Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam 740 i mam zarowno EDC jak i nivo, to polaczenie daje REWELACYJNE odczucia podczas jazdy!!!

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Myślę że EDC było tylko w opcjii i można było zamówić do każdego modelu E38. Koszt wymiany kompletu na nowe bez Nivo ok. 9000zł. To nie znaczy że zniechęcam ale trzeba dobrze sprawdzić przy zakupie czy amorki jesszcze troche pociągną. Zresztą zawsze można wymienić na zwykłe.
Opublikowano

"Myślę że EDC było tylko w opcjii i można było zamówić do każdego modelu E38. Koszt wymiany kompletu na nowe bez Nivo ok. 9000zł."

 

Benetti,

 

Tak przy okazji, te amory mozna spokojnie zregenerowac a istota calej sprawy jest to, ze w Polsce nie ma drog tylko poligon, na ktorym ja na szczescie swojego auta nie musze testowac, nie slyszalem jeszcze nigdy, ani na forum angileskim czy amerykaniskim, zeby komus w BMW seri 7 padly amortyzatory, to nie jest porblem amorow tylko drog. Jak widzisz cena nowych amorow jest b.wysoka bo ich zywotnosc w normlnych warunkach jest ronwa zywotnosci auta i tak samo nowe auto przy zakupie jest rowniez bardzo drogie bo komponenty uzyte do jego produkcji sa z najwyzszej polki (moja wersja kosztowala jakies 80tys.marek) a ja swoje auto uzytkuje intensywnie ale tylko na drogach europejskich do Polski tylko samolot!! Polaczenie nivo i EDC+(kola 19"x275x35), -tylko BMW ma taki patent i obiektywnie jest to najlepsza zawiecha na jakiej mialem okazje jezdzic bo efekt jest REWELACYJNY szczegolnie w bardzo szybkich zakretach, auto jest przyssane do drogi. Jezdzilem najnowszym modelem Audi RS6 (jakies 80tys.euro) mojego kontrachenta i niestety jest troche twardo i to caly czas.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Masz racje w 100% I w kwestii regeneracji (ja właśnie planuję swoje oddać bo już z nich cieknie i nawet już mam umówioną firmę) i co do poligonu. Ja jeżdżę bardzo dużo (ok 7tkm/mieś) i płakać się chce na niektórych odcinkach. A mam zawsze taką sytuację że muszę być gdzieś na określoną godzinę wiec na dziurach nie zwalniam tylko przepraszam swoją becie,daję po garach i prosze o łagodny wymiar kary :wink:
Opublikowano (edytowane)

Kupujac auto w salonie, zamawiasz sobie wszytko to co bys chcial w nim miec a czego nie obejmuje wersja podstawowa. EDC to dodatek na rzyczenie, jak wiele innch rzeczy- lista obejmuje okolo 30-45 elementow na rzyczenie w zaleznosci od rocznika. Ja mam taka liste ze swoim autem i jest na niej 40 dodatkowych w stosunku do wersji podstawowej w tym EDC.

Pozdro

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
z tego, co powiedziales, to zdaje sobie w pelni sprawe, myslalem tylko, ze w najbardziej reprezentacyjnej wersji, jaka niewatpliwie jest 750i, EDC jest seryjne. dziekuje i pozdrawiam.
Opublikowano
Co rozumiesz pod pojeciem wersja reprezentacyjna??? 750i moze miec i moze nie miec wielu rzeczy, jesli mowimy o najbogatszych wersjach E38 ta sa auta zawyczaj z oznaczeniem iL ( wersja Long czyli przedluzana), ale nie musi to byc 750iL moze to byc rownie dobrze 740iL i moze byc ona bardziej napakowna niz 750!! Najbardziej wypasiona opcja jest wesja BIZNES, zamieszczalem kiedys jej fotki na forum 740iL (miala fax, 4 strefowa klima+centralny nawiew klimy, dwa telefony i wiele innych rzeczy. Pojemnosc nie ma tu nic do rzeczy!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
juz wiem, ze nawet 750i nie byly wyposazone w EDC, jezeli wlasciciel nie dokupil tej opcji, i bardzo dziekuje za te informacje :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,

czy ktoś byłby tak uprzejmy i wyjasnił na czym polega dokładnei działanie EDC. wiem, ze usztywnia zaiweszenie, ale jak konkretnie działa, i co pompuje?

amortyzatory? jesli tak, to czy pompuje również zwykłe amorki, takie za 4 stówki, czy tomuszą byc firmowe itd?

z góry dziekuje za pomoc,

pozdr

e 38 jest najlepsze... po prostu
Opublikowano
witam,

czy ktoś byłby tak uprzejmy i wyjasnił na czym polega dokładnei działanie EDC. wiem, ze usztywnia zaiweszenie, ale jak konkretnie działa, i co pompuje?

