Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obnizona ca 30mm.

Twarde sprezyny i amorki.

Zmienialem dyfer na szpere, jest 7% krotszy, lepiej przyspiesza ale w trasie musze jechac na nieco wyzszych obrotach i troche szkoda mi silnika. Chce nadrobic wielkoscia kol.

 

Czy ktos wciskal do E36 na felgach 17 opony 215/50 albo nawet 215/55?

 

Czy musze brac do takich eksperymentow felgi z ET45 czy ET35 wystarczy?

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
Czy ktos wciskal do E36 na felgach 17 opony 215/50 albo nawet 215/55?

 

215/50... 215/55 :shock: zapomnij o takim balonie w e36, ten rozmiar jest do serii "5" (215/50/17). Ewentualnie mozesz zalozyc 205/50/17 ale przy twojej konfiguracji zawieszenia 215/45/17 beda idealne.

 

Czy musze brac do takich eksperymentow felgi z ET45 czy ET35 wystarczy?

 

Sam parametr ET niewiele mowi gdy nie znamy szerokosci felgi ale taki max to 8x17 ET35 i nie powinno byc zadnego problemy (przy oponie 215/45).

Opublikowano

Znalazlem fele 7J ET45 - wydaje sie idealna do zakladania wiekszych opon bo jest waska i mocno schowana.

 

Tyle ze nie wyglada rewelacyjnie, te ktore mi sie podobaja sa najczesciej 8J ET35 - pytanie czy po zalozeniu wyzszego, niestandardowego profilu i opon 215 (minimalne na felge szer 8) nie beda ocierac o nadkola.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
Ja mam przód 8J i oponę 225/45/17 (nie obciera), a tył 10J i oponę 235/45/17 i sadzę, że gdybym nie miał poszerzonych nadkoli mogło by ciut obcierać, mój kumpel ma natomiast na zwykłym zawieszeniu w IS fele 8J wszędzie i z tyłu ma opony 245/35/17 i mu również nie obciera, nadkola też ma normalne więc 8J wchodzi śmiało :)
BMW for fun
Opublikowano

Wydaje mi sie, ze nie wszyscy rozumieja watek.

Chodzi o zalozenie jak NAJWYZSZYCH (srednica) a nie jak NAJSZERSZYCH kol.

Szerokosc opon ma byc jak NAJMNIEJSZA: nie wieksza niz 205-215 (na 17-ce), ewentualnie 225 - na 18-ki nikt nie robi wezszych.

Czekam na porady,

- czy ktos zakladal wieksze kola

- jaka jest granica parametrow felg/opon przy ktorych nie ryzykuje obcierania

- czy radzicie zakladac 17-ke i gruby profil (205/55-60, 225/50-55) czy moze 18-ke i 225/45-50? Jezdze po DE i PL wiec rady zakladania felg 19 czy 20 na profilu 30 sa troche kosmiczne. Nie te drogi.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
Just nie wiemy na ile Twoja bunia jest obnizona. Ja mam przód trochę wyższy więc bez problemu mi wchodzi 215/50/17. Proponuję jechać na wulkanizację i popróbować przymierzać różne opony. Myślę że na forum nikt nie udzieli Ci jednoznacznej odpowiedzi. Pozdro.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Pisalem wyzej: obnizenie -30 mm

 

Przod:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img459.imageshack.us/img459/8105/image036ej2.jpg

 

Tyl:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img459.imageshack.us/img459/3052/image037oo7.jpg

 

Ze zdjec wynika, ze troche zapasu na wieksze kola jest.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano

tocze się na seryjnym zawiasie i kółkach 8,5x18 et35 oponki 225/40/18, pzry obciazonym tyle, na mocnej hopce, tylna opona obciera o jakiś plastik.

Przy et 43 brak tego problemu, albo twarde amory trzeba dać.

Przy tych 18 miejsca w błotnikach jest dużo

do e36 wejdą i nawet 20 tylko profil opony to będzie 30 :duh:

Opublikowano
Just powiem szczerze ze masz troszke glupi problem. Tym ze autko idze na wyzszych obrotach bym sie nie przejmowal. Jesli wrzucisz np 215/50 lub 205/55/17 to przy skrecie mozesz miec problem ze opona bedzie ocierac o nadkole w srodku. To ze masz -30 nie oznacza ze jak z tylu siadzie komplet osob to dalej bedziesz mial -30. Ja mam z tylu -40 na felach 8J17 ET35 i opona 215/45/17 i czasem nawet na ostrym luku gdy jade na nim szybko opona ociera nie o blotnik tylko o wewnaetrzna czesc nadkola. Do tego twoje auto straci na wygladzie i podniesie sie wiec to ze bedziesz mial obnizone niby to nadrobisz to wyzszym profilem. Auto znowu bedzie sie gorzej zbierac a predkosc na 5 biegu np przy 130km/h minimalnie obnizy obroty silnika. A pamietaj ze do tego interesu musisz kupic komplet opon. Nie lepiej zmienic dyfer?? Wiec czy ta zmiana opon na balony jest warta calego zamieszania??

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

Z jednej strony szkoda lepszego przyspieszenia, ale z drugiej przy predkosci podroznej 160-170 km/h jak lubie jezdzic obroty sa juz bardzo wysokie (ca 4500). Auto osiaga 220 bez najmniejszego problemu az do odcinki.

Nie ma efektu "wymeczania" ostatnich 10-15 km/h jak to ma miejsce na standardowym dyfrze (do 236 km/h).

Kupilem 3.15 bo znalesc szpere 2.93 w rozsadnej cenie graniczy z cudem.

 

Opony z tylu mam i tak do wymiany, poza tym chcialem zmienic felgi na 17-ki wiec przy okazji moglbym rozwiazac problem zmniejszonego przelozenia.

 

Prawdopodobnie zaloze jednak 17-ki z duzym ET (40 lub wiecej) i odrobine wyzszym profilem (215/50 zamiast /45).

Rozmiar kola duzo sie nie zmieni, ale nie powinienem miec problemow z ocieraniem za duzych kol.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
Ja właśnie zamontowałem nowe opony w zalecanym przez producenta rozmiarze 235/40R17, zawieszenie 40/15 na orginalnych felgach 7.5/17 ET41 - palec nie wchodzi między oponę a górną część nadkola tylnego, aczkolwiek nic nie obciera nawet przy pełnym pokładzie.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

witka, ja mam na swoim 18x225x40 i nie ma problemu z niczym,

mam compacta 316 także lekki mułek się zrobił ale na takich kołach to na naszej drodze nie ma szaleństw, kółeczka do snucia, wszak furka wygląda extra teraz, o wielkośc się nie martw, można spokojnie jeździ tylko ytrzeba bardziej uważac na dziury :)

Opublikowano
Just ja wiem bdb o co ci chodzi ale 2,8 ze zmienionym dyfrem +szpera i oponki 205 :?: :duh: Na starcie to lanosy będą cie łykać.... , zastanów się bo nie tędy droga...

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • 14 lat później...
Opublikowano
Witam. Panowie jestem na kupnie overfendersow do mojego turasa(+5cm przód oraz +6cm tył. Do tego chce zlecić pewnej firmie zrobienie Insygni 9,5" przód oraz 11,5" tył. Czy ktoś jest na tyle inteligentny żeby obliczyć jakie et powinny mieć takie felgi? Dodam że auto będzie na Airride. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.