 2,5 tdi czy 1,9 to moja 530d pali mniej od 2,5 albo na podiobnym poziomie. w trasie miescze sie spokojnie w 7,3l/100km jadac 120-140 a srednia mi wychodzi 7,8 nie sa to wyniki z kompa tylko mierzone, ale pokrywaja sie z kompem :) po miescie mało jezdze także nie pisze ile to wyjdzie ale z tegoco rozmawiam z innymi co maja 530d to 10l powinno spokojnie starczyc

 

wczesniej miałem 325tds i palił mi tyle samo a przeciez miał143 Km a nie 184 i ważył 1400kg a nie prawie 1800kg !!!!!! Także silniki z CR sa dla mnie poprostu zaje... ale jak cos sie posypie to koszty tez sa zaje... :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530d 184 KM... Spalanie miasto około 12 litrów (ciężka noga) 9-10 litrów (umiarkowana noga) 8,4 litra (lekka noga) Trasa kolo 10 litrów (ciężka noga), 8, 9 litrów (umiarkowana noga) i 7,6 (lekka noga) to spalanie :)

 

Teraz kwestie technicze... Jeśli samochód jest serwisowany do konca to nie będziesz miał z nim większych problemów... BMW lubi jak się o nie dba. Gorzej natomiast jak kupisz samochodzik, który był serwisowany w stodole albo ma ponad 500 000 km przebiegu... Silnik 3.0 spokojnie wytrzymuje 500 000 i dalej jeśli był lizany odwidzięczy się bezawaryjną jazdą...

 

Zawieszenie w tych autach to bajka na kółkach, niestety trzeba uważać na doły bo jest całe aluminiowe, ale w tym samochodzie dopiero czujesz, że jezdziesz... :)

 

POZDRAWIAM!

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma 525 td i nawet te 115 KM (bo chyba ma tyle) dosc dobrze sobie radzi na pagorkach i przy wyprzedzaniu tez nie jest zle ale juz potrzeba kilkunastu metrow wiecej niz przy 530 d. Spalanie ostatnio na trasie Antwerpia - Krakow ok 7,2 l/100 km, dlugo na tempomacie z predkoscia 140 - 160 km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530D rewelacja ,miałem kiedys tdi110km i nie ma co porównywać ani bmw do vw ani tdi do 530D

 

prawie 200km w dieslu robi swoje,super dynamika,super oszczędny to moze nie jest,passat palił mniej...

ale spalanie coś jak u nukiego

trasa 7,4 140-170km/h

9.8 przy butowaniu 180-230Vmax. na autobanie

oczywiście pzy stałej prędskości 100km/h mozna zejść do 5.4,wiem bo sprawdziłem...

 

długo sie zastanawiałem zanim wybrałem i kupiłem,przez pare miechów sypałem na forum pytaniami i 530D moge polecic z czystym sumieniem

 

BMW - RADOŚĆ Z JAZDY

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego wszyscy skazuja kultowego jak dla mnie tds`a na straty, jesli jest to dobre auto to dlaczego nie kupic? Oczywiscie z dieslem trzeba sie obchodzic inaczej jak z benzynka ale tds to naprawde doby motor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego kazdy tak psioczy na tds-a a najczesciej Cio któzy nigdy go niemieli. Ja miałem wczesniej 325tds i złego słowa nie moge powiedziec o tamtym silniku. wedlug mnie awaryjnosc 2,5 tds czy 3.0d jest na podobnym poziomie a nawet mysle ze 3.0d jest bardziej awaryjny, a napewno duzo duzo droższy w naprawach. Nie ma co porównywac osiagów tych silników bo to niebo i ziemia, ale dużo mitów krązy o tds-ie które zapewne za kilka lat beda takze krązyło o 3.0 czy 2,5 CR :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 530d (ok 230KM)mieści się w 10 litrach przy prędkościach 160- 200km/h nie odczułem wzrostu spalania po chipie Przy spokojnej jeździe średnio 8literków

Auto warte pieniędzy które trzeba w nie wsadzać a nie są małe.

Dbać jeszcze raz dbać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biały2005 ma w 100% racje. Najczęściej opinie wydają ludzie którzy TDS nigdy nie widzieli na oczy. Także miałem wcześniej 325TDS w manualu, teraz 525TDS w automacie. 3 miala przejechane 320tkm i nic przy silniku nie bylo robione, teraz mam 170tkm no i to to mam nadzieje ze jeszcze ze 200tkm nic przy silniku nie zrobie. Co prawda jak chcesz dawać w "dupe" to lepiej kupic sobie benzyne. Ale TDS przy odpowiednim traktowaniu dlluuuuuuggooo pojeździ

 

pozdrawiam TDS'owców

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moja 325tds byłaz 96 i miała 320tys jak ja sprzedałem i wszytko opki chodziło, wymieniłem tylko 3 razy olej i filtry w ciagu roku zrobiłem 30tys a w 530d niestety miałem nieiła przygode i silnik wymieniałem bo koszt remontu był taki jak drugiego silnika :( Jesli to kogos interesuje to pompa paliwa sie zablokowała ( popekaly sprezynki na tłoczkach) co spowodowało rezwanie rozrzadu a reszta to juz wiadomo. Czesci do głowicy sa strasznie drogie w serwisie + pompa i rorzad dawało cene silnika na allegro

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegos takiego jak tdi w bmw nowe silniki to sa o koncówce "d" czyli silniki z comon rail 2,5d był produkowany od koncówki 2000r czyli razem z wejsciem liftinu. 3.0d był od 1998r podobnie z 2.0d do liftingu był 136KM na zwykłej pompie a od 2001 150KM z systemem CR

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie ma czegos takiego jak tdi w bmw nowe silniki to sa o koncówce "d" czyli silniki z comon rail 2,5d był produkowany od koncówki 2000r czyli razem z wejsciem liftinu. 3.0d był od 1998r podobnie z 2.0d do liftingu był 136KM na zwykłej pompie a od 2001 150KM z systemem CR

 

2,5d wszedl jeszcze przed liftem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że robili, ale nie w 5er. Gdzieś miałem zestawienie, akurat tym rocznikiem sie nie interesowałem wiec nie pamietam, ale kojarze że w 5 2.5d na common rail wszedl wlasnie 98/99 i na pewno nie produkowali już TDSa :)

 

Z resztą nie ma sie czego dziwic, bo silnik to był jeden z mniej udanych. Mój common rail jak na razie mnie nie zawiódł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak szukałem rok temu 5-tki to akurat myslałem nad 525tds z 2000r wiec napewno były produkowane!!! Zapewne nie miałes tds-a dlatego tak myslisz czyli pisze to co gdzies od kogos usłyszałes lub przeczytałes a to nie koniecznie jest prawda

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.