amortyzatory? jesli tak, to czy pompuje również zwykłe amorki, takie za 4 stówki, czy tomuszą byc firmowe itd?

z góry dziekuje za pomoc,

pozdr

 

amory do edc sa specjalne tzn wygladaja jak normalne ale u gory jest wtyczka , cos ale maly jack.Z tego co wiem robi je tylko sachs i kupisz je w aso w cenie okolo 2000 za sztuke.Edc steruje komputer i dobiera nastawy w zaleznosci od nawierzchni i szybkosci - Mozesz takze wlaczyc na stale tryb sport przyciskiem na konsoli s-edc.Powiem szczerze, a mam edc w dwoch autach sprawne ze czuc podczas jazdy zmiane nastaw szczegolnie jak sie wcisnie gaz.Natomiast jazda caly czas na sporcie na polskich drogach to masakra-auto jest jak deska.

 

pozdrawiam

 

p.s.

a ha i jeszcze jedno,u mnie i pewnie i kazdego edc jest powiazane z sila wspomaganie kierownicy tzn jak wlacze s-edc to układ stale sie jakgdyby bardziej sztywny i wspomaganie jest sładsze i co za tym idzie bardziej bezpośrednie-autem znacznie mniej rzuca w koleinach a opony mam tył 285/30/20 i 275/40/19

Opublikowano

 

autem znacznie mniej rzuca w koleinach a opony mam tył 285/30/20 i 275/40/19

 

:D :D :D to ile wydajesz miesiecznie na dentyste? :D nie wypadaja plomby? :D

Opublikowano (edytowane)

 

autem znacznie mniej rzuca w koleinach a opony mam tył 285/30/20 i 275/40/19

 

:D :D :D to ile wydajesz miesiecznie na dentyste? :D nie wypadaja plomby? :D

 

 

plomby nie wypadaja - mam juz sztuczna szczęke :)

a tak powaznie nie jest zle,szczegolnie na 275/40/19 to profil dedykowany do e65 ale kola wchodza bez problemu do e38 , przod mam 245/45/19 a tyl 274/40/19 w drugiej 255/35/20 i 285/30/20 - drogi w Poznaniu sie poprawiaja tak ze nie jest zle,A tak przy okazji jechalem ostntnio passatem na 225/45/17 i jest DUZO wieksza trzesawka niz w e38 nawet na 20 ,a o 19 nie wspominajac

 

oczywiscie są ulice - np 28 czerwca 1956 ze jazda nawet na 16 powoduje gubienie czesci zawieszenia :)

tak a propos jak kupowalem opony 20 to spieprzylem sprawe bo trzeba bylo kupic opony od e65 czyli 245/40/20 i 275/35/20 ale slyszalem od jednego "eksperta"ze nie wejda,beda obcierac itp-co oczywiscie jest bzdura - profil opon od e65 wchodzi idealnie i nawet ladniej wyglada tzn szczelniej opony wypelniaja blotniki

Edytowane przez robertzpoznania
Opublikowano

Hej,

 

Auta posiadajace EDC wyposazone sa w amortyzatory, ktore oprocz oleju wypelnione sa rowniez opilkami zelaza a na amorze sa elektromagnetyzery i tak to dziala. System ten wedlog mojej wiedzy i moich odczuc jest systemem adaptatywnym, bo przy wyzszych predkosciach auto samo sztywnieje bez mojej ingerencji. Cena amorka do EDC to jakies 2200-2500zl za sztuke.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Ja smigam na 245/40/19 przod i 275/35/19 tyl ale nie po kraju a EDC to naprawde super sprawa, sczegolnie na autosradach gdzie mozna niezle posmigac i gdzie przy duzych predkosciach EDC naprawde daje frajde. Mam jeszce jedno odczucie, ze z EDC nawet przy zwyklym trybie jazdy autem mniej rzuca na duzych kolach niz w autem bez EDC.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Ja smigam na 245/40/19 przod i 275/35/19 tyl ale nie po kraju a EDC to naprawde super sprawa, sczegolnie na autosradach gdzie mozna niezle posmigac i gdzie przy duzych predkosciach EDC naprawde daje frajde. Mam jeszce jedno odczucie, ze z EDC nawet przy zwyklym trybie jazdy autem mniej rzuca na duzych kolach niz w autem bez EDC.

Pozdro

 

 

to jak te opony wygladaja na feldze??,przeciez to zdecydowanie za niski profil przy tym rozmiarze do e38 no chyba ze masz super glebe no to jakos to wyglada , u mnie 255/35/20 przod wyglada smiesznie cienko duzo lepiej prezentuje sie na 245/40/20 - nawet alpina do swojej e38 poleca taki profil opony.sprobuj zalozyc 245/45/19 i 275/40/19 komfort i prezencja wzrosnie zdecydowanie

Opublikowano

 

autem znacznie mniej rzuca w koleinach a opony mam tył 285/30/20 i 275/40/19

 

:D :D :D to ile wydajesz miesiecznie na dentyste? :D nie wypadaja plomby? :D

 

 

plomby nie wypadaja - mam juz sztuczna szczęke :)

a tak powaznie nie jest zle,szczegolnie na 275/40/19 to profil dedykowany do e65 ale kola wchodza bez problemu do e38 , przod mam 245/45/19 a tyl 274/40/19 w drugiej 255/35/20 i 285/30/20 - drogi w Poznaniu sie poprawiaja tak ze nie jest zle,A tak przy okazji jechalem ostntnio passatem na 225/45/17 i jest DUZO wieksza trzesawka niz w e38 nawet na 20 ,a o 19 nie wspominajac

 

oczywiscie są ulice - np 28 czerwca 1956 ze jazda nawet na 16 powoduje gubienie czesci zawieszenia :)

tak a propos jak kupowalem opony 20 to spieprzylem sprawe bo trzeba bylo kupic opony od e65 czyli 245/40/20 i 275/35/20 ale slyszalem od jednego "eksperta"ze nie wejda,beda obcierac itp-co oczywiscie jest bzdura - profil opon od e65 wchodzi idealnie i nawet ladniej wyglada tzn szczelniej opony wypelniaja blotniki

 

Na ten problem jest rozwiazanie na linku ponizej-podajesz romiar oryginalnych kol, zaznaczasz procent roznicy w stosunku do oryginalu (max 2%) i dostajesz wszystkie mozliwe zamienniki calych kol.

 

W przypadku E38 oryginalny rozmiar to bedzie np: 235/16/60 i ja wedlog tabelki dobralem swoje 19" i wrazie kapcia moge zalozyc spokojnie swoja 16 na 60, bo roznica srednicy calego kola to zaledwie 0.9mm przod i 1.3mm tyl.

 

Pozdro

 

http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=235%2F60R16&tolerancja=2%25&imageField.x=47&imageField.y=15

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Na ten problem jest rozwiazanie na linku ponizej-podajesz romiar oryginalnych kol, zaznaczasz procent roznicy w stosunku do oryginalu (max 2%) i dostajesz wszystkie mozliwe zamienniki calych kol.

 

W przypadku E38 oryginalny rozmiar to bedzie np: 235/16/60 i ja wedlog tabelki dobralem swoje 19" i wrazie kapcia moge zalozyc spokojnie swoja 16 na 60, bo roznica srednicy calego kola to zaledwie 0.9mm przod i 1.3mm tyl.

 

Pozdro

 

http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=235%2F60R16&tolerancja=2%25&imageField.x=47&imageField.y=15

 

 

 

Oj na tym problemie juz zeby zjadlem - Ty mi podajesz teorie a ja Tobie podaje praktyke,jak wpiszesz seryjny rozmiar felgi to faktycznie do e38 polecany rozmiar to 255/40/19 245/40/19.Tyle teoria.Zaloz na felge opone 245/45/19 i pozniej spojz na auto.Roznica w wygladzie i komforcie ZDECYDOWANA,tak jak pisalem wczesniej to profil od e65 ale wchodzi idealnie.Jezcze wieksza roznica jest przy 20 tzn profil polecany to 255/35/20 lub 245/35/20 ale widzialem i jezdzilem moja na 245/40/20 i nowe opony napewno kupie wlasnie takie.Nawet alpina poleca to e38 245/40/20 przod i 275/35/20 tyl.Widzialem takze katalog Pirelli i przy 20 polecane opony to 245/40/20 i 275/35/20 co nie znaczy ze 245/35/20 i 255/35/20 tez nie moga byc.Po prostu te opony wygladaja strasznie smiesznie na tej feldze.WIEM CO MOWIE bo temat przerabialem wielokrotnie.Dla mnie e38 na 19 i 20 wyglada najlepiej na oponach od e65 koniec , kropka.

Opublikowano

dzięki za odpowiedź,

czyli resumując moje pytanie o EDC, z moimi amorami, zwykłymi, ten EDC nie działa?

czyli jak włączam przycik na konsoli s-edc i zapala się na zielono, to nic się nie zmienia?

a co do usztywnienia przy wiekszych prędkościach - sprawdzę,

dzieki za pomoc,

pozdr,

e 38 jest najlepsze... po prostu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.